ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Advertisements

EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
FOTONİK PHOTONS IN SEMICONDUCTORS YARI İLETKENLERDEKİ FOTONLAR T.C.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KORUNMA POLİTİKALARI.
EĞİTİM; Canlılarda davranış değişikliği meydana getirmek için yapılan faaliyetlerdir. Bütün canlılar eğitilebilirler! Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ B İ LG İ İŞLEM SA Ğ LIK İ STAT İ ST İ KLER İ ŞUBES İ.
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
Dr. Levent AKIN Hacettepe Ün. Tıp Fak. Halk Sağlığı Anabilim Dalı
3/27/20151 I. Erasmus Ailesi Toplantısı2 Haziran 2010 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ.
İş Sağlığı ve Güvenliğinde
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
TÜRKİYE BELEDİYELER BİRLİĞİ UNION OF MUNICIPALITIES OF TURKEY
Erken Evre Meme Kanserinde Cerrahi Tedavi
İŞ ANALİZİ VE İŞ TASARIMI
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜVENLİK ve DENETİM
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
7. BÖLÜM SEÇİM VE YERLEŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
NOKTALAMA İŞARETLERİ NOKTA VİRGÜL SORU İŞARETİ ÜNLEM KONUŞMA ÇİZGİSİ
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
ENGELL İ L İĞ E_NÖROLOJ İ K YAKLA Ş IM Doç. Dr. Recep ALP Nöroloji AD RALP.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN TEKNİK, EKONOMİK VE SOSYAL FAKTÖRLER Prof. Dr. Mustafa ERGÜN.
1 Süt Pazar Durumu Brüksel, 22 Ocak Ocak AB ÜRETİMLERİ AB-28 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Kasım 2014 ile Ocak-Kasım 2013 kıyaslaması.
Hazırlayan:Emin BORANDAĞ 4/3/ HTML HTML (Hyper Text Markup Language) internet üzerinde web sayfası oluşturmak için kullanılan bir betik dilidir.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
KRONİK SOLUNUM HASTALIKLARINDA PSİKOSOYAL DEĞERLENDİRME VE TEDAVİ
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
1 Yönetimin temelleri
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
Türkiye Tabiatını Koruma Derneği
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kaleardı75. Yıl İlkokulu
TANIŞMA AD-SOYAD MEMLEKET MEZUN OLUNAN LİSE MEZUNİYET YILI
VERİTABANI YARATMA.
AKRAN ZORBALIGI Yrd. Doç. Dr. Nüket İŞİTEN
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER POLİTİK, İDEOLOJİK FAKTÖRLER, KİTLE EĞİTİMİ - SEÇKİN EĞİTİMİ, HAYAT BOYU EĞİTİM Prof. Dr. Mustafa ERGÜN.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
KONJENİTAL KALP HASTALIKLARI
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Çağdaş Eğitim Akımları Prof. Dr
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
GİRİŞİMCİLİK.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
İktİsadİ ve Hukukİ sİstemler ve polİtİkalar
EKONOMİK SİSTEMLER ÜZERİNE GENEL BİR BAKIŞ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
İKTİSADA GİRİŞ.
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
Pozitivizm A. Comte.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
Karşılaştırmalı Eğitim
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
Sunum transkripti:

ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER 08.04.2017 ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER 08.04.2017

ÇAĞDAŞ REFORMCU EĞİTİM AKIMLARI REFORMCU EĞİTİM HAREKETLERİ 08.04.2017

Reformcu eğitim hareketleri deyimi, eğitim ilmi literatüründe : Eğitim reformu hareketleri Eğitimde reform hareketleri Okul reformu hareketleri gibi kavramlarla karşılanır. 08.04.2017

