Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
YENİ BİR DÖNEME HAZIRLIK.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Eğitim Öğretimde Planlama
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Sınıf Yönetiminin Temelleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Beyin Temelli Öğrenme.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Yard. Doç. Dr. Talip Can Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Yönetimi Yaklaşımları
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Sınıf Kurallarının Oluşturulması ve Yönetimi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAK ı M VE ONAR ı M ÇAL ıŞ MALAR ı M ı Z (4-14 A Ğ USTOS 2014) 2013 – 2014 Ö Ğ RET İ M YILI YAZ DÖNEM İ KÜTAHYA - EMET ASHABO Ğ LU ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ.
Sınıfların Fiziksel Düzeni
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BİLGİSAYAR II DERSİ FİNAL ÖDEVİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
MESLEK SEÇİMİ PSİKOLOJİK DANIŞMAN HASAN HÜSEYİN BAKIR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Organizasyonu Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Sınıf organizasyonu Sınıf ortamının ders yılı başlamadan eğitim ve öğretime uygun duruma getirilmesi gerekir. Sınıf organizasyonu öğrencinin öğrenmesini ve davranışını etkiler. Sınıfın temizliği, havalandırılması, eşyaların yerleşme biçimi, sıcak, soğuk, kalabalık, gürültülü olması öğrenci-öğretmen etkileşimini etkiler.

Görsel boyut: Resimler, tablolar, grafikler, mevsim şeritleri… İyi bir sınıf çevresi öğrenmeyi destekler, motivasyonu arttırır, iyi bir etkileşim sağlar. Öğrenciler haftada 5 gün, 7 saat, yani evdeki odalarından daha çok zamanı sınıflarında geçirir.

Dört temel ilke Serbest dolaşım alanlarını belirlemek Öğrenciler öğretmen tarafından kolayca görülebilmeliler. En önemli yönetim görevi öğrencileri dikkatle gözlemlemektir. Öğretmenin sınıfı yönetme başarısı her zaman her öğrenciyi görebilme yeteniğine bağlıdır.

Çok sık kullanılan öğretim materyallerini korumak ve öğrencilerin kolayca ulaşabilmesini sağlamak Sınıftaki bütün öğrencilerin ders, tahtayı ve gösterileri kolayca görebildiğinden emin olmak

Öğrenci sayısı Otuzun üstünde olması çok sağlıklı değil. 16 dan daha az ise, küçük sınıf, 16-30 orta sınıf, 30 üstü büyük sınıf Az sayı olduğunda öğretmen daha iyi ilgilenebiliyor, daha güçlü bir etkileşim ve daha az istenmeye davranış oluyor, öğretmen öğrenciyi daha iyi tanıyor.

Işık ve ısı Ideal sınıf ısısı 19-21 Işıktaki değişim başarı ve tutumlarda çok etkili değil. Tahtayı görebilmek ve yazılanları okuyabilmek yeterli.

Renk ve görünüm Renkler öğrenci psikolojisini etkilemekte… Yeşil-güven Siyah-güç ve tutku Mavi-sakinlik, dinlendirici Lacivert-otorite, verimlilik Pembe-rahatlatıcı, aynı zamanda çocuk rengi Sarı-geçici,dikkat çekici Kırmızı-uyarıcı, kan akışı, tansiyonu yükseltici

Sınıf duvarlarında açık renkler yeğlenmeli Sınıf ferah görünmeli İnsan doğası estetiği arar

Gürültü Sınıfın fiziksel düzenini bozar Öğrenci öğretmenin anlattığını duymakta zorlanır Dikkati dağılır Öğretmen sınıf içindeki gürültüyü engelleyebilir, engellemelidir

Temizlik Sınıfı temiz tutmak tüm öğrencilerin görevi olmalıdır. Temiz olmamam hali insan doğasına aykırı bir durumdur. Herkes temiz bir ortamda yaşamak ve çalışmak ister.

Sınıfın temiz olması eğitim ve öğretime verilen önemi de gösterir. Sınıf temizliği öncelikli sınıf kuraları arasında yer almalıdır. Sınıf temizliği öğrenci ve öğretmenlerin ailede kazandığı temizlik alışkanlığıyla da ilgilidir. Ailede kazanılan temel temizlik alışkanlığı sınıf ortamında sürer.

Sınıfın fiziki düzeninin oluşturulması İlköğretim sınıflarında sınıf kütüphaneleri, okuma, yazma merkezleri, motivasyon köşeleri oluşturulabilir. (Öğrenme merkezleri) Bireysel çalışma köşeleri, bir masa ve iki sandalye, duvara dönük, kitap dolabına yakın olabilir. Öğrenme köşeleri-öğrencinin düzeyine göre ödev verilen, küçük çalışma grupları

Her öğrencinin öğrenme köşesinde geçireceği süre gerçekçi olarak belirlenmelidir. Gereğinden fazla olan süreler öğrencinin öğrenme kaybına neden olabilir.

Davranışların şekilllenmesi Güvenlik ve korunma-psikolojk ve fiziksel Sosyal ilişkiler Sembolik özdeşim-ilköğretim, lise Öğretim araçları Gelişme Hoşnutluk-sınıf ortamı çekici ve hoş mu?

Sınıf yerleşim düzeni Öğretmen oturma düzenine göre öğrencilerle iletişim kurar. Yerleşim planı yaparken öğretmen biryesel özellikleri dikkate almalı ancak adil olmalıdır. 15-20 günde bir adil olmak için yerleşim planını değiştirmeli, her öğrenciye önde, arkada, sağda, solda oturma olanağı vermelidir.

Birbiriyle samimi olanlar yakın oturursa gürültü olabilir. Başarı ve ilgi düzeyi düşük olan öğrenciler ön sıralarda oturmalıdır.

Sıralı yerleşim düzeni-klasik düzen, iki kişilik sıralarla Bireysel yerleşim düzeni-tek kişilik sıralarla Çok gruplu yerleşim düzeni-dörtlü, küme çalışması düzeninde Tek grup düzeni-U şeklinde ve herkes yanyana Oditoryum düzeni-Tek kişilik sıralarda, arka arkaya