Ürün Stratejisi Girişimcili4. Ürünün Verdiği Mesajlar Büyük Boy Ambalajlar Beyaz renk ağırlıklı deterjan ambalajları Beyaz renk beyaz eşya Siyah ya da.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
TÜRKİYE’NİN İLK LİSANSLI YEMEK KÜLTÜRÜ DERGİSİ…
• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
OLASILIK ÇEŞİTLERİ.
Bir Kuruluş Öyküsü.
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
DSS for UniLever Forecasting Activities
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Bu India’dan gelen TANTRA.
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
GÜZELLİGİN AKLI ÇELEN NUMARALARI Rakamların bir dili olduğunu bilirsiniz. Peki, bunların sizin güzelliğinize ait minik sırlarla dolu olduğunu da bilir.
Güncel Pazarlama Yaklaşımları - 7
Günlerden Pazar, yeni uyandınız ve saat 09:30 civarı. Günlerdir çalışmanın getirmiş olduğu yorgunluk ve stres birikimi sonucu bedeninizde inanılmaz bir.
ANASINIFI YAZ TATİLİ ÖDEVİ
ALIŞVERiŞ REHBERiMiZ ALIŞVERiŞTE NELERE DiKKAT EDELiM?
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
İştah Açan Fotoğraflar
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
Pazarlama-5 Maliye Bölümü. HALKLA İLİŞKİLER Örgüt ile ilgili çevreleri arasında karşılıklı iletişimi, anlamayı, kabulü ve işbirliğini sağlama İşletme.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
UNILEVER DÜNYA - 40 MİLYAR EURO CİROSU İLE - GIDA, EV VE KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNLERİ ALANINDA 150 ÜLKEDE FAALİYET GÖSTEREN, - 155,000 ÇALIŞANI, MARKASI.
PAZARLAMADA İNOVASYON
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
FOCUS.
Tıkır Top
DÜNYA’NIN MARKA BİLİNİRLİĞİ EN YÜKSEK DEKORASYON DERGİSİ…
TELİF HAKKI.
Tedarikçi Firma Sunumu
KAVGAYI ağacın yaprağına yaz; Sonbahar gelsin yaprak KURUSUN diye.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İZİNLİ PAZARLAMA.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
SIFATLAR.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Ambalajlama.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Bu India’dan gelen TANTRA.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
Sunum transkripti:

Ürün Stratejisi Girişimcili4

Ürünün Verdiği Mesajlar Büyük Boy Ambalajlar Beyaz renk ağırlıklı deterjan ambalajları Beyaz renk beyaz eşya Siyah ya da kırmızı renk spor otomobil Kırmızı renk ağırlıklı çikolata ambalajları Ambalajın köşeli ya da yuvarlak hatlara sahip olması Plastikten yapılmış ambalaj Ağaç ürünlerinden yapılmış ambalaj

“Müşteri rafın önüne geldiğinde, ambalaj ilgisini çekebilmek için temsil ettiği ürünün ucuzluğunu, pahalılığını, kalitesini ya da ekonomikliğini haykırmalı, mırıldanmalı ya da fısıldamalıdır.”

Ambalajın Özellikleri (VIEW) Görünebilirlik – visibility Bilgi – Information Duygusal çekicilik – emotional appeal Çalışırlık - workability

Mor renk kimin? Kırmızı renk kimin? Noel Baba Kimin? Gülümseme kimin?

Ürünün nitelikleri ve İletişim Nokia’nın melodisi Nokia’nın menüsü Coca-cola şişesi Bir cep telefonu günde ortalama dokuz kez çalar. Zilin çalışı yaklaşık 8 saniye sürer. Böylece, bir kişi yılda 7 saat kadar zil sesi dinler. Elinde cep telefonu olanların dışında etraftan bu sesi duyan kişileri hesaba katmıyoruz bile.

Mor İnek Stratejisi Pazarlamada Yeni Bir P Purple Cow Mor inek ilginçtir (bir süreliğine)

Dikkat çekici olan bir şey konuşulmaya değerdir. Dikkate değerdir. İstisnadır. Yenidir. İlginçtir. Mor inektir. Sıkıcı olan şey fark edilmez. Kahverengi bir inektir o.

Dikkat Çekici Pazarlama Ürün ya da hizmetinize dikkate değer özellikler ekleme sanatıdır. Son dakika olarak pazarlamaya girişmek değil, dikkat çekici olmadığı sürece görünmez olacağını bilmektir. Neden dikkat çekmemiz gerekiyor?

Herkes devamlı trans halinde (çok meşgulüz) Burslar ne zaman yatacak? Zayıflamak istiyorum Bu okul canıma tak etti İnsanlar problemlerini, hayallerini düşünüp dururlar İlanınıza, ürününüze bakanlar gerçekte nerdeler acaba? Ortalama insana günde 2-3 bin satış mesajı iletiliyor Başlarını kaldırıp size dikkat etmeleri İnsanlar reklamların bulunmadığı toplumda yaşamak isteyebiliyor Birçok ürünün fark edilemediği bir dünya yarattık 60 çeşit şampuan var Onların transına girip oradan çıkarmak ve kendi transınıza sokmak

Mevcut Seçenekler Mevcut Zaman

Reklama Yatırım Yapın Kar Edin Dağıtım Ağınızı Genişletin Daha Fazla Ürün Satın Muhtemelen 30 yıl kadar önce gördüğünüz bir reklam yüzünden, bir krakere, çikolataya 50 kr. – 1 lira daha fazla ödüyorsunuz. Bu reklam yüzünden hayatınız boyunca fazladan kaç lira ödüyorsunuz?

Eski Kural: Güvenilir, Alışılmış ürünler yaratın ve geniş çaplı bir pazarlamayla birleştirin Yeni Kural: Doğru insanların isteyeceği dikkat çekici ürünler yaratın

Unilever Algida Becel Cif Clear Domestos Dove Elidor Knorr Komili Lipton Omo Rinso Sana Signal Yumoş

P & G Alo Ariel Ace Pantene Head & Shoulders Blendax Rejoice Orkid İpana Gilette Prima Duracell Braun

Yenilikçiler Erken Benimseyenler Erken ve Geç Çoğunluk Sona Kalanlar Değişiklikleri seven, yeni şeylerden hoşlanan ve gerçekten sizin sattığınız ürünü arayan insanlara satmak, gerisini onlara bırakmak Erken benimseyenleri etkileyebilecek kadar dikkat çekici, ama aynı zamanda onların, fikri çan eğrisinin geri kalanına yaymak için zaman ayırmalarını kolaylaştıracak kadar da esnek ve çarpıcı bir ürün tasarlamalısınız

Marka=Fikir Yayılmayı başaran fikirler= fikir virüsü Anahtar rol yayıcılara aittir. Bütün tüketiciler fikrinizi kulaktan kulağa yayarak sanki sizin işiniz için uğraşıyor gibidirler, sizde arkanıza yaslanıp başarının gelmesini beklersiniz Virüsün yayılmasını heyecanla izlersiniz Bunlar olurken, P&G ve unilever reklama yılda milyarlarca dolar harcamaya devam eder. Herhangi bir kişiye reklam, hiçbir işe yaramaz Parayı reklama değil, geliştirme aşamasında harca Mor inek ucuz bir kısa yol değil ama işe yarar

Büyük Rakamlar Kanunu Yaptığım reklamla 100 milyon kişiye ulaştım Ulaşılan kitlenin % 0,000001’i ürünümü aldı Satılan ürün adedi=1

