Daha Şeffaf Bir Siyaset İçin. Doğruluk Payı  20 Haziran 2014 tarihinde yayın hayatına başladı.  ‘fact-checking’ kavramının Türkiye’deki temsilcisi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRK TÜRKMEDYASININPROFİLİ MEDYASININPROFİLİ ÇOK ÖNEMLİ BİR ARAŞTIRMA...
Advertisements

Meriç Belediyeler Birliği
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
2013 MEDYA ANALİZ RAPORU.
GENÇLİK NE İSTİYOR? Ozan Keçeli.
Çalışmada kullanılacak örneklemin seçimi
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
RONI MARGULIES. şair yazar tercüman azınlık İstanbullu savaş karşıtı gazeteci Sosyalist İktisat doktoru.
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
Mobile Monday Istanbul | June Meeting June 4, 2007 Ericsson Mobility World Mehmet Subaşı.
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Türkiye’de Kadın ve Siyaset Kamuoyu Araştırması
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
İstatistikte Temel Kavramlar
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
Mali Saydamlık İzleme Raporu 3
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM  2001.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
ÖNEMLİLİK TESTLERİ Dr.A.Tevfik SÜNTER
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Bizimkisi Bir İNANÇ HİKAYESİ
Yerel Seçim çalışması ve Sonuçları. YEREL SEÇ İ M ÇALIŞMALRI NASIL YÜRÜTÜLÜR? 1. Seçim strateji merkezinin kurulması 2. Seçim bürolarının kurulması 3.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
Katılım ve Katılımcılık Süreci A.Ü.Z.F. Peyzaj Mimarlığı Bölümü
ELEKTRONİK DEMOKRASİ Grup Adı:No Name Nebi Doğan Arığ Nebi Doğan Arığ Songül Boran İmren Coşkun.
KÜRESELEŞME, EKONOMİK KRİZLER VE VERGİ POLİTİKALARI
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
Gündem Oluşturma Kuramı
Test : 1 Konu: Tam Sayılar
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
MetroPOLL Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi A.Ş. Cinnah Caddesi No: 67/ Çankaya/ANKARA Tel: (312) Faks: (312)
MEDYA.
BoomSocial Hyundai Türkiye Twitter Raporu
BoomSocial Hyundai Türkiye Facebook Raporu
BoomSocial Hyundai Türkiye Instagram Raporu
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset-2 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
 24 Mayıs 1946 yılında İstanbul‘da doğdu.  1967 yılında Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nü bitirdi  New Hampshire Üniversitesi'nde yüksek lisans.
ÜNİTE:VERİ KONU: MERKEZİ EĞİLİM VE YAYILIM ÖLÇÜLERİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Bu araştırma, siyasi partiler ve liderlerin Facebook sayfalarının Ocak – Haziran 2015 döneminin incelenmesiyle oluşturulmuştur. Sektör Siyasi partiler.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Demokrasi Nöbeti Araştırması Meydanların Profili 26 Temmuz 2016.
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
EĞİTİM FİNANSMANI ve OKULDA KAYNAK YÖNETİMİ
ÜCRET SİSTEMLERİ VE SOSYAL YARDIMLAR
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
TBMM’den geçmişte ve bugün yer alan kadın milletvekillerimiz
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
Tanıtım Çalışma Grubu
Prof. Dr. Arif YAVUZ İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü
SEÇMEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Daha Şeffaf Bir Siyaset İçin

Doğruluk Payı  20 Haziran 2014 tarihinde yayın hayatına başladı.  ‘fact-checking’ kavramının Türkiye’deki temsilcisi.  Siyasi ortamımızı şekillendiren demeçleri, açık kaynaklardan analiz ederek, bu demeçlerin doğruluk paylarının olup olmadığını kamuoyuna yayınlıyor.  Amaç; daha demokratik ve daha şeffaf bir siyasi ortam.

Doğruluk Payı Kiminle İlişkili?  Ortak Gelecek İçin Diyalog Derneği’nin bir girişimi olarak ortaya çıktı.  Herhangi bir siyasi parti bağlantısı yok.  Kâr amacı gütmüyor.  Seçmenlerin daha sağlıklı ve bilinçli tercihler yapmalarına katkı sunma amacı var.

Analizler Neye Göre Seçiliyor?  Analiz edilecek iddia doğrulanabilir/yanlışlanabilir olmalı!  Söz konusu iddia ‘görece’ tartışmalı ve önemli bir konuda olmalı.  Günlük olarak çeşitli haber ajansları ve bültenlerden haber taraması yapılıyor.

Değerlendirme Kriterleri  İddiada gösterilen nitel ve nicel verilerin, kamuya açık kaynaklardaki veriler ile uyumu.  Nitel ve nicel verilerin kaynaklarının güvenilirliği/kalitesi.  İddianın söylenme amacı ve bağlamının uyumu.

Doğruluk Payı Verileri  Bugüne kadar 343 analiz yapıldı.  En çok analiz edilen iddia, ekonomi kategorisine ait.  Tüm analizlerin 10 üzerinden ortalama puanı 5,91 oldu. Bu da analiz edilen iddialarda ‘kısmen doğruluk payı’ olduğu anlamına geliyor.

Doğruluk Payı Verileri  Tüm analizlerin %44’ü AK Parti’yi, %28’i CHP’yi ele alıyor.  Meclisteki partiler arasında en düşük Doğruluk Payı ortalaması AK Parti’de.  Doğruluk Payı en yüksek partiler ise HDP ve CHP olarak görülüyor.

Kaynaklara Ulaşmak  En çok yararlanılan kaynaklar TÜİK, OECD, IMF, World Bank, T.B.M.M.  Analizler hazırlanırken bazı konularda veriye ulaşmak kolay olmuyor. Bilgi Edinme Kanunu’ndan yararlanmaya çalışılsa bile, geri dönüşlerde problem yaşanıyor.  Kadın cinayetleri, çocuk ölümleri, LGBT hakları, işçi ölümleri gibi konularda açık kaynak bulmak kolay değil.

Doğruluk Payı ve Medya  Bugüne kadar iki kez CNN Türk Ana Haber Bülteni’nde yer aldık.  Dünyanın önde gelen ‘fact-checking’ kuruluşları ile birlikte G20 zirvesini takip ettik ve hazırladığımız analiz Washington Post bünyesinde yer buldu.  Hazırladığımız analiz ve raporlar özellikle bazı yerel medya kanallarında sıkça paylaşılıyor.  Medyada yer alsak bile, daha görünür olmamız gerektiğine inanıyoruz.

2015 Seçimleri  Haziran 2015 seçimleri için yoğun bir çalışma takvimimiz var.  Günlük analizlerimiz artarak devam edecek.  Miting takipleri ve lider karşılaştırmaları yeni internet sitemizde yer alacak.

Hepinize Teşekkürler!