YÖNETİM KURULU BAŞKANIMIZ SAYIN SAMİ KAZICI’NIN AÇILIŞ KONUŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

KAYSERİ İLİ İMALAT SANAYİ DURUM TESPİTİ ANKET ÇALIŞMASI BULGULARI KAYSO, HAZİRAN 2008.
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
Dünya Ekonomisine İlişkin Göstergeler
TÜRKİYE EKONOMİSİ ve DIŞ TİCARETİ
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
GLOBAL FİNANSAL KRİZİN TÜRK KAMU MALİYESİNE YANSIMALARI
MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 15 OCAK 2010.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
RAKAMLARLA TÜRKİYE
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Doç. Dr. A.R Zafer SAYAR 18 Eylül 2014, Ankara
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İKT-102 İktisata Giriş II Makro İktisatın Temelleri
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
Türkiye’de Kayıt Dışılık
TOBB AB ÇALIŞMALARI : NASIL HAZIRLANIYORUZ? FAALİYETLERİMİZ 23 Şubat 2007.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
ÖZEL SEKTÖR BORÇLANMA ARACI İHRACI
Dünya Ekonomisine İlişkin Göstergeler Dünya Ekonomisi Global Büyüme (%)5,23,8 Gelişmiş Ülkeler3,21,6 ABD3,01,8 Euro Alanı1,91,6 Japonya4,4-0,9.
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI Bişkek 13 Nisan 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Türkiye Bankalar Birliği 50. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Yönetim Kurulu Başkanı.
27 Nisan 2005 TBB MAKRO EKONOMİ ALT ÇALIŞMA GRUBU.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2008 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 3 Ocak 2008 – İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE TASARISI MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 18 EKİM 2011.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Mahmut BİLEN. Ders Değerlendirme Biçimi Vize %70 Ödev%10Dönem içi %50 Quizler%20 Final%50Dönem Sonu%50.
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
Sunum transkripti:

ANKARA YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER ODASI’NIN 18’İNCİ OLAĞAN (MALİ) GENEL KURULU’NA HOŞGELDİNİZ.

YÖNETİM KURULU BAŞKANIMIZ SAYIN SAMİ KAZICI’NIN AÇILIŞ KONUŞMASI

Dünyada Büyüme Oranları 2006 2007 Dünya 5,4 4,9 ABD 3,3 2,3 İngiltere 2,7 2,6 Asya-Pasifik Japonya 2,2 2,2 Çin 10,7 10 Doğu Avrupa 6,0 5,5 Latin Amerika 5,5 4,9 Euro Bölgesi 2,7 2,4 Almanya 2,5 2,1 Fransa 2,0 2,0 İtalya 1,8 1,8 *Tahmin Kaynak : Consensus Forecasts, Eurotat, Wold Economic Outlook

ANCAK AZ GELİŞMİŞ VEYA GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERE BAKTIĞIMIZDA EN ÖNEMLİ SORUNUN İŞSİZLİK VE REEL ÜCRETLERİN AZALMASI OLDUĞUNU GÖRÜYORUZ. REEL ÜCRETLERİN AZALMASININ SONUCU OLARAK EMEKLİLERİN MİLLİ GELİRDEN ALDIKLARI PAYLAR AZALMAKTA, DOLAYISIYLA YOKSULLUK YAYGINLAŞMAKTA VE GELİR DAĞILIMI BOZULMAKTADIR. HATTA ARALARINDA ÇİN VE HİNDİSTAN GİBİ HIZLI BÜYÜYEN VE YENİ DEYİMLE KÜRESELLEŞMEYİ KUCAKLAYAN BU EKONOMİLERDE DAHİ BU GÖZLEM DEĞİŞMEMEKTEDİR.ÇİN İNSAN HAKLARINA UYMAMAKTA ,DÜŞÜK ÜCRETLERLE İŞÇİLER ÇALIŞTIRMAKTA,BİR ÇOK MALLARA SÜBVANSİYONLAR UYGULAMAKTADIR, NÜFUSUN DÖRTTE ÜÇÜ YOKSULLUK SINIRIN ALTINDA YAŞAMAKTADIR

ULUSLAR ARASI ÇALIŞMA ÖRGÜTÜNÜN VERİLERİNE GÖRE AZ GELİŞMİŞ EKONOMİLERDE İŞÇİLERİN % 22’Sİ GÜNDE 1 DOLARIN, % 57’Sİ İSE 2 DOLARIN ALTINDA YANİ YOKSULLUK GELİRİNİN ALTINDA ÜCRETLERLE ÇALIŞMAKTADIR. YİNE ILO VERİLERİNE GÖRE DÜNYA İŞGÜCÜ PİYASALARINDA 186 MİLYON AÇIK İŞSİZ BULUNMAKTADIR.

TÜRKİYE EKONOMİSİ

TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİNİN ÖNEMLİ DÖNEMEÇ TARİHLERİNDEN BİRİ DE IMF İLE AĞUSTOS 1989 DA İMZALANAN YAKIN İZLEME ANTLAŞMASIDIR. BU ANTLAŞMA İLE TÜRKİYE IMF, DÜNYA BANKASI, DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ VE ULUSLAR ARASI FİNANS VE DERECELENDİRME KURULUŞLARININ DENETİM VE GÖZETİMİNİ KABULLENMİŞTİR. 10 YILDIR UYGULANAN BU SİSTEMİN TEMEL ÖZELLİKLERİ ŞUNLARDIR.

