AB’DE KÜLTÜR VE KİMLİK TARTIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Siyaset Bilimine Giriş
Advertisements

Avrupa Birliği.
Malazgirt savaşından sonra Türklerin Anadolu’ya
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
21. Yüzyılda Yeni Güvenlik Anlayışları ve Yaklaşımları
PROGRAMI E Y L E M 1. 1 G e n ç l i k D e ğ i ş i m l e r i.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
1. İnönü Savaşı’nda Türk Milleti aşağıdaki devletlerden hangisine karşı savaşmıştır? A)İtalya B) Rusya C) Yunanistan D) Almanya.
AVRUPA BİRLİĞİ, AB DEĞERLERİ VE AB’DE DEMOKRASİ
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
I. AVRUPA BİRLİĞİ 1) AB Nedir ve Kısa Tarihçe:
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
TOPLUMSAL YAPIYI OLUŞTURAN ÖĞELER
AVRUPA KONSEYİ AMACI VE FONKSİYONLARI
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
SUNUŞUN İÇERİĞİ TÜRKİYE – AB ÜYELİK SÜRECİ AVRUPA BİRLİĞİ TARİHİ
‘’Bütün Gençler için Yaygın Eğitim’’
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
SPOR SOSYOLOJİSİ. SOSYOLOJİ: Kelime anlamı toplumbilimidir. Latince toplum anlamına gelen Socius ile Yunanca bilgi demek olan logos sözcüklerinin birleşmesinden.
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
Türkiye’nin Avrupa Birliği Süreci
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ATATÜRK İLKELERİ.
AVRUPA BİRLİĞİNDE ÜYELİK
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
AVRUPA BİRLİĞİ KÜLTÜR POLİTİKASI. Avrupa Birliği ya da kısaca AB, yirmi yedi üye ülkeden oluşan ve toprakları büyük ölçüde Avrupa kıtasında bulunan siyasi.
DEMOKRATİK YÖNETİM Demokrasi halk idaresi anlamına gelmektedir. Demokrasinin olmadığı toplumlarda insan hakları, eşitlik, özgürlük gibi değerler korunamaz.demokratik.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
İletişim ve Toplum 2010 Bahar
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
Siyaset Bilimine Giriş
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
PROF. DR. HASRET ÇOMAK KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
AB’YE DOĞRU BAHRİ ÇAĞLAR.
Özlem Keçim.
S İ YASET, DEVLET VE TEROR İ ZM. S İ YASET SOSYOLOJ İ S İ NDE TEMEL KAVRAMLAR Siyaset - yönetsel eylemlerin kapsam ve içeri ğ ini etkilemede güç kullanımının.
AVRUPA.
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
BİRLİK.
Marksizm.
İLK ÇAĞLARDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
Soru Avrupa Yurttaşlığı Girişimi Başarılı Olabildi mi?
PROGRAM GENEL TANITIMI PROGRAMI. T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI TÜRK ULUSAL AJANSI AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı HAYATBOYUÖĞRENME.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Uluslararası Örgütler
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Kadir Has Üniversitesi
. DERS.
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
KÜLTÜR ÇEŞİTLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

AB’DE KÜLTÜR VE KİMLİK TARTIŞMALARI ANKARA ÜNİVERSİTESİ ATAUM ERHAN AKDEMİR ATAUM AB UZMANI

PLAN KÜLTÜR KAVRAMI KİMLİK KAVRAMI AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AB KÜLTÜR POLİTİKASI AB’DE KÜLTÜR KİMLİK TARTIŞMALARI VE TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ SONUÇ SORU - CEVAP

CULTURE: A CRITICAL REVIEW OF CONCEPTS AND DEFINITIONS (1952, s. 291.) KÜLTÜR KAVRAMI KROEBER VE KLUCKHOHN CULTURE: A CRITICAL REVIEW OF CONCEPTS AND DEFINITIONS (1952, s. 291.) 164 FARKLI TANIM

KÜLTÜR KÜLTÜRÜN İKİ TEMEL TANIMI: ESTETİK MÜKEMMELLİK YAŞAMIN KENDİSİ

KÜLTÜR ESTETİK MÜKEMMELLİK OPERA, BALE, EDEBİYAT, SANAT, TİYATRO GİBİ SEÇKİNLİK İŞARETİ OLARAK ELE ALINIRKEN;

KÜLTÜR YAŞAMIN KENDİSİ RAYMOND WILLIAMS: "KURUMLARDA VE SIRADAN DAVRANIŞLARDA BULUNAN BELLİ ANLAM VE DEĞERLERİ AÇIKLAYAN ÖZEL BİR YASAM BİÇİMİ" OLARAK AÇIKLAR

KÜLTÜR YAŞAMIN KENDİSİ ELİOT KÜLTÜRÜ, "BİR MİLLETİN BÜTÜN KARAKTERİSTİK ETKİNLİK VE İLGİ ALANLARINI KAPSAYAN" BİR OLGU OLARAK OLARAK ELE ALIR

KÜLTÜR YAŞAMIN KENDİSİ İMGEBİLİMCİ BARTHES KÜLTÜRÜ KÜTÜPHANE, TİYATRO VE OPERA BİNASININ DIŞINA ÇIKARARAK GÜNDELİK YAŞAMIN TAMAMINI KAPSAYAN BİR OLGU OLARAK DEĞERLENDİRİR

"BİR TOPLUMUN YA DA TOPLUMLARIN BİRİKİMLİ UYGARLIĞI" KÜLTÜR KAPSAMLI TANIM KÜLTÜRÜN EN KAPSAYICI TANIMI OLARAK İSE BOZKURT GÜVENÇ’İN TANIMINI ALABİLİRİZ "BİR TOPLUMUN YA DA TOPLUMLARIN BİRİKİMLİ UYGARLIĞI"

TEKİL BİR BİREYİN YALITILMIŞ BİR ORTAMDA KÜLTÜR YARATMASI OLANAKSIZDIR

KÜLTÜR KÜLTÜRÜN OLUŞABİLMESİ İÇİN BİR TOPLULUĞA YA DA TOPLUMSAL ORTAMA İHTİYAÇ VARDIR

“KÜLTÜR” AYNI ZAMANDA BİR İNSAN VE TOPLUM KURAMIDIR KÜLTÜR KAPSAMLI TANIM YALNIZ BİLİM, SANAT, FELSEFE DEĞİL; İNSANOĞLUNUN HER DAVRANIŞINA VE YARATTIĞINA “KÜLTÜR” DENİR “KÜLTÜR” AYNI ZAMANDA BİR İNSAN VE TOPLUM KURAMIDIR

KÜLTÜR KAVRAMI BAZI SOSYAL BİLİMCİLER İNSANLARIN NEDEN BENZER YA DA NEDEN FARKLI OLDUKLARINI, NEDEN-NASIL DEĞİŞTİKLERİNİ “KÜLTÜR” İLE AÇIKLARLAR;

ÇÜNKÜ İNSAN KÜLTÜRÜN ÜRÜNÜDÜR! KÜLTÜR KAVRAMI İNSANLAR BENZER ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ BENZER İNSANLAR FARKLIDIR ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ FARKLIDIR İNSANLAR DEĞİŞİR, ÇÜNKÜ KÜLTÜRLERİ DEĞİŞMEKTEDİR ÇÜNKÜ İNSAN KÜLTÜRÜN ÜRÜNÜDÜR!

