POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Eğitim Öğretimde Planlama
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
PROJE VE PERFORMANS GÖREVLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI KONU:   Öğrenci Proje ve Performans Görevlerinin Hazırlanmasında Karşılaşılan Sorunlar.
Anket Tekniği.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Akran destekli öğrenme
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Sınav Rehberliği Konusunda
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Öğretİmİn PlanlarI.
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimin Planlanması
Ölçme ve Değerlendirme
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 12
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU 2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI ÖĞRENCİ PROJE VE PERFORMANS GÖREVLERİNİN HAZIRLANMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Zeki DOĞAN-Nazan ÜNAL http://doganzeki.wordpress.com

Performans Görevlerinin ve Projelerin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar      1-Öğretmenlerin yeterince rehberlik yapmaması   2-Kullanılacak malzemelerin maliyeti   3-Performans görevlerinin internet üzerinden hazır olarak elde edilmesi   4-Öğrenci katkısının az olması   5-İçerik yerine biçimin ön plana çıkması   6-Zaman alıcı olması   7-Çalışmaları velilerin yapması

Performans Görevlerinin ve Projelerin Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gerekenler     1- Performans görevlerinin ve projelerin öğrenci düzeyine uygun olması,   2-Performans görevlerinin ve projelerin belirlenmesinde okulun bulunduğu çevrenin dikkate alınması,   3-Velileri masrafa zorlayacak performans görevlerinin ve projelerin verilmemesi   4-Performans görevlerinin ve projelerin öğrencilerin ilgilerine ve öğrenme ihtiyaçlarına/eksikliklerine yönelik olarak belirlenmesi

ÖĞRENCİ GELİŞİM (SEÇKİ) DOSYALARI    Bir veya birkaç ders için, öğrencinin kendisi tarafından belirlenen hedefler doğrultusunda yaptığı uygulamalar ve diğer çalışmalar arasından seçtiği veya tüm çalışmalarının toplandığı, öğrencinin kendi gelişimini, öğretmen ve velinin de öğrencinin gelişimini izlemesine ve değerlendirmesine olanak sağlayan dosyalar.  Öğrenci gelişim (seçki) dosyalarının yararları    1-Planlı ve titiz çalışma alışkanlığı   2-Öğrencinin kendi gelişimini izlemesi   3-Öğretmenin ve velinin, öğrencinin hem gelişim sürecini hem de ortaya koyduğu ürünleri inceleyebilmesi   4-Öğrencinin kendi koyduğu hedeflere ulaşıp ulaşamadığının denetlenmesi   5-İlgi ve yeteneklerin keşfi   6-Ailelerin sürece katılımının sağlanması   7-Sorumluluk bilinci

Öğrenci gelişim (seçki) dosyalarında neler yer alabilir?     1-Kapak sayfası (Öğrenci kimlik bilgileri, öğretim yılı, ders isimleri)   2-Her ders için öğrencinin belirlediği hedeflerin yer aldığı sayfa   3-İçindekiler sayfası   4-Seçilmiş ürünler söz konusuysa, seçilen ürünlerin seçilme gerekçesi ve ürünün içeriği   5-Veli, öğretmen ve öğrencinin değerlendirme yazıları

Performansın Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar PERFORMANS DEĞERLENDİRME   Öğrencilerin kazanımları edinme süreçlerinin ve ürünlerinin ölçülüp değerlendirilmesi. Performansın Ölçülmesinde Kullanılan Araçlar 1-Testler (Çoktan Seçmeli, Klasik Cevaplı, Açık Uçlu, Eşleştirmeli, Doğru -Yanlış) 2-Kontrol Listeleri 3-Dereceleme Ölçekleri

(Ölçülen özelliğin ölçülebilirlik düzeyine/yapısına ve amaca uygunluk)   Değerlendirmeyi kim yapacak?   1-Öğretmenin öğrenciyi değerlendirmesi   2-Öz değerlendirme   3-Akran değerlendirme   4-Öğrencinin öğretmeni değerlendirmesi   5-Velinin öğrenciyi değerlendirmesi   6-Velinin öğretmeni değerlendirmesi

Öz değerlendirme      Bireyin kendi kendisini duygu, düşünce ve davranış açısından ne olduğu, yaptıkları (sahip oldukları) ve yapacakları (sahip olacakları) açısından irdelemesi.   Farkındalığı arttırır, özeleştiri yapmayı kazandırır, gerçeği kabullenme düzeyini arttırır.   Bir proje için de olabilir, bir ünite veya dönem için de olabilir.   Açık uçlu sorular sorularak (sayı az ise) veya kontrol listeleri ve dereceleme ölçekleri ile yapılabilir.

