BİLİM NEDİR? Dünyaya ve bu dünyada yer alan olgulara ilişkin tarafsız gözlem ve deneye dayalı zihinsel etkinliklerin ortak adına ‘bilim’ diyebiliriz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MSGSÜ Felsefe Bölümü 14 Mayıs 2013 Cemsinan Deliduman
Advertisements

Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
BİLİM VE TEKNOLOJİ DERSİ
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
Hafta 2 Bilimin Doğası: Bilimsel bilgi ve bilimsel metod
Bilim Teknoloji Toplum ve Sosyal Değişim
VIII. Ünite Bilim Felsefesi.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Felsefe Haftası.
Bilim ve Teknoloji haftası
BİLİM,FEN VE TEKNOLOJİ HAFTASI 8-14 MART HAZIRLAYAN ÖZLEM BAYRAM
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Müze Nedir?.
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Bilim ve Bilimsel Düşünce Nedir?
21. Yüzyıl becerileri.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
ÜNİTE: BİLİM. ARAŞTIRMA ve PROJE
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
B İ L İ M Bilim: "Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli.
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE ÇUKUROVA İLİM VAKFI SUNUMU HAZIRLAYAN MEHMET AVCI.
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
Bilim Eğitimi ve Bilimin Yeri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
ÇOCUK GELİŞİMİNE FARKLI BAKIŞ AÇILARI
Bilimsel düşünme becerileri
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
biyoteknoloji ve önemi
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
MAKİNE ELEMANLARI Prof.Dr.Mehmet Tunç ÖZCAN. TASARIM.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
BİLİM NEDİR? BİLİMİN SINIFLANDIRILMASI Hazırlayan= Meslina ÖZER.
Bilim nedir? Hazırlayan= Mihriban Harmancı
BİLİM VE TEKNOLOJİ HAFTASI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
Kurgusal Tarih Tasarımları
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
MEDİKAL BİYOLOJİ.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Karşılaştırmalı Eğitim

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kurgusal Tarih Tasarımları
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilimsel Bilgi ve Özellikleri Bilimsel Araştırma Nedir-Türleri
VIII. Ünite AD:Talip SOYAD:KILIÇ SINIF:10/I NO:2082 KONU:BİLİM FELSEFESİ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

BİLİM NEDİR? Dünyaya ve bu dünyada yer alan olgulara ilişkin tarafsız gözlem ve deneye dayalı zihinsel etkinliklerin ortak adına ‘bilim’ diyebiliriz

BİLİM NASIL DOĞMUŞTUR? İnsanoğlunun var oluşundan beri doğayı bilmek, doğaya egemen olmak istediği görülmüştür. Bilim de insanın doğayla olan mücadelesi esnasında karşılaştığı, gök gürlemesi, şimşek çakması, ayın ya da güneşin tutulması, hastalıklar, afetler, vb. doğa olayları gibi olayları anlamak istemesinden doğmuştur

BİLİM ASIL UĞRAŞ ALANI NEDİR? Bilimin uğraş alanı doğa olaylarıdır.İnsanla ve çevresiyle ilgili olan herşey doğa olaylarıdır. fiziksel, psikolojik, ekonomik, Sosyolojik, kültürel Vb.

İnsanoğlu, bu olguları bilmek ve kendi yararına yönlendirmek için var oluşundan beri tükenmez bir tutkuyla ve sabırla uğraşmaktadır. Başka canlıların yapamadığını varsaydığımız bu işi, insanoğlu aklıyla yapmaktadır

Bilimin Nitelikleri Bilim, yüzyıllar süren bilimsel bilgi üretme sürecinde kendi niteliğini, geleneklerini ve standartlarını belirlemiştir. Bu süreçte, çağdaş bilimin dört önemli niteliği oluşmuştur: Çeşitlilik, süreklilik, yenilik ve ayıklanma.

Bilimsel çalışma hiç kimsenin tekelinde değildir, hiç kimsenin iznine bağlı değildir. Bilim herkese açıktır. İsteyen her kişi ya da kurum bilimsel çalışma yapabilir. Dil, din, ırk, ülke tanımaz. Böyle olduğu için, ilgilendiği konular çeşitlidir; bu konulara sınır konulamaz. Hatta, bu konular sayılamaz, sınıflandırılamaz. Bilimsel bilgi üretme süreci hiçbir zaman durmaz. Bir evrim süreci içinde her gün yeni bilimsel bilgiler, yeni bilim alanları ortaya çıkmaktadır çeşitlilik>>>>>>> süreklilik>>>>>>>> Yenilik >>>>>>>>>>

Ayıklanma>>>>>>>> Bilimsel bilginin geçerliği ve kesinliği her an, isteyen herkes tarafından denetlenebilir. Bu denetim sürecinde, yanlış olduğu anlaşılan bilgiler kendiliğinden ayıklanır; yerine yenisi konulur.

Teknoloji (Uygulayımbilim) Nedir? Teknoloji, insanın bilimi kullanarak doğaya üstünlük kurmak için tasarladığı rasyonel bir disiplindir.

Teknoloji birçoklarının düşündüğü gibi makine kullanmak değildir Teknoloji birçoklarının düşündüğü gibi makine kullanmak değildir. Teknoloji, bilimin uygulamalı bir sanat dalı haline dönüşmesidir. Makine kullanımının yanı sıra hem insandan, hem de eşyadan kaynaklanan sorunlara, bu sorunların zorluk derecesine, teknik çözüm olasılıklarına ve ekonomik değerlerine uygun çözüm üretebilmek için bir bakış açısıdır.

Bilim ve teknoloji birbirine karıştırılmamalıdır Bilim doğadaki olayların gözlenerek, zaten var olan doğru ve gerçeklerin ortaya çıkarılması ve bu gözlemler sonucunda elde edilen verilerin düzenlenerek gerçeklerin ve bunlar arasındaki ilişkilerin ortaya konulduğu teorilerin oluşturulmasıdır.

Teknoloji insan aklını ve vücudunu güçlendirmek, üstün kılmak için geliştirilecek aletler, teknikler ve yöntemler üzerinde durur. )