GARİP AKIMI (BİRİNCİ YENİ AKIMI)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
Atatürk’ün Müzik İle İlgili Sözleri
GARİP (BİRİNCİ YENİ) AKIMI
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
TURGUT UYAR GEYİKLİ GECE.
AŞIK EDEBİYATI NAZIM ŞEKİLLERİ (KOŞMA). OZANLARIMIZ.
“HİÇBİR GEMİ, SENİ KİTAPLAR KADAR UZAĞA GÖTÜREMEZ”
TANZİMAT DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
Ergül CELEP,Nursun KARAGÜL,Emel USLU, Nilüfer BEYAZIT
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
MADDE VE ÖZELLİKLERİ MADDENİN 4. HALİ PLAZMA.
ORHAN VELİ KANIK
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
Hazırlayan: Ali Akpınar
21. Yüzyıl becerileri.
Ünite Tasarım Sunusu Hazırlayan : Ebru GİRGİN.
ANADOLU MEDENİYETLERİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Hazırlayan: Ali Akpınar
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
CUMHURİYET DÖNEMİ ŞAİRLERİ
TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK (Sosyal Realizm)
GARİP AKIMI (I. YENİ).
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
ŞİİRDE AHENK.
ŞİİRDE AHENK.
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
DİLLERİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlık Çalışmaları
COĞRAFİ KEŞİFLER HAZIRLAYANLAR MERAL KARSU NEVZAT ALTIN MEHMET ÖNAL.
Cumhurİyet dönemİ EdebİyatI.
Türkçe Öğretmenliği Bölümü
Hazırlayan:Ahmet DEMiR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
EDİP CANSEVER.
9. Sınıf Türk Edebiyatı 24-28/02/2014 HALK HİKAYELERİ.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
İSLAMİYET  ETKİSİNDEKİ TÜRK EDEBİYATI (GEÇİŞ DÖNEMİ EDEBİYATI ) ( yy)
SESLİ SUNU.
GENEL KÜLTÜR YILINDA 117 ÜLKE ARASINDA PARA BİRİMİ DEĞERİ EN DÜŞÜK ÜLKE OLARAK GUINNES REKORLAR KİTABINA GİREN ÜLKE HANGİSİDİR?
Kat Hizmetleri Organizasyonu
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
ORHAN VELİ KANIK MEHMET ALİ SEL.
Garip Akımı Birinci Yeniciler
GARİPÇİLER.
Erbaa | 2009 DİVAN EDEBİYATI NAZIM BİÇİMLERİ Erbaa | 2009.
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
CUMHURİYET DÖNEMİ HALK ŞİİRİ
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
GARİPÇİLER(GARİP AKIMI)
COŞKU ve HEYECANI DİLE GETİREN METİNLER(ŞİİR)
EDİP CANSEVER.
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
5.Sınıf KONUĞA İKRAM (Dinleme Metni) Hazırlayan: Ömer TÖK
   Halk edebiyatı -Halk edebiyatı adı üzerinde halkın yaşayışı,hayata bakışı,edebi zevkini yansıtan bir edebiyattır.
1914’te İstanbul’da doğmuş,burada başladığı ilk öğrenimini Ankara’da sürdürmüştür. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe.
CEMAL SÜREYA INCELEME Yağız Fırat BORAN 12-D.
İBRAHİM ŞİNASİ.
 Türkî-î basit, basit türkçe demektir. Sadece Türkçe kelimelerden oluşmuş ya da ağırlıklı olarak Türkçe kelimelerden oluşan unsurlara denir. Türkçe kelimelerle.
HAB İ BE KAYNAK 12/A 52 TÜRK EDEB İ YATI SAL İ HA A Ş ILAK.
 Divan edebiyatı, Türklerin İslamiyet’i kabulünden sonra meydana gelen yazılı edebiyattır. Arap ve Fars edebiyatı etkisi altında gelişmiştir. Bu etki,
ORHAN VELİ KANIK.
HAZIRLAYAN: LEYLA ARICI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

GARİP AKIMI (BİRİNCİ YENİ AKIMI) Hazırlayan Nilüfer ŞENDUR

GARİP AKIMI İÇİNDEKİLER Ünite Özeti Temel Soru Ünite Soruları İçerik Soruları Müfredat Kazanımları 21. yy Kazanımları Kaynakça Teşekkür

