Yaratıcı Düşünme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
- DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK - ZİHİNSEL ETKİNLİKLER.
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Problem Çözme.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Yaratıcı Drama.
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Türleri ve Becerileri
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Problem Çözme Becerileri
Beyin Temelli Öğrenme.
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Uzm.Psk.Dan. Elvan Ucur 15 Ekim 2006 Seminer Özeti ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BİLİŞSEL GELİŞİM Z. Elvan UCUR Uzman Psikolojik Danışman Altis Nöroloji ve.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
Probleme Dayalı Öğrenme
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Orijinallik. Orijinallik; ilk defa ortaya konma, özgün olma anlamlarına gelmektedir. Orijinal olanı düşünebilme, yaratıcı düşünmenin temel bileşenlerinden.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Düşüncenin gücü. Odaklanmış niyet performansı değiştirmede gerekli görülmektedir.
Probleme Dayalı Öğrenme
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Akıcılık.
DİL-DÜŞÜNCE-DUYGU İLİŞKİSİ
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Gülayşe Koçak ‘‘Dünyanın en başarılı yazarlarının bile defalarca reddedildiğini bilmeliyiz. Reddedilmeyi göze almazsak, yazamayız.’’
Sizce Teknoloji Nedir?.
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Yaratıcı Düşünme

Yaratıcı düşünme Yaratıcı düşünme, yeni, özgün ürün ve çözümler ortaya koymaya yönelik yapılan düşünmedir. Yaratıcılık esnek, akıcı, özgün, alışılmışın dışında düşünmektir.

Yaratıcı bireylerin en önemli özelliği bir durumun farklı yönlerini görerek alternatif fikirler üretebilmeleridir. Yaratıcılık, ilerlemenin ve değişimin önemli bir etmenidir.

Yaratıcı ürünler genellikle yoğun bir istek ve hazırlığın sonucunda ortaya çıkmaktadır. Yalnızca hayal ederek yaratıcı bir ürün ortaya koymak olası değildir. Bireyin sınırlayıcı kalıp düşüncelere sahip olmaması da yaratıcı ürünler ortaya koyabilmesi için gereklidir. Güdülenmiş olma da yaratıcılığın ortaya çıkmasında etkilidir.

Jacques Hadamard ve Graham Wallas adlı bilim insanlarına göre yaratıcı düşünme süreci dört adımdan oluşmaktadır: Hazırlık: Karşılaşılan durumun farklı boyutlarıyla ele alındığı dönem. Kuluçka: Zihnin beklemede olduğu, orijinal bazı düşüncelerin ortaya çıktığı dönem. Aydınlanma: Çözümün zihinde canlandığı dönem. Doğrulama: Bulunan çözümün incelenip düzeltildiği dönem.

Bireylerin yaratıcı düşünmeleri önünde bazı engeller bulunmaktadır. Bu engeller utangaçlık, heyecan kaygı gibi duygusal olabilecekleri gibi toplumun yeniliklere kapalı olması gibi kültürel de olabilmektedir. Diğer taraftan alışkanlıklarımız da yeni şeyler denememizi zorlaştırabilmektedir. İşleve takılma yani nesneleri hep alışılagelmiş biçimde kullanma eğilimi de yaratıcılığı engelleyen diğer bir etmendir.

Aşağıdaki listede her satırda bulunan kelimelerle ortak yönü olan bir kelimeyi bulunuz. ödeme hat Konuşma ? kalabalık sürpriz Doğum günü ev köy Golf takı değerli Duvar su damacana mineral

Aşağıdaki resimde neler görüyorsunuz?

Aşağıdaki nesneler birbirleriyle nasıl ilişkili olabilir?

Yanınızda sadece günlük hayatta üzerinizde taşıdığınız telefon, anahtarlık, cüzdan gibi eşyalar var. Aşağıdaki resimde gösterilen bir durumda her iki ipi birden nasıl tutarsınız?

Aşağıdaki cümlelerden biriyle ilgili yaratıcı yazma çalışması yapınız: Uygulama Aşağıdaki cümlelerden biriyle ilgili yaratıcı yazma çalışması yapınız: İnsanlar uyumasaydı ne olurdu? Başbakan ve bakanlar yarışma programıyla belirlenseydi ne olurdu? Dünyayı kadınlar yönetseydi ne olurdu? Kadınlar askere alınsaydı ne olurdu? Aşk olmasaydı ne olurdu? Yalan olmasaydı ne olurdu?

Kaynaklar Emir, S. (2001). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Düşünmenin Erişiye ve Kalıcılığa Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yorulmaz, A. (2011). Öğretmen Adayları için KPSS Eğitim Bilimleri. Zambak Yayınları, İstanbul.