NASIL ERASMUS ÖĞRENCİSİ OLURUM … Bölüm 2 Dış İlişkiler Koordinatörlüğü
İçindekiler Evrakların Koordinatörlüğümüze iletilmesi ve sonrasında yapılması gerekenler….! Pasaport çıkartmak için başvuruları ne zaman yapabilirim….…! Vize İşlemlerine ne zaman başlayabilirim. ? Vizem çıktı ne yapacağım …!! Gidiyorum herhalde Artık yeni Üniversitemdeyim …
Evrakların Koordinatörlüğümüze iletilmesi ve sonrasında yapılması gerekenler….! Koordinatörlüğümüzce istenen evrakların öğrencilerimiz tarafından tamamlanmasından sonra, Eksiksiz ve doğru olarak Koordinatörlüğümüze elden iletilmesi.. Koordinatörlüğümüzce evrakların kontrol edilmesi.. Gerekli hallerde düzeltilecek evrakların tanzimi ve öğrenci ile tekrar iletişim kurulması…….. Nihayetinde, tüm evrakların ilgili karşı Üniversitelere posta ve fax ile gönderilmesi işlemleri yapılır (Koordinatörlüğümüzce ). Tüm bu hazırlıklar, karşı Üniversitelerin ilan etmiş oldukları SON BAŞVURU tarihlerinden (deadline) önce yapılmak zorundadır.
- 2 - Evrakların karşı Üniversiteye ulaştırılmasından sonra takip edilecek hususlar ; Koordinatörlüğümüz evrakların karşı Üniversitelere tam ve eksiksiz ulaştırılmasından sorumludur, evraklarda daha sonra oluşabilecek herhangi bir düzeltme ve değişim Koordinatörlüğümüzce takip edilecek ve ilgili bölüm koordinatörleri ile temasa geçilerek zaman kaybetmeden gerekli düzeltmeler yapılacaktır. Evraklar ile ilgili hiçbir problemin kalmadığı andan itibaren, karşı Üniversitelerin ; öğrencilerimize ait ACCEPTANCE LETTER ( Kabul belgelerinin ) gelmesi için bekleme süresi başlayacaktır. Bu belgenin doğru ve eksiksiz ulaşması ÖNEMLİ bir husustur. Kabul belgelerinin Üniversitemize ulaştırılması Üniversitelerin idari işleyiş yöntemine göre değişmektedir, ancak edinilen tecrübelere göre görülmüştür ‘ki, bu belgenin tarafımıza ulaştırılması süresi 30 ile 60 gün gibi bir zamanı kapsamaktadır. Bu maksatla, karşı Üniversitelere gönderilecek olan tüm gerekli evrakların bir an önce doğru, eksiksiz ve en kısa zamanda gönderilmesi işlemi ÖNEMLİ bir konudur.
- 3 - ACCEPTANCE LETTER ( kabul belgelerinin ) Karşı Üniversitelerden Koordinatörlüğümüze ulaştırılmasından sonra yapılması gerekenler… Bu belge sizler için gerekli ve ÇOK önemli bir belgedir. Talep etmiş olduğunuz dönemde karşı Üniversitede eğitim alabileceğinizi belgeler. Ayrıca Gidilecek olan Üniversitelerin bulunduğu Ülkelerin Büyükelçilikleri ve/veya Konsolosluklarından istenecek olan VİZE başvuruları için MUTLAK SURETTE GEREKLİ BİR BELGEDİR. Bu belgenin Orijinali sizlere verilecek olup, 1 adet kopyası Koordinatörlüğümüzde saklanır. Bazı Üniversiteler Ev adreslerine göndermektedir. Bu durumda öğrencilerin hiç vakit kaybetmeden koordinatörlüğümüzle irtibata geçmeli ve bir kopyasını bize ulaştırması gerekmektedir.
Pasaport çıkartmak için başvuruları ne zaman yapabilirim….…! Sizden istenen evrakların Koordinatörlüğümüze teslim edilmesinden sonra, Pasaportlarınızın çıkartılabilmesini teminen sizlere verilecek ilgili evrakları Koordinatörlüğümüzden temin edebilirsiniz. Yurt dışında eğitim almaya hak kazanan ADAY ASİL öğrencilerimiz Pasaport harcı muafiyet belgesi hazırlayarak bize teslim ederler. Koordinatörlük Davraz Vergi Dairesine hitaben yazılmış bir pasaport istek yazısı verir. Söz konusu yazı ile öğrenci davraz vergi dairesine gider, orada elden bir yazı alır ve 4 adet fotoğraf + nüfus cüzdanı ve fotokopisi + pasaport talep bedeli ile birlikte ( yeni adliye sarayındaki) Pasaport Şube Müdürlüğüne şahsen başvurular yapılır.
