HUGO MUNSTERBERG HUGO MUNSTERBERG KİMDİR? BİÇİM VE İŞLEV KONU PSİKOLOJİ İLE İLGİSİ SONUÇ OLARAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Yaşam3Geni Eğitim Danışmanlık
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
SANAT KURAMLARI.
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
SÖZEL YORUMU GÜÇLENDİRME DİKKAT VE MOTİVASYON PROGRAMI
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
KURAMSAL VE AMPİRİK MAKALELER
TÜRK EDEBİYATINDA HİKAYE
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Endüstri Ürünleri Tasarımı
DUBLAJ-SESLENDİRME Tiyatrodan Sinemaya Uzanan Yol A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
Klasik Anlatı Sineması
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
 İsminden de anlaşılacağı üzere, fikirlerin ya da verilmek istenen bilginin, semboller, resimler ya da yazı ile izleyiciye aktarılması ve bu işlem sırasında.
TELİF HAKKI.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
ÖĞRENCİ ; -BÜŞRA YILDIRIM -10/E -425
4/26/2017 Sakarya Üniversitesi Psikolojiye Giriş PSİKOLOJİYE GİRİŞ 1.
Psikolojinin Konusu ve Amacı
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
DÜNYA, GÜNEŞ VE AY.
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
BİREY-GRUP ETKİLEŞİMİ SOSYAL ETKİ HAZIRLAYAN NERİMAN ARICI.
Egzersiz ve Spor Psikolojisi
22 Mart Dünya Su Günü Hazırlıkla rı Başlasın.. 22 Mart için çevçev e yapara k işe başladı k.
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
SANAT FELSEFESİ.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
Öğr.Gör.Yük.Müh. A. Koray ÖZGÜN
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER M. Y
Din Psikolojisi Bilimi
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Sizce Teknoloji Nedir?.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
Resimle İlgili Meslekler
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Öğretim Teknolojileri: Tanımı ve Tarihsel Gelişimine Yeniden Bakmak
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HUGO MUNSTERBERG HUGO MUNSTERBERG KİMDİR? BİÇİM VE İŞLEV KONU PSİKOLOJİ İLE İLGİSİ SONUÇ OLARAK

HUGO MUNSTERBERG ADLİ VE KLİNİK PSİKOLOJİSİ ENDÜSTRİ PSİKOLOJİSİ PHOTOPLAY

Harvard Üniversitesi tarafından fahri doktora ünvanıyla onurlandırılmış Münsterberg hem Amerikan Psikoloji Derneği’nin hem de Amerikan Felsefe Derneği’nin başkanlığına seçilmiştir. ABD’de olduğu kadar Avrupa’da da uygulamalı psikolojinin kuruculuğunu yapmıştır. Pek çok alanla ilgilenmiş olan Münsterberg “uygulamalı psikolojinin üretken yayıcısı” olarak tanıtılmıştı Biyografisini kaleme alan yazarlara göre Münsterberg, kendisini halka tanıtma konusunda da çok başarılıydı. Schultz, D. P., & Schultz, S. E. (2004). A History of Modern Psychology. p. 246-252. Belmont, CA: Wadsworth.

HUGO MUNSTERBERG MUNSTERBERG’İN FİLM TARİHİ ONUN ADLANDIRDIĞI ŞEKİLDE “DIŞ” VE “İÇ” GELİŞİMLERE BÖLÜNMÜŞTÜR. ARACIN TEKNOLOJİK GELİŞİMİ VE BU ARACI KULLANMA EVRİMİ TEKNOLOJİ OLMADAN HAREKETLİ RESİMLER OLMAYACAKTIR PSİKOSOSYOLOJİK BASKI OLMADAN İSE BU RESİMLER MÜZELERDEKİ YERLERİNİ ALMAYA MAHKUM OLACAKTIR. SİNEMAYI VAREDEN TOPLUMUN BİLGİ,EĞİTİM VE EĞLENCE İSTEĞİDİR. J.DUDLEY ANDREW SİNEMA KURAMLARI İZDÜŞÜM YAYINLARI 2000 SF:24

HUGO MUNSTERBERG MUNSTERBERG’İN TANITIMINDA FİLMİN KONUSUNA BİR ÖVGÜ VARDIR. GENÇ SİNEMA EFSANESİNİN İLK YILLARINDA SAHNE OYUNLARINDA KENDİ ÖZGÜN KARAKTERİNİ KAÇINILMAZ FAKAT KAHRAMANCA BULMAK YATAR. BU ARAÇ O DÖNEMİN DİLİNDE PHOTOPLAY OLARAK ADLANDIRILMIŞTIR. PHOTOPLAY: FİLME ALINAN SAHNE OYUNU J.DUDLEY ANDREW SİNEMA KURAMLARI İZDÜŞÜM YAYINLARI 2000 SF:25

