ELEKTRİKLİ ARAÇLAR 2020 yılında, binek araç üretiminin yüzde 2 ile 5’ini sadece elektrikle çalışan araçlar oluşturacak. Otomotivin ibresini çevirdiği,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
Advertisements

OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
Windows Intune ile Modern Cihaz Yönetimi
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
RENAULT TRAFIC MULTIX GRAND CONFORT 6M3 2
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
Mühendislik Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
ÇEVRE VE TOPLUM GERİ DÖNÜŞÜM Ahmet Burak Köseoğlu
Ürün Geliştirme Konsept ve Stil Geliştirme Araç Tasarımı
YENİ MOBİL YAZICILAR. Mobil Yaşam Gittikçe Büyüyor • çeyrekte toplam akıllı telefon kullanımı 1 milyar cihaza ulaştı. • 2015 yılında bu rakamın.
Bu sembol Neyi İfade Eder ?
Elektrikli Hidrolik Sistem
EŞME BELEDİYESİ KEMERKENT TOPLU KONUT PROJESİ
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
PV Modüller  PV hücreler güneşten aldıkları enerjiyle elektrik üreten yarı iletken malzemelerden üretilmişlerdir. Bu hücrelerin boyutları genelde kare,
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
III- Deneysel Çalışmalar IV-Sonuçlar ve Değerlendirme
KİMYAGER BAKIŞIYLA TEKNOLOJİNİN KİLOMETRE TAŞLARI I. ENERJİ VE ULAŞIMI Kimyagerler ve kimya mühendisleri, karadan hava ve uzaya uzanan bir alan üzerinde.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
Prof. Dr. Sedat ALTIN Erzincan Üniversitesi Tıp Fakültesi
Akıllı Şebekelerde İletişim Teknolojileri
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
«Akıllı Şebeke: Tercih Değil; Zorunluluk»
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
GLOBAL EKONOMİK KRİZİN ENERJİ SEKTÖRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Sıradışı Bir Liderlik Okulu
BP ve Emisyon Ticareti Tahir Uysal BP Türkiye. 2 BP ve Yenilenebilir Enerjiler Emisyonların azaltılması −İş kollarında emisyonların azaltılması −Alternatif.
Hastane Odaklı Enerji Verimliliği Uygulamaları
ÖZLEM GÜLŞEN Genel Sekreter İZMİR ÜYE TOPLANTISI.
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ DERSİ 6. GRUP SUNUMU
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
ÇED YÖNETMELİĞİ T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER
İZOLATÖR VE PARAFUDR.
Güneş enerjisi.
BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ KATI ATIK YÖNETİMİ -ÇEVRE ve GERİ KAZANIM
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yakıt Pilleri.
ELEKTRİK ELEKTRONİK BÖLÜMÜ
DENEYLERİN ABC’si. Ağaç lifleri Bitkilerde bulunan ağsı yapılardır.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
YERLİ ÜRETİM DERİNLİĞİNİN ÜLKE VE SANAYİMİZE KATKILARI
facebook.com/groups/beunmetalurji.
ANTİKA Eski model otomobillerin dizilerde, filmlerde gösterilip ilgi görmesi üzerine mailce grubu üyelerinden nisa hanım mailce grubu üyeleri.
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKNOLOJİLERİ ALANI MEZUNLARI SINAVSIZ GEÇİŞ.
Hidrojenin motorlarda yakıt olarak kullanılması durumunda petrol kökenli motor yakıtlara oranla birçok önemli avantaj saglanmaktadır. Yüksek alev.
HIBRIT ARAÇLAR Hazırlayanlar: Hasan Timur Mustafa Han
IPARD II YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARI DESTEKLERİ TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ IPARD YÖNETİM OTORİTESİ İstanbul 07 Nisan
Abdülkadir KOÇER, İsmet Faruk YAKA, Afşin GÜNGÖR Akdeniz Üniversitesi Bir Konutun Elektrik İhtiyacının Yazılım Desteği İle Tespit Edilmesi.
YAKIT HÜCRESİ.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
HAZIRLAYAN: TEVFİK TOLGA SEVİM
YAKIT HÜCRESİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2.Maddenin Ayırt Edici Özellikleri
Türkiye LPG Piyasasında Gelecek Stratejileri
Sunum transkripti:

