Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinden Beklentiler ve Bu Öğretmenlerin Okuldaki Rolleri: FATİH Projesi Işığında Bir Analiz Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi.
TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Sayısal Uçurum Üzerine Karşılaştırılmalı Bir İnceleme
EKONOMİK GÖSTERGELER Gayri Safi Milli Hasıla(2007): 658 Milyar ABD Doları İthalat(2008) : 201,8 Milyar ABD Doları İhracat(2008) : 132 Milyar ABD Doları.
İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokrasi Bilincinin Sayısal Uçurumun “BİT’e Erişim ve BİT Okuryazarlığı” Boyutları Açısından İncelenmesi Hatice.
Sayısal Uçurumun Önlenmesinde Eğitimin İşlevi ve Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bu Süreçteki Rolü Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU İstanbul Aydın Üniversitesi Türkiye Araştırmaları Merkezi ve TURAD İş Birliği ile Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim.
HOŞGELDİNİZ YA/EM Doktora Öğrencileri Kolokyumu 2002.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
2010 – 2011 ÖĞRETİM DÖNEMİ RAPORU Türkiye’de Yerleşik Yüksek Öğretim Kurumları Turizm Eğitim Analizi Bu çalışmada yer alan tüm veriler T.C.Milli Eğitim.
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Türkiye’deki Gelişmişlik Düzeyinin Çeşitli Göstergeler Kullanılarak Coğrafi Bilgi Sistemi ile İller Bazında İrdelenmesi.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
PROTOKOL.
Türkiye’de Kayıt Dışılık
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
GELİŞEN VE DEĞİŞEN ÜNİVERSİTELER VE TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRETİMDE ÇEVRİM-İÇİ ÖĞRETİMİN DURUMU Hatice Gökçe Bilgiç Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
SAYISAL UÇURUM Dünya’da ve Türkiye’de Durum
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
-MUHAMMED ETOVSKI SALİH ÜSTÜNDAĞ PES’12 DİJİTAL BÖLÜNME.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANALİZİ
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
İSTATİSTİKLERLE ÇOCUK
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

İlköğretim Öğrencilerinin Sayısal Uçurum Düzeylerinin İncelenmesi: Öğrenci Görüşleri Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06800, Beytepe-Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Giriş H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Sayısal Uçurum Nedir? Sayısal uçurum, değişik coğrafi alanlarda sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel koşullar bakımından farklılık gösteren, bireylerin, kurumların ve küresel ölçütlerin bilgi ve iletişim teknolojilerine erişimde yaşanan eşitsizlikleri kapsayan çok boyutlu bir kavramdır. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Sayısal Uçurumun Belirlenmesi: Değişkenler ve Yöntemler Sayısal uçurum, farklı kaynaklarda farklı boyut ve göstergelerden yararlanılarak tanımlanmaya ve açıklanmaya çalışılmaktadır. Bazı çalışmalarda sayısal uçurumun tanımlanmasında bilişim teknolojileri ile çeşitli göstergelerin demografik profile göre dağılımının kullanıldığı gözlenmektedir H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Sayısal Uçurum ve Demografik Değişkenler Demografik özellikler ile sayısal uçurum arasındaki ilişki açısından durum incelendiğinde, sayısal uçurumun “erişim, kullanım ve BİT okuryazarlığı” gibi göstergelerinin demografik profili belirleyen değişkenlerle karşılaştırılarak değerlendirildiği görülmektedir H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Araştırmanın Amacı Bu çalışma, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sayısal uçurumun BİT’e erişim göstergesi ile ilgili mevcut durumunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrenci görüşleri alınmıştır. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Problem Cümlesi İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından incelendiğinde BİT’e erişim durumu nedir? H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Alt Problemler İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin BİT’e erişim durumu nedir? İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin “cinsiyet, anne, baba eğitim durumu, aylık gelir, yaşanılan yerleşim birimi ve coğrafi bölgeler” şeklindeki demografik değişkenler ile BİT’e erişim durumu arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Öğrencilerin cinsiyeti ile BİT’e erişim durumları arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Öğrencilerin BİT’e erişim durumları ile anne, baba eğitim düzeyi arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Öğrencilerin BİT’e erişim durumları ile aylık gelir düzeyi arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Öğrencilerin BİT’e erişim durumları ile yaşanılan yerleşim birimi arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? Öğrencilerin yaşadıkları coğrafi bölge ile BİT’e erişim durumları arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Yöntem