KAZANDIĞI ALIŞKANLIKLARDIR KÜLTÜR KAVRAMI BUNA GÖRE KÜLTÜR, İÇGÜDÜSEL VE KALITIMSAL DEĞİL, HER BİREYİN DOĞDUKTAN SONRA YAŞAM SÜRECİ İÇİNDE KAZANDIĞI ALIŞKANLIKLARDIR

BU NEDENLE GEÇMİŞİ VARDIR, TARİHİDİR; GELECEĞİ VARDIR, SÜREKLİ VE KÜLTÜR KAVRAMI BU NEDENLE GEÇMİŞİ VARDIR, TARİHİDİR; GELECEĞİ VARDIR, SÜREKLİ VE DEĞİŞKENDİR; TOPLUM İÇİNDE KAZANILIR, TOPLUMSALDIR

KÜLTÜR KAVRAMI BURAYA “ULUS” KAVRAMINI DA EKLEDİĞİMİZDE BU KÜLTÜREL VE TOPLUMSAL DURUMA BELLİ BİR SABİTLİK KAZANDIRIR

KÜLTÜR KAVRAMI “ULUSAL” OLAN, ÖBÜR KÜLTÜRLERDEN FARKLILIĞINI ORTAYA KOYARAK, SINIRLARINI BELİRLEYEREK KÜLTÜRÜN BİRLİĞİNİ TANIMLAR

KÜLTÜR KAVRAMI BU KURGUSAL BİR BİRLİK ANLAMINA DA GELİR VE İÇERİDEKİ “BİZ”, DAİMA FARKLILAŞMA ARZ EDER

BİR KÜLTÜRÜN İÇERİSİNDE GELİŞTİĞİ TARİH, YER, DOĞA VE TOPLUM KÜLTÜR KAVRAMI BİR KÜLTÜRÜN İÇERİSİNDE GELİŞTİĞİ TARİH, YER, DOĞA VE TOPLUM

KÜLTÜR KAVRAMI KÜLTÜRLER ARASINDA GÖZLEMLENEN BU ÖZGÜNLÜKLER, “FARKLILIKLARIN YA DA “BENZERLİKLERİN” HEM TEMELİNİ OLUŞTURMAKTA HEM DE KÜLTÜRLERE AİDİYET HİSSİ VERMEKTEDİR

KİMLİK KAVRAMI LATİNCENİN IDEM (AYNI) KÖKÜNDEN TÜRETİLEN IDENTITÉ – IDENTITY KELİMESİNDEN GELMEKTEDİR

TEMEL BETİMLEYİCİSİDİR KİMLİK KAVRAMI TOPLUMSAL BİR OLGUDUR, VARLIĞIN VASFI, TEMEL BETİMLEYİCİSİDİR

KİMLİK KAVRAMI KİMLİK, GENEL İFADEYLE TARİHSEL VE TOPLUMSAL DEĞİŞKENLERE BAĞLI OLARAK BELİRLENİR

KİMLİK KAVRAMI KİMLİK VAROLMAK İÇİN FARKLILIĞA GEREKSİNİM DUYAR VE KENDİ KESİNLİĞİNİ GÜVEN ALTINA ALMAK İÇİN FARKLILIĞI ÖTEKİLİĞE DÖNÜŞTÜRÜR

KİMLİK KAVRAMI BU NEDENLE FARKLILIK OLMADAN KİMLİK OLMAZ. KİMLİK, FARKLILIK VE ÖTEKİ İLE TANIMLANMAKTA VE ANLAMLANMAKTADIR

KİMLİK KAVRAMI TOPLUMLARIN KİMLİKLERİNİN MEYDANA GELEBİLMESİ İÇİN “ÖTEKİ” TOPLUMLARIN VARLIĞINA İHTİYAÇ VARDIR

KİMLİK KAVRAMI BİR TOPLUMUN KENDİNİ TANIMLAMASI ÖTEKİYLE KARŞILIKLI ETKİLEŞİM SÜRECİNDE OLUŞUR

TARİHSEL VE TOPLUMSAL DEĞİŞKENLERE BAĞLI OLARAK BELİRLENİR KİMLİK KAVRAMI TARİHSEL VE TOPLUMSAL DEĞİŞKENLERE BAĞLI OLARAK BELİRLENİR

KİMLİK KAVRAMI KİMLİĞİN OLUŞABİLMESİNDE BAŞKA KİMLİKLERİN VARLIĞI VE KİMLİKLER ARASI FARKLILAŞMANIN BULUNMASI KOŞULU VARDIR

KİMLİK, İÇERMENİN OLDUĞU KADAR DIŞLAMANIN DA ÜRÜNÜDÜR KİMLİK KAVRAMI KİMLİK, İÇERMENİN OLDUĞU KADAR DIŞLAMANIN DA ÜRÜNÜDÜR

KİMLİK KAVRAMI BU AÇIDAN BÜTÜN KİMLİKLER, BİR TOPLUMSAL İLİŞKİLER SİSTEMİ İÇİNDE OLUŞUR VE BİRBİRLERİNİ KARŞILIKLI TANIMALARI GEREKİR

BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ NESNEL ÖĞELER SEMBOLLER MİTOSLAR DİL DİN ETNİK KÖKEN

BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ NESNEL ÖĞELER COĞRAFYA HAYAT TARZI BERABER YAŞANAN TARİH, DEĞERLER GELENEK VE GÖRENEKLER

BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ ÖZNEL ÖĞELER ORTAK MİTLER TARİHSEL BELLEK ORTAK BİR DİL

BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ ÖZNEL ÖĞELER ORTAK BİR KİTLESEL KAMU KÜLTÜRÜ TOPLULUĞUN TÜM BİREYLERİ İÇİN GEÇERLİ ORTAK YASAL HAK VE GÖREVLER

BİR TOPLUMSAL KİMLİĞİN MEYDANA GELMESİ BU AÇIDAN BİR GRUBU DİĞER GRUP YA DA GRUPLAR AÇISINDAN TANIMLAYAN ŞEY, ARAYA KONULMUŞ OLAN TOPLUMSAL SINIRLARDIR

KÜLTÜREL KİMLİKLER KÜLTÜREL KİMLİKLERİN OLUŞTURULMASI TARTIŞMASI DA BİZİ KOLLEKTİF KİMLİK TARTIŞMALARINA GÖTÜRÜR

KOLLEKTİF KİMLİK "KOLLEKTİF KİMLİK, BİREYSEL YA DA TOPLUMSAL AKTÖRLERİN BELLİ BİR TUTARLILIK, BÜTÜNLÜK VE SÜREKLİLİK KAZANMALARINI İÇERİR“ YANİ BELLEK SÜREÇLERİNE BAĞLIDIR

KOLLEKTİF KİMLİK VE BİR GRUBUN ÜYELERİ, KENDİLERİNİ ORTAK GEÇMİŞLERİNİN ANILARINA DAYANARAK TANIMLAR

KOLLEKTİF KİMLİK MORLEY VE ROBİNS, KOLLEKTİF KİMLİĞİN TOPLUMSAL AKTÖRLER TARAFINDAN İNŞA EDİLDİĞİ DÜŞÜNCESİNDEN YOLA ÇIKARAK KOLLEKTİF BELLEK KAVRAMINI VURGULARLAR

DUYGUSUNUN SÜREKLİ CANLI TUTULMASI GEREKİR. KOLLEKTİF KİMLİK ULUSAL KİMLİĞİN VE KÜLTÜRÜN İNŞASI İÇİN ORTAK TOPLUMSAL BELLEĞİN, ORTAK GELENEKLERİN VE YAŞANMIŞ BİR TARİH DUYGUSUNUN SÜREKLİ CANLI TUTULMASI GEREKİR.

SÜREKLİ OLARAK YARATILMASI ÇOK ÖNEMLİDİR. KOLLEKTİF KİMLİK KOLLEKTİF BELLEĞİN OLUŞMASINDA "BİZ" VE "ÖTEKİ" KAVRAMLARININ ÇAĞRIŞTIRDIĞI İÇERME VE DIŞLAMA KOŞULLARININ SÜREKLİ OLARAK YARATILMASI ÇOK ÖNEMLİDİR.