ÜNİTE ÖZETİ Garip Akımı; Türk şiirinde o güne kadar yer etmiş kalıp ve anlayışlardan kurtulmak gerektiğini savunur ve biçimciliğe, duygusallığa karşı çıkıp, söyleyiş güzelliğini esas alır. 1941'de Orhan Veli, M. Cevdet Anday ve Oktay Rifat üçlüsü, şiirde var olan aşırı duygusallığa, şairaneliğe, basmakalıp söyleyişe başkaldıran şiirlerini Garip adıyla bir kitapta topladılar. Kitaba koyulan Garip adı zamanla hem üç şairi yansıtan bir kimlik kazandı hem de Türk şiirinde yeni başlayan akımı yansıttı. Şiirde her türlü kurala ve önceden belirlenmiş kalıplara karşı çıkıp kuralsızlığı kural edindiler. Şiirin ölçü, uyak ve dörtlükle ilgisiz olduğunu, özgür yazılması gerektiğini savundular ve şiirin konularını genişlettiler. O güne kadar "seçkin" bir tür sayılan şiirin her konuda yazılabileceğini savundular. Konuşma dilini şiire dahil ettiler. Halk deyişlerini şiire aktardılar. Garip Akımı; Türk şiirinde o güne kadar yer etmiş kalıp ve anlayışlardan kurtulmak gerektiğini savunur ve biçimciliğe, duygusallığa karşı çıkıp, söyleyiş güzelliğini esas alır.

TEMEL SORU Kuralsız bir dünya nasıl olurdu?

ÜNİTE SORULARI 1. Şiirde kural ne anlama gelir? 2. Şiir mutlaka kurallarla mı yazılır? 3.Kuralsız şiirin kurallı şiirden farkı nedir? 4. Garip Şiir deyince ne anlıyorsunuz? 5. Sokaktaki insan ve hayat sanat malzemesi olur mu? 6. Sıradan insanların konu olduğu şiirler etkili midir?

İÇERİK SORULARI 1. Garip Akımının özellikleri nelerdir? 2. Garip şiirinin şekil özellikleri nelerdir? 3. Garip Akımı için "Birinci Yeni" adı ne zaman kullanılmıştır? 4. Garip diye de adlandırılan bu akım neden gariptir? 5. Şairler kendilerini neden garip olarak nitelendirmiştir?

İÇERİK SORULARI 6. Bu şiir akımının etkisiyle yazılmış şiirleri diğer şiirlerden nasıl ayırabiliriz? 7. Garip akımının temsilcileri kimlerdir? 8. Bu akımın şairleri nasıl bir hayat sürmüşlerdir? 9. Şairlerin yaşamları onların şiirlerini nasıl etkilemiştir? 10. Bu şiir akımının dışındaki şiir akımları nelerdir?

MÜFREDAT KAZANIMLARI 1. Şiirde ahengi sağlayan unsurları belirler. 2. Resme ve müziğe ait ögelere neden yer verilmemeye çalışıldığını belirler. 3. Kelimelerin daha çok neden ilk anlamlarıyla kullanıldığını belirler. 4. Söyleyişin ve kelime kadrosunun halkla ilişkisini açıklar. 5. Şairane tutumlardan nasıl uzaklaşıldığını belirler.

MÜFREDAT KAZANIMLARI 6. Çağrışımın değil, açıkça söylemenin niçin önemli olduğunu fark eder. 7. Şiirde neden duygulardan çok akla hitap edildiğini açıklar. 8. Şiirin ait olduğu geleneğini belirler. 9. “Garip şiirini” diğer şiirlerle karşılaştırır. 10. Eserle şair arasındaki ilişkiyi belirler.

21. YY KAZANIMLARI 1. Anlamaya yönelik doğru akıl yürütmek 2. Ortak bir amaca ulaşabilmek için gerekli çabayı gösterecek şekilde esnek ve istekli olmak 3. Konuşurken ve yazarken düşünceleri ve fikirleri açık ve etkili bir şekilde birleştirip kullanmak 4. Yeni ve farklı bakış açılarına açık ve uyumlu olmak

KAYNAKÇA www.edebiyatogretmeni.com www.insanokur.org www.edebiyatgezegeni.blogspot.com www.karikaturdunyasi.tr.gg www.sorucenneti.net

TEŞEKKÜR İntel Öğretmen Kursu Rehberimiz Adem ALEVLİ’ye teşekkürler.