Güncel Pazarlama Yaklaşımları - 7

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
Burkay Yapağcıoğlu.
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Televizyon ve okul başarısı
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
KİMLİK OLUŞTURUN VE MÜŞTERİLERİ ETKİLEYİN Bir marka varlığı yaratmak için web sitenizi, ürününüzü ve hizmetinizi ayırt etmelisiniz. Aynı zamanda müşterilerinizin.
Bu India’dan gelen TANTRA.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Mehmet Nuri Küçükköylü İ.Ö.O.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Ürün Stratejisi Girişimcili4. Ürünün Verdiği Mesajlar Büyük Boy Ambalajlar Beyaz renk ağırlıklı deterjan ambalajları Beyaz renk beyaz eşya Siyah ya da.
ANASINIFI YAZ TATİLİ ÖDEVİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ALIŞVERiŞ REHBERiMiZ ALIŞVERiŞTE NELERE DiKKAT EDELiM?
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
UNILEVER DÜNYA - 40 MİLYAR EURO CİROSU İLE - GIDA, EV VE KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNLERİ ALANINDA 150 ÜLKEDE FAALİYET GÖSTEREN, - 155,000 ÇALIŞANI, MARKASI.
PAZARLAMADA İNOVASYON
E-TİCARET.
Yeni Pazarlama Teknikleri
SURRAM.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Tıkır Top
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Tedarikçi Firma Sunumu
İNOVASYON.
Bunu okumak sizi herhangi bir borç yükü altına sokmayacaktır.
İSTEDİĞİNİZ SORUNSUZ BİR TAŞINMA İŞLEMİ İSE >DOĞRU YERDESİNİZ< EVDEN EVE NAKLİYAT Adres: Kemalpaşa Mah. 20/4 Sk. No:21 Bağcılar / İstanbul Telefon : 0212.
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
İZİNLİ PAZARLAMA.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
SIFATLAR.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Ares Bilişim Sistemleri
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Bu India’dan gelen TANTRA.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN
Sunum transkripti:

Güncel Pazarlama Yaklaşımları - 7

Bisiklet pazarı Piyasada çok farklı marka ve model var Bütün bisikletler kalite ve özellikler anlamında birbiriyle neredeyse aynı O zaman müşteriler bu farklı bisikletler arasından en düşük fiyatlı olanı seçerler Çin ve Hindistan’ın yıpratıcı etkileri her geçen gün artacak

Farklılaşma Emtialaşma-aynılaşma yaygınlığı Tüm pazaryerleri kalabalık Şiddetli rekabet Fiyatlar düşmekte, pazarlama yatırımları artmakta ve karlar düşmekte Farklılaşma: Yaşam – ölüm mücadelesi Ne yapacağız?

İnovasyon Hemen hemen bütün iş kollarında en temel sorun aynılaşmadan kaynaklanmaktadır Farklılaşmak Yani, müşterilerin istediği veya isteyebileceği ama rakiplerin henüz sahip olamadıkları özelliklere sahip ürün ve hizmetler sunabilmek İnovasyon: Daha önce sizin düşündüğünüz anlamda kimsenin aklına gelmemiş olan ürün, hizmet veya iş modeli özelliklerini hayal edip bunları hayata geçirmekle ilgili olan yaratıcı faaliyetin sonuçları

Yani “icat etme” fiilinin günümüzdeki karşılığı Her yenilik inovasyon anlamına gelmez Herkes mağazayı 10’da açıyor ben 8’de açacağım – yenilik, inovasyon değil Bir yeniliğin inovasyon sayılabilmesi için, bu yeniliği bulan kişi ya da kurumun bu icat sayesinde piyasadaki tüm alternatiflerden farklılaşması ve bunun sonucunda da müşterinin satın alma davranışını kendi lehine çevirebilmesi gerekir

Yani, müşterilerin bu yeniliği daha çok satın almaları ve diğer alternatiflere göre daha yüksek fiyat ödemeye gönüllü olmaları gerekir, kısacası daha iyi para kazandırması gerekir İnovasyon=para kazandıran yenilik İnovasyon=farklılaştıran yaratıcılık

