Gözlem.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Gözlem Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Veri Toplama Teknikleri
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI Yrd. Doç. Dr. Suat ÇELİK.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve öğretim teknoloıjileri bölümü BTÖ315 - Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gözlem ve Görüşme Yrd.Doç.Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
EPİDEMİYOLOJİ Toplumda görülen sağlıkla ilgili olayların dağılım ve nedenlerini inceleyen bilim dalıdır.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (KAVRAMA VE UYGULAMA)
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
Veri toplama teknikleri : Gözlem
SUNUM HAZIRLANIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Temel Kavramlar ve İlkeler
Bireyi Tanıma Teknikleri
Mesleki Rehberlik.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
GÖRÜŞME (MÜLAKAT) YÖNTEMİ Görüşme (interview, mülakat), sözlü iletişim kurarak veri toplamayı (soruşturma) amaçlayan bir yöntemdir (Karasar, 2005). Görüşme.
NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA ARAÇLARI-II
GÖZLEM FORMLARI Gözlem “Bir şeyi iyi anlamak için onun kendi kendine meydana gelen türlü belirtilerini gözden geçirmektir”
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
Öğretim Tasarımı Problem Analizi ve İhtiyaç Değerlendirme.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Dereceleme Ölçekleri, Kontrol Listeleri ve Envanterler
Etkileşime Dayalı Teknikler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması GÖZLEM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Gözleme Dayalı Teknikler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Tasarımı Analiz.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Nitel Araştırma Desenleri (Etnografya)
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
Gözleme Dayalı Teknikler I
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Gözleme Dayalı Teknikler II
Sunum transkripti:

Gözlem

Gözlem, bilimsel araştırmalarda sıklıkla kullanılan bir veri toplama tekniğidir.

Gözlem aynı zamanda eğitimde ölçme değerlendirme çalışmalarında da kullanılan bir tekniktir.

Gözlem ile bir durumdaki davranışlar ayrıntılı olarak tanımlanabilir.

Gözlem ile gözlenen davranışın sayısı belirlenebilmekte ayrıca gözlenen durum ayrıntılı biçimde tanımlanabilmektedir.

Gözlemin en güçlü yanlarından biri sözel olmayan davranışlarla ilgili veri toplanmasına olanak sağlamasıdır.

Örneğin öğrencinin eğilimleri, ilgisi, iş birliği durumu gibi değişkenler gözlem ile etkili biçimde ortaya konabilmektedir.

Bu yönüyle gözlemler gerek sadece bilişsel değil, duyuşsal ve devinişsel hedeflere ulaşılma durumunu incelemede de kullanılabilmektedir.

Gözlemler yapılandırılma durumuna göre yapılandırılmış ve yapılandırılmamış olarak sınıflandırılır.

Yapılandırılmış gözlemde gözlem öncesi oluşturulmuş bir kodlama sistemi bulunmaktadır. Yapılandırılmış gözlem, gözlenecek özelliklere daha iyi yönelinmesini sağlamaktadır.

Yapılandırılmamış gözlemler ise önceden hazırlanmış bir kodlama sistemine sahip değildir. Yapılandırılmamış gözlemler araştırmacıya bilgi toplama ve kaydetmede esneklik ve özgürlük sağlamaktadır.

Gözlem işi farklı araçlar kullanılarak yapılabilmektedir Gözlem işi farklı araçlar kullanılarak yapılabilmektedir. Gözlem formları ve anekdot kayıtları bu araçlardan başlıcalarıdır.

Gözlem formları sergilenen davranışın, davranışın niteliğinin ve davranışın sıklığının belirlenmesi amaçlarıyla kullanılır.

Örnek gözlem formları

Gözlemler anekdot biçiminde de kayıt altına alınabilmektedir.

Anekdot kısa anlatım anlamına gelmektedir Anekdot kısa anlatım anlamına gelmektedir. Anekdot kayıtları bir durumda yaşananların betimlemesidir. Anekdot, gözlem sonuçlarının kaydedilmesi amacıyla geliştirilmiş özel bir formun adıdır.

Ölçme değerlendirme amaçlı olarak da kullanılabilen anekdot kayıtları daha çok bireyi tanıma amacıyla kullanılmaktadır.

Anekdotlarda, öğrenciye ilişkin tüm gözlemler kaydedilmez Anekdotlarda, öğrenciye ilişkin tüm gözlemler kaydedilmez. Sıradan olmayan tipik, dikkate değer davranışların kaydedilmesi gerekli ve önemlidir.

Bir anekdotta; Gözlemcinin adı, soyadı ve unvanı belirtilir Gözlenen öğrencinin adı, soyadı, numarası, sınıfı ve şubesi belirtilir Olayın geçtiği yer ve zaman açıklanır Gözlenen olay objektif olarak betimlenir Gözlemcinin yorumu ve önerisi açıklanır

Anekdot Kaydı Doldurulmuş Örneği Çocuğun Adı-Soyadı: Ali Murat Tarih:12.10.2006 Kayıt Tutan: Hale Gamze Keskin Gözlenen Durum: serbest zamanda ayakkabıcı amca oyununu oynadılar, ayakkabıcı rolünü üstlendi. Gözlenen Mekân Ve Çocuk Grubu: Yıldızlar Sınıfı 5 Yaş Detaylar: Oyunun kurallarını tam olarak yerine getirip kendi cümleleriyle diyalog yaptı. Yorumlar: Etkinliğe istekli olarak katıldı, çalışmadan zevk aldı.