İdealist Eğitim Felsefesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Felsefi Akımlar İdealizm-İdealistlik Realizm-Gerçekçilik
TEMEL KAVRAMLAR Sokrates ve platon.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
Felsefe, Eğitim ve Beden Eğitimi
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
EPİSTEMOLOJİ RASYONALİZM.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Natüralist eğitim felsefesi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
KONUMUZ VARLIK FELSEFESİ.
İDEALİZM NEDİR ?.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Felsefe Nedir?.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Varoluşçu eğitim felsefesi
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Epistemolojiye Genel Bakış
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
Evrensel Ahlak Yasasının Varlığını Kabul Edenler
Temel Kavramlar ve İlkeler
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
AHLAK FELSEFESİ (ETİK).

Betimsel içerik Normatif içerik
IV. Ünite Ahlak Felsefesi ETİK.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SANAT FELSEFESİ.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOKRATES VE İNSAN ANLAYIŞI. M.Ö yillari arasinda yasamis olan ünlü Yunanli düsünürdür Sokrates, M.Ö 470 – 399 yılları arasında yaşamış ünlü yunanlı.
İDEALİZM VE EĞİTİMİ SOKRATES,PLATON Halise Kader Zengin.
Pozitivizm A. Comte.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Sosyal Hizmet Etiği Dersine Giriş Etik Nedir Ne Değildir?
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Test 1.
Programdan Sorular.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
Sunum transkripti:

İdealist Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Felsefede idealist yaklaşım Soktates, Platon ve Kant gibi filozoflar tarafından temsil edilmektedir. İdealizm var oluşu bilinç ve düşünceye önem vererek açıklamaya çalışır.

İdealizme göre gerçek bölünmez ve değişmez bir yapıdadır İdealizme göre gerçek bölünmez ve değişmez bir yapıdadır. İnsan aklını kullanarak bu gerçeğin bilgisine ulaşabilir.

İdealist eğitim felsefesi ahlaki amaçlar üzerine yükselir ve eğitimi ahlakın bir aracı haline getirir.

İdealist anlayışa göre eğitim etik ve siyasetin birer aracı konumuna düşmektedir. Örneğin Platon’a göre eğitim devletin ve sosyal düzenin iyilik idesi ve adalete göre düzenlenmesine hizmet etmektedir. Platona göre eğitimin çerçevesi diğer bireylere aktarılması gereken değerler ve fikirler olarak belirlenir.

İdealist eğitim, zaman içinde değişen olgulardan çok kalıcı ve evrensel ilkeler ve fikirler üzerine inşa edilir. İdealist eğitim felsefesine göre insanlara hemen her yerde ve her zaman kalıcı olan değer ve bilgiler öğretilmelidir.

İdealist eğitime göre insanlar önce insan sonra işçi ya da mühendistir İdealist eğitime göre insanlar önce insan sonra işçi ya da mühendistir. Bu yüzden onlara öncelikle nasıl insan olunacağı öğretilmelidir.

İdealist eğitim insanların hakikat, iyilik ve güzellik gibi değerlere göre şekillendirilmesi gerektiğini savunur.

İdealist akımda eğitim ile bilgi aktarma değil, ruhun hakikate dönmesi, insanın gelip geçici uğraşlardan sıyrılarak gözünü hakikate çevirmesi hedeflenir. İdealist akıma göre insan aklını kullanarak gerçeğin bilgisine ulaşmaya çalışmalı ve kendi içine dönmelidir.

İdealistler mesleki eğitime karşı çıkmamakla birlikte eğitim ile yalnızca meslek edinmenin amaçlanmasına karşı çıkarlar. Onlara göre okul kültürün korunduğu ve aktarıldığı yerler olmalıdır.

İdealist eğitim felsefesi soyut disiplinlerden somut disiplinlere doğru yol alınan bir öğretim programı tasarımını benimsemektedir. Soyut disiplinlerin başında felsefe ve matematik gelmektedir.

Diğer taraftan tarih ve edebiyat da değer yüklü olmaları sebebiyle idealist eğitim felsefesinde temel disiplinler olarak görülür.

İdealist eğitim felsefesi öğretmen merkezli bir anlayışa sahiptir İdealist eğitim felsefesi öğretmen merkezli bir anlayışa sahiptir. Öğretmen başat kültürel değerleri öğrencilere aktarır.

İdealist eğitim felsefesi, öğrencide bir dönüşüm sağlanarak hakikatin bilgisine ulaşmada diyalektik sorgulama yöntemini benimser.