10 yıldır uygulanan ekonomik programın temel özellikleri Sermaye hareketlerine sınırsız serbestlik güvencesi sağlanarak. 2. Bunlara yüksek finansal getiriler sunmak 3. İşgücü piyasalarını ucuz işgücü deposu haline dönüştürmek 4. Düşük döviz kuru politikalarıyla ithalat eğilimini arttırmak 5. KİT’leri özelleştirmek 6. Ve en önemlisi tüm toplumu ilgilendiren stratejik ekonomik ve siyasi kararların alınmasını ve uygulanmasını demokratik denetim mekanizmalarının dışına çıkarmak 7. Devletin küresel anlayışa uygun bir biçimde yeniden yapılandırılmasında toplumun desteğini sağlamak

IMF İLE 1989 DA İMZALANAN BU ANLAŞMANIN AKABİNDE KASIM 2000 DE MİNİ BİR KRİZ VE YİNE ŞUBAT 2001 DE ÇOK CİDDİ VE ŞİDDETLİ BİR EKONOMİK KRİZ YAŞANMIŞTIR. SABİT KUR SİSTEMİNE DUYARLI DESENFLASYON PROGRAMI IMF TARAFINDAN YÖNLENDİRİLMİŞ VE MÜHENDİSLİK ÇALIŞMALARINDA BU ORGANİZASYON TARAFINDAN GERÇEKLEŞTİRİLMİŞTİR.

2001 Şubat Krizi sonucunda; - GSYİH % 7,4 oranında küçülmüştür 2001 Şubat Krizi sonucunda; - GSYİH % 7,4 oranında küçülmüştür. - Toptan Satış Fiyatları Endeksi % 61,6 ya ulaşmıştır. - Türk Lirası % 51 oranında değer kaybetmiştir. - Reel ücretler % 20 oranında düşmüş ve halen bu kayıp giderilememiştir. - İşsizlik 2001 yılında % 2, 2002 yılında % 3 oranında artış göstermiştir

IMF ve Dünya Bankasının IMF ve Dünya Bankasının Himayesinde Yeni Program Oluşturulmuş ve Programın İki Önemli Temel Hedefi 1. GSMH’nın % 6,5’u oranında bütçe fazlası vermek 2. Daraltıcı sıkı para politikaları. Bu politika bağımsız merkez bankasınca izlenecek Merkez Bankası sadece fiyat istikrarı üzerine yoğunlaşarak diğer makro ekonomik göstergelerle ilgilenmeyecektir.

KAYNAK:TÜİK * Tahmini Son 5 yılda GSMH %115 büyüyerek 180 milyar dolardan 388 milyar dolara yükselmiştir.

2001 KRİZİ SONRASI GERÇEKTEN YÜKSEK BÜYÜME HIZI ELDE EDİLMİŞTİR 2001 KRİZİ SONRASI GERÇEKTEN YÜKSEK BÜYÜME HIZI ELDE EDİLMİŞTİR. 2002 – 2006 TAKVİM YILLARI GSYIH’DA YILLIK BÜYÜME ORANI ORTALAMA % 7,8 OLMUŞTUR. BÜYÜMENİN TEMEL KARAKTERİSTİKLERİNİ ŞU ŞEKİLDE ÖZETLEYEBİLİRİZ.

Büyümenin Temel Özellikleri 1. Yüksek oranlı reel faiz sunulmuştur Büyümenin Temel Özellikleri 1. Yüksek oranlı reel faiz sunulmuştur. Bunun sonucu olarak yoğun bir şekilde yabancı sermaye çekilebilmiştir. 2. Bu oluşum beraberinde yüksek oranlı işsizliği de getirmiştir. 3. Göreceli olarak bol miktarda yabancı sermaye girişi liranın değerlenmesine yol açmıştır 4. Ucuz yabancı para politikasının sonucu olarak ithalat, yatırım ve tüketim malları ithalatı artmıştır. 5. Bu dönemde ihracat artmıştır. Ancak ithalatın ucuz olması nedeniyle ihracatın ithalatı karşılama oranı düşmüştür. 6. Başlangıçta enflasyonun düşürülmesinde başarı elde edilmiş ve kontrol altına alınmıştır. MB, Ocak 2006’dan itibaren açık enflasyon hedeflemesine gidilmiş ve enflasyon hedeflemesi % 4 olarak saptanmıştır. Bu hedef elde edilebilirdi. Ancak Mayıs ve Haziran 2006’da oluşan mini kriz enflasyonu yine % 10’ların üstüne çıkarmıştır. Ve dolayısıyla reel faiz oranı yine yükselmiştir. 7. Desenflasyon mücadelelerinde gerçekleştirilen bütün bu kazanımlara rağmen reel faiz oranları düşmemiştir. Reel faiz oranı kriz sonrası % 10’un üzerinde kalmış, bu da mali otoritenin borç yükümlülüklerini karşılamasında önemli bir baskı oluşturmuştur.

ÖZELLİKLE KREDİ FAİZ % 16’DA İSTİKRAR KAZANMIŞ İKEN MAYIS – HAZİRAN 2006 KRİZİNDE ENFLASYONUN HIZLANMASI İLE BİRLİKTE % 23,5’E ÇIKMIŞTIR.

ÖDEMELER DENGESİ VE DIŞ BORÇLAR

DOĞRUDAN YATIRIM CARİ AÇIĞIN FİNANSMANINDA ÖNEMLİ BİR KALEM OLMUŞTUR DOĞRUDAN YATIRIM CARİ AÇIĞIN FİNANSMANINDA ÖNEMLİ BİR KALEM OLMUŞTUR. SON İKİ YILDA DOĞRUDAN DİREKT YATIRIM 22,4 MİLYAR DOLARA ULAŞMIŞTIR. BUNUNLA BERABER GERÇEKTE ÖNEMLİ ÖLÇÜDE BU PARA; ÖZELLEŞTİRMEYE, GAYRİMENKUL YATIRIMLARINA GİTMİŞTİR. YURT İÇİ EKONOMİDEKİ FİZİKSEL ÜRETİME, DİĞER BİR DEYİŞLE REEL YATIRIMLARA GİTMEMİŞTİR. DOLAYISIYLA BU KAYNAK SPEKÜLATİF OLUP İSTİKRARLI OLMASI YAPISI İTİBARİYLE MÜMKÜN DEĞİLDİR. YANİ GELECEK YILLARDA DA GELECEK MİDİR? BİLEMİYORUZ.