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Araştırmanın Yöntemi Bu araştırma ilişkisel tarama modeli türünde bir araştırmadır. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Çalışma Grubu Araştırmada çalışma grubunu: 2010-2011 öğretim yılında, Akdeniz Bölgesinde: Antalya ve Burdur’da; Doğu Anadolu Bölgesinde: Ağrı, Ardahan, Erzurum, Iğdır ve Kars’ta; Ege Bölgesinde: Denizli, İzmir, Manisa ve Muğla’da; Güneydoğu Anadolu Bölgesinde: Bitlis, Diyarbakır, Gaziantep ve Şırnak’ta; İç Anadolu Bölgesinde: Aksaray, Ankara, Çankırı, Karaman, Kırıkkale, Kırşehir’de; Karadeniz Bölgesinde: Bartın, Çorum, Trabzon ve Zonguldak’ta; Marmara Bölgesinde: Bursa, İstanbul ve Kocaeli’nde Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okullarda ilköğretim 7. ve 8. sınıfa devam eden Türkiye’deki 28 ilden toplam 979 öğrenci oluşturmaktadır. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Çalışma Grubunun Özellikleri Katılımcıların Demografik Özelliklere Göre Dağılımı Değişkenler Seçenekler f % Cinsiyet Kadın 550 48,8 Erkek 664 51,2 Anne Eğitim Durumu Okuma yazması yok 118 9,6 İlköğretim 1. Kademe 538 44,9 İlköğretim 2. Kademe 287 23,7 Ortaöğretim 214 17,3 Lisans 45 3,5 Lisansüstü 12 1 Baba Eğitim Durumu 34 2,9 402 33,5 317 25,2 330 27,8 103 8,5 28 2,1

Katılımcıların Demografik Özelliklere Göre Dağılımı-2 Değişkenler Seçenekler f % Aylık Gelir 750 TL’den az 314 26,7 751-1200 TL 443 36,6 1201-2000 TL 239 20,1 2001-2500 TL 90 6,6 2501-3000 TL 59 4,6 3001 TL ve üzeri 48 3,6 Diğer 21 1,8 Yerleşim Birimi Köy 232 19,8 Kasaba 191 16,8 İlçe 461 36,1 İl 330 27,4 H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Katılımcıların Bölgelere Göre Dağılımı H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Katılımcıların Bilgisayar ve İnternet Kullanma Durumuna İlişkin Değerlerin Dağılımı Değişkenler Seçenekler f % 1- Evinizde bilgisayar var mı? Evet 792 64,6 Hayır 422 35,4 2- Evinizde internet bağlantısı var mı? 598 49,2 616 50,8 3- Kaç yıldır bilgisayar kullanıyorsunuz? Kullanmıyorum 203 17,5 1-3 Yıl 439 36 4-6 Yıl 405 34 7-9 Yıl 98 8,1 10 ve üstü 60 4,4 4- Kaç yıldır internet kullanıyorsunuz? 282 24,9 505 44,1 295 24,4 59 10 ve üstü yıl 26 2,2 5- İnterneti günlük ortalama kullanma süreniz 392 34,5 1-3 Saat 683 57,5 4-6 Saat 75 5,1 7-9 Saat 30 1,8 10 ve üstü saat 18 1,1

Bilgisayar Kullanım Sıklığı TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi, 2010 verilerine göre; Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu (2010). Hanehalkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçları. [Çevrim-içi: http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?tb_id=60&ust_id=2], Erişim tarihi: 01.11.2010.