DOĞU – BATI AYRIMI DOĞU İLE BATI BİRBİRLERİNE NAZARAN VE BİRBİRLERİNİ KARŞILIKLI KABULÜ HALİNDE VARLIK KAZANMIŞLARDIR

BİRİNİN DİĞERİNİ KENDİ AYNASINDA ÜRETMESİNDEN KAYNAKLANMAKTADIR DOĞU – BATI AYRIMI BİRİNİN DİĞERİNİ KENDİ AYNASINDA ÜRETMESİNDEN KAYNAKLANMAKTADIR

DOĞU – BATI AYRIMI DOĞU, BATI’NIN DOĞU’YU AVRUPA - MERKEZCİ BİR ŞEKİLDE ALGILAMASI ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR Edward Said 1978 (Oryantalizm)

AVRUPA’NIN ORYANTALİZM SÖYLEMİ “BİZ” KAVRAMI AVRUPALILARI AVRUPALI OLMAYAN “ONLAR” KARŞISINDA TANIMLAYAN KOLLEKTİF BİR KAVRAMDIR AVRUPA KİMLİĞİNİN AVRUPALI OLMAYAN BÜTÜN HALKLAR VE KÜLTÜRLERDEN ÜSTÜN OLDUĞU FİKRİDİR

BÖYLECE DOĞU ÖTEKİNİ ALGILAMA VE ANLAMA SORUNSALINDAN KAYNAKLANMIŞTIR DOĞU – BATI AYRIMI BÖYLECE DOĞU ÖTEKİNİ ALGILAMA VE ANLAMA SORUNSALINDAN KAYNAKLANMIŞTIR

DOĞU – BATI AYRIMI BATI, DOĞUDAN ÖĞRENECEKLERİ ÖNEMLİ HERHANGİ BİRŞEYİN OLDUĞUNU HEMEN HEMEN HİÇBİR ŞEKİLDE DÜŞÜNMEMEKTEDİR DOLAYISIYLA, DOĞU VE BATI ARASINDAKİ EN ÖNEMLİ SORUN BELKİ DE FAZLASIYLA TEK YÖNLÜ BİR İLETİŞİM SÖZ KONUSU OLMASIDIR

AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KİMLİĞİ “BİZ” VE “ONLAR” ARASINDAKİ FARKLILAŞTIRMA VE “BİZ” OLANIN İÇİNE KİMİN ALINIP, KİMİN BU ALANIN DIŞINA İTİLDİĞİ İLE YAKINDAN İLGİLİDİR (Smith, 1992:60)

AVRUPA KİMLİĞİ TARİHSEL OLARAK AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKIŞINDA DA BU KARŞIT KİMLİK UNSURUNU, “ÖTEKİ” OLUŞTURMUŞTUR

AVRUPA KİMLİĞİ “ÖTEKİ”: İSLAM VE TÜRKLER YAHUDİLER RUSYA - SOVYETLER BİRLİĞİ NAZİ ALMANYASI

AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KITASININ KİMLİĞİNİ BELİRLEYEN EN ÖNEMLİ VE SÜREKLİLİK ARZ EDEN FAKTÖR DİN OLMUŞTUR. TARİHSEL ANLAMDA DİN, AVRUPA’YI BİRLEŞTİRDİĞİ KADAR PARÇALAYAN DA BİR FAKTÖR OLMUŞTUR.

OSMANLI’DAN GELİYORDU AVRUPA KİMLİĞİ 1350 – 1690 DÖNEMİNDE TEHDİT OSMANLI’DAN GELİYORDU

1690’DAN SONRA AVRUPA İÇİN TEHDİT AVRUPA KİMLİĞİ 1690’DAN SONRA AVRUPA İÇİN TEHDİT RUS İMPARATORLUĞU ÇARLIK RUSYASI KOMÜNİST RUSYASI

AVRUPA’YA İLİŞKİN BİRLİK HER ZAMAN BİR DIŞLAMA İLE KURULUYOR AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA’YA İLİŞKİN BİRLİK HER ZAMAN BİR DIŞLAMA İLE KURULUYOR

AVRUPA KİMLİĞİ ESKİ YUNAN’DAN İTİBAREN AVRUPA KENDİNİ TANIMLAMAK İÇİN GENELDE OLUMSUZ NİTELENDİRİLEN BİR “ÖTEKİ” YARATMIŞTIR

AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA KENDİNİ ÖTEKİNE GÖRE TANIMLAMIŞTIR. HIRİSTİYAN OLMAYANA, ÖZGÜRLÜKÇÜ OLMAYANA VE UYGAR OLMAYANA GÖRE KENDİNİ AÇIKLAMIŞTIR

AVRUPA KİMLİĞİ YUNANLILAR PERSLERE KARŞI İNANANLAR (HIRİSTİYANLAR) KÂFİRLERE (MÜSLÜMANLAR VE TÜRKLER) KARŞI

AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA FİKRİ VE AVRUPA’NIN KENDİNİ TANIMASI AVRUPA’NIN TÜMÜ TARAFINDAN ALGILANAN BİR TEHDİTLE OLUŞMUŞ VE GELİŞMİŞTİR

AVRUPA ETİMOLOJİK KÖKEN İTİBARİYLE AVRUPA KARŞIMIZA İLK OLARAK YUNAN DÜNYASINDA VE MİTOLOJİSİNDE ÇIKAR

AVRUPA AVRUPA KAVRAMINI SİYASİ BİR KAVRAM OLARAK İLK KEZ KULLANAN İSE KUTSAL ROMA GERMEN İMPARATORU UNVANINA SAHİP OLAN ŞARLMAN’DIR

AVRUPA KİMLİĞİ’NİN TEMELLERİ AVRUPA’YA KİMLİĞİNİ VEREN BİRİNCİ UNSUR: ANTİK YUNAN VE ROMA’YA DAYANDIRILAN

AVRUPA KİMLİĞİ’NİN TEMELLERİ DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ BİREYCİLİK HÜMANİZM DEMOKRASİ

AVRUPA KİMLİĞİ’NİN TEMELLERİ MODERNİTE, HOŞGÖRÜ, DEMOKRASİ AMA AYNI ZAMANDA DİNİ BASKILAR, FAŞİST DİKTATÖRLÜKLER DE AVRUPA’YA AİTTİR

AVRUPA KİMLİĞİ NÜFUZ ALANI ANADOLU AFRİKA ORTADOĞU AKDENİZ KÜLTÜRÜ

AVRUPA’YA KİMLİĞİNİ VEREN İKİNCİ UNSUR İSE HIRİSTİYANLIKTIR AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA’YA KİMLİĞİNİ VEREN İKİNCİ UNSUR İSE HIRİSTİYANLIKTIR

AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ AVRUPA’NIN BİR DEĞER İFADE ETMESİ, BİR AİDİYET BİRİMİNİ ADLANDIRMASI YANİ İNŞA SÜRECİ İSE ORTAÇAĞ HIRİSTİYANLIĞI İLE BAŞLAMAKTADIR

AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ ORTAÇAĞ HIRİSTİYANLIĞININ TEMELİNDE YATAN DÜŞÜNCE DIŞSAL ÖTEKİLERİNİ YARATIR VE ONLARA “PAGANLAR, VAHŞİLER, İLKELLER YA DA BARBARLAR” DER.

AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA AÇISINDAN TARİH BOYUNCA ÖTEKİNİ TEMSİL EDENLERDEN EN AZINDAN BİRİ MÜSLÜMAN - TÜRK KİMLİĞİ DİĞERİ DE YAHUDİ KİMLİĞİ OLMUŞTUR

AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ ORTAÇAĞDAKİ YAHUDİ DÜŞMANLIĞI BİRİNCİL OLARAK DİNSEL KAVRAMLARLA TANIMLANMIŞTIR

AVRUPA KİMLİĞİ-ORTAÇAĞ HIRISTİYANLIĞI DÖNEMİ HIRİSTİYAN KURTARICININ VE MESAJININ YAHUDİLER TARAFINDAN REDDEDİLMESİ VE İSA’NIN YAŞAMI İLE ÖLÜMÜNDEKİ YAHUDİ ROLÜNÜN İNCİL’DE ANLATILMASI BU DÜŞMANLIĞIN TEMELİDİR

AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA BU DÖNEMDE RES PUBLICA CHRISTIANA (HIRİSTİYAN ÜLKESİ) OLARAK KABUL EDİLİR

AVRUPA KİMLİĞİ VOLTAIRE’NİN AVRUPASINDA DA AVRUPA’YI AVRUPA YAPAN FAKTÖRLERİN BAŞINDA DİN GELMEKTEDİR

AVRUPA KİMLİĞİ VOLTAIRE DE YAHUDİLERİ EN SERT BİÇİMDE ELEŞTİRMİŞTİR “ANTİKROMA’DA YAHUDİLER, İNSANLIĞIN AŞAĞILIK TÜRÜ OLARAK GÖRDÜĞÜÜZ ZENCİLERLE AYNI KEFEYE KONULMAKTAYDI” Essai sur le moeurs, der René Pomeau (Paris, 1963)

