Antrenörlük Pedagojisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
SPOR BİLİMLERİ DERNEĞİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
ULTIMATE TÜRKİYE.
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SEZONU EĞİTİM SEMİNERLERİ (2) ALMANYA VE DİĞER AVRUPA ÜLKELERİ (BARCELONA-AJAX- V.S.) FUTBOL GENÇLİK AKADEMİLERİNİN ORGANİZASYONU.
SPOR TEMELLİ KARİYER SEÇENEKLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
SAĞLIK KURULU RAPORU Doç. Dr. Nevin Atalay Güzel
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
THE DUKE OF EDINBURGH’S INTERNATIONAL AWARD - TÜRKİYE
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
Akademik & Bilimsel Performans Değerlendirmesi Çalıştayı InCites (Web of Science) Marmara Üniversitesi 27 Kasım, 2014 Dr. Metin TUNÇ.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
START PRESCONFERENCE MEETİNNGS 09/04/2014 EDİRNE MARTYR TEACHER ADNAN TUNCA HEARING-İMPAIRED PRIMARY SCHOOL Barutluk Region Yıldız Çeşme Street KIYIK
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Mentör Öğretmenlik.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Liderlik.
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Beden Eğitimi ve Sporun Karşılaştırılması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
SPOR AMAÇLI KURULMUŞ DERNEKLER
Sunum transkripti:

Antrenörlük Pedagojisi TYF-Turkcell Antrenör Eğitim ve Gelişim Semineri, 09.05.2014 - İstanbul Antrenörlük Pedagojisi Mustafa Levent İnce Orta Doğu Teknik Üniversitesi

SGM, Federasyonlar, Kulüpler Spor Ortamı SGM, Federasyonlar, Kulüpler Spor Bilimciler Spor Tesisleri-İmkanlar TMOK Antrenör Yetiştiren Kurumlar Sponsorlar ANTRENÖRLER Sporla İlgili Diğer Resmi Kurumlar ve STK’lar Veliler - Aileler SPORCULAR Eğitim/Spor Araç Gereci Geliştiren Firmalar ve Yayınevleri Yerel Yönetimler Antrenman Ortamı

Antrenörlük – Spor Pedagojisi ve Öğretim Tasarımı Bakış Açısı İçerik Antrenörlük nedir? Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri - Katılım - Performans Farklı antrenörlük ortamlarındaki uygulamalar hakkında ne biliyoruz? Etkili antrenörlük pedagojisi hakkında bildiklerimiz nelerdir? Öneriler

Antrenörlük nedir? Potansiyel? «…bireyin/sporcunun potansiyelini maksimum düzeyde kullanabilmesi için desteklenmesi/yönlendirilmesi» (Whitmore, 2009) Potansiyel?

Potansiyelini nasıl açığa çıkarabiliriz? 1. Antrenörlük nedir? Potansiyelini nasıl bilebiliriz? Potansiyelini nasıl açığa çıkarabiliriz?

«…bireyin/sporcunun potansiyelini açığa çıkarmak» 1. Antrenörlük nedir? Antrenörlük nedir? «…bireyin/sporcunun potansiyelini açığa çıkarmak» farkındalık geliştirmek sorumluluk geliştirmek öz-yeterlik algısı geliştirmek (Whitmore, 2009)

«…bireyin/sporcunun potansiyelini açığa çıkarmak» 1. Antrenörlük nedir? Antrenörlük nedir? «…bireyin/sporcunun potansiyelini açığa çıkarmak» fiziksel tekniksel psikolojik taktiksel (Bompa, 1994)

yeterlik (competence) özgüven (confidence) bağlılık (connection) 1. Antrenörlük nedir? Antrenörlük nedir? Sporcuda yeterlik (competence) özgüven (confidence) bağlılık (connection) karakter (character) geliştirilmesi (Cote & Gilbert, 2009)

Sporcunun ihtiyaçlarını belirlemek- antrenmanı planlamak 1. Antrenörlük nedir? Sporcunun ihtiyaçlarını belirlemek- antrenmanı planlamak Spor Politikaları Fiziksel Çevre Sosyal Çevre Sporcu Sosyal-ekolojik bakış (Jeanes, Magee & O’Connor, 2014)

Sporcunun ihtiyaçlarını belirlemek- antrenmanı planlamak 1. Antrenörlük nedir? Antrenörlüğün Pedagok Yönleri Sporcunun ihtiyaçlarını belirlemek- antrenmanı planlamak Sporcu Fiziksel Sosyal Duygusal Ruhani Zihinsel Bütüncül (holistik) gelişim

