Ekim 2008. Her yapılanma, bir yönetimi gerektirirken, her yönetimde bir yapılanmanın üzerine oturtulmalıdır. Önemi, kuruluşu, işletilmesi ve çöküşü olarak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Mart Yönetim yapılanmalarında görülen sorunlardan biri de, “Görev–Yetki–Sorumluluk” sınırlarının iyi belirlenmemiş olmasıdır. Yönetimde; statüyle.
NENEHATUN KADIN DOĞUM HASTANESİ.
TAKIM RUHU.
SUNUM.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
Liderlik ve Örgütsel Adalet
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
SİSTEM YAKLAŞIMI Çağdaş yönetim ve organizasyonlar sistem yaklaşımından esinlenerek tasarlanır. Günümüzde, sistem kavramına yer vermeyen bir yönetim ve.
DEĞERLER EĞTİMİ ADALET SUNUSU
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
YÖNETİM SANATI Hazırlayan Hüsnü Çeşmeci.
Birey Nedir? Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü ayırıcı özellikleri bulunan tek fert olarak nitelendirilmiştir. Ben bir bireyim. Yaşadığım toplumun.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Kumluca metem vatanseverlİk
Çatışma ve Çatışma Çözme
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SENDİKALARDA KADROLAR VE KADROLARIN ÖNEMİ ©TARKANZENGİN©TARKANZENGİN.
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
HABTEKUS 2008 İstanbul 1 rekabet yaratan altyapı Prof. Dr. E. Murat ESİN Maltepe Üniversitesi
Liderlik tarzları ve Yenilik
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
İNOVASYON.
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
TAKIM RUHU 11-A.
İDARE HUKUKU BİRİNCİ BÖLÜM Öğr. Gör. A. Çağlar ERKAN.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Kaderle İlişkilendirilen Bazı Kavramlar
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
BAŞARMAK İÇİN; PLAN , GAYRET GÖSTERMEK, İNANMAK,KENDİNE GÜVENMEK GEREKİR.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
DEMOKRASİ NEDİR?. Gücünü halktan alan, yönetimde halk iradesinin etkin olduğu eşitlik, adalet, özgürlük, insan hakları prensibine dayanan anlayışa demokrasi.
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Bugün neler öğreneceğiz?
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
. DERS.
Matriks Organizasyon Yapısı
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
GRUP İLETİŞİMİ.
  Kendi ihtiyaç ve isteklerimizle çelişen durumlarda ya da reddetmek istediğimiz bir isteğe bir öneriye çekinmeden hayır demeliyiz. NEDEN HAYIR DEMELİYİZ?
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

Ekim 2008

Her yapılanma, bir yönetimi gerektirirken, her yönetimde bir yapılanmanın üzerine oturtulmalıdır. Önemi, kuruluşu, işletilmesi ve çöküşü olarak dört bölüme ayırarak anlatacağımız “YÖNETİM”, kuruluşu ve işletilmesi açısından bir sanatın icrası gibidir. Bu sebeple; konumuzun başlığı YÖNETİM SANATI olarak seçilmiştir.

KONUYA GİRİŞ İnsan, toplum içinde yaşamak zorunda olduğuna göre; çevresiyle ilişkisinin kaosa dönüşmemesini nasıl sağlayacak? İnsan “faydalı olanının önünü açmak, zararlı olanından korunmak” zorunda olduğuna göre bunu nasıl sağlayacak? İNSANA Yönetim, belirlenen hedefe “meşru yoldan, en kısa sürede, en az enerjiyi kullanarak” başarıyla ulaşma sanatıdır. Yönetim, “hukuka bağlı kalarak taraflar arasındaki dengeyi kuran” organizasyondur. Yönetim, “neyin, nasıl” yapılacağına “karar verme ve uygulama” yapılanmasıdır.

KUTSALLAŞTIRILMAZ ANALİZ Bir makama gelme arzusu meşru bir istektir. Ancak, elinde güç olmadan yaşayamayacak karakterdeki kişilere asla güç verilmemelidir. Böyleleri insanı köleleştirmeyi “onları yönetmek” sanırlar; kendileri de dahil, herkese zarar verirler. YÖNETİM İÇİN KURULAN - Dernek - Sendika - Vakıf - Siyasi Parti - vb. DOĞRU İŞLETİLİR

DENGE EN AZ ÜÇ BACAKLA SAĞLANIR; TERSİNDE, SİSTEM DEVRİLİR… YÖNETİMİN BACAKLARI Hukuka uygun davranış “ADALETİ” sağlar. Adaletli davranış “EŞİTLİĞİ” sağlar. Kurallar ve disipline bağlılık “DENETİMİ” sağlar. ÇÜNKÜ GÖREV YETKİ SORUMLULUK YÖNETİM