ÜTOPİK SOSYALİZMİN ÖNCÜLERİNDEN, ALMAN DÜŞÜNÜR JOHANN GOTTLIEB FICHTE: AVRUPA KİMLİĞİ ÜTOPİK SOSYALİZMİN ÖNCÜLERİNDEN, ALMAN DÜŞÜNÜR JOHANN GOTTLIEB FICHTE: BATI’YA YÖNELİK YAHUDİ TEHLİKESİNE DİKKAT ÇEKMEKTE VE 1793’DE FRANSIZ DEVRİMİ İLE İLGİLİ ESERİNDE YAHUDİLERİ AVRUPA’DAKİ SORUNLARIN BAŞLICA KAYNAĞI OLARAK GÖRÜR Contributions to the Correction of the Public's Judgment concerning the French Revolution

AVRUPA KİMLİĞİ HIRİSTİYANLIK BATI FİKRİYLE BAĞLANTILI OLMUŞ VE ONA YÜKSELEN İSLAM’A KARŞI HEGEMONYA KURMA İŞLEVİ VE MİSYONU YÜKLENMİŞTİR

AVRUPA KİMLİĞİ BUNUN NEDENİ AVRUPA’NIN KÜLTÜREL KİMLİĞİ KONUSUNDA YAŞANAN TARTIŞMANIN DİN FAKTÖRÜ İLE İLGİLİ OLMASIDIR

AVRUPA KİMLİĞİ TÜRKLERİN GÜNEYDOĞU AVRUPA’YI DA İÇERECEK ŞEKİLDE BATI’YA DOĞRU GENİŞLEME NİYETLERİ AVRUPA’NIN BİRLEŞMESİ VE DAYANIŞMASI FİKİRLERİNİN FİLİZLENMESİNE DE NEDEN OLMUŞTUR

MÜSLÜMANLARIN İLERLEMESİNE BAĞLI OLARAK BELİRLENMİŞTİR AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA’NIN SINIRLARI, MÜSLÜMANLARIN İLERLEMESİNE BAĞLI OLARAK BELİRLENMİŞTİR

AVRUPA KİMLİĞİ BU DURUMDA DA İSLÂM AVRUPA’NIN “KURUCU DIŞARISI” İŞLEVİNİ YERİNE GETİREN BİR ÖĞE OLMUŞTUR

AVRUPA KİMLİĞİ 1350 – 1690 DÖNEMİNDE OSMANLI’YA KARŞI AVRUPA’DA ONLARCA BİRLEŞİK AVRUPA PROJESİ ÖNERİLMİŞTİR

BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ 1572 – KUTSAL LİGİ 1684 – KUTSAL LİGİ

BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ ROMA-CERMEN İMPARATORU V. KARL

BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ İSPANYA KRALI II. PHILIP

BİRLEŞİK AVRUPA PROJELERİ FRANSA KRALI XIV. LOUIS

15. VE 16. YÜZYILLARDA HIRISTİYANLIK DÖNEMİN ANAHTAR FİKRİ OLMUŞTUR AVRUPA KİMLİĞİ 15. VE 16. YÜZYILLARDA HIRISTİYANLIK DÖNEMİN ANAHTAR FİKRİ OLMUŞTUR HIRİSTİYAN BİRLİK HIRİSTİYAN DÜNYA

AVRUPA KİMLİĞİ AYRICA, 15. YÜZYILDAN İTİBAREN YAHUDİ NEFRETİ DİNSEL TEMELLİ OLMAKTAN ÇIKMIŞ, TAMAMEN IRKSAL OLARAK YENİDEN TANIMLANMIŞTIR

AVRUPA KİMLİĞİ BUNUN NEDENİ, YAHUDİLERİN DİNLERİNİ DEĞİŞTİREREK HIRİSTİYANLIĞI KABUL ETMELERİ GÖNÜLLÜ OLARAK ZORUNLU OLARAK

GİZLİ MÜSLÜMANLARA MORİSCO AVRUPA KİMLİĞİ İSPANYA’DA 1492’DE MÜSLÜMANLARIN VE YAHUDİLERİN SÜRÜLMESİNDEN SONRA BURADA KALAN VE DİN DEĞİŞTİREN GİZLİ MÜSLÜMANLARA MORİSCO

YAHUDİLERE İSE MARRANO DENMİŞTİR AVRUPA KİMLİĞİ YAHUDİLERE İSE MARRANO DENMİŞTİR

AVRUPA HER ZAMAN BİR ŞEYE KARŞI OLMAK İÇİN BİRLEŞMİŞTİR, AVRUPA KİMLİĞİ AVRUPA HER ZAMAN BİR ŞEYE KARŞI OLMAK İÇİN BİRLEŞMİŞTİR, BİR ŞEY İÇİN DEĞİL

AVRUPA KİMLİĞİ “AVRUPA KİMLİĞİNİN BİLİNCİNE, GERÇEK VEYA HAYALİ BİR ORTAK DÜŞMANI PÜSKÜRTMEK GEREKTİĞİNDE VARMAKTA VE BU TEHDİT ORTADAN KALKTIKTAN SONRA DA KİMLİK DUYGUSUNU KAYBETME EĞİLİMİNE GİRMEKTEDİR”

AVRUPA KİMLİĞİ 17. VE 18. YÜZYILLARDA ÖZGÜRLÜK, AKILCILIK FİKİRLERİ AVRUPA’YI TANIMLAMIŞ KÖLELİK İSE “ÖTEKİ” OLARAK SUNULMUŞTUR

AVRUPA KİMLİĞİ 19. YÜZYILDA İSE UYGARLIK VE UYGAR DÜNYA AVRUPAYI VEYA AVRUPALILIĞI TEMSİL ETMEKTEDİR

UYGARLIK, AVRUPA’YI BİRLEŞTİREN BİR İMGE DURUMUNDADIR AVRUPA KİMLİĞİ NORBERT ELIAS: UYGARLIK, AVRUPA’YI BİRLEŞTİREN BİR İMGE DURUMUNDADIR

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AB’NİN RESMİ BELGELERİNDE VE GENEL POLİTİKASINDA İKİ ÇEŞİT KİMLİK VURGULANMAKTADIR: “AVRUPALI” KİMLİĞİ ÜYE DEVLETLERİN “MİLLİ KİMLİKLERİ”

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ GÜNÜMÜZDE AB ÜYESİ ÜLKELER ARASINDA AVRUPALILIK KONUSU ÜLKEDEN ÜLKEYE FARKLILIK GÖSTERMEKTEDİR

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ ÜYE ÜLKE VATANDAŞLARININ ÖNCELİKLE KENDİLERİNİ ÜLKELERİNE BAĞLI HİSSETTİKLERİ ÖN PLANA ÇIKMAKTADIR

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AVRUPALILAR DA KENDİ ARALARINDA FARKLILIKLAR GÖSTERİRLER ETNİSİTE VE KÜLTÜR (FİNLİLER, MACARLAR, İSPANYOLLAR) DİL DİN (KATOLİK, ORTODOKS, PROTESTAN) EKONOMİK VE POLİTİK SİSTEMLER (ÜNİTER, FEDERAL)

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ PAYLAŞILAN GELENEK VE MİRASLAR ROMA HUKUKU PARLAMENTER KURUMLAR AKILCILIK RÖNESENAS HÜMANİZMİ DEMOKRASİ

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ FARKLI KÜLTÜRLERİN EKONOMİK OLARAK BÜTÜLEŞEBİLMESİ VE EKONOMİK DÜZENE UYUM SAĞLAYABİLMESİ İÇİN ÖNCELİKLE BİRLİK DUYGUSUNU BENİMSEYEN, AVRUPALILIK KİMLİĞİNİ İÇSELLEŞTİREN İNSAN BİLİNCİNE İHTİYAÇ VARDIR

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR ROMA ANTLAŞMASININ ÖNSÖZÜ “AVRUPA HALKLARI ARASINDA DAHA YAKIN BİR BİRLİK”

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB’NİN AVRUPA KİMLİĞİ KONUSUNDAKİ İLK RESMİ GİRİŞİMİ 1973 KOPENHAG ZİRVESİ’NDE HAZIRLANAN “AVRUPA KİMLİĞİNE İLİŞKİN BİLDİRİ”DİR