Ağustos 2006 tarihi itibariyle Türkiye’ye gelen sıcak para toplamı 52 Ağustos 2006 tarihi itibariyle Türkiye’ye gelen sıcak para toplamı 52.3 milyar dolar olup, dağılımı aşağıdaki gibidir. - Devlet tahvillerine gitmekte (17,9 milyar dolar) - IMKB’ye gitmekte (30,6 milyar dolar) - Bankacılık sektöründe dövizli mevduat (3,7 milyar dolar) (Kaynak : ANKA)

LİRANIN AŞIRI DEĞERLENMESİNİN BİR SONUCU OLARAK ÖDEMELER DENGESİNDE CARİ AÇIK VERİLMİŞTİR. GELENEKSEL TÜRK MALLARININ İHRACATI REKABET ÜSTÜNLÜĞÜNÜ KAYBETMİŞ, ÇOĞUNLUKLA OTOMOTİVE PARÇALARI, DAYANIKLI TÜKETİM MALLARI GİBİ YENİ İHRACAT KANALLARI AÇILMIŞTIR. UCUZ HAMMADDE İTHAL EDİLMEKTE, BURADA DÜŞÜK KATMA DEĞER İLE MONTAJ YAPILMAKTA VE YENİDEN İHRACATI YAPILMAKTADIR.

BÖYLECE BÜYÜK ÖLÇÜDE DIŞI BAĞIMLI BİR SANAYİ, DÜŞÜK KATMA DEĞER VE DÜŞÜK İSTİHDAM OLUŞMAKTADIR. DOLAYISIYLA YENİ SANAYİ İHRACAT MALLARI DIŞ TİCARET AÇIĞINI KAPATMAYA YETMEMEKTEDİR. SONUÇ OLARAK, 2003 YILINDAN BAŞLAMAK ÜZERE CARİ AÇIK 32,6 MİLYAR DOLARA ULAŞMIŞTIR. GSMH’NIN % 10’UNA YAKLAŞMIŞTIR.

KAYNAK: TC.HAZİNE MÜST. Büyüyen cari açık, artık GSMH’nın %8,07’sine kadar yükselmiştir. Bu büyüklükte bir cari açık, ekonomimiz için büyük bir sorundur.

KAYNAK : TCMB, BDDK Ülkemiz yüksek reel faizler nedeniyle sıcak para cenneti haline getirildi.

Dış borç 2002’den 2006’ya net 63,5 milyar dolar artmış olmuş, 193 milyar dolara ulaşmıştır. Ancak dış borçlardaki bu yüksek artış hızına rağmen dış borcun GSMH’ya olan oranı % 71,9’dan (2002) % 47,4’e düşmüştür. (2005) Oransal düşüşün nedeni; - GSYIH’nın artması - Liranın değer kazanması Ancak döviz kurlarının satın alma gücüyle değerinin tespiti halinde borç yükünün GSYIH’ya olan oranı % 76,8 olmaktadır.

İş Gücü Piyasasındaki Gelişmeler

İşgücü Piyasasındaki Gelişmeler   2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 15+ Yaştaki Nüfus 46.210 47.150 48.041 48.917 49.829 50.810  51.668 Sivil İşgücü 23.036 23.496 23.946 23.790 24.191 24.595  24.776 İşgücüne Katılma Oranı (%) 49,9 49,8 48,6 48,5 48,4  48.0 Sivil İstihdam 21.540 21.534 21.473 21.285 21.712 22.086  22.330 Sivil İstihdam Oranı (%) 46,6 45,7 44,7 43,5 43,6  43.2 İşsiz 1.496 1.959 2.474 2.495 2.479 2.508  2.446 İşsizlik Oranı (%) 6,5 8,4 10,3 10,5 10,2  9.9 Tarım Dışı İşsizlik Oranı (%) 9,2 12,7 15,1 15,0 14,7 13,6  12.6 Eksik İstihdam Oranı (%) 7,0 5,9 5,4 4,8 4,1 3,8  3.6 Kaynak : TÜİK

İŞSİZLİK - 2007 Yılının işsizlik hedefi %10 civarındadır İŞSİZLİK - 2007 Yılının işsizlik hedefi %10 civarındadır. Ekonomideki büyüme istihdam yaratamamış, işsizliği azaltamamıştır. Dolayısıyla büyümeden toplumun tüm kesimlerinin faydalandığını ve gelirin adil dağıtıldığını söylemek mümkün değildir. - Ülkemizde en son verilere göre çalışma çağındaki 51.668.000 kişiden 29.338.000’i çalışamamaktadır. Bu da çalışma çağında olan her 1.8 kişiden birinin işsiz olduğunu göstermektedir. - Genç nüfusa işsizlik oranı % 18.7dir.

Vergi Gelirleri İstatistikleri

KAYNAK: T.C.BAŞBAKANLIK HAZİNE MÜST. MUH. GN. MD.LÜĞÜ KAMU HSBÜLT. Vergi gelirleri düzenli olarak yükselmektedir. Devletin vergi gelirleri 2002 yılına göre %130 oranında artmıştır.