Deneyim İnovasyonu Bugünün iş dünyasında ne üretiyor veya satıyor olursanız olun bu ürün, hizmet veya ticaretinizin içine “deneyim” boyutunu koyamadığınız sürece başarı şansınız giderek azalacaktır Deneyim, müşterilerinizin sizin sattığınız ürünle ilişkilerinde sizin ürününüzün onlar üzerinde yaratacağı etkiye verilen isim Bu etki sıradan bir üründe “nötr” dür. Sıradışı üründe “hayranlık”, “şaşkınlık” olabilir

Aslolan, sizin ürün veya hizmetinizle ilgili tüm tüketim aşamalarında müşterinizin hayranlık ve “başka yerde yok” izlenimi edinmesini sağlayabilmektedir. Olumlu izlenim için kolay kolay unulamayacak deneyimler yaşatın Peki bu deneyimler ne olacak? İşte deneyim inovasyonu da bu soruya yanıt arıyor

FAT DUCK (ŞİŞMAN ÖRDEK) RESTORANI

Farklılaşan ürünler

Yenilikler…

Pazarlamanın kurallarından biri: Herkese herşey satılamaz Hedef kitle belirlenmeli, segmentasyon yapılmalı İnovasyonun değeri ne olacak? Evimi 250 bin TL’ye satıyorum (aslında 180’e razıyım) Bu fiyatta ısrarlıyım, kesinlikle düşmüyorum Peki evin değerini kim belirliyor? AZ SONRA…

Ürünün Verdiği Mesajlar Büyük Boy Ambalajlar Beyaz renk ağırlıklı deterjan ambalajları Beyaz renk beyaz eşya Siyah ya da kırmızı renk spor otomobil Kırmızı renk ağırlıklı çikolata ambalajları Ambalajın köşeli ya da yuvarlak hatlara sahip olması Plastikten yapılmış ambalaj Ağaç ürünlerinden yapılmış ambalaj

“Müşteri rafın önüne geldiğinde, ambalaj ilgisini çekebilmek için temsil ettiği ürünün ucuzluğunu, pahalılığını, kalitesini ya da ekonomikliğini haykırmalı, mırıldanmalı ya da fısıldamalıdır.”

Ambalajın Özellikleri (VIEW) Görünebilirlik – visibility Bilgi – Information Duygusal çekicilik – emotional appeal Çalışırlık - workability

Mor renk kimin? Kırmızı renk kimin? Noel Baba Kimin? Gülümseme kimin?

ÜRÜNÜN NİTELİKLERİ VE İLETİŞİM Nokia’nın melodisi Nokia’nın menüsü Coca-cola şişesi Bir cep telefonu günde ortalama dokuz kez çalar. Zilin çalışı yaklaşık 8 saniye sürer. Böylece, bir kişi yılda 7 saat kadar zil sesi dinler. Elinde cep telefonu olanların dışında etraftan bu sesi duyan kişileri hesaba katmıyoruz bile.

Mor İnek Stratejisi Pazarlamada Yeni Bir P Purple Cow Mor inek ilginçtir (bir süreliğine)

Dikkat çekici olan bir şey konuşulmaya değerdir. Dikkate değerdir Dikkat çekici olan bir şey konuşulmaya değerdir. Dikkate değerdir. İstisnadır. Yenidir. İlginçtir. Mor inektir. Sıkıcı olan şey fark edilmez. Kahverengi bir inektir o.

Dikkat Çekici Pazarlama Ürün ya da hizmetinize dikkate değer özellikler ekleme sanatıdır. Son dakika olarak pazarlamaya girişmek değil, dikkat çekici olmadığı sürece görünmez olacağını bilmektir. Neden dikkat çekmemiz gerekiyor?

Herkes devamlı trans halinde (çok meşgulüz) Burslar ne zaman yatacak Herkes devamlı trans halinde (çok meşgulüz) Burslar ne zaman yatacak? Zayıflamak istiyorum Bu okul canıma tak etti İnsanlar problemlerini, hayallerini düşünüp dururlar İlanınıza, ürününüze bakanlar gerçekte nerdeler acaba? Ortalama insana günde 2-3 bin satış mesajı iletiliyor Başlarını kaldırıp size dikkat etmeleri İnsanlar reklamların bulunmadığı toplumda yaşamak isteyebiliyor Birçok ürünün fark edilemediği bir dünya yarattık 60 çeşit şampuan var Onların transına girip oradan çıkarmak ve kendi transınıza sokmak

