İMGELERİN DEĞERİ İmgelere toplumsal açıdan değer kazandıran nedir? Van Gogh, Irises, 1889 (1991’de Getty Müzesi’ne 53,8 milyon dolara satıldı)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REKLAM DİLİ ÇÖZÜMLEMESİ REKLAM-SANAT-GÖSTERGELER
Advertisements

SANAT FELSEFESİ ESTETİK.
Hazırlayan: Merve BOYUN
“Resimde İç Mekan” nedir?
Spor Sosyolojisi Nedir? İlgili Temel Kavramlar
İMGENİN YENİDEN-ÜRETİMİ
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ
SANAT KURAMLARI.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
BU RESSAMI TANIMAK GEREK
DEĞERİN PSİKOLOJİK TEMELİ BÜLENT DİLMAÇ
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
X.BÖLÜM KÜLTÜR.

Hazırlayan: Ömürcan Aydın
SANAT TARİHİ.
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
VAROLUŞCULUK.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Sağol “Warhol”.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Halk Kültürü Türkiye’deki Geleneksel giyim-kuşam-süsleme Hazırlayan:
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
KODLAR Temel Kavramlar.
* Yeni enformasyon ve iletişim teknolojilerinin sahiplik ve kullanımı, eşitsiz gelir dağılımından bağımsız değildir; dolayısıyla hem ülkelerin refah.
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
Gösterge Türleri ve Resim Sanatında Uygulamalar
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Batuhan Avcı.  Bilim; do ğ ada bulunan her ş eyin deney ve gözlemler sonucu mantıklı ve tutarlı bir biçimde yorumlanması sonucu elde edilen çalı ş malar.
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Dil, İmaj & Göstergebilim
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Resim Performans Ödevi
SANAT FELSEFESİ.
METİN- EDEBÎ METİN Yeşim ÖZDEMİR BAŞAKŞEHİR ANADOLU LİSESİ
FOVİZM (Yırtıcılık ).   20. yy. nın modern resim akımlarından biridir. Bir grup genç Fransız sanatçılarının 1905’te Paris’te açtıkları bir.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
MEDYA VE ÇOCUK
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Sanatın Ontolojisi ve Estetik Olarak Sanata Eleştirel Bakmak
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK.
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
 Pop Art
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
Soyut sanattaki geleneksel akımları yadsıyan bazı ressamlar, çalışmalarını katıldıkları pek çok sergi aracılığı ile geniş kitlelere sunma olanağı buldular.
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
11. HAFTA KÜLTÜR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
V. Ünite Sanat Felsefesi ESTETİK.
İNŞACILIK(CONSTRUCTIVISM)
Eğitim öğretim ve değer kavramı:
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK ETNİK KÜLTÜR:
Sunum transkripti:

İMGELERİN DEĞERİ İmgelere toplumsal açıdan değer kazandıran nedir? Van Gogh, Irises, 1889 (1991’de Getty Müzesi’ne 53,8 milyon dolara satıldı)

Toplumsal bağlamda, imgenin çeşitli açılardan (maddi, toplumsal ve siyasal) değer kazanması. Sanat piyasasında, sanat yapıtının değeri ekonomik ve kültürel etkenlere bağlı olarak belirlenir. Yorumlama sırasında yüklenen anlam: - Yapıtın otantikliği ve biricikliği: Sanatçının imzasını taşıyor. Ünlü bir ressamın sınırlı sayıdaki yapıtından biri. - Estetik stili: Van Gogh’un tekniği, dönemin diğer yapıtlarına oranla üstün sayılıyor. - Sanat yapıtı ya da sanatçıyla ilgili üretilen toplumsal mitoloji: Örnekte, sanatçının uluslararası ünü (kişiliği ve yaşamı) yapıtının önünde yeralıyor. Kurumlar: Müze, müzayede, sanat tarihi söylemi

Marcel Duchamp, Fountain

Sanat yapıtı, biricikliğiyle olduğu kadar, yeniden üretim ve popüler tüketim yoluyla da değer kazanır. Geniş kitleler tarafından ulaşılabilirlik: ör. televizyon

İKONİK İMGE İkon: tek tek parçacıklarının ötesinde bir şeylere (ya da bir kimseye) göndermede bulunan, pek çok kişi için simgesel bir anlam taşıyan imge. İmgelerin çoğunlukla evrensel anlam taşıdıkları ve duygu ilettikleri varsayılır. Ör: Anne ve çocuk imgesi

İKONİK İMGE Raphael Joos van Cleeve The Small Cowper Madonna, c Virgin and Child, 1525

İKONİK İMGE Dorothea Lange, Migrant Mothor, California, 1936

İKONİK İMGE

Zevk ve arzu uyandıran ikonik imgeler. İmgelerde kadın rolleri: anne, seks simgesi, bakire ya da vamp. Andy Warhol, Marilyn Diptych (1962)

İZLEYİCİ ANLAM ÜRETİYOR Anlam Üretimi: - İmgenin kendisi - İmgenin yaratıcısı - Toplumsal ilişkiler ağı - İzleyicilerin yorumlama ve deneyimlemeleri - İmgenin alımlandığı ortam/bağlam “Yapıt bana hitap ediyor”:… Yorumlama farkı: - Deneyimler ve çağrışımlar (kültürel) - Bağlam ya da ortamdan kaynaklanan anlam

İZLEYİCİ ANLAM ÜRETİYOR - Algılanan anlam - Hedeflenen anlam - Baskın anlam: Bir kültürde baskın olan anlamlar (çağrışımlar)

ESTETİK VE BEĞENİ Estetik Yargı: nitelik (güzellik vb.) ve etki kapasitesi Kültürel kodlar ve paylaşılan kavramlara bağımlı. Estetik: Nesnenin kendisine içkin mi, izleyicinin kafasında mı biçimleniyor? Beğeni (Taste): sınıfsal, kültürel arkaplan, eğitim ve kimliğin diğer özelliklerine bağlı deneyimler sonucu oluşur. Pierre Bourdieu, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Giriş.

ESTETİK VE BEĞENİ Pierre Bourdieu, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Giriş. “Karizma ideolojisi, meşru kültürde beğeniyi doğanın bir lütfu olarak değerlendirir. Ancak, bilimsel gözlemler göre, kültürel gereksinimler yetiştirilme biçimi ve eğitimin birer ürünüdür: araştırmalara göre, bütün kültürel uygulayımlar (müze ziyareti, konser, okuma vb.), ve edebiyat, resim ya da müzik alanındaki tercihler, (alınan diploma ya da öğretimin uzunluğuna bağlı olarak ölçülen) eğitim düzeyiyle ve, ikinci olarak da, toplumsal kökenle yakından ilişkilidir… Sanatın toplumsal açıdan kabullenilen hiyerarşisi içinde yeralan her bir tür, okul ve dönem tüketiciler toplumsal hiyerarşisine tekabül eder.”

Komar ve Melamid, Türkiye’nin en beğenilen ve en sevilmeyen resimleri. Ayrıntılı bilgi için bkz.