KAYNAK: MALİYE BAKANLIĞI Vergi gelirlerindeki artışa rağmen, milletimizden toplanan vergilerin yaklaşık %48 ‘i rant çevrelerine ödenen faize gitmektedir.

KAYNAK: MALİYE BAKANLIĞI Bir yandan vergiler artmakta, diğer yandan vergi toplamadaki adaletsizlik artmaktadır. Dolaylı vergiler ücretli, dar gelirli, işsiz; kısacası vatandaşın üstüne karabasan gibi çökmüştür. Vatandaşın kazancıyla orantılı vergi alınmamaktadır.

KAYNAK: T.C.BAŞBAKANLIK HAZİNE MÜST. MUH. GN.MD.LÜĞÜ KAMU HS. BÜLT. Vergi gelirlerinin milli gelire oranı en yüksek seviyeye çıktı.

GELİR, KURUMLAR VE KATMA DEĞER VERGİSİNİN GENEL BÜTÇE VERGİ GELİRLERİ İÇİNDEKİ PAYI (1993-2005)   VERGİ GELİR GELİRLERİ KURUMLAR TOPLAM K.D.V. +KURUMLAR VERGİSİ İÇİNDEKİ TAHSİLATI +K.D.V YILLAR PAYI (%) (DAHİLDE + İTHALDE) 1993 264.273 106.661 40,4 19.132 7,2 81.877 31,0 207.670 78,6 1994 534.888 181.884 34,0 43.976 8,2 176.742 33,0 402.602 75,3 587.760 30,9 7,5 30,1 68,5 1995 1.084.350 329.795 30,4 103.241 9,5 354.980 32,7 788.016 72,7 1996 2.244.094 676.017 189.338 8,4 743.026 33,1 1.608.381 71,7 1997 4.745.484 1.500.245 31,6 396.238 8,3 1.561.562 32,9 3.458.045 72,9 1998 9.228.596 3.481.752 37,7 748.383 8,1 2.725.083 29,5 6.955.218 75,4 1999 14.802.280 4.936.551 33,3 1.549.525 10,5 4.164.334 28,1 10.650.410 72,0 2000 26.503.698 6.212.977 23,4 2.356.787 8,9 8.379.554 16.949.318 64,0 2001 39.735.928 11.579.424 29,1 3.675.665 9,3 12.438.860 31,3 27.693.949 69,7 2002 59.631.868 13.717.660 23,0 5.575.495 20.400.201 34,2 39.693.356 66,6 2003 84.316.169 17.063.761 20,2 8.645.345 10,3 27.031.099 32,1 52.740.205 62,6 2004 101.038.904 19.689.593 19,5 9.619.359 34.325.208 63.634.160 63,0 2005 119.250.807 22.817.530 19,1 11.401.986 9,6 38.280.429 72.499.945 60,8 2006 151.265.721 31.727.706 21,0 12.447.349 50.723.547 33,5 94.898.602 62,7 sfsdfdsfd

Gelir İdaresi Harcamaları 100 YTL.Vergi Toplamak İçin Yapılan Harcama Genel Bütçe Vergi Gelirleri Tahsilatı ile Gelir İdaresi Başkanlığı Harcamalarının Karşılaştırılması Yıllar Vergi Gelirleri (Bin YTL) Gelir İdaresi Harcamaları 100 YTL.Vergi Toplamak İçin Yapılan Harcama (YTL) 2002 65.188.479 471.361 0,72 2003 89.893.112 666.651 0,74 2004 111.335.368 922.286 0,83 2005 131.948.778 1.042.775 0,79 2006 151.265.721 1.152.886 0,76

GSMH, Genel Bütçe Vergi Gelirleri ve Vergi Yükü (Bin YTL) Yıllar GSMH (1) Vergi Gelirleri (*) (2) Vergi Yükü (%) (2/1) 2002 275.032.366 59.644.416 21,7 2003 356.680.888 81.783.798 22,9 2004 428.932.343 100.373.326 23,4 2005 486.401.032 119.627.198 24,6 2006 575.783.962 137.474.325 23,9 (*) Vergi Gelirleri Rakamları Mahalli İdare ve Fon Payları dahil, Red ve İadeler hariç tutarlardır

BİLİNDİĞİ ÜZERE DÜNYADA BİR KÜRESELLEŞME SÜRECİ YAŞANMAKTADIR BİLİNDİĞİ ÜZERE DÜNYADA BİR KÜRESELLEŞME SÜRECİ YAŞANMAKTADIR. BU OLUŞUM EKONOMİ VE DOLAYISIYLA FİNANSAL PİYASALARI DA ETKİLEMEKTEDİR. SERMAYE HAREKETLERİ EKONOMİNİN AYRILMAZ BİR PARÇASINI OLUŞTURMUŞTUR. EKONOMİK FAALİYETLER, PARA VE SERMAYE HAREKETLERİ ULUSAL SINIRLARI AŞMIŞTIR. PARA 1 DAKİKADAN AZ BİR SÜRE ZARFINDA BÜTÜN DÜNYAYI DOLAŞABİLMEKTEDİR.

DOLAYISIYLA ÜLKELERDEN HERHANGİ BİRİNDE OLUŞABİLECEK EKONOMİK VE SİYASİ BİR KRİZ HEMEN ANINDA TÜM DÜNYAYA YAYILABİLMEKTEDİR. NİTEKİM GEÇENLERDE JAPONYA’NIN FAİZ ORANLARINI 0,25 BAZ PUAN ARTTIRMASI HEMEN DÜNYADA MİNİ BİR KRİZE NEDEN OLMUŞTUR. BUGÜN DÜNYADA DOLAŞAN 1,2 TRİLYON DOLAR VAR. BEN BUNU SERSERİ PARA DİYE TANIMLIYORUM.

