Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Kitaplarında Tasarım
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları.
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
ÖĞRETİMDE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
BİÇİMLENDİRME İŞLEMLERİ
BÖLÜM 6.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Görsel Tasarım İlkeleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Çalışma Yaprağı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
GÖRSEL TASARIM.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
UZAKTAN EĞİTİM SÜREÇLERİNDE MATERYAL ORTAM ve TEKNOLOJİ TASARIMI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi ÖT&MG Bölüm 2 Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi

Temel Materyal Hazırlama Yaklaşımları Yöntem, Araç ve Materyallerin Seçimi Materyal seçim süreci üç aşamadan oluşur: Gerçekleştirilmesi planlanan öğrenme etkinliğine uygun bir yöntem seçilir. Yöntemin uygulanmasına elverişli bir araç biçimi (format) seçilir. Seçilen araç biçimine uyumlu materyal seçilir.

Materyal Tasarlama Süreci Hedef analizinin yapılması: bilişsel, duyuşsal, psikomotor. İçerik analizi yapılması. Öğrenci özelliklerinin belirlenmesi: ön öğrenmeler, bireysel ve sosyal özellikler, öğrenme stilleri vs. Yukarıdaki üç basamağa uygun araç biçimi seçimi ve uygun materyal hazırlanması.

Materyal Seçiminde Uygulanacak Ölçütler Materyal seçimi ve kullanımı konusunda karar aşamasında sorulması gerekli sorular: Seçilen materyal öğretim programıyla uyumlu mu? Materyalin içerdiği mesajlar doğru ve güncel mi? Kullanılan dil açık ve anlaşılır mı? Güdüleyici ve ilgiyi sürekli tutacak nitelikte mi? Öğrencinin katılımını sağlayıcı özellikte mi? Teknik özellikleri açısından yeterli mi? Materyalin etkili olduğunu kanıtlayacak veriler var mı? Materyal önyargılardan arındırılmış bir yapıda mı? Materyal kullanımına ilişkin gerekli kullanma kılavuzu ve diğer metinler mevcut mu?

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Araştırmalara göre öğrenmelerin çoğu görsel betimlemeler yoluyla gerçekleşmektedir. Görsel öğeler: Dikkat çekici oluşu dolaysıyla güdüleyicidirler,

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Dikkati canlı tutmada etkilidirler,

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Öğrencilerin duygusal tepkiler vermelerini sağlar

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Kavramları somutlaştırır,

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Anlatılması ve anlaması zor kavramları basitleştirir,

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesi sayesinde kolay algılanmasını sağlar,

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Kavramlarla ilgili öğeler arasındaki ilişkiler örgüt şemaları ve akım şemaları ile kolayca verilebilir.

Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü Bazı öğrencilerin kaçırmaları olası noktaları anlama fırsatı verebilirler.

Görsel Öğeleri Anlama ve Yorumlama Bir öğrenme etkinliğinde görsel öğe kullanımı o öğrenmenin gerçekleşeceği garantisini vermez. Bireylerin görsel öğeleri nasıl algıladıklarını etkileyen bir çok neden vardır. Biyolojik gelişim: Örnek: 12 yaşından küçük çocuklar görsel öğeleri bütün yerine bölüm bölüm algılarlar. Kültür: Farklı kültürel geçmişe sahip bireyler aynı görsel öğeyi farklı algılayabilirler.

Görsel Tasarımda Amaçlar Okunaklılığı garantilemek, Verilen mesajı yorumlamaya harcanan emeğin miktarını azaltmak, İzleyenlerin etkin katılımını sağlamak, Verilmek istenen mesajın en önemli kısmına odaklanılmasını sağlamak.

Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Tasarım amacına ulaşmak için tasarımcıların vermeleri gereken kararlar şunlardır: Unsurlarla ilgili kararlar: görsel, sözel ve çekicilik katan unsurların seçilmesi, parçaların birleştirilmesi, materyalin anlamlı bir bütün haline getirilmesi. Biçimsel yapı ile ilgili kararlar: model seçimi. Düzenleme ile ilgili kararlar: seçilen model üzerindeki görsel/sözel unsurların düzenlenmesi.

Görsel Tasarım Unsurları

Tasarımda Biçimsel Yapı Hizalama: Unsurlar dikey ve yatay çizgiler varmış gibi hizalı bir şekilde yerleştirilirse unsurlar arası ilişkiyi algılamak daha kolay olur.

Tasarımda Biçimsel Yapı (devam) Şekil: Görsel ve sözel unsurların izleyicinin tanıdığı bir şekle sokmak (üçgen, daire vs.)

Tasarımda Biçimsel Yapı (devam) Denge: Unsurların yatay ve dikey eksenler boyunca eşit dağılımı. Asimetrik dengeler algılamada simetrik dengeye göre daha etkilidir. Dengesizlikten kaçınılmalıdır.

Tasarımda Biçimsel Yapı (devam) Biçimlendirme: Öğrenci özelliklerine göre karar verilmelidir (yazı tipi, resim tipi, renk, boyut vs.) Karar vermede hedef kitlenin ve durumun özellikleri göz önüne alınmalıdır.

Tasarımda Biçimsel Yapı (devam) Renk Düzeni ve Rengin Çekiciliği: Renklerin uyumlu oluşu mesajın algılanmasını kolaylaştırır. Soğuk-sıcak renkler psikolojik tepki uyandırır. Kırmızı: dur, Yeşil: gir

Tasarımda Düzenlemeler Yakınlık: Materyalde bir birine yakın öğeler bir biriyle ilgili, uzak öğeler de bir biriyle alakasız olarak algılanır. Tasarımda bu durumun gözetilmesi gerekir. Yönlendirmeler: Materyalde ok, renk, fon rengi gibi çeşitli yönlendiriciler kullanarak öğrenciye mesajı algılamasında yardımcı olunabilir.

Tasarımda Düzenlemeler (devam) Arkalan-Önalan Renk Zıtlığı: Bir materyalde okunaklılığı sağlamanın en kolay yolu arkalan ile önalan renk zıtlığının sağlanmasıdır.