Mevcut Seçenekler Mevcut Zaman

Dağıtım Ağınızı Genişletin Reklama Yatırım Yapın Dağıtım Ağınızı Genişletin Muhtemelen 30 yıl kadar önce gördüğünüz bir reklam yüzünden, bir krakere, çikolataya 50 kr. – 1 lira daha fazla ödüyorsunuz. Bu reklam yüzünden hayatınız boyunca fazladan kaç lira ödüyorsunuz? Kar Edin Daha Fazla Ürün Satın

ESKİ KURAL: GÜVENİLİR, ALIŞILMIŞ ÜRÜNLER YARATIN VE GENİŞ ÇAPLI BİR PAZARLAMAYLA BİRLEŞTİRİN Yeni Kural: Doğru insanların isteyeceği dikkat çekici ürünler yaratın

Unilever Algida Becel Cif Clear Domestos Dove Elidor Knorr Komili Lipton Omo Rinso Sana Signal Yumoş

P & G Alo Ariel Ace Pantene Head & Shoulders Blendax Rejoice Orkid İpana Gilette Prima Duracell Braun

Değişiklikleri seven, yeni şeylerden hoşlanan ve gerçekten sizin sattığınız ürünü arayan insanlara satmak, gerisini onlara bırakmak Erken benimseyenleri etkileyebilecek kadar dikkat çekici, ama aynı zamanda onların, fikri çan eğrisinin geri kalanına yaymak için zaman ayırmalarını kolaylaştıracak kadar da esnek ve çarpıcı bir ürün tasarlamalısınız Yenilikçiler Erken Benimseyenler Erken ve Geç Çoğunluk Sona Kalanlar

Marka=Fikir Yayılmayı başaran fikirler= fikir virüsü Anahtar rol yayıcılara aittir. Bütün tüketiciler fikrinizi kulaktan kulağa yayarak sanki sizin işiniz için uğraşıyor gibidirler, sizde arkanıza yaslanıp başarının gelmesini beklersiniz Virüsün yayılmasını heyecanla izlersiniz Bunlar olurken, P&G ve unilever reklama yılda milyarlarca dolar harcamaya devam eder. Herhangi bir kişiye reklam, hiçbir işe yaramaz Parayı reklama değil, geliştirme aşamasında harca Mor inek ucuz bir kısa yol değil ama işe yarar

Büyük Rakamlar Kanunu Yaptığım reklamla 100 milyon kişiye ulaştım Ulaşılan kitlenin % 0,000001’i ürünümü aldı Satılan ürün adedi=1

Mor İnek Olmak Vay Be dedirtmek, sıradışı, büyüleyici olmak Hile yapmanız gerekiyor Eski moda, reklam temelli teknikleri kullanmama, oyunu kuralına göre oynamama Herkes için herşey olmaya çalışmamak Phoenix oteli ve Rock’çılar İnek azdır, çünkü insanlar ondan korkarlar Mor İnek’inizin işe yarayıp yaramayacağını bilemezsiniz Sıradan olma daima başarısızlığa götürür, sıradanlık her zaman en riskli stratejidir

Farkedilmemek Eğer farklıysanız, Bazı insanlar muhtemelen sizden hoşlanmayacaktır. Farklı olmanın tanımı budur Bir korkağın en çok umduğu şey, fark edilmemektir, çünkü eleştiriler göze çarpana gelir Okul sıralarını düşünün

İki Seçenek Görünmeyen, bilinmeyen, güvende olan ve eleştirilmeyen olmak Emsalsiz, harika ve inek olmak için şansı kullanmak Sevgi Yolunda çok sayıda lokanta, fast-food dükkanı var, hangisi MOR İNEK

Git gide çok az insan mor inek olmaya teşebbüs ediyor Ama dikkat çekici olmanın ödülü artarak devam ediyor Mor inek olmayla yaratılan faydanın yarılanma süresi vardır Starbucks=Mor İnek; artık sıradan davranıyor Fark edilirin zıddı, “çok iyidir” Çok iyi her gün olan bir şeydir ve üzerinde konuşulmaya değmez Çok iyi bir şey mi yapıyorsunuz? Peki ne kadar çabuk bundan vazgeçebilirsiniz? Ürünlerinizin biriktirilebilir modellerini yapabilir misiniz?