İnternet Kullanım Sıklığı TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi, 2010 verilerine göre; H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Hanelerde İnternet Erişimi TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi, 2010

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Katılımcıların Bilgisayar ve İnterneti Kullanma Düzeyi ve Kullanmayı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Değerlerin Dağılımı Değişkenler Seçenekler f % Bilgisayar kullanmayı nerede öğrendiniz? Okulda 220 22,5 Kendi kendime deneyerek 198 20,2 Diğer (İnternet kafe) 110 11,2 İnternet kullanmayı nerede öğrendiniz? 228 23,3 219 22,4 115 11,7 H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Bilgisayar ile İlgili Kursa Katılma (TÜİK, 2010) Bilgisayar ve internet kullanıcıları arasında kullanma yetkinliğinin nasıl kazanıldığı incelendiğinde, kursların bu yetkinliği kazanmada sıkça kullanılan bir araç olmadığı görülmekte; bireylerin yetkinliklerini iş, okul ve arkadaş çevrelerinden aldıkları yardımlar veya kendi çabaları ile kazandıkları anlaşılmaktadır (TÜİK, 2010) .

Bilgisayar Kullanım Yeri (2005-2010) TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi, 2010

İnternet Kullanım Yeri (2005-2010) TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi, 2010

İnternet Kullanım Yeri (Cinsiyet) TÜİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Anketi, 2010

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Veri Toplama Araçları Araştırmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, BİT Kullanımı Anketi kullanılmıştır. Veri toplama araçları katılımcılara çevrim-içi uygulanmıştır. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Uygulama Süreci Veri toplama araçlarının uygulanması işlemi çevrim-içi ortamda gerçekleştirilmiştir. Anketler okullardaki BT laboratuarlarında doldurulmuştur. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Verilerin İşlenmesi ve Çözümlenmesi Veriler, araştırma problemlerine göre,. frekans, yüzde, ki kare istatistiksel tekniklerinden yararlanılarak çözümlenmiştir H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Bulgular

1. İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin BİT’e erişim durumu nedir? Çizelge 3.1’de görüldüğü üzere, katılımcıların %48,6’sının bilgisayar sahipliği ve İnternet’e erişimi bulunuyorken %15,9’unun bilgisayar sahipliği bulunmakta İnternet erişimi ise bulunmamaktadır. Bilgisayar sahipliği olmayan ama İnternet’e erişimi olanların (cep tel. vb. cihazlardan İnternet’e bağlantı sağlayanlar) oranı %0,7, Katılımcıların %34,8’inin ise evde ne bilgisayara ne de İnternet’e erişim olanağı bulunmaktadır. Bu grup (%34,8’i) ile diğer gruplar arasında BİT’e erişim açısından sayısal uçurumun olduğu söylenebilir. Bilgisayar sahipliği ve İnternet’e erişim durumu Seçenekler f % Bilgisayar ve İnternet erişimi var 476 48,6 Bilgisayar var, İnternet erişimi yok 156 15,9 Bilgisayar yok, İnternet erişimi var 6 0,7 Bilgisayar ve İnternet erişimi yok 341 34,8 Toplam 979 100

BİT’e Erişim Durumu, Cinsiyet ve Coğrafi Bölge 2. İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin “cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, aylık gelir, yaşanılan yerleşim birimi ve coğrafi bölgeler” şeklindeki demografik değişkenler ile BİT’e erişim durumu arasında anlamlı bir ilişki var mıdır? BİT’e erişim durumu ile cinsiyet ve yaşanılan coğrafi bölge arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. BİT’e erişim oranları erkeklerde daha yüksektir. BİT’e erişim oranı en yüksek olan bölge Ege Bölgesi, en düşük bölgeler ise Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleridir. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