YÖNETİMDE BAŞARI ESASTIR Bir sorunu çözmeden önce onu iyi anlamak gerekir. Bunun için sorun, parçalar haline getirilerek incelenir.ANALİZYETENEĞİ YORUMYETENEĞİ SENTEZYETENEĞİ Sorun tespit edildikten sonra çözüm için ileri sürülen fikirler dinlenilir. Fikir sahipleri konuyu birlikte müzakere ederler. Karşılıklı oluşan fikirlerden sorun çözücü yepyeni fikirler üretilir. ● Tespit, karar, plân, uygulama, denetleme, kamuoyu desteği sağlamada… ● Bireyin özel haklarını, toplumun ortak hukukunu korumada… AKSİ HALDE BAŞARI İÇİN:

EKİP OLABİLMEK En iyi oyunculardan oluşmuş bir takım; “ekip ruhu” ve “oyun stratejisi” yoksa; amatör oyunculardan oluşan fakat “iyi bir ekip ruhuna sahip ve iyi bir stratejiyi benimsemiş” takıma yenilir. K İ Ş İOLUŞAN GÜÇ = 2 kişi = 3 kişi Birbirlerini nötrleştirirler sıfır kişi On bir kişi Yüz on bir kişi Birbirleriyle uyum içinde çalışan iki insanın oluşturduğu enerji, iki insan enerjisi toplamı değildir, on bir ayrı birey enerjisi toplamı gibidir. Hele üç kişi bir araya gelse… ● ● Taraflar birbirini sevmek zorunda değildir; ancak, birbirine saygı duymak zorundadır. ● ● Taraflar, çatışarak fayda elde edemez. Doğru olan, basit ve rahat ilişki ile ADİL YÖNETİM’i kurmaktır. EKİP OLMAK ANCAK BÖYLE SAĞLANIR.

RAKİP, DÜŞMAN toplamda en fazla kaldıran Dünya Halter Yarışması’nda Yunanlı sporcu bir dalda en fazla kiloyu kaldırır, toplamda da Türk öndedir. Madalyayı “toplamda en fazla kaldıran” alacağından, madalya Türk’e verilir. Türk olmasaydı da madalyayı ben alsaydım dediğin oldu mu? Hayır!.. Ben onun gibi bir sporcuyu geçmek için çalıştım. O olmasaydı ben bugün bu noktada olamazdım TV muhabiri Yunanlı sporcuya sorar: “Türk olmasaydı da madalyayı ben alsaydım dediğin oldu mu?” Yunanlı sporcu; “Hayır!.. Ben onun gibi bir sporcuyu geçmek için çalıştım. O olmasaydı ben bugün bu noktada olamazdım” der. Ekip olabilmenin en büyük engeli “rakip değil, düşman olmak” duygusudur. Rakip olmak “teşvik” iken, düşman olmak “paçasından çekmek” olup, verimsizlik demektir… Esas olan; güçlü rakibe düşmanca bakmak değil, onu geçme azmine sahip olabilmektir. Gelişme rekabettedir, düşman olmada değil. YORUM Bugünkü yönetim anlayışında değerler sistemimiz altüst olmuş durumda; “alkışlanacak tavırlarla utanılacak davranışlar” birbirine karışmıştır. Sorunların ana kaynağı burasıdır…

BAŞARI İÇİN KURUM BAZINDA YAPILIRSAKURUM BAŞARIYI YAKALAR Güçlü yönetimi oluşturur Kararlı uygulama yapar Kamuoyu desteği sağlar KİŞİ BAZINDA GEREKİRKİŞİ BAŞARIYI YAKALAR Fikir oluşturur Yeni açılımlara zemin hazırlar Yaptığı işin mantığını kavratır

Kişi bir yönüyle YÖNETİCİ, bir yönüyle de YÖNETİLEN’dir. HER İNSAN İKİ ŞAPKALIDIR (BAŞKAN) (ÜYELER) Başbakan “Üstümde kimse yok” demesin, üstünde yaratıcısı (Yüce Allah) var… Başbakan’da bir kul olarak yönetilendir ve görev / yetki / sorumlulukları vardır; hesap verecektir. Muhatap vatandaşa gelince; yukarda ki hiyerarşik yapı içinde bir yönetilendir; ancak, sahibi olduğu işyerinde, evinde, görev aldığı sivil toplum kuruluşlarında kendisi de bir yöneticidir. Görev, yetki ve sorumlulukları vardır…

UYGULANMASI İÇİN GAYRET SARFEDİNİZ BULUNDUĞUNUZ YERDE “YÖNETİM SANATI”NIN HAYATINIZA UYGULAYINIZ ANLATILANLARI DOĞRU BULUYORSANIZ BU BÖLÜMÜ BİTİRİRKEN Yönetim Sanatı konusunun bu birinci bölümünde yönetim yapılanmasının önemi üzerinde kısa açıklamalarda bulunuldu. Bundan sonraki bölümlerde “yönetimin yapılanması ve işletilmesinin becerilememesi halinde yönetimin çöküşü” üzerinde durulacaktır. Sonraki Bölüm YÖNETİM SANATI – 2’de Yapılanmanın Kuruluşu anlatılmaktadır.

Faydalandıklarıma teşekkürlerimle... Ekim 2008