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB FONTAINEBLEU ZİRVESİ (1984): TOPLULUĞUN KİMLİĞİNİ VE İMAJINI GÜÇLENDİRMESİ GEREKTİĞİ SONUCUNA VARILDI

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB FONTAİNEBLEU ZİRVESİ (1984): ADONNİNO KOMİTESİ “HALKLARIN AVRUPASI” TEMALI KAMPANYA BU KAMPANYA ROMA ANTLAŞMASININ ÖNSÖZÜNE DAYANMAKTADIR

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR ADONNİNO KOMİTESİ ÇALIŞMALARI SONUCU AB BAYRAĞI

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR ADONNİNO KOMİTESİ ÇALIŞMALARI SONUCU AB MARŞI BEETHOVEN'İN 9. SENFONİSİ'NİN SON BÖLÜMÜNDEN “NEŞEYE ÖVGÜ"

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB ZİRVESİ (1988): EDEBİYAT - COĞRAFYA DİL - TARİH MÜZİK - VATANDAŞLIK DERS MÜFREDATLARINDA AVRUPALILIK BOYUTU

MAASTRICH ANTLAŞMASI BU ANTLAŞMA İLE EKONOMİK BİRLİK ANLAYIŞINA, KÜLTÜREL, SOSYAL VE SİYASAL BOYUTLAR EKLENEREK “BİRLİK” KAVRAMI GENİŞLETİLMİŞTİR

AVRUPA YURTTAŞLIĞI 1 KASIM 1993 TARİHLİ MAASTRICHT ANTLAŞMASI İLE HUKUKİ GEÇERLİLİK KAZANIYOR

AVRUPA YURTTAŞLIĞI ANTLAŞMANIN 8. MADDESİNE GÖRE HERHANGİ BİR ÜYE ÜLKENİN UYRUĞU OTOMATİK OLARAK BİRLİK YURTTAŞI OLMA HAKKINI KAZANMAKTADIR

ANCAK AVRUPA YURTTAŞLIĞI ULUSAL YURTTAŞLIĞIN YANI SIRA VAR OLMAKTADIR

AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI AB’NİN RESMİ BELGELERİNDE VE GENEL KÜLTÜR POLİTİKASINDA İKİ ÇEŞİT KİMLİK VURGULANMAKTADIR

AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI AVRUPALI KİMLİĞİ ÜYE DEVLETLERİN MİLLİ KİMLİKLERİ

AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI 128. MADDE: “BİRLİK, ÜYE ÜLKELERİN KÜLTÜRLERİNİN GELİŞMESİNE KATIKIDA BULUNACAK, BİR YANDAN DA MİLLİ VE BÖLGESEL FARKLILIKLARINA SAYGI DUYACAK, AYNI ZAMANDA ORTAK KÜLTÜREL MİRASI ÖN PLANA ÇIKARTACAKTIR”

MAASTRICH ANTLAŞMASI MADDENİN DEVAMINDA, GEREKİRSE BİRLİĞİN, HEM ÜYE DEVLETLER ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİNİ TEŞVİK ETMEK HEM DE ÜYE ÜLKELERİN KÜLTÜREL FAALİYETLERİNİ DESTEKLEYİP, İHTİYAÇLARINI KARŞILAYACAĞINDAN DA SÖZ ETMEKTEDİR

AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI HEDEFLER AVRUPA HALKLARININ KÜLTÜRLERİNİN VE TARİHLERİNİN TANINMASININ VE YAYGINLAŞTIRILMASININ İYİLEŞTİRİLMESİ AVRUPA DÜZEYİNDE ÖNEMLİ OLAN KÜLTÜR DEĞERLERİNİN KORUNMASI

AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI HEDEFLER TİCARİ NİTELİKTE OLMAYAN KÜLTÜREL ALIŞVERİŞİN TEŞVİK EDİLMESİ SANATSAL VE EDEBİ YARATIM ALANLARI

HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN ARAÇLAR ÜYE DEVLETLER ARASINDA İŞBİRLİĞİ DİĞER ORTAK POLİTİKALARDA KÜLTÜREL BOYUTLARIN DİKKATE ALINMASI TOPLULUK VE ÜYE DEVLETLER İLE ÜÇÜNCÜ ÜLKELER VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER ARASINDA İŞBİRLİĞİ ÜYE DEVLETLERİN EYLEMLERİNİ DESTEKLEMEK İÇİN ÖZEL ÖNLEMLER

AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI’YLA KÜLTÜR TAM ANLAMIYLA TOPLULUK’UN EYLEM ALANI İÇİNE GİRMİŞTİR

AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MAASTRICHT ANTLAŞMASI KÜLTÜR POLİTİKASI, ÜYE DEVLETLERİN KÜLTÜREL KİMLİKLERİNİN UYUMLAŞTIRILMASINI AMAÇLAMAZ TAM TERSİNE ÇEŞİTLİLİKLERİN KORUNMASINI AMAÇLAR

AMSTERDAM ANTLAŞMASI AB’NİN KÜLTÜR POLİTİKASI MADDE 151: TOPLULUK ÜYE DEVLET KÜLTÜRLERİNİN, ORTAK KÜLTÜR MİRASINI DA DİKKATE ALARAK, ULUSAL VE BÖLGESEL ÇEŞİTLİLİKLERİNE SAYGI KAPSAMINDA YAYGINLAŞTIRILMASINA KATKIDA BULUNUR

AVRUPA KOMİSYONU VE İNSAN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ (EKİM 2004)

THE SPRITUAL AND CULTURAL DIMENSION OF EUROPE AVRUPA KÜLTÜR SAHASI ULUSAL KÜLTÜRLERİN KARŞIT GRUBU DEĞİLDİR

THE SPRITUAL AND CULTURAL DIMENSION OF EUROPE “AVRUPA KÜLTÜRÜ BELİRLİ BİR DİNE SÖZGELİMİ İSLAM’A MUHALİF OLARAK TANIMLANAMAZ”

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR EURO EURO, AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKARILMASINDA GÜÇLÜ BİR UNSURDUR

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR SERBEST DOLAŞIM AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKARILMASINDAKİ DİĞER BİR GÜÇLÜ UNSURDUR

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR OY KULLANMA AVRUPA KİMLİĞİNİN ORTAYA ÇIKARILMASINDAKİ EN ÖNEMLİ UNSURLARDAN BİRİDİR

AVRUPA KİMLİĞİNİN YARATILMASI YOLUNDA ÇABALAR AB ANAYASASI

AB ANAYASASI

AB ANAYASASI

AB ANAYASASI

AVRUPA KONVANSİYONU (Haziran 2004) ALMANYA, İTALYA, POLONYA VE SLOVAKYA “AB BİR HIRİSTİYAN DEĞERLER TOPLULUĞUDUR” Valery Giscard d'Estaing

AVRUPA KONVANSİYONU (Haziran 2004) DİN AB’NİN DAYANDIĞI DEĞERLERİN ARASINDA YER ALMAMIŞTIR

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ ULUSAL YADA YEREL AİDİYETLERE BAĞLILIK DEVAM EDİYOR

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK BİR AVRUPA TARİHİNDEN VE ORTAK BİR TECRÜBEDEN BAHSEDİLSE DE, BU TECRÜBENİN DEĞİŞİK ULUSLARCA FARKLI ALGILANMASI BÜTÜN BİR AB KİMLİĞİNDEN SÖZETMEYİ ZORLAŞTIRIYOR

AB İÇİNDE RAHATSIZLIK BAYRAK, MARŞ, PASAPORT, PARA BUNLAR DİĞER YANDA DA BÜTÜNCÜL BİR TEK TİP AVRUPALI KİMLİĞİ Mİ YARATILMAK İSTENİYOR?