1. Antrenörlük nedir? Antrenörlük nedir? «…bireyin/sporcunun potansiyelini maksimum düzeyde kullanabilmesi için desteklenmesi/yönlendirilmesi» (Whitmore, 2009) Sporcunun ihtiyaçları doğrultusunda antrenmanın planlanması ve uygulanmasını sağlayarak sporcunun kendini en üst düzeyde gerçekleştirmesini desteklemek

2. Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri KATILIM Antrenman Amacı PERFORMANS (Cote & Gilbert, 2009)

KATILIM Spor becerisi geliştirme 2. Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri KATILIM Spor becerisi geliştirme Sağlık için fiziksel uygunluk geliştirme Eğlence Sosyalleşme

2. Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri PERFORMANS Başarı - Kazanma

PERFORMANS – Milli Takımlar 2. Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri PERFORMANS – Milli Takımlar

Yarışma/Performans Amaçlı 2. Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri Katılım Amaçlı Yarışma/Performans Amaçlı Çocuklar Gençler ve Yetişkinler Yıldızlar-Gençler Gençler/ Yetişkinler AMACI Eğlenerek Temel Hareket Becerilerinin geliştirilmesi + Çocukların bütüncül gelişiminin desteklenmesi Fiziksel Uygunluk geliştirme ve düzenli fiziksel aktiveteye katılım sağlama Zindelik Spora özgü yeterlik, özgüven, bağlılık ve karakter geliştirme Üst düzey sürdürülebilir yarışma performansı gelişimi sağlama

Yarışma/Performans Amaçlı 2. Amaca göre antrenörlük kapsamı/iş tanımı ve pedagojik öncelikleri Katılım Amaçlı Yarışma/Performans Amaçlı Çocuklar Gençler ve Yetişkinler Yıldızlar-Gençler Gençler/ Yetişkinler Yeterlik Katılım amaçlı antrenman ve konu alanı bilgisi Bütün çocukların katılımını teşvik etme Ustalık iklimi yaratma ve özerkleşmeyi destekleme Çocuk ve aileleri ile iletişim becerileri Uygulamaları üzerinde yansıma yapabilme «Hareket becerisi» ve «zindelik» ölçme ve değerlendirme bilgisi Eylem araştırması bilgisi Bütün genç ve yetişkinleri düzenli spor katılımına teşvik etme Genç ve yetişkinlerle ile iletişim becerileri «Zindelik» ölçme ve değerlendirme bigisi Gelişmiş performans amaçlı antrenman ve konu alanı bilgisi Yetenek belirleme Gelişmiş problem çözme becerisi Gençler ve aileleri ile iletişim becerileri Ölçme ve değerlendirme bilgisi Deneyimleri üzerine yansıma yapabilme Spor bilimcilerle işbirliği yapma Gençler ve yetişkinlerle iletişim becerileri Spor bilimcilerle işbirliği Sporcuyu spor sonrası yaşama hazırlamada mentörlük yapma

Yarışma/Performans Amaçlı 3. Antrenörler hakkında ne biliyoruz? Katılım Amaçlı Yarışma/Performans Amaçlı Çocuklar Gençler ve Yetişkinler Yıldızlar-Gençler Gençler/ Yetişkinler Sorun Alanları Bütün çocukların katılımı yerine yetenekli çocuk üzerine yoğunlaşma Yetersiz konu alanı bilgisi Sınırlı iletişim becerileri Yetersiz eylem araştırması bilgisi Herkesin katılımı yerine yetenekli sporcular üzerine yoğunlaşma Sınırlı konu alanı bilgisi Sınırlı iletişim becerisi Yetersiz araştırma bilgisi Spor bilimcilerle yetersiz işbirliği Sınırlı ölçme değerlendirme bilgisi Sınırlı ölçme ve değerlendirme bilgisi Sporcuyu spor sonrası yaşama hazırlamada yetersiz

3. Antrenörler hakkında ne biliyoruz? Araştırma- Çocuk ve Gençlerde «Katılım» ve «Performans» amaçlı iki farklı basketbol ortamındaki antrenörlük davranışları (Yapar ve İnce, 2012)

3. Antrenörler hakkında ne biliyoruz? Katılımcılar- 3 altyapı performans takımı antrenörü 3 rekreatif basketbol okulu antrenörü Yöntem - 12 antrenman izlendi. 732 dk video kaydı. 8858 davranış gözlendi.

