TEMEL KALİTE KAVRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. AFYONKARAHİSAR VALİLİĞİ. Her ilde Valilik bünyesinde “İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlükleri”, 04/03/2010 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak.
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GENEL MÜDÜRLÜK
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kalite Kavramı.
CENDERE İYİLEŞTİRME TAKIMI
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
BAŞARI İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
TAPU VE KADASTRO XI. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Doruk İyileştirme Takımı
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
2012. GENÇ BEYİNLER İYİLEŞTİRME TAKIMI 09/01/2012 Tarihinde gerçekleştirilen iyileştirme takımımızın ilk toplantısında aşağıda açıklanan çalışmalar yapılmıştır.
ÇÖZÜM İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU Şubat 2012 ANTALYA TAPU VE KADASTRO VIII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Tapu ve Kadastro VIII. Bölge Müdürlüğü KARDELEN İYİLEŞTİRME TAKIMI TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
ESKİŞEHİR TAPU VE KADASTRO XVII.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
ÇOBANLAR TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
1 Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Diyarbakır Bölge Müdürlüğü İMAJ İyileştirme Takımı Ocak 2012.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
POLİS AKADEMİSİ BAŞKANLIĞI
KASTAMONU TAPU VE KADASTRO XIX. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ 2012 TAPU VE KADASTRO XIX. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ ŞUBAT ANTALYA İLETİŞİM İYİLEŞTİRME TAKIMI.
Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi Kalite Yönetim Sistemi ‘‘PRİZMA’’ İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU OCAK 2012 Diyarbakır DİYARBAKIR BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
NO SAYFA NO SAYFA 1-Anma 1 1-Anma 1 2-Kapak 2 2-Kapak 2 3-İçindekiler 3 3-İçindekiler 3 4-Sunuş Sunuş Tanıtım Tanıtım Problem.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Güney Ege İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PUSULA GRUBU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ankara I.Bölge Müdürlüğü
1 AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI. AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA SUNUMU.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
1 AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI. AKINCILAR İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA SUNUMU.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Performans ölçme ve değerlendirme güz
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kastamonu XIX. Bölge Müdürlüğü DENETİM İyileştirme Takımı Süreli Denetimler, Genel Denetimler, İnceleme, Ön İnceleme ve.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü MAYIS 2010 “3G” İYİLEŞTİRME TAKIMI Fotogrametri ve Geo. Daire Bşk. ÇALIŞMA RAPORU TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Fotogrametri.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
DENİZLİ 18. TAPU VE KADASTRO BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Denizli Horozu İyileştirme Takımı Çalışma Raporu.
TAPU ARŞİV DAİRESİ BAŞKANLIĞI FERMAN İYİLEŞTİRME TAKIMI FERMAN İYİLEŞTİRME TAKIMI.
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
FEN DAİRESİ BAŞKANLIĞI ATILIM İYİLEŞTİRME TAKIMI.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Kadastro Dairesi Başkanlığı ~ Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi ~ ~ Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi ~ “ Yalnızca Çözüm.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Sunum transkripti:

TEMEL KALİTE KAVRAMLARI Nihat ÇETİNOĞLU Tapu ve Kadastro Uzmanı Ali İLBEY Tapu ve Kadastro Uzmanı

SEMİNER KONULARIMIZ 1. Kalite Nedir ? 2. Kalitenin 3 Prensibi 3. ISO 9001’in Faydaları 4. Takım Çalışmalarında İnsan İlişkileri 5. Takım Çalışması Ne Kazandırır ? 6. İyileştirme Takım Çalışmaları Nasıl Kurulur ? 7. Örnek İyileştirme Takım Çalışması

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR AMAÇ ve İSTEKLERE UYGUNLUKTUR KALİTE NEDİR? MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR AMAÇ ve İSTEKLERE UYGUNLUKTUR BİR MAL VEYA HİZMETİN MÜŞTERİ BEKLENTİ VE GEREKSİNİMLERİNİ KARŞILAYABİLME YETENEĞİDİR

