Karayolu Ulaşım Güvenliğinde

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
  5.4 PROJE TRAFİĞİ Kırsal yolların tasarımı ile ilgili geometrik standartların seçimine esas olan trafik için genelde 20 sene sonraki trafik değeri alınır.
Advertisements

Raporlama ve İş Zekası Çözüm Platformu
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
ZAMAN SERİLERİ MADENCİLİĞİ KULLANILARAK NÜFUS ARTIŞI TAHMİN UYGULAMASI
AUTOGUARD ARAÇ TAKİP KONTROL VE YÖNETİM SİSTEMİ
Kadın ve Üreme Sağlığı Daire Başkanlığı 22 Kasım 2013 Antalya
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
Sağlık Bakanlığı için Ölüm Nedeni İstatistiklerinin Önemi
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
ULAŞIM VE EKOLOJİ.
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
J.Bonte, Taiex, Istanbul, May ÖLÜM İSTATİSTİKLERİ Ulusal ve Uluslararası bir perspektifte, özellikle Avrupa Birliği.
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Asansör Simülatörünün Ürettiği Sonuçlar Üzerinde Yapılan K-means++ Kümeleme Çalışması ile Trafik Türünün Tahmini M. Fatih ADAK Bilgisayar Mühendisliği.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
İŞARET DİLİ.
Akıllı Şebekelerde Örnek Uygulamalar
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Hastane Odaklı Enerji Verimliliği Uygulamaları
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
Belediyelerin kentsel yönetim ve denetimine destek olmak üzere tasarlanmış, kentle birlikte yaşayan Coğrafi Bilgi Sistemidir. Kapsamında kentin tüm harita,
Mayıs 2012.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Frédéric Gielen Mali Yönetim Baş Uzmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi THE WORLD BANK B ölgede Beklelen Güçlükler : Dünya Bankası ROSC Programından Alınan.
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Akıllı Ulaşım Sistemleri
Bütünleşik Kıyı Yönetimi Çalışma Grubu Dr. Ersel Zafer ORAL
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
T.C. OSMANİYE VALİLİĞİ TEMİZ HAVA EYLEM PLANI ARALIK 2012 ARALIK 2012OSMANİYE.
KÜRESELEŞME, EKONOMİK KRİZLER VE VERGİ POLİTİKALARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
T.C. BALIKESİR VALİLİĞİ İl Düzeyinde Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tartışılması.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
ELDER Ar-Ge Çalıştayı 27 Nisan 2015
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Akıllı Ulaşım Sistemleri için Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı (UDSEP ) Prof. Dr. Levent Gülen Ofis: M-1 No:1303.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
İSTATİSTİKSEL SÜREÇ KONTROLÜ (STATISTICAL PROCESS CONTROL)
1 2 ÇÖLEŞME VE EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Toprağın korunması ve tabii kaynakların geliştirilmesi amacıyla;  Çölleşme ve Erozyonla etkin bir.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
ANKARA TREN GARI TERÖR SALDIRISI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Ön Büro Çalışması Arazi Çalışması.
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
KARAYOLUNUN KULLANILMASI 1-KARAYOLUNDA TRAFİĞİN AKIŞI.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BELEDİYELERİN ATIKSU VE TEMİZ SU TESİSLERİNDE KULLANILAN ONLINE ÖLÇÜM CİHAZLARI Murat SÖNMEZ Mart 2019.
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Karayolu Ulaşım Güvenliğinde Risk Yönetimi Berk ÜSTÜNDAĞ İstanbul Teknik Üniversitesi berk@berk.tc

Şekil 1. 1990-2010 yılları arasında trafikteki araç sayıları ve 2013-2023 aralığındaki gelişim beklenti trendi

Şekil 2. 1990-2010 yılları arasında Türkiye karayollarında taşıt başına kaza oranı

Şekil 3. 1990-2010 yılları arasında yıllık trafik kazası sonucu ölüm miktarları

Şekil 4. Amerika Birleşik Devletlerinde 1900 yılından beri karayollarında nüfus başına yıllık ölümlü kaza oranı

Şekil 5. ABD ve Türkiye’de 100 Şekil 5. ABD ve Türkiye’de 100.000araç başına yıllık trafik kazası sonucu ölüm miktarı

Şekil 6. 1990-2010 yılları arasında Türkiye’de trafik kazası sonucu yaralanma miktarları

Tablo 1. AB, ABD ve Japonya’da otoyollarda ve otoyol dışı yollarda alınan yol başına ölüm sayısı

Tahmin ve geçmiş bilgisi risk izleme ile anlam kazanır Karar riskin değişimine göre verilmelidir. Risk izleme nedir ?