Reformcu eğitim hareketleri genel olarak şu anlamları kapsar : 19. yüzyılın sonlarından itibaren farklı amaçlarla eğitimde yeni talepler ileri süren sosyal politika ve kültür felsefesi esasındaki yenileştirme hareketlerini, Sosyal ve kültürel hayatın çeşitli alanlardaki eğitimi doğrudan doğruya değiştirmek isteyen çeşitli reform tezahürlerini, Okulu, iç ve dış yapısındaki reformlar yoluyla değiştirmek isteyen didaktik yöndeki reform uygulamalarını. 08.04.2017

REFORMCU EĞİTİM AKIMLARININ GELİŞİM KADEMELERİ Reformcu eğitim hareketlerinin ana vatanını 1900-1933 yılları arasında Almanya teşkil etmektedir. Bu hareket bu yıllarda en verimli devresini yaşamıştır. Günümüzdeki Okul Reformu çalışmalarının temelinde bu reformcu hareketlerinin ortaya koyduğu ilkeler yatmaktadır. 08.04.2017

Ferdiyetçilik eğilimi Çocuk 2.Devre (1919-1933) REFORMCU EĞİTİM HAREKETLERİ 1900-1933 YILLARI ARASINDA İKİ ANA GELİŞİM DEVRESİNDEN GEÇMİŞTİR. 1.Devre (1900-1914) Ferdiyetçilik eğilimi Çocuk 2.Devre (1919-1933) Sosyal yetiştirme kaygıları Seçkin kişi olmaktan çok cemiyette bir arada yaşamak 08.04.2017

OKUL REFORMU TERİMİ Okul reformu terimi bugün genel olarak: Okul sistemlerinin yenileştirilmesi Yeniden şekillendirilmesi Temelinden değiştirilmesi gibi anlamlarda kullanılmaktadır. 08.04.2017

OKUL REFORMLARININ ÇİFT YÖNÜ Okulların iç yapı reformu Okulların dış yapı reformu Okulların iç yapı reformu didaktik, öğretim programları, ders teknikleri, okul içi hayat ve düzen tarzları gibi okul pedagojisinin konuları ile ilgili reformlar içine almaktadır. Okulların dış yapı reformu eğitim politikasının ana konularını teşkil eden okul kuruluş sistemleri ile ilgili konulardaki reformları içine alır. 08.04.2017

OKUL REFORMLARININ ANA PROBLEMLERİ Belirli bir kültürel mirasın sahibi olan okullar kültürel geçmiş ile gelecek arasında bir gerilim durumu içerisinde yer almaktadırlar. Bu bakımdan okul reformları: Geçmişten devralınan geleneksel kültürel değerler Yeni kültürel değerler arasında bir denge ve uyum kurmaya çalışır. 08.04.2017

Bu problem okul reformlarının ana problemini teşkil eder. Geçmişten devralınan Yeni kültürel değerler geleneksel kültürel değerler Bu problem okul reformlarının ana problemini teşkil eder. 08.04.2017

OKUL REFORMLARININ ANA EĞİLİMLERİ Okul reformlarında görülen ortak ana eğilimler başlıca iki ana grupta toplanabilir: Endüstrileşme eğilimi Demokratlaşma eğilimi 08.04.2017

ENDÜSTRİLEŞME EĞİLİMİ Endüstrileşme eğilimi yönünden ele alındığında okul reformları, hızlı bir şekilde gelişen endüstriyel oluşuma ve yeni meslekler dünyasına cevap vermek zorundadır. Bu sebepledir ki okul teşkilatları içerisinde ikinci sırada yer alan mesleki ve teknik öğretim okulları günümüzde köklü değişikliklerle yeniden kurulmaktadırlar. 08.04.2017

DEMOKRATLAŞMA EĞİLİMİ Okulların ve öğretimin demokratlaştırılması son 150 yıl içerisinde bütün alanlarda kendini gösteren ana demokratlaşma eğiliminin bir kısmıdır. Bu eğilim çok yönlü tezahürlerle kendisini göstermektedir. Mesela; Öğretim metodu Öğretim programları Ders materyalleri Okul binalarının organizasyonu Öğretmenlerin ve öğrencilerin hak ve görevleri 08.04.2017