KALİTENİN 3 PRENSİBİ : İLK DEFADA YAPMAK HER DEFASINDA YAPMAK ZAMANINDA YAPMAK

Verimlilik,işlerini yapabilmek için gerekli eğitimden geçen, Kalite; Müşteri Tatminidir. Ürün ve hizmetin ne kadar iyi olduğu konusundaki son kararın getirdiği mutluluktur. Tedbirdir. Tedbir, sorunlar ortaya çıkmadan önce çözümleri oluşturmak, ürün ve hizmetlerin yapısına tasarım yoluyla üstünlük ve kusursuzluk katmaktır. Verimliliktir. Verimlilik,işlerini yapabilmek için gerekli eğitimden geçen, ihtiyaç duyduğu araç-gereç ve talimatlarla desteklenen personelle elde edilir.

Esneklik,talepleri karşılamak için Esnekliktir. Esneklik,talepleri karşılamak için değişmeyi göze almak ve bu konuda istekli olmaktır. Bir programa uymaktır. İşleri zamanında kaliteli yapmak, ancak programa uymakla mümkündür. Kalite etkili olmaktır. Etki, işleri çabuk ve doğru olarak yapmakla sağlanır.

ISO 9001’in FAYDALARI Karlılığı ve verimliliği arttırır Etkin bir yönetim sağlar Tüm faaliyetlerde geniş izleme ve kontrol sağlar Müşterilerce talep edilir Uluslar arası düzeyde uygulanabilen bir modeldir Kalite sisteminin belgelendirilmesinde modeldir Kalite bilinci oluşturur ve kurumlaşmayı sağlar

TAKIM ÇALIŞMASINDA İNSAN İLİŞKİLERİ İnsanın Psikolojik, Sosyolojik ve Biyolojik yönleri vardır. İnsanlar; Dikkatsiz, Dalgın, Asabi, Önemsemez, İhmalkar, Heyecanlı, Sakar, Pervasız, Moral Bozukluğu, İşe Uyumsuzluğu, Yorgunluk, Uykusuzluk, Sorunlarını İş Yerlerine Taşırlar. Bu faktörler kişilerin yanlış ve kırıcı davranışlar yapmalarına sebep olur.

TAKIM ÇALIŞMASI NE KAZANDIRIR ? Sinerji: Bireylerin enerjisi birleştiğinde SİNERJİ (daha büyük enerji) oluşur. Normalde; 2+2 = 4 eder. Ancak sinerjide bu; 2+2=6 veya 8 olabilir. Ortaklık ve takım çalışması bu sinerjiyi oluşturur.

YABAN KAZLARI Kazlar,sürü halinde uçarlarken bu yöntem sayesinde tüm sürü her bir yaban kazının tek başına uçabileceği maksimum mesafeden %70 daha fazla uçabilmektedir.

İYİLEŞTİRME TAKIM ÇALIŞMASI İYİLEŞTİRME TAKIM ÇALIŞMASININ FAYDALARI Takım çalışması temelinde yapıldığı için başkanlığımızın veya birimimizin değişik düzeylerdeki çalışanlarının birbirlerinin başkanlığımıza ait düşüncelerini net olarak bilmelerine ve mevcut iletişimin güçlenmesine katkısı olur. Kurum kendisini değerlendirir. Çalışanlar mevcut sıkıntılarını amirine direkt olarak iletme imkanına sahip olur Ekip ruhu oluşturularak çalışanların birbirleriyle olan diyaloğu artar

İYİLEŞTİRME TAKIM ÇALIŞMASI Hiyerarşik kademenin her aşamasında yapılır. Beyin fırtınası ile teknik raporlar ve bilgiler desteğinde yapılır. 1 moderatör, üyeler ve 1 raportör ile yürütülür. Birimimiz içerisinde çözebileceğimiz sorunlar üzerinde çalışılır.