BUGÜN İÇİN DÜNYADA BİR SAADET ZİNCİRİ KURULMUŞ BUGÜN İÇİN DÜNYADA BİR SAADET ZİNCİRİ KURULMUŞ. NEREYE KADAR GİDER BİLEMEM ANCAK 1929 EKONOMİK BUNALIMDAN ÖNCE DE BUNA BENZER BİR DURUM VARDI.

HEM DÜNYADA HEM DE TÜRKİYE’DE HIZLA DEĞİŞEN EKONOMİK KOŞULLAR MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİNDEN OLAN BEKLENTİLERİ DE ARTTIRMIŞTIR.

DÜNYADA YAŞANAN GLOBALLEŞME NEDENİYLE İŞLETMELER ORGANİZASYONLARINI YENİDEN YAPILANDIRMAKTA VE STANDARTLAŞMAKTADIR. BÜTÜN BU DEĞİŞİM VE GELİŞİMLER İÇİNDE PROFESYONEL MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİNİN DEĞİŞMEMESİ DÜŞÜNÜLEMEZ.

GERÇEKTEN ŞİRKETLERİN FİNANSMAN GEREKSİNİMLERİNİN KARŞILANMASI, YENİ KAYNAKLARIN BULUNMASI, EKONOMİK ENTEGRASYONLARIN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ, ŞEFFAFLIĞIN SAĞLANMASI, DOĞRU, GÜVENİLİR, ANLAŞILABİLİR KARŞILAŞTIRILABİLİR BİLGİLERİN SAĞLANMASI V.B. KONULARDA BİZ MESLEK MENSUPLARINA ÇOK ÖNEMLİ GÖREVLER VE SORUMLULUKLAR YÜKLENMİŞTİR.

ZİRA KARAR ALICILARININ BUNLARA GEREKSİNİMİ VAR ZİRA KARAR ALICILARININ BUNLARA GEREKSİNİMİ VAR.NİTEKİM AB DE DEKİ YATIRIMCILARIN %52 Sİ KARARLARINI UFRS YE GÖRE HAZIRLANMIŞ VE ULUSLARARSI DENETİM STANDARTLARINA GÖRE DENETLENMİŞ FİNANSAL TABLOLARA GÖRE KARARLARINI VERMEKTEDİRLER

BU NEDENLE GEREK ULUSAL GEREKSE ULUSLAR ARASI GELİŞMELERİN YAKINDAN İZLENMESİ VE BU GELİŞMELERİN EKONOMİK KALKINMA ÜZERİNDEKİ FIRSAT VE TEHDİTLERİN ORTAYA KONULMASI PROFESYONEL MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİNİN VE ÜYELERİNİN OLUŞTURDUĞU MESLEKİ ÖRGÜTLERİN ÖNEMLİ GÖREVLERİ ARASINDA BULUNMAKTADIR.

MESLEK MENSUPLARIMIZ AÇISINDAN SON DERECE ÖNEMLİ OLAN BU ULUSLARARASI GELİŞMELER, ÜLKEMİZDEKİ MUHASEBE VE DENETİM MESLEK MENSUPLARI ÜZERİNDE DE ÖNEMLİ ETKİLERİ OLMAKTADIR. ÖZELLİKLE ARTIK GÜNÜMÜZDE MUHASEBE, DENETİM VE MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİNİN ULUSLARARASI REKABETE TAM OLARAK AÇILMASI; MESLEKİ YETERLİLİĞİ, BÜTÜNLEŞMEYİ, KURUMSALLAŞMAYI, VE UZMANLAŞMAYI ÇOK DAHA ÖNEMLİ HALE GETİRMİŞTİR.

MUHASEBEDE VE DENETİMDE ORTAK DİL GETİRİLMEKTEDİR MUHASEBEDE VE DENETİMDE ORTAK DİL GETİRİLMEKTEDİR. SON YILLARDA HEM TÜRKİYE DE HEM DE ULUSLARARASI ARENADAKİ ÖNEMLİ GELİŞMELERİ ŞU ANA BAŞLIKLAR ALTINDA TOPLAMAK MÜMKÜNDÜR. 1. ULUSLAR ARASI FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI (UFRS) 2. ULUSLAR ARASI DENETİM STANDARTLARI 3. TÜRKİYE MUHASEBE STANDARTLAR 4. KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİ 5. ETİK KURALLAR 6. BASEL II 7. TTK TASARISI 8. KALİTE GÜVENCE SİSTEMLERİNİN KURULMASI

BU GELİŞMENİN MESLEĞİMİZİN ÖNEMİNİ VE SAYGINLIĞINI DAHA DA ARTTIRACAĞINA İNANIYORUM.GERÇEKTEN DE GLOBAL MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARINA DOĞRU ATILAN HER ADIMDA MUHASEBE VE DENETİM MESLEĞİ YEPYENİ BİR MESLEK HALİNE GELMEKTE, MESLEK ÖNEM KAZANMAKTADIR. NİTEKİM; ABD DE YAPILAN BİR ARAŞTIRMADA EN ÇOK TERCİH EDİLEN VE KAZANAN MESLEKLERİN BAŞINDA GELMEKTEDİR. BEŞİNCİ SIRADA YER ALMAKTADIR.BU GELİŞMELERİ YAKALAYABİLMEMİZ İÇİN EĞİTİME ÖNEM VERMEK ZORUNDAYIZ.

