METODLAR Canan Işıl. 1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
C# - Metotlar.
Advertisements

BÖLÜM Atama Deyimi (Assignment)
Değişkenler ve bellek Değişkenler
Tuğba DEMİREL
MYENGLISHLAB ONLINE Kayıt Kılavuzu.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Zeynep Çelik Sunar….
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
METODLAR Program yazarken bazı durumlarda bir işi gerçekleştiren kod yapılarını tekrar tekrar yazmak durumunda kaldığımız olur. Bu kodları yeniden yazmak.
Bölüm 6 – Metodlar ve Parametreler
Nesneye Dayalı Programlama
Metodlar ve Parametreler
KOŞUL İFADELERİ GMGNKJG.
VERİ TABANI ve YÖNETİMİ
Bölüm 10 Yapılar ve Birleşimler
RAID Nedir?.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Programlar Sabit diskte saklanır Sabit diskten veri okumak çok yava ş oldu ğ u için programlar çalı ş tırılmadan önce RAM’e yüklenir.
Nesne Tabanlı Programlama
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
DÖNGÜLER.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Fonksiyonlar.
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA -METOTLAR-
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
İnternet Programcılığı II
TEST – 1.
Chapter 7: Using Methods. Metotları ve Kodlamayı Gizlemeyi Anlama Metot – Kapsüllenmiş ifadeler serisini gerçekleştiren bir görev – Kullanılan metodun.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Nesneye Dayalı Programlama
ŞART İFADELERİ.
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
Metotlar.
FONKSİYONLAR.
Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
METOTLAR.
Akış Kontrol Mekanizmaları
Önceki Dersi Hatırlama !!
METODLAR Esra SARI.
Bilgisayar Programlama
~KOŞUL İFADELERİ~.
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
ETKİLEŞİMLİ TÜRKİYE APPLETİ
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Amaçlar Bu derste öğrenilecekler: –Uygulamaları “method”
DÖNGÜLER(Loop) while, for döngüleri Break ve continue işlevleri
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
METOTLAR.
ÇOK KATMANLI MİMARİLER. Katman: Ortak işi yapan kodların bir yerde toplanması Örneğin hemen hemen her projemizde veri tabanı kullanırız, bunun için veritabanı.
Grafik ve Animasyon-II
VERİ YAPILARI İşaretçi Nedir? Nesne Tabanlı Programlama.
1 Yapılandırılmamış programlama Prosedür/Fonksiyon gerekliliği Prosedural Programlama Fonksiyon Tanımlama/Prototip/Çağırma Örnek fonksiyonlar Fonksiyon.
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
Fonksiyonlar.
Programlama Dillerinin Prensipleri
VERİ ve BELLEK & DEĞİŞKENLERİN SAKLANMASI Asst.Prof.Dr.Misket YEKTAY Gizem AYIK.
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
C dili kullanıcıya kendi ihtiyacı olan bir fonksiyonu yazma imkanı vermiştir. Bir sayının faktöriyelini almaya ihtiyaç duyduğumuzu ve aynı zamanda asal.
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
METOTLAR.
3.hafta METODLAR.
Sayıların Basamaklarını Tanıyalım
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

METODLAR Canan Işıl

1 İçindekiler Açıklamalar, Örnekler, Sorularınız? Kaynakça, Teşekkürler..

2 metodlar Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.

3 C# içerisinde küçük bir program birkaç sınıftan ve bu sınıflar ise değişik metotlardan oluşmaktadır. Dolayısı ile metotlar sınıf içerisinde değişik işler yaptırmak için kullandığımız küçük kod parçacıklarıdır.

4 Herhangi bir metot tanımı yaparken ilk olarak; - erişim belirleyen bir anahtar kelime,

5 sonra metodun geri çevireceği değer türü yazılır. NOT:metot bir değer geri çevirmeyecekse değer türü void olarak yazılır ve gövdesinde return deyimi kullanılmaz.

6 Metot isminden hemen sonra açılan parantezler içerisinde metodun alacağı parametre türleri ve isimleri, en son olarak ise metodun gövdesinde bulunan kodu oluşturur.

7 ASLINDA

8 Metot gövdesinde yazdığımız kod yapmak istediğimiz işlemin algoritmasıdır.

9 erişilebirliği değer_türü metod_ismi(metod parametreleri) { //metod gövdesi //icra edilmesi gereken kod buraya yazılır }

10 Biz her yerden erişilebilen bir, iki tam sayının toplama işlemini gerçekleştiren ve aldığı sonucu bize geri tam sayı (integer) olarak çeviren bir metot yazmak isteseydik, bunu ŞÖYLE yapardık.

11 public int topla( int x, int y ) { return ( x + y ); }

12 Bu metodu kullanırken ise sadece ismini yazıp parametrelerini vermemiz yeterli olur. Bunu aşağıdaki kodda görebiliriz.

13 int sonuc = topla( 10, 15 ); Yukarıdaki örnekte sonuç diye adlandırdığımız değişkenin içerisine metottan geri çevrilen değer atanıyor (25);

14 SORULARINIZ?

15 KAYNAKÇA; mangoster.aspx?id=82&d=C mangoster.aspx?id=82&d=C

16 TEŞEKKÜRLER.. iletişim;