BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Davranış Bilimleri Hafta IX.
Advertisements

DUYU ORGANLARI.
Bedensel Büyüme & Gelişme
Algı, psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Algı kelimesi (perception) Latince.
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
PSİKOLOJİYE GİRİŞ Duyumlar ve Algı
DUYU ORGANLARIM OLMASA !
Hazırlayan: Öğr.Gör. Funda YORULMAZ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
1 Yeni doğanda Bedensel Gelişim. 2 Baş: Baş bedenin dörtte biri kadardır.Baş bedenin dörtte biri kadardır. Baş çevresi 33-37cm dir.Baş çevresi 33-37cm.
Sağlıklı Büyüme
 İnsanlar çevrelerindeki uyarıları beş duyu ile algılayıp bazı olaylara uygun tepkiler gösterirler.  Bu duyular görme, işitme, tatma, koklama, dokunma.
SAĞLIKLI BÜYÜYELİM Mustafa Kemal Demir.
VÜCÜDUMUZ ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR
MADDE Çevremizde dokunduğumuz,gördüğümüz,kokladığı- mız birbirinden farklı birçok varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır.
Davranış Bilimleri Hafta I.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
KOKU FİZYOLOJİSİ Dr. Özge Bozkurt.
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
DUYU ORGANLARIMI KULLANIYORUM.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
DERS: Hayat Bilgisi KONU: Duyu Organlarımız SINIF: 3. Sınıf
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
DUYU ORGANLARI
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
MİS GİBİ KOKTU.
4.Sınıf Kimya Konuları 1.Maddenin Özellikleri.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
GÖZ KULAK BURUN DİL DERİ
Duymak. duymak görmek koklamak tatmak dokunmak.
DUYU ORGANLARI GÖZ BURUNKULAK DİL DERİ DUYU ORGANLARIMIZ Çevremizde olup bitenleri duyu organlarımızın yardımı ile kavrarız. Görme, işitme, koklama,
BEBEKLİK ve YÜRÜME ÇAĞINDAKİ FİZİKSEL GELİŞİM
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
ANNE KARNINDA BEBEK NE HİSSEDER?
GESTALT PSİKOLOJİSİ.
Vücudumuzu Tanıyalım Duyu Organlarımız İç Organlarımız
Büşra Şayin Zehra Marangoz. Görsel algı, algılar içinde en etkili ve güçlü olanıdır.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Vücudumuzu Tanıyalım Duyu Organlarımız İç Organlarımız
DUYULARIMIZ GÖRME İŞİTME TATMA KOKLAMA DOKUNMA BAŞLA.
ZÜLAL ŞENL İ K. BURUN Burun, koku alma duyusu organımızdır. Burnumuzla dışarıdan temiz hava alırız. Yeni pişen bir kekin, güzel bir çiçe ğ in, annemizin.
KAVRAM GELİŞİMİ. Kavramlar, insanın yaşamında düşünmek için gerekli olan zihinsel yapılardır ve “bireyin diğer nesnelerden ayırt edebildiği ya da diğer.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
Yenidoğanın fizyolojik özellikleri ve ekstrauterin yaşama uyumu 2
GÖRME ENGELLİLER.
Konu 6 Gıda Kalite Özelliklerinin Sınıflandırılması
İşitme duyusu İşitme duyumuz en önemli duyularızmadan biridir.
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
DUYU ORGANLARIMIZ BALKAN DORUK UZUNER 3/A SINIFI ERYAMAN
Bilimsel Süreç Becerileri
Sağlıklı Büyüme.
ALGI Prof Dr Süheyla ÜNAL.
 Geometri, çocuklarda ispat ve muhakeme becerilerinin gelişimini sağlayan bir matematik alanıdır.  Geometri, geometrik şekillerin özelliklerini, geometrik.
ALGILAMA.
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
Bilişsel Gelişimle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALGILAMA.
MUHAMMED KUZU. DUYU ORGANLARIMIZIN YAPILARI Canlılık faaliyetlerimizi sürdürebilmemiz için çevremizde ve bünyemizde oluşan değişikliklerden anında haberdar.
MUHAMMED KUZU. DUYU ORGANLARIMIZIN YAPILARI Canlılık faaliyetlerimizi sürdürebilmemiz için çevremizde ve bünyemizde oluşan değişikliklerden anında haberdar.
DUYUM Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM

C) Duyusal ve Algısal Gelişim Duyu ve algı nasıl gelişir? Yenidoğan bir bebek görebilir mi? Öyleyse ne algılar? Öbür duyularda (işitme, koklama, tatma ve dokunma ) durum nasıldır? Yenidoğanda bunlar neye benzer ve nasıl gelişir? Görüş ve duyuş gibi iki şekilde gelen verileri bir araya getirebilir mi? Bunlar bu bölümde araştıracağımız gizemli, karmaşık, merak uyandıran sorular arasındadır.

a) Duyu Ve Algı Nedir ? Duyu, duyu alıcıları ile bilginin etkileşimi sonucu ortaya çıkar. Algı duyunun yorumudur.