SOSYAL FAKTÖRLER 08.04.2017

Ne zaman ortaya çıkmıştır? Demokratlaşma nedir? Ne zaman ortaya çıkmıştır? Demokratlaşmaya sosyal faktörün etkisi nelerdir? 08.04.2017

Öğretimde demokratlaşma “fırsat eşitliği” demektir. 08.04.2017

FIRSAT EŞİTLİĞİ: Eğitimde kadın-erkek, maddî imkanı olan ya da olmayan herkese en yüksek öğretim kademelerine kadar öğrenim görebilmeleri için aynı imkan ve eşitliği sağlayabilmektir. 08.04.2017

SOSYOLOJİDE HAREKETLİLİK : Bir toplumun akla gelebilen her bölümü içerisinde, fertlerin bir pozisyondan diğer bir pozisyona geçme hareketidir. 08.04.2017

Sosyal hareketlilik ikiye ayrılmaktadır: Yatay hareketlilik Dikey hareketlilik 08.04.2017

YATAY HAREKETLİLİK: Pozisyonların değerlendirilmesi işe katılmadan yalnızca bunların “fonksiyonel farkları” na ve özellikle mekan değişikliğine önem veren hareketliliğe denir. Örnek: Bir öğretmenin Hakkari’den Ankara’ya tayin edilmesi. 08.04.2017

DİKEY HAREKETLİLİK: Bir kesimdeki mevkiler sabit değerli sayılıp değer basamaklarına göre pozisyonlar arası geçişler, yükseliş veya düşüş diye ölçülebiliyorsa buna denir. 08.04.2017

Liberalizm özel teşebbüse olanak sağlayan serbest piyasa ekonomisini, Sosyalizm özel mülkiyetin kamu mülkiyetine geçirilip kişiden topluma aktarılmasını öngörür. 08.04.2017

Ve buradan hareketle: Liberalizmde hürriyet Sosyalizmde eşitlik ağırlık merkezi olmuştur. Ortak amaç: Mensup olduğu sosyal ve ekonomik menşeye bakılmaksızın kişinin şahsiyetini tam olarak geliştirebilmesi önemlidir. 08.04.2017

Kanun önündeki eşitlik, sosyal imkânlarındaki eşitliğe tekabül etmektedir. Bu husus modern toplum stilinin en önemli bir özelliğini teşkil etmektedir. 08.04.2017

Toplumsal Sistem ve Eğitim 08.04.2017

Her ulusun, toplumun, topluluğun gerçeği, diğerininkiyle aynı değildir. 08.04.2017

Buradan hareketle toplumun gereksinim duyduğu insan gücünün saptanmasına gidilmelidir. 08.04.2017

Toplumsal sistemin eğitimden bekledikleri olduğu gibi, eğitim sistemine sunduğu fırsatlar ve olanaklar da vardır 08.04.2017

Hem toplum, hem de eğitim sistemleri, birbirlerini değerlendirebilirler. 08.04.2017

Her insan bir toplum içine doğar Her insan bir toplum içine doğar. Orada ya kendi yeteneklerini, becerilerini, duygularını geliştirme olanağı bulur; ya da tersi olur. 08.04.2017

Tüm bu açıklamalara göre; Toplumsal gerçekle, eğitim sistemi arasında tutarlı ilişkiler kurulmalıdır; çünkü toplumsal gerçeği temele almayan hiçbir sistem, başarıya ulaşamaz. 08.04.2017

TEKNİK VE EKONOMİK FAKTÖRLER 08.04.2017

Ekonomik Sistem ve Eğitim 08.04.2017

EKONOMİ NEDİR? Sınırlı ve kıt kaynaklarla insanoğlunun sonsuz istek ve gereksinimlerini verimli ve etkili bir biçimde gidermeyi araştıran ve bunlara çözümler getiren, uygulayan bir bilim dalıdır.(Sönmez,2002) 08.04.2017

Ekonomik sistem büyük oranda insanla ilgilidir; çünkü insanların istek ve gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanıp uygulamaya konulmuştur. 08.04.2017