Otaku Hobiden büyük, saplantıdan küçük Farklı bir ürüne karşı duyulan istek, Denenen bir ürünü arkadaşa anlatma arzusu Otaku’su olan piyasalar daha iyi Pazarlama, ürünün kendisi ya da ürün pazarlamanın kendisidir Otaku’su olanlar mor inek yaratıyor – Sturbucks CEO’su Ucuzluk, Mor inek için savaştan çıkmanın tembel bir yoludur Mor inek, yüksek fiyatlı ürünlerin ve sengin tüketcilerin özel sahası değildir – Wal-Mart, IKEA

Uzlaşma Sorunu Deve, bir komite tarafından tasarlanan attır. Pazarlamanın hedefi mor inek yaratmaksa ve inek bazı yönleriyle aşırı kaçacaksa, bu konuda uzlaşma başarı şansını azaltacaktır Vanilyalı dondurma uzlaşmalı bir dondurma Hemen her pazarda sıradan olan kapılmıştır, liderin en büyük özelliği sıradanlığıdır – Filiz Makarna Fındıklı dondurma = MOR İNEK Artık pazarlamacı değil, tasarımcıyız

Ürün çok sıradan…. Sıradan bir ürün=TUZ Morton tuzu Yemeğe lezzet kattığı için satışları milyon dolarlarla ifade ediliyor Ürününüz tuzdan da mı sıradan? Küçük düşünün (Olabilecek en küçük pazarı düşünün)

MOR İNEK OLDUM, ŞİMDİ NE YAPAYIM? İnekten alabileceğiniz kadar süt alın. Onu nasıl zamana yayacağınızı ve ondan olabildiğince uzun zaman nasıl kazanç elde edeceğinize bakın Onun faydaları bir gün kaçınılmaz olarak yok olduğunda, zaman içinde ilkinin yerini alacak yeni bir mor inek icat edebileceğiniz bir ortam yaratın

Muhteşem bir teori ortaya çıkarmanın tek yolu, gerçek dünyada neyin işe yaradığına bakmak ve kazanılmış başarıların ortak noktalarını belirlemektir. Mor inek olan şirketler Ortak hiçbir şeyleri yoktur, en uçta olanlardır, en kenardadırlar, çok hızlı veya çok yavaş, çok pahalı ya da çok ucuz, çok büyük ya da çok küçük

Kuş Tüyü Teorisi

Evin Değerini kim belirliyor??? Değer, tüketicinin gözünde anlam kazanır Bir ürünün veya hizmetin objektif ve subjektif değeri var 18 ayar bileziğin objektif değeri kaç gram olduğu, 18 ayar bileziğin tasarım ve işçiliği subjektif değeri Ürün ve hizmetinizin subjektif değeri tüketici tarafından ne denli yüksek olarak algılanırsa, siz o denli yüksek fiyata satabilirsiniz Fat Duck (Şişman ördek) lokantasında ödenen hesap sadece yemek malzemelerinin, genel giderlerin ve şefin ücretinin toplamından oluşmaz (belki %50sini oluşturur) Hesabın asıl yüklü kısmı orada yaşadığınız deneyim, Bu deneyimin değerini de müdavimler belirliyor

Ürünün subjektif değeri dediğimiz kısım farklı insanlara göre çok farklı şeyler ifade edebilir. Yemek yemeyi sadece karın doyurmak amaçlı bir etkinlik olarak gören kişi ve kişiler için yemek deneyimine ödenecek para tamamen israftır Yani onlar için Şişman Ördek’in sunumundaki subjektif değer sıfırdır Ama sıradışı yemek yeme amaçlı olarak dünyanın öbür ucuna gitmeye razı olan ve adına “foodie” denilen büyük bir tüketici kitlesi var Onlara göre bu yemek deneyiminin subjektif değeri “paha biçilemez” özelliktedir.

