NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

Stratejik Planlama.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
İŞLETMELERDE STRATEJİK YÖNETİM
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
STRATEJİK YÖNLENDİRME
İŞLETMELERDE STRATEJİK YÖNETİM
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İŞYERİNDE ETİK (AHLAK)
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
Misyon, Strateji, Taktik Kavramları İçin Örnek
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
12. Stratejik yönetim.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
VİZYONER LİDERLİK.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Planlama Nedir?
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
YÖNETİM FONKSİYONLARI
STRATEJİK PLANLAMA.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sunum transkripti:

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM ? İŞLETMELER OLARAK HANGİ KOŞULLARDA STRATEJİ GELİŞTİRMEYE İHTİYAÇ DUYMAYIZ? Doç. Dr. Mehmet Deniz

NE ZAMAN STRATEJİ GELİŞTİRMEYE İHTİYAÇ DUYULMAZ ? Hiçbir surette herhangi bir rakibimiz yok ise; Doç. Dr. Mehmet Deniz

NE ZAMAN STRATEJİ GELİŞTİRMEYE İHTİYAÇ DUYULMAZ ? Etrafınıza saçacağınız çok büyük miktarda paranız varsa! Doç. Dr. Mehmet Deniz

NE ZAMAN STRATEJİ GELİŞTİRMEYE İHTİYAÇ DUYULUR ? Yukarda bahsedilen koşullar işletme için söz konusu değilse Strateji geliştirmelerine gereksinimleri vardır. Doç. Dr. Mehmet Deniz

NİÇİN STRATEJİ GELİŞTİRMELİYİZ? Aşağıdaki durumlara cevap verebilmek için her zaman strateji geliştirmeye ihtiyacımız vardır: Pazar koşullarının değişmesi Yeni rakiplerin pazara girmesi Yeni teknolojiler Müşterilerin tercih ve beğenilerindeki değişmeler Politik ve yasal düzenlemelerdeki değişimler Yeni fırsat pencerelerinin ortaya çıkması Kriz durumları Doç. Dr. Mehmet Deniz

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM? BAZI FİRMALAR NİÇİN BAŞARILI OLURKEN DİĞERLERİ BAŞARISIZ OLUYORLAR? STRATEJİK YÖNETİMİN CEVAPLAMAYA ÇALIŞTIĞI EN TEMEL SORU BUDUR. Doç. Dr. Mehmet Deniz

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM? Başarılı bir işletme, çevresi içinde varlığını devam ettirebilmek için toplumun gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayan işletme olarak tanımlanmaktadır. İşletmeler toplum odaklı olmalıdır. Toplum sürekli değişmekte. Öyleyse işletmeler de toplum paralelinde değişmeli. (slayt -16-20)Kaynak: Esin Ergin, 1992, İşletme Politikası, Der Yay., s.8-9 Doç. Dr. Mehmet Deniz

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM? Toplumun gereksinim ve talepleri paralelinde değişebilmek için başlıca şartlar: Değişimi önceden tahmin edebilmek, Değişime karşı hazırlıklı olmak, Değişimi izlemek Değişimin etkilerine karşı önlem almaktır. Doç. Dr. Mehmet Deniz

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM? Yine başarılı bir işletme; aynı yönde çaba harcayan insanların hızla değişen koşullarda birlikte hareket etmeleri sonucu ortaya çıkacaktır. Stratejinin belirli olmaması halinde kişiler, belirli fonksiyonlar çerçevesi içinde birbirlerinin çabalarını etkisiz hale getirerek çalışabilirler. Dolayısıyla strateji belirleme süreci işletmede çalışanlar arasında iyi bir iletişimin kurulmasını da zorunlu kılmaktadır. İşletmenin başarılı olması; bilinçli bir strateji belirleme ve bunu başarıyla uygulamaya bağlıdır. Doç. Dr. Mehmet Deniz

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM? Strateji saptama süreci bir işletmenin: Amaç ve hedeflerini belirler, Temel stratejik sorunların açığa çıkarılmasına yardımcı olur Stratejik kaynakların optimum bir şekilde dağıtılması için yol gösterir. İşletmenin farklı yönetsel ve fonksiyonel faaliyetlerine yol gösterir ve bu faaliyetler arasında koordinasyonu sağlar İşletmenin gelecekteki yöneticilerinin yetiştirilmesini sağlar Fırsatları yönetebilmemizi sağlar Uzun vadeli geleceğin senaryosunu oluşturmayı mümkün kılar Riskleri yönetebilmeyi sağlar. Doç. Dr. Mehmet Deniz

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM? Yapılan araştırmalarda da bilinçli bir şekilde strateji saptayan işletmelerin daha başarılı oldukları gözlemlenmiştir. Doç. Dr. Mehmet Deniz