Mor İnek Olmak Vay Be dedirtmek, sıradışı, büyüleyici olmak Hile yapmanız gerekiyor Eski moda, reklam temelli teknikleri kullanmama, oyunu kuralına göre oynamama Herkes için herşey olmaya çalışmamak Phoenix oteli ve Rock’çılar İnek azdır, çünkü insanlar ondan korkarlar Mor İnek’inizin işe yarayıp yaramayacağını bilemezsiniz Sıradan olma daima başarısızlığa götürür, sıradanlık her zaman en riskli stratejidir

Farkedilmemek Eğer farklıysanız, Bazı insanlar muhtemelen sizden hoşlanmayacaktır. Farklı olmanın tanımı budur Bir korkağın en çok umduğu şey, fark edilmemektir, çünkü eleştiriler göze çarpana gelir Okul sıralarını düşünün

İki Seçenek Görünmeyen, bilinmeyen, güvende olan ve eleştirilmeyen olmak Emsalsiz, harika ve inek olmak için şansı kullanmak Sevgi Yolunda çok sayıda lokanta, fast-food dükkanı var, hangisi MOR İNEK

Git gide çok az insan mor inek olmaya teşebbüs ediyor Ama dikkat çekici olmanın ödülü artarak devam ediyor Mor inek olmayla yaratılan faydanın yarılanma süresi vardır Starbucks=Mor İnek; artık sıradan davranıyor Fark edilirin zıddı, “çok iyidir” Çok iyi her gün olan bir şeydir ve üzerinde konuşulmaya değmez Çok iyi bir şey mi yapıyorsunuz? Peki ne kadar çabuk bundan vazgeçebilirsiniz? Ürünlerinizin biriktirilebilir modellerini yapabilir misiniz?

Otaku Hobiden büyük, saplantıdan küçük Farklı bir ürüne karşı duyulan istek, Denenen bir ürünü arkadaşa anlatma arzusu Otaku’su olan piyasalar daha iyi Pazarlama, ürünün kendisi ya da ürün pazarlamanın kendisidir Otaku’su olanlar mor inek yaratıyor – Sturbucks CEO’su Ucuzluk, Mor inek için savaştan çıkmanın tembel bir yoludur Mor inek, yüksek fiyatlı ürünlerin ve sengin tüketcilerin özel sahası değildir – Wal-Mart, IKEA

Uzlaşma Sorunu Deve, bir komite tarafından tasarlanan attır. Pazarlamanın hedefi mor inek yaratmaksa ve inek bazı yönleriyle aşırı kaçacaksa, bu konuda uzlaşma başarı şansını azaltacaktır Vanilyalı dondurma uzlaşmalı bir dondurma Hemen her pazarda sıradan olan kapılmıştır, liderin en büyük özelliği sıradanlığıdır – Filiz Makarna Fındıklı dondurma = MOR İNEK Artık pazarlamacı değil, tasarımcıyız

Ürün çok sıradan…. Sıradan bir ürün=TUZ Morton tuzu Yemeğe lezzet kattığı için satışları milyon dolarlarla ifade ediliyor Ürününüz tuzdan da mı sıradan? Küçük düşünün (Olabilecek en küçük pazarı düşünün)

Mor İnek Oldum, Şimdi Ne Yapayım? İnekten alabileceğiniz kadar süt alın. Onu nasıl zamana yayacağınızı ve ondan olabildiğince uzun zaman nasıl kazanç elde edeceğinize bakın Onun faydaları bir gün kaçınılmaz olarak yok olduğunda, zaman içinde ilkinin yerini alacak yeni bir mor inek icat edebileceğiniz bir ortam yaratın

Muhteşem bir teori ortaya çıkarmanın tek yolu, gerçek dünyada neyin işe yaradığına bakmak ve kazanılmış başarıların ortak noktalarını belirlemektir. Mor inek olan şirketler Ortak hiçbir şeyleri yoktur, en uçta olanlardır, en kenardadırlar, çok hızlı veya çok yavaş, çok pahalı ya da çok ucuz, çok büyük ya da çok küçük

Kuş Tüyü Teorisi