Kapitalist rekabet, girişimcilik, özel sektör, sermaye, kâr Kapitalist rekabet, girişimcilik, özel sektör, sermaye, kâr. Sosyalist toplumsal çıkar,devlet sektörü, emek. Karma Ekonomi devlet ve özel sektör ekonomik sistemde yerini alır, ekonomik yaşamı genellikle devlet düzenler. Serbest Ekonomi devlet yalnızca yön gösterici, engelleri kaldırıcı, serbest rekabet ve Pazar ekonomisine dayalı bir anlayışı devreye sokacaktır. 08.04.2017

Bu bağlamda eğitim sistemi, ekonomik sistemin gereklerini yerine getirmek, onun istediği insan modelini hem nitelik, hem de nicelik açısından yetiştirmek zorundadır. 08.04.2017

Ekonomik sistemle eğitim arasındaki ilişki şu maddeler altında toplanabilir: 1) Hem ekonomi, hem de eğitim birer açık sistemdir ve birbirlerine bağlıdırlar. 08.04.2017

2) Ekonomik sistem eğitim sisteminin gereksinim duyduğu malî kaynakları ve araç-gereç donanımlarını sağlar. 08.04.2017

3) Ekonomik sistem, araştırma, inceleme, deney,gözlem v. b 3) Ekonomik sistem, araştırma, inceleme, deney,gözlem v.b. sonucu elde edilen yeni bilimsel bilginin uygulanmasını, yaşama geçirilmesini sağlayabilir. 08.04.2017

4) Eğitim, ekonomik sisteme geçerli ve güvenilir, uygulanabilecek çağdaş bilimsel bilgi sunar. 08.04.2017

5) Eğitim, ekonominin gereksinim duyduğu nicelik ve nitelikte üretici ve tüketiciyle, ekonomiye yeni ufuklar açabilecek yaratıcı ve uygulayıcı insanlar yetiştirebilir. 08.04.2017

6) Eğitim, insana yapılan en verimli ve etkili, uzun vadeli bir yatırımdır; çünkü ekonomik, toplumsal ve politik sistemle ilgili, yani kültürel sistemin tüm ögelerini kurup işleten, onaran, bozan, yıkan, yeni yapılar bulan,yaratan, tüm bunları değerlendiren insandır. 08.04.2017

Teknik ve Ekonomik Sebepler 08.04.2017

Okul kuruluş sistemlerinin demokratlaştırılmasını gerektiren ana faktörlerin başında teknik ve ekonomik faktörler gelmektedir. 08.04.2017

Endüstrileşme statik zümresel toplum düzenini yıkarak sosyal hareketliliğe yol açmıştır. Bu sosyal hareketlilikle birlikte demokratlaşma da zorunlu hale gelmiştir. 08.04.2017

Bütün endüstriyel ülkelerde okul, en büyük bir sosyal kurum halini aldı. 08.04.2017

Ekonomik ve teknik gelişmelerin yeni taleplerini bu dar çevre artık karşılayamaz hale geldi. Onun için de her ülke geniş ve uzun süreli eğitim planlamaları ile bu meseleyi kendi bünyesine uygun düşen bir tarzda çözmeye çalışmaktadır. 08.04.2017

KAYNAKÇA ERGÜN,M.Eğitim Felsefesi.Ocak Yayınları,ANKARA 1996 AYTAÇ,K.Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması.Ankara Üni. Basımevi,ANKARA 1985 SÖNMEZ,Veysel.Eğitim Felsefesi.Anı Yayınları,ANKARA 2002 AYTAÇ,K.Çağdaş Eğitim Akımları(Yabancı Ülkelerde).DTCF Basımevi,ANKARA 1981 AYTAÇ,K.Avrupa Eğitim Tarihi.DTCF Basımevi,ANKARA 1980 KANAD,H.F.Pedagoji.MEB, İSTANBUL 1977 08.04.2017