SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Teknoloji Nedir?.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI ve YENİ MEB PROGRAMI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Duyuşsal Alan.
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
Programdan Sorular.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
ARGÜMANTASYON.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları Önceki Program ve Yeni Program Karşılaştırması Programla İlgili Temel Kavramlar

Temel Dil Becerileri Dinleme Konuşma Okuma Yazma Dil Bilgisi Kapanış

Davranışçı Yaklaşım Bilişssel Yaklaşım Oluşturmacı Yaklaşım ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı Yaklaşım Bilişssel Yaklaşım Oluşturmacı Yaklaşım

KONULAR SLAYT İPUÇLARI

Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı DAVRANIŞCI KURAM Davranışçı kurama göre Öğrenme; Birey ile öğrenilecek içerik arasındaki etkileşim sürecinin sonucu olarak bireyin davranışlarında meydana gelen gözlenebilir ve ölçülebilir değişikliklerdir. KURAM İPUÇLARI Etki - Tepki

Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı Davranışçı kuramdaki önemli amaçlardan biri koşullanmayı sağlamaktır. KURAM İPUÇLARI Etki - Tepki Tekrar

Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı Davranışçı kuramda bilgiyi tek başına öğretmen aktarır ve bu bilginin pekiştirilerek öğrenilmesini sağlar. KURAM İPUÇLARI Etki - Tepki Tekrar Öğretmen Merkezli

Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı... Bilişsel Oluşturmacı Bu eğitim anlayışıyla bireyler aktarılan bilgiyi alan ve bu bilgilerin doğrultusunda standartları önceden belirlenmiş davranışları gösteren öğrenciler olarak algılanmıştır. KURAM İPUÇLARI Etki - Tepki Tekrar Öğretmen Merkezli

Davranışçı √ Bilişsel... Oluşturmacı ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel... Oluşturmacı   BİLİŞSEL KURAM Bilişsel kurama göre öğrenme; Çeşitli bilişsel süreçler ve yapılar ile ilişkilidir. Organizmanın geçirdiği yaşantılar yoluyla yeni deneyim ve bilgilere ulaşmasına bağlıdır. KURAM İPUÇLARI Bilişsel Süreçler

Depolama – Geri Çağırma ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel... Oluşturmacı   Bilişsel kuram, öğrenme-öğretme sürecinde yeni gelen bilgilerin algılanması, önceki bilgilerle karşılaştırılması, yeni bilgilerin oluşturulması, elde edilen bilgilerin belleğe kodlanması ve hatırlanması süreçleriyle ilgilenmektedir. KURAM İPUÇLARI Bilişsel Süreçler Depolama – Geri Çağırma

Depolama – Geri Çağırma ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel... Oluşturmacı   Davranışçı kuramdan farklı olarak Etki-Tepki sürecine yorumlama ve karşılaştırmada katılmıştır. KURAM İPUÇLARI Bilişsel Süreçler Depolama – Geri Çağırma Öğrenen Yorumu

Depolama – Geri Çağırma ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel... Oluşturmacı   Bilişsel Kuramda birey bütünü parçalara ayırarak değil, örgütlenmiş bütünler halinde algılar. O nedenle dersin ana hatları başlangıçta belirtilmelidir. KURAM İPUÇLARI Bilişsel Süreçler Depolama – Geri Çağırma Öğrenen Yorumu

Depolama – Geri Çağırma ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel... Oluşturmacı   Dış koşullar öğrencinin ihtiyaçlarına göre anlam kazanmaktadırlar. Bu yüzden Öğrencilerin problem çözmesi için gerekli ortam hazırlanmalıdır. KURAM İPUÇLARI Bilişsel Süreçler Depolama – Geri Çağırma Öğrenen Yorumu Öğrenci İhtiyaçları

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... OLUŞTURMACI KURAM Öğrenmek için bilgi yeniden inşa edilir. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Oluşturmacılık bir öğretim yaklaşımı değildir. Twoney Fosnot tarafından belirtildiği gibi bilme ve öğrenme üzerine bir teoridir. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Oluşturmacı öğrenme, bir öğrenme konusuyla ilişkili problem çözme, kritik düşünme ve öğrencilerin aktif katılımı üzerine temellenmiştir. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Geleneksel kağıt – kalem testlerine alternatif aktifliği içeren değerlendirmeler yapılmalıdır. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Oluşturmacı kuram için öğretmen davranışlarını tanımlayan en yaygın dört yaklaşım aşağıdaki gibidir: Bilgi Süreçleri Radikal Oluşturmacılık Sosyal Oluşturmacılık İnteraktif Oluşturmacılık KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Bilgi Süreçleri Öğretmen konu hakkında ön bilgiyi harekete geçirir ve öğrenciler buna binaen uygulama yaparlar. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... 2) Radikal Oluşturmacılık Öğrencinin kendi kültürü ve sosyal geçmişine göre yaşantılar oluşur. Her öğrenci olayları kendine göre yorumlar ve kişisel bilginin yaratıcısı olarak aktiftir. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... 3) Sosyal Oluşturmacılık Öğrenme, bireyler arasında fikir paylaşılınca gerçekleşir düşüncesi vardır. Bilgi sosyo-kültürel çevrede bireysel etkileşimler süresince olur. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... 4) İnteraktif Oluşturmacılık Öğrenmenin, öğrenciler tarafından fiziksel çevre ve diğer insanlarla etkileşimleri başardıklarında oluştuğu savunulur. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... +NOT+ Dört bilişssel gelişim devresi; Duyusal – Motor(0-2 Yaş) İşlem Öncesi(2-6 Yaş) Somut İşlemler(6-11 Yaş) Soyut İşlemler (11 ve Sonrası) KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... +NOT 2+ Yakınsal Gelişim Alanı; Çocukların kendi kendine yapma kapasitesi ile yardım alarak yapma kapasitesi arasındaki fark olarak açıklanır. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... +NOT 3+ Öğrenciler öğrenmeleri kendileri sağlayacak gerçek öğrenme durumları oluşturarak yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi gerçekleştirecekir. Jhon Dewey: «Bir insan bir işi en iyi yaparken öğrenir düşüncesine sahiptir.» KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans Yaşayarak Öğrenme