GLOBALLEŞMENİN GETİRDİĞİ OLUMSUZLUKLARA KARŞI MUTLAKA HER TÜRLÜ ÖNLEMİ DE ALMALIYIZ. ANCAK GLOBALLEŞMENİN YARATACAĞI FIRSATLARI DA ÇOK İYİ DEĞERLENDİRMEMİZ GEREKİR.BÜTÜN BU GELİŞMELERE AYAK UYDURAMADIĞIMIZ TAKDİRDE BÜYÜKLERİN TAŞERONU OLMAKTAN DA KURTULAMAYIZ.

ODAMIZ FAALİYETLERİ

TÜRKİYE GENELİNDE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN DAĞILIMI Oda Adı Çalışan Üye Çalışmayan Üye Toplam Üye İstanbul YMM Odası 1071 814 1885 Ankara YMM Odası 394 690 1084 İzmir YMM Odası 210 156 366 Bursa YMM Odası 92 42 134 Adana YMM Odası 70 24 94 Gaziantep YMM Odası 57 8 65 Eskişehir YMM Odası 22 30 52 Antalya YMM Odası 37 12 49 TOPLAM 1953 1776 3729

ÜYELERİMİZİN İŞ DURUMU Dönemi Faaliyet Belgesi GV ve KV Tasdik Sözleşmesi Tasdik Sözleşmesi Hizmet Sözleşmesi Sözleşme Toplamı 01.05.2006 30.04.2007 12790 4893 8542 385 13820 01.05.2005 30.04.2006 11026 4104 9625 448 14177

YAPILAN SÖZLEŞME ADEDİ YMM BAŞINA ORTALAMA SÖZL.SAYISI ODAMIZ ÜYELERİNİN GELİR VE KURUMLAR VERGİSİ TASDİK SÖZLEŞMELERİNDEKİ SAYISAL GELİŞMELER DÖNEMİ ÇALIŞAN ÜYE SAYISI YAPILAN SÖZLEŞME ADEDİ FESİHLER KALAN YMM BAŞINA ORTALAMA SÖZL.SAYISI 1997 228 2164 - 9,49 1998 265 2904 10,96 1999 287 3258 197 3061 10,67 2000 311 3496 154 3342 10,75 2001 333 3537 157 3380 10,15 2002 341 3613 188 3425 10,04 2003 351 3668 156 3512 10,01 2004 362 3803 144 3659 10,11 2005 364 3818 145 3673 10,09 2006 377 3971 172 3799 10,08 2007 394 3959 8 3951 10,03

TÜRKİYE GENELİNDE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERCE DÜZENLENEN TAM TASDİK SÖZLEŞMESİNİN YILLAR İTİBARİYLE SAYILARI* 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 11.671 16.852 16.778 17.722 18.581 18.722 19.006 19.425 20.054 21.013 *Gelir İdaresi Başkanlığı 2005 yılı Faaliyet Raporundan alınmıştır.

Müşteri Bildirim Formları Yıl Bildirimde Bulunan Üye Sayısı Toplam Müşteri Sayısı Gelir ve Kurumlar Vergisi Tasdik Sözleşmesi Yapılan Müşteri Sayısı Diğer Müşterilerin Sayısı GV-KV Tas.Söz Yapılan Müşteri Oranı Diğer Müşteriler Oranı 2006 394 10086 3971 6115 % 40 % 60 YMM’lerin faaliyetleri yalnızca vergi yasalarına ilişkin tasdik işleminden ibaret değildir. Ekonomik bilgi ve deneyimleri, mali hukuk alanındaki birikimleri ile Yeminli Mali Müşavirler, işletmelerin yönetimi ile ilgili olarak her alanda hizmet vermekte ve katkı sağlamaktadırlar. Odamızın bu konudaki temel görüşü, Yeminli Mali Müşavirlerin tasdik faaliyetleri dışındaki faaliyetlerini geliştirmeleri yönündedir.

3568 Sayılı Kanun ve İlgili Yönetmelik Hükmü Uyarınca Türkiye Genelinde Yeminli Mali Müşavirler Hakkında İstenilen Disiplin Kovuşturmasına İlişkin Bilgiler*   Disiplin Kovuşturması İstenilen YMM Disiplin Cezası Verilen YMM Disiplin Cezası Verilmeyen YMM Disiplin Sonucu Gelmeyen YMM 2001 ve Öncesi Yıllar 1190 265 807 118 2002 Yılı 395 45 302 48 2003 Yılı 277 14 123 140 2004 Yılı 254 34 189 31 2005 Yılı 129 5 70 54 *Gelir İdaresi Başkanlığı 2005 yılı Faaliyet Raporundan alınmıştır.

GÖREVE GELDİĞİMİZ TARİHTEN İTİBAREN BİR YILLIK DÖNEM İÇERİSİNDE 24 KONFERANS DÜZENLENMİŞTİR.

Tarihi Konusu Konuşmacı Kasım/2006-Nisan 2007 tarihleri arasında Odamız tarafından düzenlenen Seminer/Konferans Konuları ve Konuşmacıları Tarihi Konusu Konuşmacı 30.06.2006 AR-GE Mali Destek Raporlarının Düzenlenmesi, İncelenmesi ve Sonuçlandırılması Mustafa ÜZELER (Yeminli Mali Müşavir) 24.11.2006 Kurumlar Vergisi Kanunu’na Genel Bakış Ali ALIÇ 01.12.2006 Kamu İhale Mevzuatı Çerçevesinde Yeminli Mali Müşavirlerin Sorumlulukları V. Arif ŞİMŞEK 08.12.2006 Basel II Kobilere Etkisi Mustafa SAVAŞ (Halk Bankası Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı) 15.12.2006 KDV İade Raporlarında Yaşanan Sorunlar Ersan AKKUŞ

