MAĞDUR ÇOCUK İLE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
İletişim Görüşme (interview, mülakat) Mağdur çocuklar ile görüşme
İletişim
İletişim Ulaştırma İki ya da daha fazla kişi Yapılan yapılmayan her şey Tekrarlanamaz Söz, ses, dinleme, beden
Beden dili İletişimin yarısı Göz teması Gövdenin yönü Ayak uçlarının yönü Çaprazlar Giyim, kuşam
Dinleme Pasif dinleme Aktif dinleme anlamlı olayın paylaşılması heyecanının ifadesi yüksek sesle düşünme Aktif dinleme isteksizlik, direnç soru cümlesi başka kelime ile tekrar
Görüşme
Görüşme (interview, mülakat) Belirli amaç İki ya da daha fazla kişi Yönlendirilmiş Klinik Kriminolojik İşe alma Kamuoyu araştıması, anket Yönlendirilmemiş Karışık
Mağdur çocuk ile görüşme Gelişim düzeyi Dil gelişimi Max. 45-60 dak. Aldatma-kandırma motivasyonu Realite, hayal dünyasından uzaklık Telkine yatkınlık
Telkin Hatalı ifadeler Kendiliğinden yanılgı Kasıtsız telkin Çevre şartları Zaman Bireysel faktör Kasıtsız telkin “Eğer” soruları Başka çocuğun öyküsü Anatomik bebekler Kasıtlı telkin Otorite figürünün “doğru” dedikleri
Mağdur çocuk ile görüşme
Hazırlık Hedef belirleme Hedefe göre soru Beklenmedik gelişmeler O çocuk hakkında bilgi Yaş, konsantrasyon süresi Gelişim düzeyi Kullandığı, anladığı kavramlar Fiziksel çevreyi algılama, kullanma Olayın karmaşıklığı Olay-ifade süresi Fail-mağdur yakınlığı
Görüşme odası Küçük, yalın Basit masa 90 derece açı Yükselen iskemle Ekipman Ses, görüntü kaydı Yazı malzemesi Görüşmenin bölünmesi
Başlangıç Kendini tanıtma Amaç Uygulama hakkında bilgi Gizlilik Nezaket Ses tonu Vurgular
Sorular Açık uçlu İçi boş Yorumsuz, hükümsüz Soruyu açıklama Sorunun tekrarı Aynı soru, başka kelimeler
Huni tekniği Açık uçlu Kapalı uçlu Doğrudan
Sessizlik Soru arası beklemeler Her şeyi söyleme fırsatı
Dinleme Direnç halinde Gerginlik, iletişimi red, dağınık dikkat Aktif dinleme Dinlemede beden dili Bedensel tepkiler Nidalar Dinleme eyleminde yoğunlaşma
Özetleme ve sonlandırma Toplu tekrar Hedeflenen bilginin kontrolü Son bir kaç soru Teşekkür
Dikkat !!! Empati Evet Duygusal yakınlık Hayır