AB İÇİNDE RAHATSIZLIK AB’NİN BÖLGESEL/YEREL KİMLİKLERİ ERİTMEYE YÖNELİK BİR ANLAYIŞI BENİMSEDİĞİNİ SAVUNAN GÖRÜŞLER

AB İÇİNDE RAHATSIZLIK AB BU SEBEPLE AMAÇLARININ HERKESE TEK TİP BİR KİMLİK DAYATMAK DEĞİL, FARKLILIKLARIN BULUŞMASINDA DOĞAN BİR KİMLİK GELİŞTİRMEK OLDUĞUNU VURGULAMAYA BAŞLIYOR

VIVIANE REDING BİLGİ TOPLUMU VE MEDYA KOMİSYONERİ “AVRUPA’NIN ASIL ZENGİNLİĞİ EKONOMİK GÜCÜNDE DEĞİL, ÇOKKÜLTÜRLÜLÜĞÜNDEDİR”

AB KOMİSYONERİ REDING AB, AVRUPA KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN FARKLI PARÇALARI EN İYİ ŞEKİLDE KORUYABİLİRSE KÜLTÜRÜN GENELİ DE KORUNMUŞ OLUR. AB’YE ÜYE ÜLKELER YALNIZCA ÜYE OLMAKLA KALMAYIP FARKLI MİLLİ KÜLTÜRLERİ DE TEMSİL EDERLER

AB KOMİSYONERİ REDING AB KÜLTÜR POLİTİKASINDA AVRUPALILIK KONUSUNDA BÜTÜNLEŞME GETİRİLİRKEN , BİR YANDA DA MİLLİ KÜLTÜRLERİN VE KİMLİKLERİN ÇEŞİTLİLİĞİNİ DE SAVUNUR

AVRUPA KİMLİĞİ VE AVRUPA BİRLİĞİ AVRUPA KİMLİĞİNİN VE KÜLTÜR POLİTİKASININ GELECEĞİ MEDENİYETLER ÇATIŞMASI TEZİ HAKLIMI ÇIKACAK?

11 EYLÜL 2001 ve 11 MART 2004 SONRASI MÜSLÜMANLAR 11 EYLÜL VE 11 MART OLAYLARINDAN SONRA "İÇERDEKİ TEHDİT VE DÜŞMAN" OLARAK ALGILANMAYA BAŞLIYOR

11 EYLÜL 2001 ve 11 MART 2004 SONRASI NICHOLAS HUDSON: “IRKÇILIK FARKLI ZAMANLARDA “ÖTEKİ”NİN FARKLI BİÇİMLERDE ELE ALINMASINA BAĞLI OLARAK ORTAYA ÇIKAN ASLINDA TARİHSEL BİR FENOMENDİR VE DOLAYISIYLA KÜLTÜREL BİR TARİHE SAHİPTİR”

11 EYLÜL 2001 ve 11 MART 2004 SONRASI TERÖR SALDIRILARINDAN SONRA EKONOMİK GÜDÜLERİN HÂKİM OLDUĞU DIŞLAMA KÜLTÜREL BİR ÇEHREYE DÖNÜŞMEYE BAŞLIYOR

AVRUPA KOMİSYONU ÇALIŞMA, SOSYAL İŞLER VE EŞİTLİK DİREKTÖRLÜĞÜ RAPORU IRKÇILIK İŞ OLANAKLARININ DIŞINDA EĞİTİM, SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL HİZMETLER ALANLARINDA DA YAŞANIYOR

AVRUPA KOMİSYONU ÇALIŞMA, SOSYAL İŞLER VE EŞİTLİK DİREKTÖRLÜĞÜ RAPORU HER 7 AB VATANDAŞINDAN BİRİ IRKÇI DAVRANIŞLARA MARUZ KALIYOR

AB TEMEL HAKLAR AJANSI (24-06-2008) 11 AB ÜLKESİNİN ÇOĞUNDA 2006-2007 DÖNEMİNDE IRKÇI SALDIRILARDA ARTIŞ VAR ANTİ-SEMİTİZM İNGİLTERE, FRANSA VE İSVEÇ'TE ARTTI

AB TEMEL HAKLAR AJANSI (24-06-2008) FRANSA VE ALMANYA'DA AŞIRI SAĞCI GRUPLARIN İŞLEDİĞİ SUÇLARDA DA ARTIŞ VAR http://europa.eu/agencies/community_agencies/fra/index_en.htm

AB TEMEL HAKLAR AJANSI (24-06-2008) ALMANYA'DA YABANCI DÜŞMANI MOTİFLİ SALDIRILAR 2000 YILINDA YAKLAŞIK 14 BİN 700 İKEN, BU RAKAM 2006 YILINDA 18 BİNİN ÜZERİNE ÇIKTI. SLOVAKYA'DA SON 6 YIL İÇİNDE 3 KAT ARTTI

AB TEMEL HAKLAR AJANSI (22-04-2009 ) 27 AB ÜLKESİNDE GÖÇMENLER VE ETNİK AZINLIKLAR ARASINDA YAPTIĞI ANKET: YABANCILARIN YÜZDE 12’SİNİN BİR YIL İÇİNDE BİZZAT IRKÇI EYLEMLERE HEDEF OLDUĞUNU AKTARIYOR

AB TEMEL HAKLAR AJANSI (22-04-2009 ) ANKETE KATILANLARIN YÜZDE 12’Sİ GEÇTİĞİMİZ BİR YIL İÇERİSİNDE BİZZAT IRKÇI SUÇ EYLEMLERİNE HEDEF OLDUĞUNU BELİRTİRKEN, YÜZDE 82’Sİ BU EYLEMLERİ İLGİLİ MERCİLERE BİLDİRMEDİĞİNİ KAYDETTİ

AB TEMEL HAKLAR AJANSI (22-04-2009 ) GÖÇMENLER SADECE AYRIMCI UYGULAMALARA MARUZ KALMIYORLAR AYNI ZAMANDA KENDİLERİNE YÖNELİK AŞAĞILAMA VE SALDIRILARA DA MARUZ KALIYORLAR

AB TEMEL HAKLAR AJANSI (22-04-2009 ) ANKET, AZINLIK GRUPLARI ARASINDA ÖZELLİKLE ROMANLARIN IRKÇILIĞA VE AYRIMCI MUAMELEYE MARUZ KALDIĞINI GÖSTERİYOR. ROMANLARIN ÖZELLİKLE MACARİSTAN, ÇEK CUMHURİYETİ, SLOVAKYA VE YUNANİSTAN’DA KÖTÜ DENEYİMLER YAŞADIKLARINA İŞARET EDİLİYOR.

EUROBAROMETER - 296

EUROBAROMETER - 296

YAYGIN ŞEKİLDE GÖRÜLEN ETNİK TEMELLİ AYRIMCILIK EUROBAROMETER - 296 YAYGIN ŞEKİLDE GÖRÜLEN ETNİK TEMELLİ AYRIMCILIK ÜLKE BAZLI - HOLLANDA: % 79 - YUNANİSTAN: % 76 - FRANSA: % 76 - DANİMARKA: % 75

YAYGIN ŞEKİLDE GÖRÜLEN DİN TEMELLİ AYRIMCILIK EUROBAROMETER - 296 YAYGIN ŞEKİLDE GÖRÜLEN DİN TEMELLİ AYRIMCILIK ÜLKE BAZLI DANİMARKA: % 62 FRANSA: % 57 İNGİLTERE: % 56

FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI YEDİ BÜYÜK AVRUPA ÜLKESİNDE (ALMANYA, FRANSA, İNGİLTERE, BELÇİKA, İTALYA, HOLLANDA VE İSPANYA) TOPLAM 7.007 KİŞİ ÜZERİNDE YAPILDI 19-09-2008

FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI FRANSIZLARIN YÜZDE 80’Nİ ALMANLAR YÜZDE 76’SI BELÇİKALILARIN YÜZDE 68’Sİ HOLLANDALILARIN YÜZDE 67’Sİ

FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI İNGİLİZLERİN YÜZDE 57'Sİ İTALYANLARIN YÜZDE 56'SI İSPANYOLLARIN YÜZDE 21'İ

FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI TÜRKİYE'NİN AB ÜYELİĞİNE “HAYIR” DİYOR

FRANSIZ VALEURS ACTUELLES'IN YAYINLADIĞI KAMUOYU ARAŞTIRMASI EN SERT ÇIKANLAR SAĞ CEPHEDEN FRANÇOİS BAYROU'NUN SEÇMENLERİNİN YÜZDE 61'İ, SARKOZY'Yİ DESTEKLEYENLERİN YÜZDE 68'İ, JEAN-MARİE LE PEN CEPHESİNİN İSE YÜZDE 81'İ BU ÜYELİĞE KARŞI

AVUSTURYA’DA AŞIRI SAĞCILAR YÜKSELİŞTE AVUSTURYA'DA YAPILAN ERKEN SEÇİMLERDE ÖZGÜRLÜKÇÜ PARTİ (ÖVP) OYUNU YÜZDE 7 ORANINDA ARTTIRARAK TOPLAM OYLARIN YÜZDE 18'İNİ ALDI.

