TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARDA VE BUZDA GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
Advertisements

HAVA SICAKLIĞI 7°C NİN ALTINDA
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
AUTOGUARD ARAÇ TAKİP KONTROL VE YÖNETİM SİSTEMİ
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
ERİKLİ SU SÜRÜCÜ SEMİNERİ
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
IŞIK ve SES Bir Ses Oyunu: Yankı Mustafa ÇELİK.
Gençler ve Yol Güvenliği
TRAFİK İŞARETLERİ Trafik Görevlisinin İşaretleri
TRAFİKTE SORUMLULUK.
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Doğrunun Eğimi DOĞRUNUN EĞİMİ.
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
B-GEÇİŞ HAKKI VE GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ 1
Güvenli Sürüş İçin Araç Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
YENİ MTSK YÖNETMELİĞİ VE SINAV YÖNERGESİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Viraja girmeden önce neler yapmamız gerekiyor ülkemiz trafiğinde sürücülerimizin en bariz hatalarından biri, viraja giriş ve çıkışlarda yaşanmakta işte.
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
Konu : Karayolu Yapısı ve Trafik İşaretleri

Ulaşım; Deniz yolu, hava yolu, demir yolu ve kara yolu ile sağlanmaktadır. Ulaşım türleri arasında en yoğun kullanılan kara yolu ulaşımıdır. Kara yollarında.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ (Özel Öğretim Şubesi)
TRAFİK KAZALARI VE NEDENLERİ
Konu : Hız Kuralları – Takip Mesafesi Kuralları
MOTORLU ARAÇLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
MOTORLU ARAÇLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 1. Motorlu Araçlar 1.Yolcu Taşıma (Otobüs, minbüs vb..) 2.Yük Taşıma (Kamyon, tır, tanker vb…) 3.İş Makineleri.
Konu : Durma – Duraklama – Parketme Kuralları
AKILLI HIZ KONTROL SİSTEMİ
Konu : Sigorta – Trafik Cezaları – Trafik Suçları
İBRAHİM YALÇIN (24 Mart 2012) YURİÇİ EŞYA-KARGO TAŞIMACILIĞI SÜRÜCÜ SINAV SORULARI.
Konu : Geçiş Hakkı – Geçiş Kolaylığı – Geçiş Üstünlüğü
1-) Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri alarak araç kullandıkları tespit edilenler için aşağıdakilerden hangisinin yapılması yanlıştır? A) Eylemin gerektirdiği.
BÖLÜM 2 ARAÇ SINIFLANDIRMA
Konu : Öndeki Aracı Geçme – Geçilen Araç Sürücüsünün Uyacağı Kurallar
HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI HAYAT BİLGİSİ DEĞERLENDİRME SORULARI.
NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI.
AZAMİ UZUNLUKLAR -Otobüs dışındaki motorlu araçlarda: 12.00m -Römorklarda : m. -İki dingilli otobüslerde : m.
TRAFİK VE ÇEVRE DERS NOTLARI
Güvenli Sürüş Teknikleri
  ALKOL VE SÜRÜCÜLÜK Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini.
TRAFİK KAZALARI VE TRAFİK CEZALARI.
DURMA DURAKLAM VE PARK ETME KURALLARI DURMA: Görevli kişilerce verilen dur emrinde, sesli, işaretli dur emrinde, kırmızı ışıkta,işaret.
ARAÇ SÜRME YASAĞI ARAÇ KULLANMA SÜRESİ
GEREKSİZ YERE YAVAŞ SÜRME VE YAVAŞLAMA YASAĞI
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
2009 Yılı Trafik Kazaları SON 20 YILDA  5.5 milyon trafik kazası  160 Bin Ölü (Milyonlarca öksüz çocuk)  2.2 Milyon yaralı ve sakat  5 Milyar dolar.
TRAFİK KAZALARI. Trafik Kazalarının Nedenleri Nelerdir?
KARA YOLLARINDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR KARA YOLUNDA ŞERİT TAKİP KURALLARI Gidişe ayrılan yol bölümünün en sol şeridini sürekli işgal etmemek Geçme,dönme,durakla.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR

TAKİP MESAFESİ VE DURMA Durma, her türlü trafik mecburiyeti nedeniyle aracın durdurulması halleridir. Düşük bir hızla giderken durma kolay, hızın artmasıyla beraber aracın durmak için ihtiyaç duyacağı mesafe artacaktır.Kanunda takip mesafesi her ne kadar aracın hızının yarısı kadar metre olarak tespit edilmişse de bu yeterli değildir. Sürücüler hava, yol, yük ve araç performanslarını göz önüne alarak yeterli mesafe bırakmak zorundadır. Durma Mesafesinin Etkenleri 4 Grupta Toplanabilir: 1. SÜRÜCÜLERE BAĞLI ETKENLER: 2.ARAÇLARA BAĞLI ETKENLER: 3. YOLUN YAPISI 4. METEOROLOJİK ETKENLER: 121