ÖRNEK İYİLEŞTİRME TAKIM ÇALIŞMASI TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HARİTA DAİRESİ BAŞKANLIĞI GELİŞİM İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA RAPORU   İyileştirme Takımını Adı: GELİŞİM Takımın Lideri: Nihat ÇETİNOĞLU Takımın Raportörü: Öznur ÜLGER Takım Üyeleri: Nihat ÇETİNOĞLU, Erkan KULAKSIZ, Lütfi EKİN, Ali İLBEY, Eslin AŞLAKÇI, Öznur ÜLGER, İyileştirme Takımı Çalışma Konusu: TUSAGA-Aktif Sisteminde karşılaşılan idari sorunlar Çalışmanın Başlama Tarihi : 09.04.2012 Çalışmanın Bitirildiği Tarihi: 11.05.2012

ÖRNEK İYİLEŞTİRME TAKIM ÇALIŞMASI İYİLEŞTİRME TAKIMI ÇALIŞMA TUTANAĞI Toplantı Tarihi : 09.04.2012 Toplantı No : 1 Toplantı Konusu : Takımın oluşturulması, lider ve raportörün seçilmesi, problem havuzunun oluşturulması   İYİLEŞTİRME TAKIMI ÜYELERİ; Nihat ÇETİNOĞLU, Erkan KULAKSIZ, Lütfi EKİN, Ali İLBEY, Eslin AŞLAKÇI, Öznur ÜLGER 1. İyileştirme takım rehberi tarafından, iyileştirme takımının ne yapması gerektiği, izleyeceği çalışma yöntemi konusunda genel bir bilgilendirmede bulundu. 2. İyileştirme Takımı gönüllülük esasına göre çalışmaktadır. İlk iş olarak takıma oybirliği ile Öznur ÜLGER’in teklifi üzerine GELİŞİM ismi verildi. 3. Yine oylama sonucu GELİŞİM İyileştirme Takımı liderliğine Nihat ÇETİNOĞLU seçildi. 4. GELİŞİM İyileştirme Takımı raportörlüğüne Öznur ÜLGER seçildi. 5. Yapılan Çalışma: İlk toplantıda tüm katılımcılar ile problem havuzu oluşturuldu ve 15 adet problem tespit edildi.

PROBLEM HAVUZU TUSAGA-Aktif internet sitesinde kurulduğu günden beri çeşitli sıkıntıların ( Üyelerin sistem üzerinden sözleşmeyi indirememesi, İdari kayıttan onaylanan üyelerin sistemde onaylanmamış olarak gözükmesi vs) artarak devam etmesi ve karşılaşılan sorunların hemen çözülmesi için gerekli olan muhatabın bulunamaması. 444 46 77 numaralı telefon hizmetimizi arayan abonelerin TUSAGA-Aktif sistemi için hazırlanan internet sitesini yeterince incelememesi ve bunun sonucunda siteden elde edeceği bilgileri ilgili memura sorması ve bunun personelimizin verimini düşürmesi. TUSAGA-Aktif sisteminin kurulduğu günden beri üyelerle kurumu buluşturacak bir organizasyonun yapılmaması. Üyelere bu sistemin nasıl kullanılacağına dair gerekli eğitimin verilmemesi TUSAGA-Aktif sistemiyle ilgili üyelerinin bilgilerinin yer aldığı dosyaları, evrakları saklayacak gerekli fiziki şartların bulunmaması TUSAGA-Aktif sisteminde vatandaşların sorunlarını çözmek için kurulan 444 46 77 numaralı telefon danışma hattına cevap verecek personelin yeterli sayıda olmaması TUSAGA-Aktif Genel Müdürlük ve Taşra Teşkilatı personellerimize eğitimin verilmemesi. TUSAGA-Aktif sisteminin tanıtımının yeterince yapılmaması.

