Ölçme ve Değerlendirme Semineri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Standart Normal Dağılım
Bağıl Değerlendirme Sistemi
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Normal Dağılım.
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Temel İstatistik Terimler
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
OLASILIK ve KURAMSAL DAĞILIMLAR
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
ORTA ÖĞRETİM ZÜMRE BAŞKANLARI Ölçme ve Değerlendirme Semineri
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
ÖĞRENDİKLERİMİZİ KONTROL EDELİM 1 I- Herhangi bir özelliği, o özelliğe uygun bir araçla karşılaştırarak sunucu sayı veya sembollerle belirlemek.
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
Yerleştirme Sistemindeki
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – HAZIRAN 2014 KALITE GELIŞTIRME.
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
Asimetri ve Basıklık Ölçüleri
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Merkezi Eğilim Ölçüleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Temel İstatistik Terimler
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 8. SINIF
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Temel İstatistik Terimler
Sunum transkripti:

Ölçme ve Değerlendirme Semineri Doç. Dr. İsa Korkmaz Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Erzurum 2013

Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar Neden Ölçme ve Değerlendirilme?

ÇÜNKÜ; FARKLILIKLAR VAR

Ölçme ve Değerlendirme Programın Öğeleri Öğretim Programı Amaçlar İçerik İçerik sunumu Ölçme ve Değerlendirme

Amaçlar Bilişsel Duyuşsal Psiko-motor

Eğitimin Amacı

Bilişsel Amaçlar 1960 2000 Bilme Hatırlama Kavrama Anlama/Kavrama 1960 2000 Bilme Hatırlama Kavrama Anlama/Kavrama Uygulama Uygulama Analiz Analiz Sentez Değerlendirme Değerlendirme Yaratma-Özgün Ürün

ÖLÇÜLECEK DAVRANIŞLAR (Örnek: Bilişsel Alan Taksonomisi) Bilgi Kavrama Uygulama Analiz Sentez Değerlen. Ezber gerektiren bilg. (Tanımlar) Bilginin İçselleştirilmiş hali (Kendi ifadeleri) Bilginin Yeni durumlarda kullanılması Bilgilerin Bütün içinde ayrıştırılması Özgün, Yeni çözüm / ürün geliştirme Belirli ölçütler kullanarak yargıya ulaşma, görüş veya öneri geliştirme Sınav Ezber cevaplar gerektiren sorulardan oluşur Sınav Yorum gerektiren, bilgiye eleştirel bakılmasını amaçlayan sorulardan oluşur.

54 BELİRTKE TABLOSU 7 3 9 11 15 10 12 4 BİLİŞSEL AMAÇLAR KONULAR Bilgi Kavrama Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme TOPLAM I. HAFTA 2 1 - 6 II. HAFTA 7 III. HAFTA IV. HAFTA V. HAFTA 3 9 VI. HAFTA 11 VII. HAFTA 15 10 12 4 54 14 Soru sorulmalıdır. Bu sorulardan 2’si köklü sayılardan, 2’si üslü sayılardan, 4’ü sayı sistemlerinden, 1’i logaritmadan sorulmalıdır. Üslü sayılardan yöneltilecek iki sorudan biri tanım olmalı, diğeri öğrencinin bilgiyi nasıl içselleştirdiğini ölçmeye yönelik olmalıdır. İçeriğe tekrar bakacak olursak bazı konulardan hiç soru sorulmadığı görülmektedir. Şu halde sınavın kapsam geçerliği tehlikeye atılmış olunacaktır. İçeriği ve Tabloyu karşılaştıralım.

Duyuşsal Amaçların Sınıflandırılması Alma (farkında olma) Tepkide bulunma Değer verme Örgütleme Kişilik haline getirme

Ölçme: Herhangi bir niteliği gözlemlemek ve gözlem sonucunu sayılarla ya da başka sembollerle ifade etmektedir. Ölçme: Nitel Kanaat ifadeleri Nicel Sayısal ifade

Ölçme; Doğrudan ölçme (Mutlak sıfır) Dolaylı Ölçme (Göreceli sıfır = izafi, bağıl, keyfi) Değerlendirme: Ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına varma sürecidir.

Nitelik Ölçme Aracı Ölçme Değerlendirilme (Karar Verme)

Değerlendirme Kararı Mutlak Değerlendirme (Kriter, Ölçüt ): Bireysel başarıya göre değerlendirme Bağıl Değerlendirme: Grubun başarısına göre değerlendirme

Bağıl Değerlendirme: Grubun başarısına göre değerlendirme Sınav türü               Ortalama doğru cevap              Standart sapma Türkçe                        17.2                                        9.8 Sosyal Bilimler             12.0                                        8.7 Matematik                     7.9                                        9.9 Fen bilimleri                  4.5                                         8.8

NORMAL DAĞILIM EĞRİSİ Normal dağılımın standart sapması (ss=1)’dir. Mod, ortanca ve ortalama aynı değerdir. Ortalama noktası dağılımı simetrik iki eşit parçaya böler Dağılım çizgisi taban çizgisini kesmeden paralel ilerler Ortalamanın sağındaki ve solundaki iki bölge (ss=-1 ile ss=+1) puanların %68’ini içine alır. Standart sapmanın (-2 ile +2 ) değerleri arasında puanların %95’i bulunur. Standart sapmanın (-3 ile +3) değerleri arasında puanların %99’u bulunur. Çarpıklık değeri (0)’dır.

Puanların %68’i Puanların %95’i Puanların %99’u

Normal Dağılım

Normal Dağılım

Normal Dağılım

Normal Dağılım

Normal Dağılım & Standart Sapma

Normal Dağılım

Sağa Çarpıklık

Sola Çarpıklık

Bimod (iki modlu) Dağılım

Değerlendirme Türleri Tanıma ve Yerleştirmeye Yönelik Değerlendirme - Bir Kuruma (Lise, Üniversite) - Özel Yetenek (Spor, Sanat) - Dersi öğrencilerin (hazır bulunuşluk)durumuna göre düzenleme

2. Yetiştirme ve Biçimlendirmeye Yönelik Değerlendirme Süreç devam ederken yapılan değerlendirme 3. Sonuç Görmeye Yönelik Değerlendirme Amaçlara ulaşıldı mı? Sınıf geçme-ders tekrarı Sertifika, diploma, mezuniyet Programın değerlendirilmesi