BİT’e Erişim Durumu, Aile Eğitim Durumu, Gelir Düzeyi ve Yaşanılan Yer BİT’e erişim durumu ile anne, baba eğitim düzeyi, aylık gelir düzeyi ve yaşanılan yerleşim birimi arasında anlamlı ilişki olmadığı görülmektedir. BİT’e erişim oranları en yüksek olan grup annesi ve babası lisans mezunu olan öğrencilerdir. Aylık geliri 2501-3000 TL arasında olan öğrencilerin diğer gelir düzeylerine göre en yüksek erişim oranına sahip olduğu, İl merkezinde yaşayan öğrencilerin diğer yerleşim birimlerinde yaşayanlara göre en yüksek erişim oranlarına, köyde yaşayanların ise en düşük erişim oranlarına sahip olduğu bulunmuştur. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Eğitim ve Cinsiyete Göre İnternet Kullanımı TÜİK 2010 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması verilerine göre;

Sonuçlar ve Öneriler

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Sonuçlar İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin %35’inin ne bilgisayara ne de internete erişim olanağı bulunmaktadır. Bu grup ile diğer gruplar arasında BİT’e erişim açısından sayısal uçurumun olduğu söylenebilir. İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin BİT’e erişim durumu ile cinsiyet ve yaşanılan coğrafi bölge arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır. Anne, baba eğitim düzeyi, aylık gelir, yaşanılan yerleşim birimi ile BİT’e erişim durumu arasında anlamlı bir ilişki yoktur. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Sonuçlar (2) Araştırmada elde edilen sonuca göre erişim açısından cinsiyete bağlı sayısal uçurum olduğu söylenebilir. Kadınların BİT’e erişim oranları erkeklerinkine göre düşük olduğu için kadın ve erkekler arasında BİT’e erişim sorunu nedeniyle sayısal uçurum olduğundan söz edilebilir. Ayrıca coğrafi bölgeler arasında BİT’e erişim kaynaklı sayısal uçurum vardır. Ege Bölgesi en yüksek BİT’e erişim oranlarına sahipken Güneydoğu ve Doğu Anadolu Bölgesi en düşük erişim oranlarına sahip bölgelerdir. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Öneriler Araştırma sonuçları doğrultusunda bir takım öneriler yapılmıştır. Sonuçlara göre yapılan öneriler: Araştırmada coğrafi bölgeler arasında BİT’e erişim kaynaklı sayısal uçurumun olduğu söylenebilir. Ege Bölgesi en yüksek BİT’e erişim oranlarına sahipken Güneydoğu ve Doğu Anadolu Bölgesi en düşük erişim oranlarına sahip bölgelerdir. Yapılacak araştırmalarda erişim açısından bölgeler arası uçurumun kapatılmasına yönelik olarak hangi stratejilerin kullanılabileceği incelenebilir. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara Öneriler (2) Bu çalışmada elde edilen bulgularda ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin BİT’e erişimi üzerinde belirleyici olan değişkenlerden birisinin yaşanılan coğrafi bölge olduğu bulunmuştur. Erişim açısından sayısal uçurumun büyümesini önlemek için coğrafi bölgeler arasındaki dengesizliklerin giderilmesi konusu da öncelikli olarak ele alınabilir. H. YILDIZ & S. S. SEFEROĞLU / Bilişim 2012, 26-29 Ekim 2012i Ankara

Teşekkürler! Yıldız, H. ve Seferoğlu, S. S. (2011). İlköğretim öğrencilerinin sayısal uçurum düzeylerinin incelenmesi: Öğrenci görüşleri. 28. Ulusal Bilişim Kurultayı (Bilişim’2011), 26-29 Ekim 2011, JW Marriott Hotel, Ankara. Yıldız, H. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Examination of digital gap among elementary school students: Students’ opinions (in Turkish). 28th National Informatics Convention, (Bilisim’2011), October 26-26, 2011, JW Marriott Hotel, Ankara.