Tarihi Konusu Konuşmacı Kasım/2006-Nisan 2007 tarihleri arasında Odamız tarafından düzenlenen Seminer/Konferans Konuları ve Konuşmacıları Tarihi Konusu Konuşmacı 22.12.2006 Türk Ticaret Kanunu Tasarısının Meslek Mensuplarımızı İlgilendiren Hükümlerinin Değerlendirilmesi Özcal KORKMAZ (Yeminli Mali Müşavir) 19.01.2007 Kanuni Temsilcilerin Vergisel Sorumluluğu Veysel ERDEL (Gelir İdaresi Grup Müdür V. Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı ) 26.01.2007 KDV’nde Yapım İşlerinde Tevkifat ve Tevkifatın İadesi İle İlgili Sorunlar İsmail Hakkı AYDOĞDU (Gelir İdaresi Grup Müdür V. Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı) 02.02.2007 Dönem Sonu İşlemleri Sakıp ŞEKER (Yeminli Mali Müşavir ) 09.03.2007 Kontrol Edilen Yabancı Kurumlara Yapılan Ödemeler Mehmet ARABACI (Hesap Uzmanı )

Tarihi Konusu Konuşmacı Kasım/2006-Nisan 2007 tarihleri arasında Odamız tarafından düzenlenen Seminer/Konferans Konuları ve Konuşmacıları Tarihi Konusu Konuşmacı 16.03.2007 Yurtdışı Şube ve İştirak Kazançlarının Vergilendirilme Esasları Gülşen ÖZKAN (Hesap Uzmanı ) 23.03.2007 Transfer Fiyatlaması Yoluyla Örtülü Kazanç Dağıtımı Gündoğan DURAK (Hesap Uzmanı ) 30.03.2007 Örtülü Sermaye Konusunda Yapılan Yeni Düzenlemeler Erdoğan ARSLAN (Hesap Uzmanı) 06.04.2007 Yeni Kurumlar Vergisi Kanununda Yer Alan Muafiyet ve İstisnalar Garip AYAZ (Hesap Uzmanı) 13.04.2007 Yeni Transfer Fiyatlaması Rejimi Namık Kemal UYANIK (Maliye Baş Müfettişi ) 20.04.2007 Kontrol Edilen Yabancı Kurumlarda Vergileme İlkeleri Gürol GÜNDOĞAN (Maliye Müfettişi) 27.04.2007 Yeni Kurumlar Vergisi Kanununda Örtülü Sermaye Hasan Halil GÖNÜL (Maliye Müfettişi )

Nisan/2007 ayından sonra düzenlenecek Konferans/Seminer Programımız ve Konuşmacılarımız Tarihi Konusu Konuşmacı 04.05.2007 Yeni Kurumlar Vergisinde Taşınmaz ve İştirak Hisseleri Satışı İstisnası Eray MERCAN (Gelirler Başkontrolörü) 11.05.2007 AB Hibe Sözleşmelerinin Mali Denetimi Muhsin ALTUN (Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Birimi Bşk. ) 25.05.2007 Amme Alacağının Korunması (Teminat, İhtiyati Emrah AKIN 01.06.2007 İndirimli Orana Tabi İşlemler ve Bu İşlemlere İlişkin İade Esasları Mehmet ÇANKAYA (Ankara Vergi Dairesi Başkanlığı Grup Müdürü) 08.06.2007 Yeni Kurumlar Vergisinde Kooperatiflerde Vergi Muafiyeti ve Uygulaması İrfan VURAL Gelirler Kontrolörü 15.06.2007 Konsolide Finansal Tablolar Alhas ÖĞRETMEN (BYDK Baş Denetçisi) Mehmet Cem MUTLU (BYDK Denetçisi ) 22.06.2007 Kurumlarda Devir, Birleşme ve Bölünme A. Murat YILDIZ Yeminli Mali Müşavir

UFRS Seminer Tarihi Katılım Sayısı UFRS seminerlerine devam edilmiştir. Beş ayrı grupta 157 kişi katılmış ve katılımcılara sertifikaları verilmiştir. UFRS Seminer Tarihi Katılım Sayısı 01/02 Nisan – 08/09 Nisan 2006 (Hafta sonu) 26 03 Nisan - 08 Nisan 2006 (Hafta içi) 21 13 Nisan – 16 Nisan 2006 24 11/12 Kasım- 18/19 Kasım 2006 (Hafta sonu) 62 21/22 Nisan-28-29 Nisan 2007 (Hafta sonu)

24 Nisan 2007 tarihinde Gazi Üniversitesi’nde Ankara YMM Odası-Ankara SMMM Odası-Gazi Üniversitesi tarafından, “AB SÜRECİNDE KAYITLI EKONOMİYE GEÇİŞ” konulu bir PANEL Gazi Üniversitesi 100.Yıl Kültür Merkezi Salonu’nda düzenlenmiştir.

YMM Oda Başkanları Toplantıları aşağıda belirtilen tarihlerde yapılmıştır. Bu toplantıların Sekreteryası Odamız Başkan Yardımcısı tarafından yürütülmüştür. TARİHİ YERİ 14 Haziran 2006 Ankara 27 Temmuz 2006 Ankara 15-16 Eylül 2006 İstanbul 14 Kasım 2006 İstanbul 12 Ocak 2007 İzmir 23 Şubat 2007 Ankara 16-18 Mart 2007 Bursa 04-05 Mayıs 2007 Antalya Bu toplantılarda Oda Başkanları tarafından benimsenin konular, ilgileri itibariyle gerekli kurum ve kuruluşlara gönderilmiştir.