3. Antrenörler hakkında ne biliyoruz? Araştırma- Türkiye de Antrenörlerin Spor Bilimlerinden Yararlanma Durumları (Kılıç ve İnce, hakem değerlendirmesinde) Katılımcılar Ankara bölgesinde antrenörlük yapan 14 farklı spor branşından 321 antrenör Yöntem Anket (New Ideas for Coaches Questionnaire, Reade et al., 2008) Bulgular Antrenörlerin %78.9`u spor bilimi araştırmalarına olumlu % 22.1`i bir problemi olduğunda spor bilimcilere danışıyor %72.6`sı spor bilimlerinde üretilen bilgiyi anlamakta ve kendi alanına uyarlamakta zorlanıyor

Performans (yarışma-ego) yerine Ustalık (görev) iklimi yarat! 4. Etkili Antrenörlük pedagojisi hakkında bildiklerimiz Performans (yarışma-ego) yerine Ustalık (görev) iklimi yarat!

Bireysel ihtiyaçları göz ardı etme! 4. Etkili Antrenörlük pedagojisi hakkında bildiklerimiz Bireysel ihtiyaçları göz ardı etme!

Çeşitli öğretim stilleri, modelleri ve stratejileri kullan! 4. Etkili Antrenörlük pedagojisi hakkında bildiklerimiz Çeşitli öğretim stilleri, modelleri ve stratejileri kullan! Öğretim Stilleri Öğretim Modelleri Öğretim Stratejileri A-Komut B-Alıştırma C-Eşli çalışma D-Kendini değerlendirme E-Katılım F-Yönlendirilmiş buluş G-Problem çözme H-Öğrencinin tasarımı I-Öğrencinin başlatması J-Kendi kendine öğrenme Doğrudan öğretim modeli Bireyselleştirilmiş öğretim modeli İşbirliğine dayanan öğretim modeli Akran eğitimi modeli Düşünme temelli öğretim modeli Spor eğitimi modeli Taktik oyun modeli Kişisel ve sosyal sorumluluk modeli   Sunuş Buluş Araştırma/İnceleme

Antrenör eğitiminde neleri öncelemeliyiz? 5. Öneriler Antrenör eğitiminde neleri öncelemeliyiz? Antrenör eğitimi veren kurumlar/birimler Antrenörleri antrenörlük amacına uygun yeterliklerle donat Kademelere göre eğitim yerine antrenörlük amacına göre eğitim Antrenör eğitiminde özellikle antrenörlerin yeterliklerinin düşük oldukları konulara odaklan Örneğin Katılım antrenörleri- Zindelik geliştirme amaçlı konu alanı bilgisi Performans antrenörleri - Yetenek belirleme ve geliştirme bilgisi, Spor bilimcilerle işbirliği yapma, Sporcuyu spor sonrası yaşama hazırlama, problem çözme becerisi

Antrenör eğitiminde neleri öncelemeliyiz? 5. Öneriler Antrenör eğitiminde neleri öncelemeliyiz? Spor bilimciler Türkiye’de antrenörlerin yeterliklerini derinlemesine inceleyen çalışma sayısı yok denecek kadar az Bu konularda daha fazla bilimsel araştırmaya ihtiyaç var

Antrenörler ne yapmalı? 5. Öneriler Antrenörler ne yapmalı? Antrenörlük amacını ortaya koy Antrenörlük amacın doğrultusunda gerekli yeterlikleri incele Antrenörlük uygulamalarını gözden geçir – geliştirmen gereken özelliklerini belirle

Antrenörler ne yapmalı? (devamı) 5. Öneriler Antrenörler ne yapmalı? (devamı) Bilgiye/desteğe nerelerden ulaşabileceğini sapta Kendini geliştir Yeni çalışmalarının antrenörlük performansına etkisi gözle ve değerlendir

Antrenörler için yayın/kaynak okuma önerileri

5. Öneriler Performans amaçlı

5. Öneriler Katılım amaçlı

5. Öneriler Her iki amaç içinde

5. Öneriler Her iki amaç içinde National Association for sport and Physical Education. (2006). Quality coaches, quality sports: National standards for sport coaches (2nd ed.). Reston, VA: Author. Bailey et al. (2010). Participant Development in Sport: An Academic Review. Sport Coach UK. Jones, R.L. and Kingston, K. (2013). An Introduction to Sports Coaching: Connecting Theory to Practice. London. Routhledge. Launder, A., Piltz, W. (2013). Play Practice: Engaging and Developing Skilled Players from Beginner to Elite (2nd ed). Champaign: Human Kinetics.  

5. Öneriler Her iki amaç içinde dergiler International Journal of Sports Science and Coaching (http://www.multi-science.co.uk/sports-science&coaching.htm)   The Sports Psychologist (http://journals.humankinetics.com/tsp) International Review of the Sociology of Sport (http://irs.sagepub.com/) Journal of Teaching in Physical Education (http://journals.humankinetics.com/jtpe) Physical Education and Sport Pedagogy (http://www.tandf.co.uk/journals/titles/17408989.asp)

5. Öneriler Sizin sorularınız!

Teşekkürler mince@metu.edu.tr