Davranış Bilimciler insanoğlunun yaşamlarını dört farklı düzeyde idrak ettiğini söylerler: Fiziksel Duygusal (Subjektif değeri saptar) Entelektüel (Objektif değeri saptar) Ruhsal (İnançlar ve iç huzur)

Bir ürünün objektif değerinin yanında, bu ürünün kendilerine sağlayacağı fiziki, duygusal, ruhsal ve entelektüel katkılarının da olması gerekir Müşterilerim kim? Ortak değerleri, inançları nedir? Hiçbir rakipte olmayan ne gibi yenilikler yapabilirim?

Değer Modeli Fiziksel Duygusal Entelektüel Ruhsal Neşelenme İyi hissetme Öğrenme Huzur Zevk Statü Bilgi Güven Rahatlık Kendine saygı Takdir etme Dürüstlük Kolaylık Mutluluk Mükemmeliyat Ruhsal gelişim Bağımsızlık Bireysel kimlik Preformans Toplumsal bilinç Emniyet Tanınma Etkinlik-verimlilik Yaratıcılığı ifade Hayatta kalma Kişisel gelişme Akıllı-uyanık olma Nail olmak

Vay canına, öyle keyif aldım ki bir daha başka yerden alışveriş etmem Bu şirketten asla alışveriş etmem Olsa da olur olmasa da

Tüketim Zinciri İhtiyacı farketmek Araştırma Seçme Sipariş – satın alma Finansman Ödeme Teslim alma Montaj Depolama ve taşıma Kullanım Tamir ve iade Servis Elden çıkarma

Her tüketim aşamasında müşterilerinizin yaşadığı olumlu olumsuz tüm deneyimlerin envanterini çıkarmalısınız Olumsuz, nötr, çok olumlu deneyimler Müşterilerin yaşadığı olumsuz deneyimleri nasıl ortadan kaldırabiliriz? Bunun için işimizi yeni baştan nasıl tasarlayabiliriz? Başka sektörlerden de fikir almalısınız (ford-mezbahane örneği)

Deneyim inovasyonu Müşteri değer gruplarına göre farklı segmentlere ayırmak Bu hedef müşteri gruplarının her biri için ilgili tüketim zincirini çıkarmak Zincirin her bir halkasında yaşanan tüm olumsuz deneyimleri ortadan kaldıracak süreç tasarımları yapmak

Deneyim inovasyonu bütünsel bir şey olmak zorundadır. Tüketim zinciri halkalarının sadece bir tanesinde yapılacak muhteşem bir iyileştirme ve olağanüstü deneyim, diğer bir halkadaki olumsuz deneyimin gölgesi altında kalabilir Sizi farklılaştıracak tek bir yaratıcı buluşun taklit edilme şansı yüksek olmakla birlikte, bütünsel bir bakışla tasarlanmış farklılaşmaları rekabetin kolay kolay taklit etmesi mümkün değildir. Sturbucks kahve şirketinin neden farklı olduğunu kimse daha henüz tam olarak anlayabilmiş değildir

Ne yapılabilir? Müşteri tüketim zincirini yeni baştan tasarlayın ve özellikle de bazı zincir halkalarını ortadan kaldırıp belki bazen daha farklı yeni halkalar eklemek suretiyle piyasada hiç olmayan bir tüketim zinciri yaratın Mevcut olan tüketim zincirinizdeki bazı halkaları birleştirip sayılarını azaltın veya bazı halkaları tamamen yok etmek için dijital teknolojileri kullanın. Zinciri kısaltın Tüketim zincirindeki bazı halkaları daha akıllı hale getirin Zincirin halkaları arasındaki zaman kayıplarını ortadan kaldırın Tetikleyici olayları tekelleştirmeye çalışın Amazon.com yepyeni bir tüketim zinciri

Bir futbol müsabakası Çay, kahve, gazoz, sandviç almak isteyen seyirciler Bütün sırayı geçip kalabalıkta büfe sırasına girme, zar zor siparişini verme Oysa cep telefonuna bağlı bir yazılım kullanmak suretiyle seyirci yerinden kalkmadan büfeye siparişlerini verebilir, Büfenin elemanları maç esnasında bu malzemeleri sorunsuz bir şekilde yerine ulaştırıp seyirciye harika bir deneyim yaratabilirler

Ödev İstediğiniz bir sektörde tüketim zinciri için ne yapılabilir? Sorusunun altında yer alan stratejilerden bir yada birkaçını uygulayın. 10 Aralık’a kadar teslim edin