İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OSTEOPOROZ (KEMİK ERİMESİ)
Advertisements

YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GERİLİM TİPİ BAŞ AĞRISI
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
ADIYAMAN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ RUH SAĞLIĞI VE SOSYAL HASTALIKLAR ŞUBESİ
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
TİK BOZUKLUKLARI.
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA SIK GÖRÜLEN RUHSAL SORUNLAR VE DEHB
Çocuk Psikiyatrisinde acil durumlar
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
YaşlılıkPsikiyatrisi
Artık benim için yaşamak bir ıstırap. Eskiden çok değer verdiğim şeyler dahi anlamını kaybetti. En ufak şeylerden zevk alırdım. Şimdi dünyaları verseler.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ATATÜK İLKÖĞRETİM OKULU
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
MADDE BAĞIMLILIĞI.
Çocuklarda Travma sonrası stres bozukluğu
KISKANÇLIK VE UTANGAÇLIK. KISKANÇLIK  İnsanların sahip oldukları ya da sahip olmak istedikleri şeyleri paylaşma durumunda kaldıklarında duydukları hisler.
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Patolojik Teknoloji Kullanımı
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
OTİZM.
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
RİSKİ YÖNETMEK.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
AYŞE ATIL İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
ERGENLİK.
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
SEREBRAL PALSİ SEMİNERİ
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Zeka Gerilikleri.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü Ruh Sağlığı Programları Şubesi
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI

STRES YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
ÇOCUKLARDA RUH SAĞLIĞI BOZUKLUKLARI
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OTİZM NEDIR HAZIRLAYAN BÜŞRA ÖZLER. OTİZM VE OTİZMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ Otizm: Erken çocukluk döneminde görülmeye başlayan, sosyal etkileşim ve iletişim.
Teknoloji ve internet bağımlılığı nedir? Teknoloji bağımlığının belirtileri nelerdir? Nedenler ve Özellikler Bireysel yaklaşım Aileye yaklaşım.
Sunum transkripti:

İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler Dr. Erdem BEYOĞLU Çocuk ve Ergen Psikiyatristi Barış Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi

Otizm 3 yaşından önce başlayan iletişim, karşılıklı etkileşim alanlarında belirgin geriliğin ve yineleyici davranışların bulunduğu bir rahatsızlıktır. Temel Özellikleri, Kısıtlı göz teması, Konuşma geriliği, Seslenildiği zaman bakmama, Oyunlara katılmama, El burkma hareketleri’dir.

Temel tedavi özel eğitimdir. Özel eğitime erken yaşta başlanırsa bağımsız hayata geçiş daha kolay olmaktadır.

DEHB Okul çağı çocuklarında %5-10 arasında görülmektedir. Temel belirtileri; Hareketlilik, Dikkat süresinin kısalığı, Unutkanlık, Arkadaş ilişkilerinde sorunlar, Kurallara uymama, Sırasını bekleyememe, Laf aralarına girme.

Temel tedavisi ilaç tedavisidir. Buna ek olarak gerek evde gerekse okulda önlemlerin alınması gereklidir. Örneğin, unutkanlığı olduğundan kısa, basit yönergeler verilmesi gerekmektedir. Sürekli olarak problem yaşadıklarından olumlu yönlerinin pekiştirilmesi gerekmektedir.

Depresyon Çocukluk döneminde %10, ergenlik döneminde ise %20 civarında görülmektedir. Temel Belirtileri; İçe kapanma, Kolay ağlama, Üzüntülü görünüm, Alınganlık, Hayattan keyif almama, İntihar düşüncesi, İştahsızlık veya iştahta artış’dır.

Tedavide mutlaka etken bulunmalıdır. Büyük kısmında etken huzursuz aile ortamıdır. Bunun yanında gerekli olgularda ilaç tedavisi kullanılması gereklidir.

Diğer Sorunlarımız Günümüzdeki en büyük problemlerimizden biri de kontrolsüz bilgisayar kullanmaktır.

Aile İçi Aktiviteler Bunların yerine çocuğumuzu LEGO ve oyun hamuru tarzındaki klasik oyuncaklara yönlendirmemiz gerekmektedir.

Ebeveyn Tutumları Temelde yatan problemimizdir. Aile tipleri Aşırı Kuralcı Aileler Kuralsız Aileler Tutarsız Sınırları Olan Aileler Dengeli Aileler