STRATEJİK YÖNETİM Firma Rekabet Avantajı Hissedar Değeri Kar Stratejik Yönetim: Belirli bir pazarda rekabet avantajı yaratmak ve sürdürebilmek için bir organizasyonun gerçekleştirdiği analizler, kararlar ve aksiyonlar. Rekabet Avantajı: Bir firmanın, girdileri ürün ve hizmetlere dönüştürürken rakiplerine göre daha karlı olabilmeyi ve bunu sürekli kılmayı başarabilme becerisidir. Doç. Dr. Mehmet Deniz

REKABET AVANTAJI OLUŞTURMA Rekabet Başarısı Örnekleri Oyunun kurallarını değiştirme Maliyet Farklılaştırma Wal-Mart IKEA* Amazon.com (Internet model) Mercedes Benz Doç. Dr. Mehmet Deniz

Doç. Dr. Mehmet Deniz

Doç. Dr. Mehmet Deniz

İKEA Doç. Dr. Mehmet Deniz

İKEA Doç. Dr. Mehmet Deniz

İKEA Doç. Dr. Mehmet Deniz

Stratejik yönetim (tanım) Bir organizasyonun rekabet avantajı yaratması ve bunu sürdürebilmesi amacıyla analizler, kararlar ve aksiyonların gerçekleştirildiği bir model. Doç. Dr. Mehmet Deniz 1-19

NİÇİN STRATEJİK YÖNETİM ? ÖZETLE Değişimi tahmin edebilmek ve değişime karşı hazırlıklı olmak yani değişimin etkilerine karşı önlem almak için, Uzun vadeli geleceğin senaryosunu oluşturmak için, Riskleri yönetebilmek için ve Fırsatları yönetebilmek için. Doç. Dr. Mehmet Deniz

STRATEJİK YÖNETİMİN ORGANİZASYONLARA 4 KATKISI Organizasyonu bütünüyle örgütsel amaç ve hedeflere yöneltir. Karar verme sürecinde bütün örgütsel paydaşların talepleri dikkate alınır. Hem uzun vadeli(vizyona ulaşma) hem de kısa vadeli(mevcut operasyonlarda başarılı olma) perspektifini birleştirmek suretiyle örgütsel sürekliliği mümkün kalır Etkinlik ve verimlilik arasında dengeyi gözetir. Doç. Dr. Mehmet Deniz

Stratejik Yönetimin Fonksiyonel Yönetimden Farkları: Stratejik yönetim çeşitli fonksiyonları entegre eder. Stratejik yönetim, organizasyonun bütününe yönelik, geniş kapsamlı AMAÇLARI gerçekleştirmeye yöneliktir. Stratejik yönetim, bir dizi çıkar grubunu dikkate alır. Doç. Dr. Mehmet Deniz

Stratejik Yönetimin Fonksiyonel Yönetimden Farkları (devam)… Stratejik yönetim, güçlü bir zaman ufkunu zorunlu kılar. Stratejik yönetim, hem etkinlik hem de verimlilikle ilgilidir Doç. Dr. Mehmet Deniz

Stratejik Yönetimin Araçları: Rekabet Analizi (5 Güç Analizi) SWOT/FÜTZ Analizi ve Portföy Analizi. Doç. Dr. Mehmet Deniz

Stratejik Yönetim Ders Planı Doç. Dr. Mehmet Deniz

STRATEJİK YÖNETİMLE İLGİLİ KAVRAMLAR Vizyon, Misyon, Şirket/Yönetim Felsefesi (Örgüt İdeolojisi), Strateji, Stratejist, Politika, Taktik, Stratejik Düşünme, Stratejik Kararlar, Stratejik Plan, Stratejik Yönetim. Doç. Dr. Mehmet Deniz

VİZYON Vizyon, sözlükte “ileri görüş”, “geniş görüş”, “Basiret”, “İdeal” gibi anlamlarına gelmektedir. Doç. Dr. Mehmet Deniz

VİZYON Tüm çalışanların paylaştığı örgütün geleceğine ait bir resim Doç. Dr. Mehmet Deniz

VİZYON Aksiyon olmadan Vizyon sadece bir hayal; Vizyon olmadan aksiyon ise bir aktivitedir. Vizyon ve Aksiyon dünyayı birlikte değiştirebilir. Joel Barker Doç. Dr. Mehmet Deniz

VİZYON… Vizyon oluşturma süreci; bilinenden bilinmeyene doğru bir seyahattir ve bu süreç gerçekler, ümit ettiklerimiz, hayallerimiz, tehlike ve fırsatlardan kurgulanan bir gelecek yaratmada bize yardımcı olur Doç. Dr. Mehmet Deniz

