ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
MAİ VE SİYAH.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
PARAGRAF.
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretmenin Adı, Soyadı Hakan Bozkurt.
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
DÜŞSEL ANLATIM Olağanüstü ve fantastik özelliklere sahip olayların nesnel gerçeklikten de yararlanılarak ortaya çıkan anlatımdır. “Kelebek buğday ekmiş.
Newton’un Hareket Kanunları
5. SINIF TÜRKÇE KONU ANLATIMI
Ergül CELEP,Nursun KARAGÜL,Emel USLU, Nilüfer BEYAZIT
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Hazırlayan Sibel Güler- Fatma Akfırat Binnur Sancak Palaz- Volkan Tay
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
PARMAK OYUNLARI.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TAŞITLAR.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Durumlarını Planlama
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Ders Kitabında Görsel Düzen
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
METİN- EDEBÎ METİN Yeşim ÖZDEMİR BAŞAKŞEHİR ANADOLU LİSESİ
Anlatım Türleri Betimleyici Anlatım Öyküleyici Anlatım
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Mutluköy İlköğretim Okulu
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
OLAY ÇEVRESİNDE OLUŞAN EDEBİ ESERLERDE YAPI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ) Elif YAVUZ, Fatma TAŞÇI, Mustafa YETİŞ

İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre DİL ve ANLATIM Sınıf Düzeyi 10 SINIF İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre 4 DERS SAATİ (2 HAFTA )

Ünite Özeti Düşsel( fantastic) anlatımın özelliklerini belirleme ve düşsel anlatımla metin oluşturma Gruplara ayrılan öğrenciler, ünitede belirtilen açıklamaları, verilen kazanımları, önerilen etkinlikleri “gösterip yaptırma yöntemi” ni kullanarak uygularlar ve belirledikleri sonuçları değerlendirir; yazdıkları örnek metinleri belirleyecekleri yöntemlerle sergilerler.Sözlü ve yazılı düşsel anlatımları algılama becerisi kazanırlar ve bu becerilerini kendi düşsel anlatımlarında kullanırlar. Sözlü ve yazılı düşsel anlatımları algılama becerisi kazanırlar ve bu becerilerini kendi düşsel anlatımlarında kullanırlar.

Ünitenin Temelleri Hedeflenen İçerik (Konu Başlıkları) Öğrenciler, farklı kişilerin, farklı işlevleri karşılamak üzere yazmış oldukları düşsel anlatım metinlerini okur ve şiirler dinlerler.Öğrenciler, farklı yazarların metinlerinde hayal ve olağanüstü ögeleri, şiirlerdeki imgeleri belirler. Bunların yazıya kattıkları çağrışımlar hakkında yorumlar yaparlar.Öğrenciler, okuResim yeteneği olan öğrenciler etkilendikleri metinleri kara kalem ya da boya ile tablo haline getirmeye çalışırlar.Öğrenciler düşsel anlatımla çeşitli metinler

Öğrenme Amaçları/Çıktıları (Kazanımları) 1) Dinlediği ve okuduğu düşsel anlatım metinlerinin ortak özelliklerini belirler.2) Düşsel anlatıma niçin gereksinim duyulduğunu sezer.3) Düşsel anlatımın kullanıldığı yazı türlerini belirler.4) Okuduğu ve dinlediği düşsel anlatımlı metinlerden kişileştirilen varlıkları belirler.5) Metinlerden gerçeküstü ögeleri belirler.6) Düşsel metinlerde hayal gücünün zenginliğini ve önemini sezer.7) Metinlerden hareketle edatları öğrenir ve cümlelere kattıkları anlamları fark eder. 8) Fantastik anlatımla örnek metinler yazar.

Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel Soru Hayallerimiz hayatımızı nasıl etkiler?

Ünite Soruları: Yazılı ve sözlü anlatımlarımızı nasıl zenginleştirebiliriz?Düş gücümüzü duygu ve düşüncelerimizi ifade etmede niçin kullanırız?Niçin çocuklar masalları sever?

İçerik Soruları: Düşsel anlatım nedir?Düşsel anlatımla hangi tür metinler oluşturulabilir?Düşsel anlatımlı metinler kişileri nasıl yönlendirmektedir?Edatları diğer sözcük türlerinden nasıl ayırabiliriz?

Değerlendirme Özeti Öğrenciler düşsel anlatımla oluşturulmuş metinlerden fantastik anlatımın özelliklerini belirler. Düşsel anlatımdaki kişi, yer,zaman ve olay örgüsünün hayali ve olağanüstü özelliklere sahip olduğunu sezer. Düşsel anlatımlı metinlerle (düşsel olmayan ) kurmaca metinleri ayırt edebi,lir. Örnek metinlerdeki edatları belirleyip cümleye kattığı anlamı ifade edebilir. Düşsel anlatımı kullanarak farklı türlerde (şiir, öykü…) metin olşturabilir? Soru Sorma Anket Grafik Düzenleyici Organizer BİNÖ (Bildiklerin-Bilmek İstediklerin-Nasıl Öğreneceğin-Öğrendiklerin) Tablosu T-Grafiği Beyin Fırtınası Düşün-Eşleş-Paylaş Günlüğe Yaz

Bireysel Farklılıklara Yönelik Destek Özel ihtiyaçları olan (engelli) öğrenciGörme engelli öğrencileri, sözlü olarak düşsel anlatım yapabilmeye yönlendirmek.İşitme engelli öğrencilere görsel yolla düşsel anlatımı kavratmak. Öğrenme güçlüğü çeken öğrenci Günlük yaşamlarında birebir karşılaştıkları görünümleri, kişileri, varlıklara olağanüstülükler vererek yeniden kurgulamaya yöneltmek Üstün zekalı ya da yetenekli öğrenciDüşsel anlatımınlı metinlerin bilimsel gelişmelere katkısı konusunda araştırma yaptırmak ve düşsel anlatımın kullanıldığı bir öykü yazdırmak.

İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER