Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

REKLAMCILIK Hafta 2.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Teknikleri.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
MÜŞTERİ DEĞERİ İLETİŞİMİ REKLAM, SATIŞ TUTUNDURMA VE HALKLA İLİŞKİLER
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
9. Bölüm FİYATLANDIRMA.
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama İletişimi.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
TUTUNDURMA STRATEJİLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ II
Tutundurma, Reklam ve Halkla İlişkiler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
FUAR ORGANİZASYONU.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler 12. Bölüm Müşteri Değeri İletişimi Reklam, Satış Tutundurma ve Halkla İlişkiler

Tutundurma Tutundurma: işletme tarafından hedef pazara gönderilen ve alıcılarla iletişim kurmak için ve hizmetlerle ilgili bilgi vererek, işletme yararına gerekli diğer değişiklikleri sağlamaya yönelik mesajların iletilmesine ilişkin pazarlama çabalarıdır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

İşletmenin ilettiği mesaja alıcının verdiği tepki (AIDA Modeli) A (Attention-awareness): Alıcının dikkati çekilir, bilgi verilir I (Interest): İlgi uyandırılır D (Desire): Arzu yaratılır A (Action): Harekete geçilir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Tutundurma Karması Araçları Reklam / Advertising Satış tutundurma / Sales Promotion Halkla İlişkiler / Public Relations Kişisel Satış / Personal Selling Doğrudan Pazarlama / Direct Marketing Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Tutundurma karmasını etkileyen faktörler Tutundurma bütçesi Pazarın nitelikleri Malın nitelikleri Mal yaşam sürecinin seyri İzlenecek tutundurma stratejisi Alıcının bilgilenme düzeyi Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

İzlenecek tutundurma stratejisi İtme Stratejisi (Push Strategy) : Üretici işletme, pazarlama çabalarını aracılara yöneltir, bu çabalar talebi uyarır, aracılar da alıcılara bu malı ulaştırır. Çekme Stratejisi (Pull Strategy): Üretici işletme, pazarlama çabalarını alıcılara yöneltir, alıcılar bu malı aracılardan talep eder, aracılar da bu talebi üreticilere ulaştırarak malı bulundurmak üzere sipariş verirler. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Tutundurma karmasını oluşturma süreci Hedef kitlenin tanımlanması Amaçların belirlenmesi Mesajın hazırlanması İletişim kanalının seçimi Tutundurma bütçesinin hazırlanması Uygun tutundurma karmasının oluşturulması Tutundurma eylemlerinin sonuçlarının saptanması Bütünsel pazarlama iletişiminin yönetimi ve koordinasyonu Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Reklam Belirli bir ücret karşılığında, bir organizasyonun kitle iletişim araçlarıyla hedef pazara fikirlerini, mallarını, hizmetlerini tanıtmasıdır. Coğrafi olarak geniş bir alana yayılmış alıcılara ulaşılmasını sağlar. Bir mesaj defalarca tekrarlanabilir. Kişisel değildir. Tek yönlü iletişim söz konusudur. Çok maliyetli olabilir (özellikle bazı medya araçları için). Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Kişisel satış İki ya da daha fazla kişi arasındaki ilişkiyi içerir. Tercihlerin oluşmasında en etkili araçtır. En pahalı tutundurma aracıdır. Uzun dönemli bağlılık yaratır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Satış tutundurma Araçların en geniş çeşitlisidir. Tüketicilerin dikkatini çekmek esastır. Satın almak için güçlü teşvikler sunar. Hızlı tepki alınır Etkileri kısa dönemlidir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Halkla ilişkiler İnandırıcıdır. Satış elemanlarından ve reklamlardan kaçan kişilere ulaşır Ürün ya da işletmeyi tiyatral bir biçimde anlatır Planlanmış kullanımı etkili ve ekonomiktir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Doğrudan pazarlama Dört temel özelliği vardır: Genel değildir Aracısızdır Kişiye özeldir Etkileşimlidir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Reklam A.B.D’de reklamlar için ortalama her yıl 264 milyar dolar, tüm dünyada 550 milyar dolar harcanmaktadır. Reklamlar Kar amacı gütmeyen işletmeler Profesyoneller Sosyal kurumlar Hükümet tarafından da kullanılır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Reklam kararları Reklam amaçlarının belirlenmesi Reklam bütçesinin belirlenmesi Reklam mesajının hazırlanması Reklam aracının (medya) seçimi Reklam etkinliğinin ölçümü Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Reklam amaçlarının belirlenmesi Bilgi vermek / Inform İkna etmek / Persuade Karşılaştırma yapmak / Compare Hatırlatmak / Remind Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Reklam mesajının hazırlanması Müşterinin elde edeceği fayda Mesajlar karmaşıklığı engellemeli Yaratıcı bir konsept geliştirme “Big Idea” Anlamlı, inandırıcı ve ayırdedici Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Reklam aracının (medya) seçimi Reklam aracının seçiminde dikkat edilmesi gereken faktörler: Bütçe olanakları Rekabet Reklama muhatap sayısı ve sıklığı Süreklilik Ulaşılabilirlik Amaçlara uygunluk Mesajın etkinliği Potansiyel müşterilerin özellikleri Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Reklam etkinliğinin ölçümü Reklam istenilen amaca ulaşılmasını sağladı mı? Hedeflenen etkiyi yarattı mı? Yapılan zaman göre üç gruba ayrılır: Reklam öncesi ölçme Reklam yayınlanırken ölçme Reklam yayınlandıktan sonra etkinliğin ölçümü Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Kişisel satış Kişiler arası iletişimin özel bir şeklidir. İşletmenin satış elemanları, alıcıyla yüz yüze görüşerek malı sözlü olarak tanıtırlar Alıcıyla doğrudan iletişim kurulması en önemli avantajıdır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Satış Tutundurma Diğer tutundurma çabalarını desteklemek üzere veya onların ikamesi olarak kullanılabilen, kısa süreli, hemen sonuç almayı hedefleyen faaliyetlerdir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Tüketicilere dönük satış tutundurma araçlarının tercih oranları: Fiyat indirimi % 68 Aynı markadan hediye paket % 11,9 Hediye %10,8 Farklı markadan hediye paket % 4 Gönder-çekilişe katıl % 2 Aynı fiyata daha çok miktar % 1,4 Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Satış tutundurmanın satışlara etkisi Kozmetik %33 Gıda %28 Züccaciye %17 Turizm %17 Finans %16 Sigorta %16 Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Satış tutundurma amaçları Yeni müşteriler tanımak ve onları çekmek Yeni ürünü sunmak Tutunmuş bir markanın kullanım sayısını artırmak Eski müşterilerin daha çok kullanımını özendirmek Satışlardaki oynamaları istikrara ulaştırmak Aracıların stoklarını artırmalarını sağlamak Marketlerde daha fazla yer ve teşhir sağlamak Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Satış tutundurma araçları Tüketicilere yönelik araçlar eşantiyonlar, kuponlar, yarışma ve çekilişler, süslemeler, takvim, alışveriş pulları Aracılara yönelik araçlar fiyat ayarlamaları, takvim ve ajandalar, satış yarışmaları, bayi toplantıları, hediyeler Satış gücüne yönelik araçlar yarışmalar, primler, toplantılar, evrak çantaları, satışa yardımcı gereçler, hediyeler Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Halkla ilişkiler ve duyurum Bir kişi ya da örgüte karşı halkın tavrını değerler ve bunlarla ilgili olarak halkın menfaatini de gözeterek güdülecek politikaların genel yöntemlerin neler olabileceğini saptar; bunları uygulayıp halkın anlayışını ve benimsemesini sağlamaya çalışır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Başlıca hedefleri Basınla iyi ilişkilerden yararlanarak firma ve firma ürünleri ve hizmetleri ile ilgili haber değeri olan bilgilerin yayınlanmasına ve bunlara dikkat çekilmesi Belirli ürünleri ve hizmetleri halka bildirmek için ürün duyurumlarından yararlanır Kanun koyucularla ve yüksek bürokratlarla ilişki kurarak yasal düzenlemeleri özendirmek ya da engellemek yoluna gitmek Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Kullanılacak teknikler Kuruluş içi reklamlar Kamu hizmeti reklamcılığı Kurumsal reklamcılık Kurum içi yayınlar Görsel sunuşlar (fotoğraflar, konuşmacılar) Sergiler, özel olaylar Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Duyurum Duyurum: bir işletmenin , kendisi, malları ve sunduğu hizmetleri hakkında basılı yayında, radyoda ve televizyonda haber şeklinde bilgi vermesidir. Ücret ödenmez. Haber bültenleri Basın toplantıları Konuşmalar Özel haberler Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.