ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Advertisements

Öğretim Planlaması.
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRETİM TASARIMI MODELLERİ
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı )
AYŞEGÜL KAYA.  Çekirdek Modeller (addie, gagne, briggs,wagner mod.)  Doğrusal Modeller (dick and carrey)  Esnek Modeller (assure, morrison, ros mod)
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TANILAMA.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
ASSURE Modeli.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
Nihan Karabulut Aysun Güler Seda Erdem Esma Nur Bostanoğlu
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı )
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Öğretim Sürecinin Tasarımı
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

ASSURE Modeli Hayrettin Binzet

Bir konuyu anlatacağınız bir dersi düşünelim…. Nasıl hazırlanırdınız? Kendinizi sınıfa girerken düşünün. Ne yapardınız? Her öğretmen ne yapmalıdır? Maksimum öğrenme düzeyini sağlamak için öğrenme ortamını nasıl yapılandırırdınız? Bir daha bu dersi verişinizde nasıl bir yöntem izlerdiniz?

Tanım ASSURE modeli; bir dersin geliştirilmesinde ve öğretim teknolojilerinin nasıl kullanılabileceğinin planlanması için geliştirilmiş adım-adım işlemler bütünüdür.

Hangi sorunların çözümünü hedefler? Bir ders planının hazırlanma aşamalarını sistematikleştirerek ders planı hazırlama Etkili materyal seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi süreçlerinin geliştirilmesini sağlar.

Nasıl bir öğretim öngörür? Dayandığı kuram: Davranışçı ve bilişsel Programlı öğretimi Gagne'nin öğrenme koşullarını kapsamaktadır 

ASSURE Modeli Sınıf içi uygulamaları, 1 ders saatini planlama, yürütme ve materyal seçme için bir kılavuz niteliğindedir.

Öğrenme-öğretim süreçleri ya da öğretim materyallerinin tasarımına  ilişkin öngördüğü sürecin ayrıntıları  ya da aşamaları nelerdir?    Her bir aşamada ne tür ayrıntılar  öngörmektedir?

ASSURE Modeli Aşamaları

A- Analyze Learners (Öğrencilerin Analizi) Genel özellikleri (yaş, ögrenme düzeyi, meslek, kültürel ya da sosyo-ekonomik faktörler) Giriş yetenekleri (bilgi, yetenek ve tutumları)  Öğrenme stilleri (Algısal tercihler ve güçlülükler, bilgi işleme alışkanlıkları, motivasyonel faktörler ve psikolojik faktörler)  

S- State objectives (Hedeflerinin belirlenmesi) Her bir öğrencinin hangi öğrenme hedefine ulaşması beklenmektedir? Öğretimin sonuçları nelerdir?

Hedeflerin ABCD’si Audince (Topluluk) Behavior (Davranış) Conditions (Şartlar) Degree (Derece/Seviye)

Hedeflerin Sınıflandırılması Bilişsel Duyuşsal Psiko-motor  Bireylerarası 

Yöntemin seçilmesi Ortamın seçilmesi Materyalin seçilmesi S- Select methods, media and materials  (Yöntem, ortam ve materyallerin seçimi)  Yöntemin seçilmesi Ortamın seçilmesi Materyalin seçilmesi Mevcut materyallerin seçimi Mevcut materyallerin revizyonu. Yeni materyal tasarımı.

U- Utilize media and materials (Ortam ve materyallerden yararlanma) Materyallerin hazırlanması Ortamın hazırlanması Öğrencilerin hazırlanması Öğrenme deneyimlerinin sağlanması

R- Require learner participation (Öğrenci katılımını sağlama) Hedeflere ulaşmayı sağlayacak aktiviteler Etkileşim Geri bildirim 

Evaluate and revize (Değerlendirme ve düzeltme) Öğrenciyi değerlendirme Öğretimi (ortam, materyalleri vb.) değerlendirme

Sonuç

Hangi koşullarda kullanılabilir? Öğretimin sistematik olarak planlanması ve yürütülmesinde Materyal seçimi, kullanımı ve değerlendirilmesinde kılavuz olarak

Zayıf yönleri nelerdir? Zaman alıcı olması

Güçlü yönleri nelerdir? Riskleri önceden satın alır Öğretimin sistemli planlamasında ve materyal seçiminde etkilidir Classroom Link programı ile bilgisayar ortamında uygulama imkanı sağlanmıştır.

ASSURE Modeli Hayrettin Binzet