Puanlama sonucu en çok puanı alanı 3 problem aşağıda sıralanmıştır: 1) TUSAGA-Aktif sisteminin kurulduğu günden beri kullanıcılarla idarecileri buluşturacak bir organizasyonun yapılmaması. Kullanıcılara bu sistemin nasıl kullanılacağına dair gerekli eğitimin verilmemesi 2) TUSAGA-Aktif internet sitesinde kurulduğu günden beri çeşitli sıkıntıların ( Kullanıcıların sistem üzerinden sözleşmeyi indirememesi, İdari kayıttan onaylanan üyelerin sistemde onaylanmamış olarak gözükmesi vs) artarak devam etmesi ve karşılaşılan sorunların hemen çözülmesi için gerekli olan muhatabın bulunamaması. 3) 444 46 77 numaralı telefon hizmetimizi arayan kullanıcıların TUSAGA-Aktif sistemi için hazırlanan internet sitesini yeterince incelememesi ve bunun sonucunda siteden elde edeceği bilgileri ilgili memura sorması ve bunun personelimizin verimini düşürmesi. Birinci toplantıda beyin fırtınası yöntemi ile problem havuzu oluşturularak tespit edilen 10 adet problemden, puanlama sonucunda 3. sırada yer alan ‘‘TUSAGA-Aktif sisteminin kurulduğu günden beri üyelerle kurumu buluşturacak bir organizasyonun yapılmaması. Üyelere bu sistemin nasıl kullanılacağına dair gerekli eğitimin verilmemesi’’ konusu iyileştirilmesi gereken ana problem olarak seçilmiş ve sorunun nedenleri ile çözüm önerileri hakkında analiz yapılmış ve daha sonraki toplantıda da sorunun çözümüne devam edilerek çalışma tamamlanmıştır.

GELİŞİM İYİLEŞTİRME TAKIMI TOPLANTI TUTANAĞI   Toplantı Tarihi : 16/04/2012 Toplantı No : 2 Toplantı Konusu : Seçilen Problemin Nedenleri Problem : TUSAGA-Aktif sisteminin kurulduğu günden beri kullanıcılarla kurumu buluşturacak bir organizasyonun yapılmaması. Kullanıcılara bu sistemin nasıl kullanılacağına dair gerekli eğitimin verilmemesi NEDENLER VE ALT NEDENLER Personel ve kullanıcılar arası iletişim eksikliği olması Kullanıcıların TUSAGA-Aktif sisteminde işlem yapmadan önce kendilerine gönderilen bilgilendirme maillerini okumamaları Kullanıcıların işyerlerinde çalıştırdıkları personellerin yeterli vasıflara sahip olamaması Bilgisayar, internet ve GPS kullanmada yaşanan sıkıntılar TUSAGA-Aktif sisteminin kullanılması için kullanıcılardan istenen evrakların eksiksiz gönderilememesi

GELİŞİM İYİLEŞTİRME TAKIMI TOPLANTI TUTANAĞI Toplantı Tarihi : 30/04/2012 Toplantı No : 3 Toplantı Konusu : Çözüm Önerileri   ÇÖZÜM ÖNERİLERİ TUSAGA-Aktif sistemi idarecileri ile TUSAGA-Aktif sistemi üyelerini senede 2 defa buluşturacak düzenli bir organizasyonun yapılması uygun görülmüştür. Üyelerin yaşadıkları sıkıntıları idarecilere iletmesi için kullanılan 444 46 77 numaralı telefon hizmetine bakacak personel sayısının arttırılması ve bu personelin gerekli eğitimi almalıdır. TUSAGA-Aktif sistemine üye olan kullanıcılara gerekli eğitimi verecek TUSAGA-Aktif sistemi eğitim ve danışma biriminin kurulmalıdır. TUSAGA-Aktif sistemini içeren internet sitesi geliştirilerek ( eğitim videoları, uygulama örnekleri vs) daha aktif bir şekilde kullanılmalıdır.