DUBLAJ-SESLENDİRME Tiyatrodan Sinemaya Uzanan Yol A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University.

Slides:



Advertisements
Similar presentations
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
Advertisements

SANAT VE SANAT DALLARI HAZIRLAYAN:EMRE BOYUN
Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Türkçe Bilmeceler 1 Hazırlayan: Mukades Sahin
HAZIRLAYAN: ÖMER SAMİ ÖZTOPALOĞLU
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
GÖLGE OYUNUNDA TİPLEMELER
İmparatorluktan Cumhuriyete Geçiş
FINDIKLI KURABİYE Prepared by Esra Alagöz A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
OYALAR VE ANLATTIKLARI
Gündem İç Politika – Dış Politika A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
ENVIRONMENTAL ACTIVISM ÇEVRE EYLEMCİLİĞİ
ATATÜRK VE SANAT.
İslamiyette Çokkültürlülük
Kadınlar Her Yerdedir Tanzimattan günümüze kadın tarihi
Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Farabi ve Türk-İslam Sentezi İslamiyetİmanFarabiFelsefeMantık A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research,
Hazırlayan: Ferid Mövsümov Danışman: Yrd. Doç. Dr. Şahin Emrah.
ROL OYNAMA.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten.
Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Hazırlayan: Yasin tunç
TİYATRO ve GÖLGE OYUNU.
Module 2: CRAFTSMANSHIP AND ARTISANS
ESERLER İ RONI MARGULIES A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison July.
Osmanlı İmparatorluğu’ndan seçmeler Celile Ökten A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of.
Geleneksel Türk Görsel Sanatları
Hazırlayan: Yasin Tunç
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Aruz Vezni Ben Arap edebiyatından geldim. Divan şiiri örneklerinde hep bana rastlarsınız.Türklerin çok kullandığı bir vezinim. Ben Arap edebiyatından geldim.
Geleceği Okuma Teknikleri
VI. LIONS TİYATRO ÖDÜLLERİ. LIONS TİYATRO ÖDÜLLERİ “Halk Jürisi”nin Seyrederek; Başarılı olarak değerlendirdiği Yönetmen Mehmet Birkiye, Gece Mevsimi.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Fabl-Fıkra-Tiyatro)
Prepared by Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Prepared by Esra Alagöz.
YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU VE YABAN
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
TİYATRO.
Konu: Kemal SUNAL kimdir?
Radyoyla ilgili meslekler Professions In Radio Prepared by Esra Alagöz A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education.
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
HAZIRLAYAN:SONER ÖZTÜRK
Ben bir itfaiyeciyim.Bir bilseniz ne canlar kurtardım.Bir arabam var.Dai dai diye ses çıkarır.Çocuklar ona hayran kalır.
Sevgili Öğrencilerim Yoğun bir çalışma sonrasında İyi bir tatili hakkettiğinize inanıyorum.Yine de tatilinizde Kitap okumayı ve konu tekrarları yapmayı.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
Kemal sunal’ ın hayatı 1944 yılında İstanbul’da doğdu. Vefa Lisesi’nden mezun oldu. Sanat hayatı, “Zoraki Tabip” adlı tiyatro oyunuyla başladı.
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
Yapım Aşamaları (Production Steps)
GİZEMİ ÇEKİCİLİĞİ HAŞMETİ ULAŞILMAZLIĞI SARIP SARMALAYAN BÜYÜLEYİCİ ÖZELLİĞİ İLE HER TÜRLÜ SANAT DALINA İLHAM KAYNAĞI OLMUŞ GECE,MEHTAP, YILDIZLAR.
Kaybetsem de Vazgeçmem
 26 Aralık 1941 tarihinde, o zamanlar marangozluk yapan ünlü oyuncu Ali Ş en'in o ğ lu olarak Adana'da dünyaya gelir. Sanat hayatına İ stanbul Belediyesi.
NEDİR TİYATRO?.
ONUR ÜNLÜ.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Ahmet Kutsi Tecer.
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
SANAT DALLARI.
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.
MEL GİBSON (CESUR YÜREK)
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
HALİDE EDİP ADIVAR.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK BESTECİLERİMİZ Hazırlayan :OMÜ Eğitim Fak.Resim –iş Öğrt. 2.Sınıf Öğrencisi Buket AKSAKAL CEMAL REŞİT REY
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
Presentation transcript:

