MAĞDUR ÇOCUK İLE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
Sunum & Follow teknikleri Sunum & Follow – Ataner Şapçı.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
Çember – Yay Düzlemde sabit bir noktadan r birim uzaklıkta olan noktaların kümesi dir. Çemberin merkezi: Çemberin yarıçapı: Çemberin.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
VERİ TOPLAMA TEKNİKLERİ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
GRUBA YÖNELİK MÜDAHALE
PSİKİYATRİK GÖRÜŞME VE DEĞERLENDİRME
Hasta Memnuniyeti-İletişim
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
İletişim Sanatı 1.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
Sağlık Ortamlarında İletişim
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
Hekim-Hasta İletişimi
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
1-1 İŞ GÖRÜŞMESİ NASIL YAPILIR?
İLETİŞİM.
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
VUCUT DOKUNULMAZLIGINA KARSI SUCLAR
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

MAĞDUR ÇOCUK İLE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ

İletişim Görüşme (interview, mülakat) Mağdur çocuklar ile görüşme

İletişim

İletişim Ulaştırma İki ya da daha fazla kişi Yapılan yapılmayan her şey Tekrarlanamaz Söz, ses, dinleme, beden

Beden dili İletişimin yarısı Göz teması Gövdenin yönü Ayak uçlarının yönü Çaprazlar Giyim, kuşam

Dinleme Pasif dinleme Aktif dinleme anlamlı olayın paylaşılması heyecanının ifadesi yüksek sesle düşünme Aktif dinleme isteksizlik, direnç soru cümlesi başka kelime ile tekrar

Görüşme

Görüşme (interview, mülakat) Belirli amaç İki ya da daha fazla kişi Yönlendirilmiş Klinik Kriminolojik İşe alma Kamuoyu araştıması, anket Yönlendirilmemiş Karışık

Mağdur çocuk ile görüşme Gelişim düzeyi Dil gelişimi Max. 45-60 dak. Aldatma-kandırma motivasyonu Realite, hayal dünyasından uzaklık Telkine yatkınlık

Telkin Hatalı ifadeler Kendiliğinden yanılgı Kasıtsız telkin Çevre şartları Zaman Bireysel faktör Kasıtsız telkin “Eğer” soruları Başka çocuğun öyküsü Anatomik bebekler Kasıtlı telkin Otorite figürünün “doğru” dedikleri

Mağdur çocuk ile görüşme

Hazırlık Hedef belirleme Hedefe göre soru Beklenmedik gelişmeler O çocuk hakkında bilgi Yaş, konsantrasyon süresi Gelişim düzeyi Kullandığı, anladığı kavramlar Fiziksel çevreyi algılama, kullanma Olayın karmaşıklığı Olay-ifade süresi Fail-mağdur yakınlığı

Görüşme odası Küçük, yalın Basit masa 90 derece açı Yükselen iskemle Ekipman Ses, görüntü kaydı Yazı malzemesi Görüşmenin bölünmesi

Başlangıç Kendini tanıtma Amaç Uygulama hakkında bilgi Gizlilik Nezaket Ses tonu Vurgular

Sorular Açık uçlu İçi boş Yorumsuz, hükümsüz Soruyu açıklama Sorunun tekrarı Aynı soru, başka kelimeler

Huni tekniği Açık uçlu Kapalı uçlu Doğrudan

Sessizlik Soru arası beklemeler Her şeyi söyleme fırsatı

Dinleme Direnç halinde Gerginlik, iletişimi red, dağınık dikkat Aktif dinleme Dinlemede beden dili Bedensel tepkiler Nidalar Dinleme eyleminde yoğunlaşma

Özetleme ve sonlandırma Toplu tekrar Hedeflenen bilginin kontrolü Son bir kaç soru Teşekkür

Dikkat !!! Empati Evet Duygusal yakınlık Hayır