Özel Öğretim Yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

ÖĞRENME ÇIKTILARI Öğrenme Çıktıları :
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
İnsan Kaynakları Planlaması
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
MERHABA.
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Bilimlerine Giriş.
ÖĞRENME ÇIKTISI (LEARNING OUTCOME)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretİmİn PlanlarI.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirme ve Öğretim
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Sistem Yaklaşımı.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
TANILAMA.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
YÖNETİM FONKSİYONLARI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Amaçlar-Sınıflama- Modeller-Eğitim Programlarının Ögeleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

Özel Öğretim Yöntemleri Alper Kaan GÜNGÖR 120535028 Gazialper94@ovi.com

Öğretim Programı ve M.E.B Tarafından Yapılan Çalışmalar -Program kavramı Türkiye’de 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ile Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkeleri belirlenmiştir. Bu amaçlardan biriside bilimselliktir; Bilimselliğe göre ders araç gereçleri , ders programları , metotları , yeniliklere ve teknolojiye göre yenilenmelidir.

Öğretim Programı ve M.E.B Tarafından Yapılan Çalışmalar -Program kavramı Eğitim öğretim etkinliklerinde ; Eğitim programı Öğretim programı Ve ders programı , olmak üzere farklı düzeylerde program türleri kullanılır.

Öğretim Programı ve M.E.B Tarafından Yapılan Çalışmalar -Program Kavramı Eğitim programı: Öğrenene, okulda ve okul dışında planlanmış bir şekilde öğrenme yaşantıları düzeneğidir. Eğitim programını, bir okulda yapılacak eğitim ve öğretim etkinliklerini düzenleyen bir belge olarak da düşünmek mümkündür.

Öğretim Programı ve M.E.B Tarafından Yapılan Çalışmalar -Program Kavramı Öğretim programı: Okulda ya da okul dışında bireye kazandırılması planlanan bir dersin öğretimiyle ilgili tüm etkinlikleri kapsayan yaşantılar düzeneğidir.   Derslerde okutulacak konuları, bunların amaçlarını, kaç saat okutulacaklarını, öğretim metot ve tekniklerini gösteren bir belge olarak düşünebiliriz.

Öğretim Programı ve M.E.B Tarafından Yapılan Çalışmalar -Program Kavramı Ders programı: Bir ders süresi içinde planlanan hedeflerin bireye nasıl kazandırılacağını gösteren tüm etkinliklerin yer aldığı bir plandır. Tüm dersler için bir ders programı yapılır.

Öğretim Programı ve M.E.B Tarafından Yapılan Çalışmalar -Program Kavramı Eğitim programı Öğretim Programı Ders programı Programlar iç içe kullanılmaktadır.

Öğretim Programı ve M.E.B Tarafından Yapılan Çalışmalar Tüm programların geliştirilmesinde sosyal ve ekonomik değişmeler , siyasi politikalar , bilimsel gelişmeler , bireysel toplumsal talepler gibi bir çok durum süzgeç olarak belirlenir

Öğretim Programının Öğeleri Öğretim programı onu oluşturan bir takım parçalardan oluşur.Bunlar; Hedefler/kazanımlar Kapsam içerik Öğrenme-Öğretme durumları, Ve değerlendirme öğelerinden oluşur.

Öğretim Programının Öğeleri Hedef/kazanımlar: Öğretim programında öğrenenlerin taşıması beklenen bilişsel , duyuşsal ve devinimsel özellikler önemlidir. Bireylerdeki bu özeliklere göre bir program hazırlanmalıdır.

Öğretim Programının Öğeleri Hedeflerin belirlenmesinde ihtiyaç analizi yapılır ve bu analiz sonucunda alınan verilere göre program hazırlanmaya başlanır. Ve hedeflerden dönüt almak için hedefler , ölçülebilir bir yapıya büründürülmelidir.

Öğretim Programının Öğeleri Bir sonraki aşamada kapsam/içerik belirlenir. Bu kapsamın nasıl bir şekilde sunulacağı konular kavramlar yada modüller gibi içerik düzenleme yaklaşımları ile belirlenir İçerik bölüme gelince de öğrenciye ‘ne öğrenilecek’ sorusana verilen bir yanıttır.

Öğretim Programının Öğeleri Öğrenme öğretme aşamasında içerikle kaynakları birleştirerek belirlenen amaçlara ‘nasıl’ ulaşılacağının yanıtlanması gerekir. Bu süreçteki insan kaynakları ve planlamanın gerçekleşmesinde eğitim felsefesinin dayanak noktası olması gerekir.

Öğretim Programının Öğeleri Bu üç aşama uygulandıktan sonra öğrenenlerin kazanması gereken yeterliliklerin ne derece etkili olduğu değerlendirme aşamasında anlaşılır. Öğrenenlerin kazanımlara hangi yol ve araçlarla gittiğini belirlemeyi amaçlar.

Program Geliştirme Modeli Ülkemizde ilk kez 1982 yılında Milli Eğitim bakanlığınca program geliştirme konusunda bir model oluşturmak istenmiştir. Ve oluşturan model 2142 sayılı *Tebliğler dergisinde yayımlanmıştır. Program geliştirmede birçok model vardır ama Türk Milli Eğitim sistemi içerisinde bu görevi Talim Terbiye Kurulu yapmaktadır. *TEBLİĞ: Haber Verme

Program Geliştirme Modeli TYLER MODELİ

Program Geliştirme Modeli İlk aşamada İhtiyaçlar belirlenir ve bu belirlenme sivil toplum kuruluşları , öğrenciler , akademisyenler , bilimsel araştırmalar gibi birçok kaynaktan görüş alınarak yapılır. Bir sonra ki aşamada genel hedefler belirlenir bu daha çok programın sonunda ulaşılmak istenen nitelikleri ifade eder.

Program Geliştirme Modeli Genel hedeflerden sonra programın ilke ve becerileri belirlenir. Ardından öğrenenin bilişsel duyuşsal kazanımlarına göre öğretim programının öğrenme alanları belirlenir ve içerik düzenleme yapılır. Bu düzenlemelerin ardından içerik öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği bir kılavuz haline getirilir.

Program Geliştirme Modeli Hazırlanan program hakkında görüşler alındıktan sonra gerekli materyaller geliştirilir.Bu noktadan sonra Talim Terbiye Kurulu’nun onayına sunulur , onaylanan program denenir ve değerlendirilir.