SÜRÜCÜLERE BAĞLI ETKENLER ARAÇLARA BAĞLI ETKENLER Sürücünün zihinsel ve psikomotor yetenekleri, araç kullanma becerisi ve kişisel intikal süresidir. 1. Yaşlı, alkollü, acemi vb sürücülerin psikomotor yetenekleri düşüktür. 2. Bu tip sürücüler görme, algılama ve değerlendirme hataları yaparlar ARAÇLARA BAĞLI ETKENLER 1. Aracın fren sistemleri (Klasik, ABS,ASR) ve bakım durumları. 2. Aracın yük veya yolcu kapasitesinin aşılması. 3. Aracın lastiklerinin profili (Diş Derinliği 1.6 mm den az olmamalı) 122

METEOROLOJİK ETKENLER YOLUN YAPISI 1. Asfalt, stabilize vb yol tipleri. 2. İniş ve çıkış eğimleri. 3. Virajlar. METEOROLOJİK ETKENLER 1. Nem. 2. Islaklık 3. Buz. 4. Kar. 5. Toz vb. 123

ARAÇLAR ARASINDAKİ MESAFE KTY’nin 107. Maddesine göre; “Takip mesafesi, takip eden aracın 2 sn de kat edeceği yol uzunluğu kadar da olabilir denmektedir. Ancak, trafik polisi denetimlerde yasada belirlenen açıklığı bırakmayan sürücülere ceza uygulamalıdır. Teorik ve Pratik Durma Mesafelere Niçin Farklıdır? Kanunda, takip mesafesinin daha güvenli olabilmesi için öndeki aracın geçtiği bir noktaya arkadaki aracın 2 sn sonra ulaşmasıdır. Pratikte bu süre 1001, 1002 ve 1003 sayılarak saptanır. Takip mesafesi pratikte aracın fren yaptığında önündeki araca çarpmadan durabileceği mesafe olarak değerlendirilmektedir. Kol veya Grup Halindeki Araçların Takip Mesafesi Konvoy halindeki araçlar bulundukları karayolunda yasal azami hızlarının yarısı kadar metre oranında açıklık bırakmak zorundadır. Çıkış eğimli yollarda konvoy şeklinde giden kamyonlar öndekiler ile en az 40 mt açıklık bırakmak zorundadır. 122

123 Araçların Yol Tiplerine Göre Hız Limitleri Nedir? Konvoy halinde giden araçlar şehir dışı yollarda çıkıştan itibaren yol tipi ve araç cinslerine göre kendilerine tanınan azami hızlarının yarısı kadar açıklığı bırakmak ve muhafaza etmek zorundadır. Özellikle çıkış eğimli yollarda konvoy halinde giden araçların birbirlerini yakından takip etmeleri halinde hızlı olan özel araçların kol oluşturan araçları geçerken ihtiyaç duyduklarında araya girmeleri mümkün olmamaktadır. Sonuçta Güvenlik Cebi bulamayan sürücüler kazaya maruz kalmaktadır. Takip mesafesi azaldıkça geçiş riskleri artmaktadır. Bu nedenle kol halindeki ağır taşıtlar arkadan gelen hızlı ve küçük araçlar için, aralarına güvenle girilecek kadar GÜVENLİK CEPLERİ oluşturmalıdır. Tehlikeli Madde Taşıyan Araçların Takip Mesafesi Bu araçların yanıcı, yakıcı, parlayıcı, patlayıcı vb gibi tehlikeli maddeler taşıması nedeniyle olabilecek kazalarda yaratacağı felaketlerin, boyutlarını göz önüne alan yasa koyucu yerleşim birimleri dışında 50 mt mesafeden takip etmesi zorunluluğunu getirmiştir. 123

Takip Mesafesinin Tespiti ve Denetimi Seyir halindeki araçlar öndeki araç ile arasında bulunan mesafeyi mt olarak ölçemez. Yönetmelik gereği öndeki aracın geçtiği bir noktayı takip eden araç bu noktaya 2 sn sonra ulaşıyorsa yeterli mesafe var demektir. Önce varıyorsa yakın takip söz konusudur. Pratikte 3 Saniye Nasıl Anlaşılabilir? Bir nirengi noktasından geçen aracı takip eden sürücü, aynı noktaya 1001, 1002 ve 1003 şeklinde saydığında geliyorsa arada yeterli mesafe bulunduğu değerlendirilir. Kameralı Radarda Takip Mesafesinin Denetimi Nasıl Yapılır? Kameralı radarla hız tespiti çalışmalarında takip mesafesi kontrol edilebilir. Ekrandaki belli bir noktayı terk dene aracın arkasından gelen araç, 2 sn önce bu noktaya ulaşıyorsa yakın takip nedeniyle ceza işlem yapılması için çevirme ekibine bildirilmelidir. 124

CEZA İŞLEMLERİ KTK ya göre takip mesafesi kuralını ihlal eden sürücülere uygulanacak ceza 52 ve 56. Maddelerde belirtilmiştir. Araçların hızını, yükü ve teknik özellikleri ile yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartları dikkate almadan öndeki aracı güvenli bir mesafe bırakmadan takip etme.(52/1-c) Konvoy halinde araç kullanırken, diğer araçların güvenle geçecekleri bir mesafe (Güvenlik Cebi) bırakmadan seyretme (52/1-d) İki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında ve çıkış eğiminin yüksek olduğu yollarda (56/1-b) Önden giden bir aracı güvenli ve yeterli bir mesafe bırakmadan izlemek (56/1-c) 125