Akran değerlendirme     Bireyin, özellikle grup çalışmalarında (veya sınıfın bir bireyi olarak etkinlik sunan) arkadaşlarını önceden belirlenmiş ölçütleri içeren dereceleme ölçekleriyle değerlendirmesi: Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal.   1-Hakça davranmayı öğrenmeyi ve sorumluluk alabilmeyi kazandırır.   2-Tek bir etkinlik için veya etkinliklerin geneli için yapılabilir.   3-Kontrol listeleri ve dereceleme ölçekleri kullanılabilir.

Arkadaşınızın Adı-Soyadı : …………...……………………………… Tarih : …./…./……. AKRAN DEĞERLENDİRME FORMU Arkadaşınızın Adı-Soyadı : …………...……………………………… Tarih : …./…./……. ÖLÇÜTLER 5 4 3 2 1 Sesini ve beden dilini etkili kullandı. İşitilebilir bir ses tonuyla konuştu. Kelimeleri doğru telaffuz etti. Vurgu , duraklama ve tonlama yaptı. Dinleyicilerle göz teması kurdu. Konuşurken gereksiz sesler çıkarmamak için dikkat etti. Görsel hareketle konuştu. Tekrar yapmadan konuştu. Konuşmasında görgü kurallarına uydu Konuşmasını belirtilen sürede tamamladı. Yeni öğrendiği kelimeleri kullandı. Konuşmasında hitap ifadeleri kullandı. Duygu ve düşüncelerini konuşmasına ilave etti. PUAN   TOPLAM PUAN

Kontrol Listeleri ve Dereceleme Ölçekleri   Öğrencinin performansı hakkında değerlendirme yapmak amacıyla hazırlanırlar. Kontrol listeleri, öğrencinin ilgili performansına ilişkin gözlenmesi beklenen davranışların varlığını/yokluğunu belirlemeye yönelik olarak hazırlanır. Değerlendirmenin hızlı bir şekilde yapılması gerektiğinde (etkinliğin anlık gerçekleştiği durumlarda) kullanılması önerilir. Dereceleme ölçekleri, öğrencinin ilgili performansına ilişkin gözlenmesi beklenen davranışların gösterilmesi sıklığını/yoğunluğunu dikkate alır. Dereceleme ölçeği kontrol listesine indirgenebilir, ancak ölçme işleminin duyarlığı azalır.

Kontrol Listeleri ve Dereceleme Ölçeklerinin Geliştirilmesi     1-Ölçülecek davranışların açık bir biçimde tanımlanması ve bu tanıma uygun davranışsal göstergelerin belirlenerek yazılması   2-Tepki kategorilerinin sayısının belirlenmesi   3-Tepki kategorilerinde kullanılan ifadelerin ölçülen davranışlarla uyumlu olması   4-Ölçeğin düzenlenmesi ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler   5-Tutum ve kişilik özelliklerinin ölçülmesinde olumlu ve olumsuz ifadelere yer verilmesi   6-İfadelerin açık ve anlaşılır yazılması   7-Ölçülecek davranışlara uygun puanlamanın belirlenmesi   8-Kapsamın örneklenmesi ve ana-alt ölçüt davranışların kapsayıcılığının irdelenmesi   9-Puanlayıcı güvenirliği   10-Amaca uygunluk (geçerlik)   11-Performansın yeterliğinin kabul edilmesi için minimum ölçütün (kesme puanı) belirlenmesi

Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Hazırlayanlar: Zeki DOĞAN & Nazan ÜNAL Sosyal Bilgiler Öğretmenleri http://doganzeki.wordpress.com