VİZYON Apple Bilgisayarları kurucu ortaklarından Steven Jobs firmayı kurarken bütün yöneticilerin PC kullanmalarını sağlamayı düşlemişti. Apple Inc. Founders Steve Jobs and Steve Wozniak effectively created Apple Computer on April 1, 1976, Apple is currently the largest technology firm in the world with its stock market value reaching $500 billion in March of 2012. Their revenue for the year 2011 was $127.8 billion in sales. Piyasa değeri itibariyle 1.sırada bulunmaktadır. Doç. Dr. Mehmet Deniz

DİSNEY WORLD (VİZYON) Milyonları mutlu etmek için hayal gücümüzü kullanmak Doç. Dr. Mehmet Deniz

Boeing Vizyon 1950’ler Ticari havacılıkta egemen oyuncu olmak ve Dünyayı Jet çağına ulaştırmak Doç. Dr. Mehmet Deniz

VİZYON’UN HEDEFLERDEN FARKI Hedef; Misyon ve Vizyon gibi genel değil spesifiktir, ölçülebilir, ulaşılabilir, amaca uygundur ve zamanla sınırlıdır. Doç. Dr. Mehmet Deniz

MİSYON Kelime anlamı itibariyle “Misyon, bir kişi veya topluluğun üstlendiği özel görev” anlamına gelmektedir. Doç. Dr. Mehmet Deniz

MİSYON “Örgüt üyelerine bir yön göstermesi amacıyla belirlenmiş ve örgütü benzer örgütlerden ayırt etmeye yarayacak uzun dönemli bir görev ve ortak bir değer” VEYA “ Kuruluşun amacı veya var olma nedeni” Doç. Dr. Mehmet Deniz

MİSYONUN FONKSİYONLARI Bir misyonun iki önemli fonksiyonu vardır: 1.İşletmenin tüm çalışanlarına ortak bir istikamet verir. 2.İşletmenin benzer işletmelerden farklılığını ortaya koyar. Doç. Dr. Mehmet Deniz

ÖRGÜT MİSYONUNUN ÖZELLİKLERİ Misyon uzun dönemli bir amaçtır. Misyon, hiçbir zaman ortadan kalkmaz ve ulaşılamaz. Paylaşılan ortak değer ve inançlardır. Firmada çalışan herkesle ilgilidir. Örgüt misyonu nicelikle değil nitelikle ilgili bir değerdir. Misyon örgüte özgüdür ve özeldir. Misyon ifadesi, işletmenin sahip olduğu temel beceri/yetkinliği temel almalıdır Doç. Dr. Mehmet Deniz

MİSYON Yazılı bir Misyon İfadesi niçin gereklidir? Müşteri bakış açısından misyon beklentilerin çerçevesini belirler. Goodyear şirketinin misyonu “itibarımızı korumak”. Ürün ve hizmette müşteri tatminini garanti etmeyi içerir. Böyle bir garanti, ürünün teknik karmaşıklığı ne olursa olsun müşterinin güven içerisinde o ürünü almasını içermektedir. Çalışanlar, misyon ifadeleri çalışanlara yol göstermesi ve yönetimin vereceği kararları anlama imkanı sağlar. Yönetim perspektifinden, misyon ifadesi üstesinden gelinecek zorluğu tanımlamayı mümkün kılar. Doç. Dr. Mehmet Deniz

NBA’nın Misyonu; Dünya’da en çok saygı duyulan, başarılı spor ligi ve spor pazarlama organizasyonu olmaktır. National Basketball Association Doç. Dr. Mehmet Deniz

Disney World Ziyaretçileri mutlu etmek Doç. Dr. Mehmet Deniz

Mc Donalds Temel yetkinliği, düşük maliyetli yiyecekler elde etmek ve büyük müşteri gruplarına hızlı hizmet vermek Mc Donalds’ın kurucusu Ray Kroç, Hamburgeri ve Milkstake’i 50 saniyenin altında müşteriye sunmayı hedeflemiştir. Doç. Dr. Mehmet Deniz

Google Dünya üzerindeki mevcut bilgileri organize etmek ve evrensel olarak ulaşılabilir ve yararlı olmasını sağlamak Doç. Dr. Mehmet Deniz

VİZYON & MİSYON KARŞILAŞTIRMASI Firmanın gelecekte olmayı arzu ettiği durumu gösterir, hayal edilen bir geleceği hedefler. İşletmenin geleceğiyle ilgili bir kavram. Bir firmanın var olma nedenidir İşletmenin mevcut durumuyla ilgilidir. Vizyonu ve genel amaçları SOMUT hale getirir ve ne yapacaklarını öğretir. Doç. Dr. Mehmet Deniz

ŞİRKET/YÖNETİM FELSEFESİ Kişi, grup ve örgütün düşünce ve davranışlarına rehberlik eden idealler, inançlar ve ilkeler bütünü VEYA Bir organizasyonun temel inançları, değerleri, özlemleri ve etik önceliklerini içerir. Genelde şirketin misyon bildirgesinde yer alırlar Doç. Dr. Mehmet Deniz