Vize İşlemlerine ne zaman başlayabilirim …. ? Öğrencilerimiz, karşı Üniversitelerin gönderecekleri ACCEPTANCE LETTER ( Kabul Belgelerinin ) Orijinali Koordinatörlüğümüze dönmesi durumunda Vize işlemlerine başvuru yapabilirler. Başvurular mutlaka Şahsen yapılmalı ve başvuru öncesinde MUTLAKA Konsolosluklar ve/veya Büyükelçilikler ile görüşülüp randevu alınmalıdır. Konsolosluk veya Büyükelçiliklerin genel olarak istedikleri belgeler şunlardır. a)Yurt dışında kalacağınız süreyi ve daha sonraki 6 ayı kapsayan PASAPORT.. b)Onaylanmış learning agreement ( öğrenim anlaşması ) c)Kabul belgesi – Acceptance Letter ( aslı ) d)Yurt dışında kalacağınız süreyi kapsayan Sağlık Sigortası ( özel sigortalardan temin edilir. ) Minimum Euro’yu kapsayacak şekilde. e)Koordinatörlüğümüz tarafından verilecek Erasmus Öğrencisi olduğunuzu ve hibe alacağınızı bildiren belge. f)Ailenizin ve sizin maddi durumunu gösteren her türlü evrak ve banka teminatları g) Bu evrakların yanı sıra ayrı bir evrakın istenmesi halinde ilgili evrakın temin edilmesi öğrenciye aittir.
Vizem çıktı ne yapacağım …!! Vizeniz çıktı, gözünüz aydın !! Artık yurt dışı eğitimine başlamanıza az kaldı … Daha önce Ziraat bankası Isparta Merkez şubesinde açtırmış olduğunuz EURO hesap numaranızı vermek ve ayrıca gitmeden önce yapmanız gereken son işlemleri ( SDÜ – Öğrenci anlaşma metninin imzalanması, pasaportunuzun mühürlü sayfasının fotokopisini ve diğerlerini ) yapmak üzere MUTLAKA Koordinatörlüğümüze uğrayınız. Uçak biletinizi almayı unutmayın …!!!
HİBELER (Öğrenim Amaçlı) HİBELER (Öğrenim Amaçlı) ÜLKELERAYLIK HİBE MİKTARI (AVRO)ÜLKELERAYLIK HİBE MİKTARI (AVRO) AVUSTURYA 463 BELÇİKA 429 BULGARİSTAN 300 GÜNEY KIBRIS RUM KESİMİ 382 ÇEK CUMHURİYETİ 420 ALMANYA 425 DANİMARKA 596 ESTONYA 365 İSPANYA 438 FİNLANDİYA 515 FRANSA 497 İNGİLTERE 540 YUNANİSTAN 407 MACARİSTAN 403 İRLANDA 523 İTALYA 480 LİTVANYA 326 LÜKSEMBURG 429 LETONYA 365 MALTA 365 HOLLANDA 468 POLONYA 403 PORTEKİZ 395 ROMANYA 322 İSVEÇ 493 SLOVENYA 386 SLOVAK CUMHURİYETİ 373
Gidiyorum herhalde Son check listesini kontrol edelim !!! Gideceğim döneme ait hibenin ilk dilimi ( % 60 ) olan miktar EURO hesabıma yattımı …? Beraberimde götüreceğim evraklarım tamam mı ? -sigorta poliçem.. -kabul belgem ( acceptance letter ) -erasmus öğrencisi olduğuma dair belgem. -konaklama formu ( accommodation letter ) -Öğrenim anlaşmam ( learning agreement ) -vizeli pasaportum.. -BİLETİM.. -Beni karşılamaları için karşı üniversite ile yaptığım son mail mesajım ve gelen cevabı.. -Ve bavulum tabiki…….
Artık yeni Üniversitemdeyim Artık yeni Üniversitemdeyim Bazı Üniversiteler öğrenim başlamadan önce Erasmus Öğrencileri için Oryantasyon programları düzenlemektedir, bu durum karşı üniversitelerin akademik takvimlerinde yer alır, buna göre oryantasyon programlarına katılmanız gerekecektir. Üniversiteler ulaşıldığında ilk uğranacak birim Üniversitelerin Dış İlişkiler birimleridir. Buradan derslerinizin hangi zaman içinde başlayacağı, ilgili birim öğretim elemanlarına nasıl ulaşılacağı, ilgili ülkede OTURMA MÜSADESİ için nelerin, hangi zaman dilimi içinde yapılacağı sizlere bildirilir. Eğitim göreceğiniz Üniversitede konaklama imkanlarının (yurt) var olup olmadığını, yok ise nerede konaklamanın yapılacağını MUTLAKA daha önceden sormuş ve yerinizi ona göre ayırtmış olmalısınız…!!! Daha önceden learning agreement ( öğrenim anlaşmanızda ) belirlemiş olduğunuz derslerin verilip verilemeyeceğini kontrol ediniz, ders değişikliği var ise MUTLAKA ders değişiklik formunu (Web sitemizde bulunan LA ‘nın 2. Sayfası) doldurup imzalattıktan sonra ( en geç 4 hafta içinde ) Koordinatörlüğümüze ulaştırınız.