Yönetim Kurulu Üyelerimizin katıldığı etkinlikler; 04 Eylül 2006 Merkez Bankası’nın İstanbul’a nakli ile ilgili olarak Ankara Sanayi Odası önderliği’nde kurulmuş olan Ankara Platformu 13-16 Kasım 2006 17’nci Dünya Muhasebe Kongresi 30-31 Mart 2007 II. Türkiye Muhasebe Formu 12 Nisan 2007 İstanbul SMMM Odası Kuruluş Yıldönümü 25 Nisan 2007 II. Uluslararası Muhasebe Denetimi Sempozyumu 05 Mayıs 2007 Ankara SMMM Odası Genel Kurulu 12 Mayıs 2007 İzmir YMM ve SMMM Odaları Genel Kurulları 26 Mayıs 2007 İstanbul YMM ve SMMM Odaları Genel Kurulları

Odamızın mevcut web sayfası www. ankara. ymmo. org Odamızın mevcut web sayfası www.ankara.ymmo.org.tr) zenginleştirilerek üyelere daha faydalı hale getirilmiştir. Yapılan anketle, duyuruların sms ve mail yoluyla yapılması yönündeki taleplerin fazlalığı dikkate alınmış, bütün üyelerin mail adreslerine ulaşılmaya çalışılmış ve duyuruların internet üzerinden ve sms yoluyla yapılması sağlanmıştır. Bu açıklamalar ışığında siz saygıdeğer üyelerimizin, mail adresi ve cep telefon numaralarınızı Odamıza bildirmeniz, duyurularımızın zamanında sizlere ulaştırılabilmesi için faydalı olacaktır.

Yönetim Kurulumuz, Yeminli Mali Müşavirlik mesleğinin sorunları, gelişmesi ve toplumsal öneminin artması ile ilgili olarak çeşitli basın organlarında yer almıştır. 20 Haziran 2006 Hürriyet Gazetesi 24 Haziran 2006 Mükellef Gazetesi Ağustos 2006 ASOMEDYA 07 Eylül 2006 Başkent TV – Ekonomi ve İnsan Program 29 Nisan 2007 Başkent TV- Tükenmeden Tüketmek (Türk Ticaret Kanunu) Yönetim Kurulumuzun çalışmaları devam edecektir.

TEK TEBLİĞ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALARIMIZ DEVAM ETMEKTEDİR.

Hizmet Binamızın İnşaatına İlişkin Çalışmalar

İhale Komisyonu : Oda Sekreteri. Serpil ÖZER Oda Saymanı İhale Komisyonu : Oda Sekreteri Serpil ÖZER Oda Saymanı Enis ÇAĞLAR YMM Mahmut YERGİN YMM Erdoğan ADIGÜZEL İdare Müdürü Selma YILDIZ

İnşaatımızın İhalesi 13 Şubat 2007 tarihinde kesinleşmiş, İhale Dörten Yapı San.Tur.Tic.Ltd.Şti.’ne verilmiştir. İhale Bedeli 1.050.000,00 YTL + KDV Bu süreçte en çok emeği geçen başta Oda Sekreterimiz Sayın Serpil ÖZER olmak üzere tüm arkadaşlarıma saygı ve şükranlarımı sunarım. Diğer yandan inşaatla ilgili yer alımını gerçekleştiren ve mali kaynakları hazırlayan başta bizden önceki Yönetim Kurulu Üyeleri olmak üzere emeği geçen herkese ve siz değerli üyelerimize içtenlikle teşekkür ediyoruz.

Mevzuat İzleme ve Değerlendirme Komisyonu Üyeleri : Başkan Mevzuat İzleme ve Değerlendirme Komisyonu Üyeleri : Başkan İrfan ERMİN Üyeler Sakıp ŞEKER Aslan KAYA Abdulvahap ŞENYURT Bünyamin ÖZTÜRK Yeni Üyeler Ertuğrul TUNCER İbrahim DEĞİRMENCİ Garip AYAZ

MEVZUAT İZLEME VE DEĞERLENDİRME KOMİSYONU KARARLARI ( 2006- 2007 ) KARAR TARİHİ KARAR NO KONUSU YÖNETİM KURULU KARARI 01.05.2006 63-04 Yatırım indirimi istisnasını 1.1.2006 tarihinden itibaren uygulamadan kaldıran 5479 sayılı Gelir Vergisi Kanunu, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun, Özel Tüketim Vergisi Kanunu ve Vergi usul Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun, yasaların geriye yürümezliği, hukuki güvenlik ilkesi ve genellik ilkesi çerçevesinde değerlendirilmesi hk. 02.05.2006/556 12.06.2006 64-05 39 No'lu Tebliğ hk. 13.06.2006/565 65-06 YMM'nin Tam Tasdik Sözleşmesi yapmaksızın ve sonucunda Tam Tasdik Raporu hazırlamaksızın özel hukuk hükümlerine göre hazırlanmış sözleşme kapsamında denetim hizmeti yapıp yapamayacağı hk. 10.11.2006/587 03.07.2006 66-07 99 No'lu KDV Genel Tebliği hk. 05.07.2006/569 25.09.2006 68-09 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu'nun uygulanması ile ilgili tereddüde düşülen ve açıklanmasının gerekli görüldüğü hususlar ile karşılaşılan sorunlar hk. 26.09.2006/582 05.02.2007 71-01 5422 sayılı Kurumlar Vergisi Yasasının Örtülü Sermaye hükmünü düzenleyen 16.maddesindeki kur farkları hk. 20.02.2007/600 02.05.2007 72-02 1 Seri No.lu Kurumlar Vergisi Genel Tebliği’nde yer alan, alınan avansların örtülü sermaye hesabında borç olarak dikkate alınacağı şeklindeki açıklamanın değerlendirilmesi hk. 08.05.2007/610

TEŞEKKÜR EDERİZ. Sami KAZICI Başkan