A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
İlköğretim Müfettişleri Başkan Yrd.
Doç. Dr. Burhan Akpınar Şubat 2013 ANKARA
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
Öğretim Durumlarını Planlama
MERHABA.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Program Geliştimede İçerik
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
MİKRO ÖĞRETİM.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Öğretme Süreci
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
EĞİTİM , Öğretimde planlama
MODELLER.
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA
Programlı Öğretim.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
EĞİTİM , Öğretimde planlama
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
. Hücre zarından madde geçişine ilişkin kontrollü bir deney yapar. a. Hücre zarından madde geçişine ilişkin deney öncesi bilimsel yöntem basamakları bir.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü DERS PLANI YAPMA Başak KARPUZ 080719001 A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü

DERS PLANI Önceden belirlenen eğitim hedeflerine ulaşmak için öğretim konusu içerisinde yer alan etkinliklerden hangilerinin seçileceği, Bunların öğrencilere ne amaçla ve hangi biçimde yaptırılacağı, Ne tür yardımcı ve tamamlayıcı kaynak ve araçların kullanılacağı, Elde edilen başarının nasıl değerlendirileceği konularının önceden tasarlanıp, kağıt üzerinde saptanmasıdır.

GEREKLİLİK Öğretmenlerin plan yapmaları çalışmalarını sistematik bir şekilde yürütmeleri için gereklidir. Eğitim-öğretim kurumlarında eğitim etkinliklerine ve derslere hazırlıklı girmek yasal yönden zorunlu olup, eğitsel yönden gereklidir.

PLANLI ÇALIŞMANIN YARARLARI Öğretmenin eğitim-öğretimde neyi, niçin ve nasıl yapacağını düşünmesini sağlayarak verimini arttırır. Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır ve düzenli çalışmasını sağlar. Derslere hazırlıklı olup, karşılaşılabilecek sorunların önceden tespit edilmesini sağlar.

PLANLI ÇALIŞMANIN YARARLARI Hedeflere ulaştıracak en uygun öğrenme öğretme süreçleri ile araç ve gerecin seçilmesini ve bunların eğitim etkinliklerinde kullanılmasını sağlar. Eğitim-öğretimin değerlendirilmesinin güvenilir olmasını sağlar.

PLANLI ÇALIŞMANIN YARARLARI Öğrenme ve öğretme sürecinin etkili ve verimli kullanılmasını sağlar. Derslerde sürekliliği sağlar. Öğrenme ve öğretme sürecinde gerçekleştirilen etkinlikleri belgeler.

DERS PLANI Öğrenci merkezli olmalı, Çağdaş öğrenme-öğretme yöntemlerini esas almalı, Uygulanabilir etkinliklere dayalı olmalı, Yeniliklere açık ve esnek olmalı,

DERS PLANI Belli bir süreyi kapsamalı, Öğretimin niteliğine ve seviyesine, konuya, öğretim dalına ve amacına uygun olmalı, Öğrencilerle birlikte yapılmalı, Öğrenciler tarafından bilinmeli,

DERS PLANININ HAZIRLANMASI Biçimsel Bölüm Giriş Bölümü Geliştirme Bölümü Sonuç Bölümü Değerlendirme Bölümü

BİÇİMSEL BÖLÜM Her dersle ilgili bilgi, alma, tepkide bulunma ve uyarılma basamağındaki hedef ve davranışlar saptanır. Ana ve yardımcı noktalar yazılır. Hedef davranışları kazandırmak için kullanılacak araç ve gereç yazılır. DERS PLANININ HAZIRLANMASI

BİÇİMSEL BÖLÜM Dersin Adı: Sınıf: Ünitenin Adı: Süre: Öğretmenin Adı ve Soyadı: Öğrenme-Öğretme Strateji ve Yöntemi: Kaynak Kitaplar: Araç Gereçler: Ünite yada Konunun Örüntüsü: Ana Nokta: Yardımcı Noktalar: Hedefler DERS PLANININ HAZIRLANMASI