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Oluşturmacı Kurama Göre Bilgi; Aktif öğrenmeye tabi tutulan öğrenciler tarafından fiziksel olarak oluşturulur. Kendi davranışının betimlemesini yapan öğrenenler tarafından sembolik olarak oluşturulur Bunu diğerlerine anlamlarıyla taşıyan öğrenenler tarafından toplumsal olarak oluşturulur. Tamamen anlamadıkları şeyleri açıklamaya çalışan öğrenenler tarafından teorik olarak oluşturulur. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans Yaşayarak Öğrenme

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Oluşturmacı Kuramda Öğrenme Modeli; 1)Durum 2)Gruplamalar 3)Köprü Kurma 4)Sorular 5)Sergileme 6)Yansımalar KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans Yaşayarak Öğrenme

Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı √ Bilişsel √ Oluşturmacı ... Oluşturmacı Kuram Uygulanırken Öğretmenlerin Yapması Gerekenler; Ön bilgileri verip düşünülmesini sağlama, Sadece yeni kavramların var olmasını değil aynı zamanda eskileriyle birlikte yeniden organizasyonunu sağlama, Öğrencilere rehberlik etme, Yeni fikirlere adaptasyonu sağlama, Sınıf aktivitelerini planlama, Fiziksel çevrede kişisel ve sosyal yaşantı ile bilginin oluşumuna yardım etme, Öğrenmenin öğrenciler ile bağlantılı bir durum olduğunun farkına varma. KURAM İPUÇLARI Yeniden İnşa Öğrenci Merkezli Performans Yaşayarak Öğrenme

  Davranışçı Bakış Bilişsel Bakış Oluşturmacı Bakış Öğrenme Bir davranışın gösterilme olasılığındaki değişim Bellekte depolanan bilgide meydana gelen değişim Yaşantılar sonucu, anlamda meydana gelen değişim Öğrenme Süreci Etki-Tepki davranış Dikkat-kodlama-bellekten geri çağırma Tekrarlanan grup diyalogları ve katılma problem çözme Öğretmenin Rolü Dış etkenlerin görüntülenmesi Bilişsel süreci destekleyen koşulların düzenlenmesi Örnek olma ve rehberlik sağlama Öğretmenin Görevleri Hedeflerin belirlenmesi Öğrenci davranışını yönlendirici ipuçları sağlama Öğrenci davranışını pekiştirme Yeni bilgiyi organize etme Yeni bilgiyi mevcut bilgiyle ilişkilendirme Öğrenci dikkatini, bilgiyi kodlamasını ve hatırlamasını sağlayıcı etkinlikler İyi bir problem durumu yaratma Grup içinde öğrenme etkinliklerini düzenleme

YENİ MEB PROGRAMI

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN GENEL AMAÇLARI 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’na Göre Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları

GENEL AMAÇLAR Atatürk ilke ve inkılaplarına ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; bu ilke ve inkılapları davranış haline getirmiş yurttaşlar yetiştirmek.

GENEL AMAÇLAR 2. Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip; yapıcı yaratıcı ve verimli kişiler yetiştirmek.

GENEL AMAÇLAR 3-İlgi, gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek kazandırmak.

TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TEMEL AMAÇLARI Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak öğrencilerin; 1- Dilimizin, milli birlik ve bütünlüğümüzün temel unsurlarından biri olduğunu benimsemeleri, 2- Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade etmeleri,

3- Türkçeyi, konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmaları, 4- Anlama, sıralama, ilişki kurma, sınıflama, sorgulama becerilerinin geliştirilmesi, 5- Seviyesine uygun eserleri okuma, etkinliklerini seçme, dinleme, izleme alışkanlığı ve zevki kazanmaları,

6- Yapıcı, yaratıcı, akılcı, eleştirel ve doğru düşünme yollarını öğrenmeleri, bunları birer alışkanlık haline getirmeleri, 7- Bilgiye ulaşmada kitle iletişim araçlarından yararlanmaları, 8- Türk ve dünya kültür ve sanatına ait eserler aracılığıyla milli ve evrensel değerleri tanımaları,

9- Hoşgörülü, insan haklarına saygılı, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı olmaları ve çözümler üretmeleri, 10- Milli, manevi ve ahlaki değerlere önem vermeleri ve bu değerlerle ilgili duygu ve düşüncelerini güçlendirmeleri amaçlanmaktadır.