AVUSTURYA’DA AŞIRI SAĞCILAR YÜKSELİŞTE AVUSTURYA GELECEK BİRLİĞİ (BZÖ) DE YÜZDE 11'İN ÜZERİNDE OY TOPLADI

ALMANYA ANAYASAYI KORUMA ÖRGÜTÜ, YILLIK RAPORU “AŞIRI SAĞCI” TEHDİT KONUSUNDA UYARIYOR RAPORA GÖRE GEÇEN YIL AŞIRI SAĞ MOTİFLİ SUÇLAR YÜZDE 16 ARTIŞ GÖSTERDİ 19.05.2009

ALMANYA ANAYASAYI KORUMA ÖRGÜTÜ, YILLIK RAPORU ALMANYA İÇİŞLERİ BAKANI WOLFGANG SCHÄUBLE: “DİĞER UNSURLARIN YANI SIRA ANAYASAL DÜZENİMİZ AŞIRI SAĞCILAR TARAFINDAN DA TEHDİT ALTINDADIR. NASYONAL DEMOKRAT PARTİ’YE ÜYE OLANLARIN SAYISI GEÇTİĞİMİZ YIL HAFİF ÖLÇÜDE GERİLEDİ. ANCAK ASIL TEDİRGİNLİK YARATAN KONU NEO-NAZİLERİN SAYISININ ARTMIŞ OLMASIDIR.”

ALMANYA ANAYASAYI KORUMA ÖRGÜTÜ, YILLIK RAPORU DİĞER UNSURLAR: KÖKTENDİNCİ İSLAMCI TEHDİDİN ARTTIĞINA İŞARET EDİLİYOR MİLLİ GÖRÜŞ VE MÜSLÜMAN KARDEŞLER GİBİ ORGANİZASYONLAR RADİKAL İSLAMCI TEHDİDİN ADRESİ OLARAK GÖSTERİLİYOR

AVRUPA KONSEYİ RAPORU 26-05-2009 “IRKÇILIK, YABANCI DÜŞMANLIĞI VE HOŞGÖRÜSÜZLÜKLE MÜCADELE” AVRUPA KONSEYİ: “ALMANYA IRKÇILIKLA MÜCADELE YETERSİZ” RAPOR, ALMANYA'DA GÖÇMENLERİ HEDEFLEYEN POLİTİK SÖYLEM VE BU ÇERÇEVEDE NEO-NAZİ PROPAGANDAYA DA PARMAK BASIYOR

FRANSA, ALMANYA, İNGİLTERE, NORVEÇ IRKLARARASI İLİŞKİLER ENSTİTÜSÜ RAPORU: 'İSLAM FOBİSİ BÜTÜNLEŞMEYE ENGEL' RAPOR, 11 EYLÜL SALDIRILARDAN BU YANA, MÜSLÜMAN KARŞITI IRKÇILIĞIN KURUMSALLAŞMASINDA ARTIŞ GÖZLENDİĞİNİ ORTAYA KOYUYOR FRANSA, ALMANYA, İNGİLTERE, NORVEÇ

IRKLARARASI İLİŞKİLER ENSTİTÜSÜ RAPORU: 'İSLAM FOBİSİ BÜTÜNLEŞMEYE ENGEL' 11 EYLÜL SONRASINDA MEDYANIN, MÜSLÜMANLARI VE İSLAM’I SIKLIKLA BİR TEHDİT OLARAK NİTELEDİĞİNE, YANLI HABERLERLE BASMAKALIP BİR İMAJIN OLUŞMASINA VE KORKUYA NEDEN OLDUĞUNA DİKKAT ÇEKİYOR

AVRUPA IRKÇILIK VE YABANCI DÜŞMANLIĞI İZLEME MERKEZİ (EUMC) RAPORU 18 ARALIK 2006 "AVRUPA BİRLİĞİ'NDE MÜSLÜMANLAR-AYRIMCILIK VE İSLAMOFOBİ" BAŞLIKLI ARAŞTIRMASI

EUMC RAPORU İŞ, EĞİTİM VE BARINMA ALANLARINDA AYRIMCILIK SÖZLÜ VE FİZİKİ SALDIRILAR ÜMİTSİZLİK VE SOSYAL DIŞLANMA

EUMC RAPORU İSLAMOFOBİ'NİN KAYNAĞI: YABANCI DÜŞMANLIĞI İLE TÜM MÜSLÜMANLARI 'TERÖRİST' GÖRME GENELLEMESİ

KAVRAM OLARAK İSLAMOFOBİ 1997 YILINDA ORTAYA ÇIKMIŞTIR.

ISLAMOPHOBİA: A CHALLENGE FOR US ALL İSLAMOFOBİ BİR İNGİLİZ DÜŞÜNCE KURULUŞU OLAN RUNNYMEDE TRUST 1997’DE YAYIMLADIĞI BİR RAPORUNDA MÜSLÜMANLARIN YAŞADIĞI ZORLUKLARI İFADE ETMEK İÇİN BU KAVRAMI İLK OLARAK ORTAYA ATMIŞTIR. ISLAMOPHOBİA: A CHALLENGE FOR US ALL

EUMC RAPORU IRKÇILIK, AYRIMCILIK VE SOSYAL MARJİNALLEŞME BÜTÜNLEŞME VE TOPLUMSAL BİRLEŞME ÖNÜNDEKİ EN CİDDİ ENGEL

AVRUPA’NIN SINIRLARI COĞRAFİ MİDİR?

AVRUPA’NIN SINIRLARI KÜLTÜREL MİDİR?

COĞRAFİ AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI AB’NİN BUGÜNKÜ SINIRLARI, KUZEYDE LAPONYA’DAN GÜNEYDE REUNİON ADASINA VE BATIDA GUADELOUPE ADALARINDAN DOĞUDA KIBRIS’A KADAR UZANMAKTADIR (REHN, 2007: 87)

COĞRAFİ AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI AB’NİN SINIR NOKTALARI AÇISINDAN 70. KUZEY VE 22. GÜNEY PARALLERİNDEN 63. BATI VE 56. DOĞU MERİDYENLERİ

KÜLTÜREL AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI PAPA II. PİUS: “AVRUPA COĞRAFİ OLMAKTAN ZİYADE MANEVİ SINIRLARLA TANIMLANMIŞTIR. AVRUPA FİZİKİ SINIRLARDAN ZİYADE KÜLTÜR ALANININ KAPSAMIYLA TANIMLANMIŞTIR” (De Europa, 1458)

KÜLTÜREL AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI KARDİNAL JOSEP GLEMP: “AVRUPA’NIN COĞRAFİ BÖLGE ÖZELLİKLERİ İKİNCİL DERECEDE ÖNEM TAŞIR. AVRUPA, KÜLTÜREL VE TARİHSEL BİR KAVRAMDIR”

KÜLTÜREL AÇIDAN AVRUPA’NIN SINIRLARI PAPA 16'NCI BENEDİCT: “TÜRKİYE'NİN AB'YE KATILIMI ÇOK BÜYÜK BİR HATA TARİHE TEZAT BİR KARARDIR”

AVRUPA’NIN SINIRLARI FRANSA’NIN AVRUPA İŞLERİNDEN SORUMLU BAKANI BRUNO LEMAİRE: AB'NİN, SİYASÎ BİRLİK AMACINI GERÇEKLEŞTİREBİLMESİ İÇİN SINIRLARININ ÇİZİLMESİ GEREKTİĞİNE İNANDIKLARINI BİLDİREN LEMAİRE, TÜRKİYE'Yİ BU NEDENLE AB'DE İSTEMEDİKLERİNİ DİLE GETİRİYOR

AVRUPA’NIN SINIRLARI?