Karar Destek Sistemi ile Yönetim Başarımı Yatırım etkinliği Müdahale kapasitesi (%LR) KDS ile sürdürülebilir bilgi Köprü çalışması Yol çalışması Yeni Yönetici Doyma Deprem Yangınlı Kaza Yeni Yönetici mevcut yönetişim Don Kar fırtınası t (yıl) 1 2 3

Risk nasıl izlenir ? Maruz kalınabilecek riskler yerlere göre analiz edilir ve bunlara duyarlı işaretçi Parametreler belirlenir Geçmiş veri ve olay bilgilerine göre değerlendiren bir sistem kuruluru Karar vericiler için tahminleri ve geçmiş verileri bölgelere göre olay riskine dönüştüren arayüz kullanılır

Risk nasıl Belirlenir? VERİ FÜZYONU Olaylar Veri İşleme Şeması Veri İşaret Sınıflandırma Veri Madenciliği VERİ FÜZYONU Görsel Endeks Ölçümler Örüntü Tanıma İmza Tanıma Karar Destek Sistemi Zaman serisi analizi Olaylar Veri İşleme Şeması

Risk İzlemenin Kullanımı Canlı ölçüm: Mevcut zaman penceri verileri Olay öncesi işaret imzası Bu ilişkiyi yönetici değil teknik araç kurmalı Yönetici sadece çıktıları karar vermede kullanmalı Yeni Olay bilgileri Risk Belirleme Motoru Karar Destek Sistemi Kullanıcı Arayüzü Geçmiş verisi (ölçümler ve olaylar) Aktarılan veriler/ Paylaşılan ölçümler

Radar interferometrisi ile yüzey deformasyonlarının algılanması

Acil Durum/Afet Yönetiminde Veri Aktarım Biçemleri Ürün değil! süreçler, protokoller ve kayıt formatları standart olmalıdır Farklı tipte uygulamaları standart protokol ve süreçler üzerinde Veri alış-verişini sağlayacak bir meta-format olmalı ve farklı Sistemlerin merkez üzerinden (switcher) yönlenebilmesini

Şekil 7. Tokyo Trafik Kontrol Merkezi’nde ulaşım ağı izleme sisteminden bir görüntü

Gerçek zamanlı verinin noktalardan model ile alana yaygınlaştırılması ve katmanlandırılması

Şekil 8. Ulaşımda risk yönetim için gerçek zamanlı bir veri-bilgi dönüşüm şeması

Sonuç: Karayolu ulaşımının mümkün olduğunca diğer ulaşım yöntemlerine sevk edilmesinin ve karayolu ulaşım ağının kapasite artışı tercih edilmekle birlikte önümüzdeki 10 yıl için ekonomik ve fiziki kısıtları da bulunmaktadır. Karayolu ulaşım güvenliği için risk yönetiminin başlatılması, anlık olay yönetiminden yıllara sair planlamaya kadar bütünsel bir yönetişim sağlanması gerekir. Ulaşım güvenliği için veri füzyon sistemi, bölgesel ve merkezi komuta kontrol ve karar destek sistemlerinin kurulması, afet ve acil durum yönetim merkezleri ile entegrasyonun sağlanması gerekir, Acil durum yönetiminin kriz ve afet yönetimini de farklı çalışma kipleri ile içinde barındıran tümleşik bölgesel güvenlik yönetim merkezlerinin oluşturulmasına ihtiyaç duyulmaktadır.

Uydu, İHA, aktif/pasif taşıt içi ölçümler dahil olmak üzere karayolu ulaşım güvenliğinde ve kapasite yönetiminde etkin olabilecek tüm ölçümlerin sayısal ortamda veri füzyon mekanizmasına katılması önerilir verinin kullanılabilir bilgiye dönüşmesinde füzyon modellerinin geliştirilmesi ve sınanması gereklidir Ulaşım güvenliğinde risk yönetimi, değişen yol kusur ve koşulları, yatırım planlaması, dinamik akış yönetimi, sürücü kusurlarına caydırıcılık ve kaza harici sürücü risklerinin teşhisi dahil bir bütün olarak ele alınmalıdır. Bu yönde sağlanabilecek her %5’lik fayda her yıl istatistiki açıdan yaklaşık en az 10.000 kişinin daha az yaralanması, 200 kişinin daha az ölmesi anlamına gelmektedir.

Teşekkürler Berk ÜSTÜNDAĞ berk@berk.tc www.berk.tc