DUBLAJ-SESLENDİRME Tiyatrodan Sinemaya Uzanan Yol A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Hazırlayan: Celile Ökten

Türk Tiyatrosu Dârü’l-bedâyi: İstanbul Şehir Tiyatrosu’nun ilk adıdır. İlk düzenli tiyatro olarak ve sahne sanatçılarının yetişmesi için kurulmuştur (1914). Muhsin Ertuğrul ( ): Yönetmen, oyuncu ve yapımcıdır. Hem tiyatro alanında hem sinema alanında birçok oyuncu yetiştirmiş. Yabancı eserlerin tiyatromuza uyarlanmasını sağlamıştır. İlk sesli Türk filmini çekmiştir.

Tiyatrocular Tiyatro sanatçıları tiyatronun bizzat kendi içinde usta-çırak ilişkisinden geçerek eğitim almaktadırlar. Oyun için yapılan bütün teknik, estetik ve edebi hazırlıklara katılarak sanatçı özelliklerini geliştirmeye çalışırlar. Oynadıkları her oyun, oyunculuklarını geliştirirken bir takım ruhu ile de çalışmak çalışma disiplinlerini ve yaptıkları işe saygıyı arttırır.

Bir örnek: Necdet Mahfi Ayral Tiyatronun içinde yetişen N.M.Ayral, Muhsin Ertuğrul’un öğrencilerindendir. Tiyatrocu, sinema oyuncusu, seslendirme sanatçısı kimlikleriyle senelerce Türk sanat hayatına katkıda bulunmuştur. Sanatına gönülden bağlı, işini ciddiye alarak yapmıştır. Rolün büyük veya küçük olmasının önemli olmadığını, rolü oynayabilmenin önemli olduğunu vurgulamıştır.

Tiyatronun sinemayı desteklemesi Daha sonraları Muhsin Ertuğrul ve ekibini, öğrencilerini film çekimlerinde görürüz. Tiyatrocular özellikle yabancı filmlerden uyarlanan tiplemelerde çok başarılı olurlar. Seslendirmedeki kabiliyetleri ile Türk halkının beğenisine göre uyarlanan karakterleri sevdirdiler. Laurel ve Hardy’nin seslendirilmesindeki tonlamaların, vurguların, Türkçeye özgü deyişlerin uyarlanması, bu başarının bir göstergesidir.

20 Türlü “Evet” denir. Tiyatrodan yetişen seslendirme sanatçıları, özellikle eski Türk filmlerinin unutulmaz emekçileridir. Aktörlerin “n’ayır, n’olamaz”ları, aktrislerin “seviyorrrum, yapiciğim”leri unutulmaz replikler arasına girmiş, uzun süre espri konusu olmuştur. Bir insandan 4 ses çıkar: normal konuşma, pamukla burun tıkayarak, kalemi dudağın üstüne yerleştirerek, ağzını açmayarak konuşma.

Seslendirme Sanatçıları Filmlerin görünmez kahramanları olan seslendirme sanatçılarına vefa olarak birkaç ismi burada söylemek isteriz: Ferdi Tayfur, Adalet Cimcoz, Nevin Akkaya, Abdurrahman Palay. Seslendirdikleri karakterle öyle bütünleşirler ki daha sonra halk, o karakteri canlandıran sinema oyuncusunun kendi gerçek sesini duyduğunda şaşırır kalır.

Pratik zeka ve ses efektleri Bir seslendirme teknisyeni, kapalı ve karanlık bir odada saatlerce kalarak filmin kurgusu için gerekli olan sesleri çeşitli yöntemlerle ve malzemelerle çıkarabilmek- tedir. Teknik imkanların daha yeni yeni geliştiği Türk sinemasında teknisyenlerin kendi buldukları çözümler, yönetmen ve yapımcıyı oldukça rahatlatmıştır. Örneğin, kovalamaca sahnesi için teknisyen kapıları şiddetle açar kapar; yumruk sesi için ellerini şaklatır, yastığa vurur; çakılla dolu bir leğen üzerinde hızlı yürür.