Algılama, hissedilenlerin yorumlanmasıdır Algılama, hissedilenlerin yorumlanmasıdır. Kulakla temas eden hava dalgaları, örneğin gürültü veya müzikal ses olarak yorumlanabilir. Gözün retinasına taşınan fiziki enerji, algılanışa göre belirli bir renk, kalıp veya şekil olarak yorumlanır.

b) Çevresel Bakış Gibson’ın çevresel görüşüne göre, çevremizde mevcut verileri doğrudan algılarız. Görüş çevresel olarak isimlendirilmiştir, çünkü, algılayanın dünyasında mevcut ve kullanılabilir bilgi algısal yetenekle bağıntılıdır.

Ekolojik Bakış: Algılama fonksiyonlarına çevre ile ilgili organizmaları ve artan uyumu içeren bakış. Sağlayıcılık: İşlevsel aktiviteleri yerine getirme yeteneğimizle uyumlu, nesneler tarafından sunulmuş etkileşim için fırsatlar. Alışma: Uyarıcının tekrar tekrar verilmesinden sonra uyarıcıya tepkiselliğin azalması.

Görsel Tercih Yöntemi: Çocukların farklı dürtülerle bulunuş sürelerinin uzunluğunu ölçerek bir dürtüden diğerini ayırt edip edemediğini tayin eden bir yöntemdir. Alışmanın Kaybolması: Uyarımda bir değişiklikten sonra alıştırılmış bir tepkinin yeniden düzenlenmesi.

Yenidoğan nasıl görür? Bebekte görsel algılama nasıl gelişir? c) Görsel Algı Yenidoğan nasıl görür? Bebekte görsel algılama nasıl gelişir? Görsel Keskinlik ve İnsan Yüzü Renk Görüşü Algısal Süreklilik Boyut sürekliliği

Şekil sürekliliği Saklı Nesnelerin Algılanması Derinlik Algılaması

Boyut Sürekliliği: Bir nesneye yakınlaşsanız da uzaklaşsanız da nesnenin retinal imajının değişmesine rağmen tanınmasının aynı kalması. Şekil Sürekliliği: Bir nesnenin bize olan yönü değişse bile nesnenin şeklinin kabulünün aynı kalması.

d) Diğer Duyular Görme yanında diğer duyu sistemleri de bebeklikte gelişir. İşitme, dokunma ve ağrı, koklama ve tatmadaki gelişmeyi inceleyeceğiz.

İşitme, hamileliğin son iki ayında fetüs annesinin rahminde rahatça barınırken annesinin sesi, müzik ve diğerleri gibi sesleri işitebilir Bebeklikte işitmede ne tür değişiklikler ortaya çıkar? Bunlar sesin yüksekliği, perdesi, yerini algılamayı kapsar.

Dokunma ve Ağrı: Bebekler dokunmaya tepki verir mi. Ağrı duyarlar mı Dokunma ve Ağrı: Bebekler dokunmaya tepki verir mi? Ağrı duyarlar mı? Yenidoğanlar dokunmaya kesinlikle tepki verir. Yanağa bir dokunuş başın çevrilmesine sebep olur; dudağa dokunuş emme hareketi başlatır. Koklama: Yenidoğanlar kokuları ayırabilirler.

Tad: Tad duyusu doğumdan önce bile bulunabilir (Doty & Shah, 2008) Doğması yakın fetüsün amniyotik sıvısına sakarin eklendiğinde ağız hareketleri artmıştır (Wind, 1940). Bir araştırmada 2 saatlik bebekler bile şekerli, acı veya ekşi yiyecekler tattırıldığında değişik yüz ifadeleri göstermiştir

e) Duyulararası Algılama Yeni doğmuş bebeklerde erken, araştırmacı intermodal formdaki algı –iki veya daha çok duyu yoluyla gelen bilgilerin birbiriyle ilişkilendirilmesi—mevcuttur ve bu hayatın ilk yılında daha da keskinleşir.

İntermodal Algı: İki veya daha fazla duyu alıcısından gelen bilginin görme ve işitmedeki gibi kaynaştırılıp iletilme becerisidir.

f) Kalıtım, Yetiştirilme Ve Algısal Gelişim Bu bölümün sonuna geldiğimizde, önemli konu olan algısal-motor eşleştirmesine dönüyoruz. Algılama ve yapmanın ayırt edilmesi psikolojide bir onurluzaman geleneği haline gelmiştir. Algısal ve motor gelişim alanındaki bir kısım uzmanlar bu ayırt etmenin anlamlılığını sorgularlar

Algı ve davranış çocuk gelişiminde nasıl birleşirler?