HUGO MUNSTERBERG MUNSTERBERG KONULU SİNEMA DIŞINDA HİÇBİR SİNEMA ÜZERİNDE DURMAMIŞTIR. ONA GÖRE FİLM KONULU BİR YAPIM OLMAZSA MAKİNELEŞMİŞ OLGUDAN BAŞKA BİRŞEY DEĞİLDİR. KAMERA ÇEKİME BAŞLADIĞINDA ZİHİNDE PHOTOPLAY OLUŞMAYA BAŞLAR SEYİRCİYLE HER ZAMAN İÇİN DAHA FAZLA İLGİLİ OLMUŞTUR. YÖNETMEN VE YAPIMCI İLE İLGİLENMİŞ, TEKNOLOJİNİN VE SOSYOLOJİNİN KİŞİSEL OLMAYAN GÜCÜNÜN FİLM YAPIMCISI İÇİN BELİRLEYİCİ OLDUĞUNDAN BAHSETMİŞTİR. J.DUDLEY ANDREW SİNEMA KURAMLARI İZDÜŞÜM YAYINLARI 2000 SF:28

HUGO MUNSTERBERG GESTALT PSİKOLOGLARI GİBİ DÜŞÜNÜP FİLMİN BU PSİKOLOJİ İLE UYGUN BİR HAL ALDIĞINI BELİRTİR. KONU-NESNE ,FİGÜR -YER ARASINDA ,PARÇA-BÜTÜN ARASINDA BİR BAĞ VARDIR VE BUNU ÇÖZÜMLEME YOLUNA GİDER.

HUGO MUNSTERBERG NEO-KANTİAN EKOLÜNÜN İLK VE HER ZAMAN KABUL GÖREN BİR FELSEFECİSİ VE İDEALİSTİDİR. ONA GÖRE BİR FİLMİN ÖYKÜSÜNÜN İÇİNDE KAYBOLMA DENEYİMİ O FİLMİN BİR SANAT ESERİ OLDUĞUNU KANITLAMAKTADIR. KANT’IN İZİNDE PSİKOLOJİYİ ESTETİĞE DÖNÜŞTÜREN MUNSTERBERG FİLMDE ÇÖZÜMLEME YOLUNA GİDEREK BUNLARI FARKLILAŞTIRIR.

HUGO MUNSTERBERG MUNSTERBERG’İN TARİHSEL TANITIMI FİLMİ YÜZEYSEL OLARAK TANIMLAR,ONU DOĞANIN BİR ĞARÇASI OLARAK GÖRÜR. TARİH BİZİM GENEL OLARAK FİLMDEKİ NESNEYİ TASVİR EDER PSİKOLOJİ İSE DIŞSAL NESNELERİN GERÇEK BİR FİLM OLUŞTURMAK İÇİN İÇSEL NESNELERİ NASIL TASVİR ETTİĞİNİ GÖSTERMEKTEDİR. BU ÇÖZÜMLEMELER SİNEMANIN FENOMENAL (DOĞAL OLAYLARLA İLGİLİ OLAĞANÜSTÜ) GÖRÜNÜMÜNÜ AÇIKLAMAKTADIR. J.DUDLEY ANDREW SİNEMA KURAMLARI İZDÜŞÜM YAYINLARI 2000 SF:28

HUGO MUNSTERBERG MUNSTERBERG’E GÖRE HER FİLM ESTETİK NESNE OLMA ÖZELLİĞİ TAŞIMAZ BİR FİLMİN ESTETİK ÖZELLİĞİ TAŞIMASI İÇİN GERÇEK DÜNYANIN YANİ SİNEMADA İŞLENEN KONUNUN İZLEYİCİ ZİHNİNDE FARKLI BİR ANLAM BULMASI GEREKMEKTEDİR. DÜNYADAKİ GÖRÜNÜM İLİŞKİLERİ ZİHİNSEL İLİŞKİLERLE YER DEĞİŞTİRİLMELİDİR. FİLM BİR BÜTÜN İÇİNDE HAYAL DÜNYASINDAN AYRILIR. KISACASI MUNSTERBERG BİZE BU DURUMU ŞÖYLE ÖZETLEMEKTEDİR

HUGO MUNSTERBERG FOTOPLAY BİZE DIŞ DÜNYADAN GELEN ALIŞILMADIK BİÇİMLERİ UZAYI,ZAMANI,NEDENSELLİĞİ VE OLAYLARI YARGILAYARAK İÇ DÜNYADA BİÇİMLENDİRMEYİ,DİKKATİ,HAFIZAYI,İMGELEMEYİ VE HEYECANI İLE İNSANIN ÖYKÜSÜNÜ ANLATIR.. PRATİK DÜNYADAN SOYUTLANARAK,MÜKEMMEL BİR ŞEKİLDE RESİMSEL BİR GÖRÜNÜM BİRLİĞİ YARATILMIŞTIR. J.DUDLEY ANDREW SİNEMA KURAMLARI İZDÜŞÜM YAYINLARI 2000 SF:33

SONUÇ OLARAK FİLMLER GERÇEĞİ GÖSTERSEDE İNSAN ZİHNİNDE ALGILANABİLDİĞİ KADARDIR. FİLMİN SANAT ESERİ OLABİLMESİ İÇİN İNSAN ZİHNİNDE ANLAMLANDIRILIP FİLMİN BAŞKA BİR BOYUTA TAŞINMASI ÖNEMLİDİR. ETKİLİ OLUP OLMADIĞI KONUSUNDA İSE ŞU DÖNEMDE BİLE BAZI ESERLERİNİN YENİDEN BASILMIŞ OLMASI SİNEMA KURAMI İÇİN ÖNEMLİ BİR YER TEŞKİL ETTİĞİNİ GÖSTERİYOR.