 Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAKANLIĞIN GIDAYA DAİR RESMİ KONTROL PROSEDÜRÜ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI UYUM EYLEM PLANI
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
T.C. ORDU ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Risk Yönetimi Toplantımıza
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
Hassas Görevler hassas…çok….
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
HARCAMA.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
İnceleme Dairesi Başkanlığı
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
KISMİ ZAMANLI ÖĞRENCİ ÇALIŞTIRILMASI İŞLEMLERİ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sunum transkripti:

 Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ

 EYLEM PLANININ AMACI İÇ KONTROL SİSTEMİNİ KURMAKTIR. BİRİMLERDEKİ KONTROLLER KİŞİLERİN UYGULADIKLARI KONTROLLER İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ KURALLAR, İLKELER, ESASLAR, POLİTİKALAR

 SÜREÇLER KURUMLARIN DAVRANIŞLARIDIR.

 SÜREÇ POLİTİKALARININ AMACI Üniversitemizdeki tanımlanabilen, ölçülebilen, yinelenebilen, kontrol edilebilen, katma değer yaratan işlemlere yön vermek amacıyla bu politikalar oluşturulmuştur.

 SÜREÇ POLİTİKALARI Süreçler; 1.Özgörev ve uzgörüşe, 2.Risklere ve 3.Mevzuata uygun olarak yürütülür. Yürütülen faaliyetler hiçbir durumda mevzuata aykırı olamaz.

 Süreçlerin tasarlanmasında, iyileştirilmesinde ve geliştirilmesinde iç ve dış paydaşların beklentileri dikkate alınır. Süreçler; karar ve işlemin başlaması, uygulanması ve sonuçlandırılması aşamalarını kapsar. Süreç sahibi; sürecin takibinden ve yöneticiyle iletişimden sorumlu kişidir. Süreçlere ilişkin atılan her bir adımdan süreç analiz formlarında belirlenen personel sorumludur. SÜREÇ POLİTİKALARI

 Stratejik amaç ve hedeflerin gerçekleştirilmesini, süreçlerin mevzuata uygun olarak yürütülmesini tehlikeye düşürecek her türlü riskler teşhis edilir. Teşhis edilen risklerle ilgili kontrol faaliyetleri belirlenir. Süreçler, değişen ihtiyaç ve beklentiler doğrultusunda gözden geçirilerek sürekli iyileştirilir ve gerekiyorsa yeniden tasarlanır. SÜREÇ POLİTİKALARI

 Birim amirleri gerekli gördüğü süreçlerin uygulanmasına ilişkin talimat hazırlarlar ve ilgililere duyururlar. Süreçler; güncel, kapsamlı, mevzuata uygun ve ilgili personel tarafından anlaşılabilir olmalıdırlar. Süreçler, hizmet standartları ve hizmet envanterinde belirtilen sürelerde yerine getirilir. Süreçlere ilişkin bilgiler, paydaşlar tarafından ulaşılabilir olmalıdır. SÜREÇ POLİTİKALARI

 Süreç analiz formlarına aktarılan süreçler, birim amirlerince onaylanır. Birim amirleri, süreçlerde yer alan imza ve onay mercilerinin yürürlükte bulunan imza yetkileri genelgesi ve diğer mevzuat hükümlerine uygun olarak belirlenmesinden, süreç analiz formuyla yetki devri, gasbı vb. işlem yapılmamasından sorumludurlar. SÜREÇ POLİTİKALARI

 Personel, süreçlerle ilgili iyileştirme önerilerini birim iç kontrol sorumlusuna veya yöneticilere iletir. Alınan öneriler süreçlerin iyileştirilmesinde göz önüne alınır. SÜREÇ POLİTİKALARI

 Bir süreçte yapılacak iyileştirmeler ve değişiklikler diğer birimlerin süreçlerini etkilemesi durumunda, birim iç kontrol sorumluları aracılığıyla süreçten etkilenen birimlerin görüşleri alınır ve bu görüşler süreçte yapılacak iyileştirmelerde ve değişikliklerde göz önünde bulundurulur. SÜREÇ POLİTİKALARI

 Süreçler, görev değişikliğinde ilgili personele anlatılır ve yazılı doküman olarak verilir. Süreçler; personel yetersizliği, geçici veya sürekli olarak görevden ayrılma gibi durumlarda faaliyetlerin sürekliliği etkilemeyecek şekilde tasarlanır ve uygulanır. SÜREÇ POLİTİKALARI

 Her bir süreçle ilgili birimde en az iki personel yeterliğe sahip olmalıdır. Yöneticiler bu konuda gerekli çalışmaları yapar. Uygulamaya konulan süreçlerin eksikliği, yetersizliği veya ihlali durumunda yöneticiler ve birim iç kontrol sorumluları bilgilendirilir. SÜREÇ POLİTİKALARI