KÜLTÜREL ÇEŞİTLİLİK – AVRUPA KİMLİĞİ “FARKLILIK İÇİNDE BİRLİK” “UNITY IN DIVERSITY” 2008 KÜLTÜRLERARASI DİYALOG YILI

HANGİ AVRUPA? DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA MI? DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA MI?

HANGİ AVRUPA? DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA DAR BİR COĞRAFİ ALAN İÇE KAPANIK ÖZELLİKLE KÜLTÜREL VE DİNSEL OLARAK HIRİSTİYANLIK ORTAK PAYDASINDA İNŞA EDİLEN

HANGİ AVRUPA? DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA AVRUPA ASLINDA BİR DİNSEL ALAN TEKİL BİR AVRUPA MODELİ

DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA HIRİSTİYAN SAĞ ÇEVRELER DİN TEMELLİ “KÜLTÜREL FARKLILIK”

AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM İSPANYA’NIN AŞIRI SAĞCI PARTİSİ “TÜRKİYE’YE HAYIR. TÜRKİYE ASLA VE ASLA AVRUPA’NIN VE DE BATI UYGARLIĞININ BİR PARÇASI OLAMAZ” SLOGANINI SEÇTİ

AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM AŞIRI SAĞCI İNGİLİZ ULUSAL PARTİSİ BNP'NİN LİDERİ NİCK GRİFFİN GÖÇMENLERİN ÜLKELERİNE GERİ GÖNDERİLMESİ GEREKTİĞİ GÖRÜŞÜNDE

AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM GRİFFİN "ÜYELİK VERİLMESİ HALİNDE TÜRKİYE'DEKİ MÜSLÜMANLARIN İNGİLTERE'YE AKIN EDECEĞİ" TEZİNİN YER ALDIĞI AFİŞLER HAZIRLATTI

AP SEÇİMLERİ ÖNCESİ DURUM AVRUPA PARLAMENTOSU SEÇİMLERİNDE HRİSTİYAN DEMOKRAT BİRLİK PARTİ’DEN ADAY OLAN JOACHİM ZELLER DE, TÜRKİYE’NİN AVRUPA’DAN FARKLI BİR KÜLTÜRE SAHİP OLDUĞUNU BELİRTİYOR

DIŞA KAPALI VE HOMOJEN BİR AVRUPA KİMLİKLERİNİN, KÜLTÜRLERİNİN YOK OLUP GİDECEĞİ KORKUSU KÜLTÜREL KİMLİKLERİNİN SAVUNULMASI DÜRTÜSÜNÜ ORTA ÇIKARMAKTA BU “İÇERİDEKİ DÜŞMAN”KORKUSUNU FİTİLLEMEKTE O DA MİLLİYETÇİLİĞE, HATTA IRLKÇILIĞA DÖNÜŞEBİLMEKTEDİR

HANGİ AVRUPA? DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA “BEN VE ÖTEKİ” AYRIMINI DOĞALLAŞTIRAN DİNSEL VE KÜLTÜREL DEĞERLERİN ÖTESİNDE

HANGİ AVRUPA? DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA TEMEL HAK VE HÜRRİYETLER VE SERBEST TİCARET GİBİ BÜTÜNLEŞTİRİCİ İŞLEVİ DAHA FAZLA OLAN LİBERAL DEĞERLERİ ÖN PLANA TAŞIYAN BİR DEĞERLER BÜTÜNÜDÜR

DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA İSVEÇ DIŞİŞLERİ BAKANI CARL BİLDT: “BİZ ‘AÇIK’ VE ‘KABUL EDEN’ BİR AVRUPA İSTİYORUZ. EĞER ÜLKELER AB’YE GİRMEK İSTİYORLARSA, KRİTERLERİ YERİNE GETİRDİKLERİ TAKTİRDE BİRLİĞE GİREBİLMELİLER”

DIŞA AÇIK VE EVRENSEL BİR AVRUPA FRANSA SOSYALİST PARTİ SÖZCÜSÜ VE AP ÜYESİ BENOİT HAMON: “AVRUPA HUKUKUNA UYUM SAĞLAMASI KOŞULU İLE TÜRKİYE’NİN AB ÜYELİĞİNDEN YANAYIZ”

HANGİ AVRUPA? FRANSA'DA SAĞCI PARTİLER, TÜRKİYE'NİN ÜYELİĞİNE KOŞULSUZ KARŞI ÇIKARKEN, SOLCU PARTİLER, KRİTERLERİ YERİNE GETİRDİĞİ TAKDİRDE ANKARA'NIN ÜYELİĞİNİ DESTEKLEME SÖZÜ VERİYOR ÖZGÜRLÜK, EŞİTLİK KARDEŞLİK

HANGİ AVRUPA? ALMANYA’DA CDU, CSU VE LİBERAL FDP DIŞINDA MECLİSTE TEMSİL EDİLEN DİĞER PARTİLER TÜRKİYE’NİN KOPENHAG KRİTERLERİ’Nİ YERİNE GETİRMESİ DURUMUNDA AB’YE ÜYELİĞİNDEN YANALAR

HANGİ AVRUPA? BUGÜN İSE; AVRUPA KAMUOYU VE ELİTLERİ ARASINDA AVRUPA KİMLİĞİ KONUSUNDA FARKLI DÜŞÜNCELER BULUNMAKTADIR

AB BİR HIRİSTİYAN KULÜBÜ MÜDÜR? AVRUPALI OLMAK NE DEMEK?

TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU AVRUPA’DAKİ HIRİSTİYAN SAĞ VE TÜRKİYE’DEKİ İSLAMCI SAĞ ÇEVRELER, KÜLTÜRÜ DİN TEMELİNDE ELE ALIRLAR VE İKİLİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN GELECEĞİNİ BUNA GÖRE ŞEKİLLENDİRİRLER

TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU HIRİSTİYAN SAĞ ÇEVRELER: “TÜRKİYE’NİN AB ÜYELİĞİNE KARŞIYIZ” NEDEN: “KÜLTÜREL FARKLILIK”

TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU HIRİSTİYAN DİNİ AVRUPA KÜLTÜRÜNÜN ÖZÜDÜR, MÜSLÜMANLIKLA TANIMLANAN TÜRK KÜLTÜRÜ AVRUPA KÜLTÜR DAİRESİNİN DIŞINDA VE HATTA ONUN KARŞI KUTBUNDADIR

TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU SLOVAKYA MECLİS BAŞKANI PAVOL PASKA: TARİHİ VE KÜLTÜREL FARKLILIKLARDAN DOLAYI TÜRKİYE'NİN AB ÜYELİĞİNE KARŞI SLOVAKYA'DA BAZI ENDİŞELER VAR 22 MART 2009 SİMERİNİ’YE VERDİĞİ MÜLAKAT

TÜRKİYE – AB İLİŞKİLERİ VE KÜLTÜR - KİMLİK KONUSU TÜRKİYE’DEKİ İSLAMCI-SAĞ’IN GÖRÜŞÜ: “İKİLİ ARASINDAKİ KÜLTÜREL FARKLILIĞIN NEDENİ DİNDİR VE MÜSLÜMANLIK TEMELİNE DAYALI TÜRK KÜLTÜRÜ İLE HIRİSTİYANLIKLA TANIMLANMIŞ AVRUPA KÜLTÜRÜNÜN BAĞDAŞMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR”

SONUÇ AVRUPA BİRLİĞİ FARKLI KÜLTÜRLER ARASINDAKİ DİYALOGU GENİŞLETMELİ VE İLERLETMELİDİR

SONUÇ EĞER AVRUPA BİRLİĞİ KENDİ VARLIĞINI ÇOK DAHA UZUN YILLARA TAŞIMAK AMACINDA İSE, BİRLİĞİ KAPALI KAPILAR ARDINA KİLİTLEMEMELİ VE DIŞLAYICI TUTUMLAR İÇERİSİNDE BULUNMAMALIDIR

TEŞEKKÜR EDERİM ERHAN AKDEMİR ATAUM AB UZMANI akdemir@politics.ankara.edu.tr Tel: 00 90 312 362 07 62/2605 Fax: 00 90 312 320 50 61