GİRİŞ BÖLÜMÜ Dikkat çekme Güdüleme Gözden geçirme (Hedeften haberdar etme) Derse geçiş DERS PLANININ HAZIRLANMASI

DİKKAT ÇEKME Hedef davranışların en üst düzeyiyle ilgili anı, öykü, fıkra, günlük olay anlatılır; film ve slayt sunulabilir. DERS PLANININ HAZIRLANMASI > GİRİŞ

GÜDÜLEME Öğrencilere kazanacakları davranışların yaşamda ne işe yarayacağı yalın sözlerle ifade edilmelidir. DERS PLANININ HAZIRLANMASI > GİRİŞ

GÖZDEN GEÇİRME Öğretmen tarafından kazandırılacak en üst düzeydeki hedef yada ana nokta belirtilir. DERS PLANININ HAZIRLANMASI > GİRİŞ

DERSE GEÇİŞ Öğretmenin “Dersle ilgili belli başlı kavramlar var. Bunları önce ben anlatacağım. Daha sonra örnekler vereceğim. Beni dikkatle dinleyin. Anlaşılmayan bir yer olursa da hemen sorun, yanıtlarım” demesi derse geçişi sağlar. DERS PLANININ HAZIRLANMASI > GİRİŞ

GELİŞTİRME BÖLÜMÜ Hedef davranışların uygun strateji, yöntem ve teknikler, akıl yürütme süreçleri, araç-gereç, ipucu, dönüt ve düzeltme, pekiştireç, öğrenci katılganlığı gibi davranışların öğrenciye kazandırıldığı bölümdür. DERS PLANININ HAZIRLANIŞI

GELİŞTİRME BÖLÜMÜ Hedef davranışlar ve öğrenci sayısı gözönüne alınarak hangi öğrenme-öğretme tekniklerinin uygulanacağı belirlenir. Sorulacak sorular ve onların yanıtları belirlenir. Hangi soruların yanıtlarına pekiştireç verileceği saptanır. DERS PLANININ HAZIRLANIŞI

GELİŞTİRME BÖLÜMÜ Kullanılacak araç ve gereçler ile bunların nerede ve nasıl kullanılacağı belirlenir. Öğrencilerin dikkati dağılmaya başladığında uygulanacak davranışlar belirlenir. Hedef davranış kazandırıldıktan sonra ara özet yapılarak yardımcı nokta vurgulanır. Birden fazla hedef davranış varsa ara özetten sonra ara geçiş yapılarak diğer hedef davranış süreçi başlatılır. DERS PLANININ HAZIRLANIŞI

SONUÇ BÖLÜMÜ Kapanış özeti ve yorumları Tekrar güdüleme Kapanış DERS PLANININ HAZIRLANIŞI

KAPANIŞ ÖZETi VE YORUMLARI Ana nokta ve yardımcı noktalar tekrar vurgulanır. DERS PLANININ HAZIRLANIŞI > SONUÇ

TEKRAR GÜDÜLEME Başta yapılan güdülemenin aynısı burada tekrar edilir. DERS PLANININ HAZIRLANIŞI > SONUÇ

KAPANIŞ Dikkat çekme basamağında sorulan sorular tekrarlanır veya okunan-yarım bırakılan öykünün sonunun öğrencilerle birlikte belirlenmesi sağlanır. Hedef davranışlarla ilgili yeni bir fıkra, anı, öykü vb. anlatılabilir. Gelecek dersle ilgili öğrenciden istenenler belirtilebilir. DERS PLANININ HAZIRLANIŞI > SONUÇ

DEĞERLENDİRME BÖLÜMÜ Öğretmenin derste kazandırmaya çalıştığı her hedef davranışı ölçen ve en az üç sorudan oluşan ölçme aracı kullanılmalıdır. Ölçme biçimlendirme-yetiştirmeğe dönük olmalıdır (öğrenciye not verilmemeli, yaptığı yanlışlar öğrenciye gösterilmeli ve gerekli düzeltmeleri yapması sağlanmalıdır). DERS PLANININ HAZIRLANIŞI

Beni dinlediniğiniz için teşekkür ederim.