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR 2020 yılında, binek araç üretiminin yüzde 2 ile 5’ini sadece elektrikle çalışan araçlar oluşturacak. Otomotivin ibresini çevirdiği, yeni global trend olduğuna kesin gözüyle bakılan elektrikli araçlara dair edindiğimiz yeni bilgileri sizlerle paylaşmak istiyoruz. Peki ama, otomotivde global trend neden ibresini elektrikli araçlara doğru çevirdi? Bunun elbette bir tek değil, pek çok sebebi var. Yapılan çalışmalara göre bu sebepler arasında bireyselliğin artması, araç ile daha çok duygusal bağ kurulabilmesi (kişiselleştirme), çevreci beklentiler, CO2 regülasyonları, petrole bağımlılıktan kurtulma isteği, daha az malzeme, daha az hata, sessiz olması, mühendislik maliyetlerini düşürmesi, bugünkü araçlardan % 35 daha hafif olması, araç kullanım mesafe ve sürelerinin düşük olması yer alıyor.

AB ülkelerinde yaşayanların ortalama günlük seyahat mesafesi oldukça düşük. Halkın; % 28’i günde 10 km’den az, % 49’u 10 ila 50 km arasında, % 14’ü 50 ila 100 km arasında, % 9’u ise 100 km’den fazla seyahat ediyor. Yapılan bir araştırmaya göre, sürücülerin % 52’si yalnız ve araçları ile seyahat ediyor. % 80’i toplu taşıma araçlarını kullanmak istemeyeceğini ve arabalarından vazgeçmeyeceklerini belirtiyor. 2025 yılında ise toplam nüfusun % 58’inin kendi aracına sahip olacağı varsayılıyor.

Bugünkü öngörülere göre, ortalama 20 yıl daha benzinli ve dizel araçların üretimine devam edileceği düşünülüyor. Üretim adetlerinin ise elektrikli araç teknolojisi geliştikçe düşerek azalacağı ve en sonunda da % 100 elektrikli araç üretimine geçileceği bekleniyor. 2015 yılında ise sınırlı seri üretimlerin yapılması görüşülüyor. Elektrikli araçların yüksek adetli seri üretimi için yapılması gereken pek çok şey var. Bunların başında hükümetler tarafından uygulanacak teşvik ve vergi sisteminin yapılandırılması, altyapı modellemesi ve yapılandırılması için planlama, enerji depolama ve dağıtım sistemlerinin belirlenmesi, standardizasyon ve regülasyonlar, müşteri beklentileri ve yaklaşımı, inovasyon, geri dönüşüm merkezlerinin kurgulanması ve IT yatırımları için fonlama gelmektedir.

Almanya, 2011 yılına kadar e-mobilite, yeni enerji kaynakları, Ar-Ge ve batarya üretiminin geliştirilmesi için 500 milyon Euro başlangıç fonu ayırdı. Her yıl gelişmeler doğrultusunda ilave desteklere karar veriliyor. Almanya’nın 2020 hedefi ise 1 milyon elektrikli araç üretmek. İngiltere, hibrid otobüs alımı ile başladığı program için 2012 yılında Londra merkezine elektrikli olmayan araçların girişine izin vermemeyi planlıyor. Bu geçiş döneminin sancılı olacağı ve pek çok zorluğun ortaya çıkacağı kesin. Bu süreçte AB ülkeleri ile aday ülkeler arasında koordinasyon ve işbirliği sağlamak ve regülasyonları oluşturmak gerekecek. Bu değişim sürecinden en çok etkileneceklerden birisi de parça üreticileri olacak. Parça üreticileri ise en çok alüminyum, magnezyum ve kompozit malzeme kullanımlarındaki artışı, sistem tedarikçiliğini, gövde parçalarında yeni malzeme arayışlarını ve platin katalizatörleri tartışacak.

Elektrikli araçların gelişimi hiç kuşkusuz Ar-Ge çalışmalarını da hızlandıracak. Bu da yatırım yapılması gereken üretim gruplarını ortaya koyacaktır. Bu ürün gruplarının başında; akü, koltuk (şişme yöntemi ile ayarlanabilen koltuklar), cam (güneş enerjisi alan tavan camları), direksiyon (joy-stick, komposit plastik, i-phone yerleştirilebilir şekilde), ön konsol (akıllı sistemleri aktaran bilgisayar donanımları ile), tampon (esner nano malzemeler, karbon, silikon, kauçuk), alüminyum parçalar (iç tasarım ve gövde, kapı çerçeveleri, bagaj içi), aydınlatma elemanları (led ışıklar, gece görüşü için uzun menzilli tarayıcılı) gelmekte. Motor bloğu ve parçaları, egzoz, direksiyon, vites, metal tavan, şanzıman, debriyaj pedalı, radyo ve CD çalar ise elektrikli araçlarda bulunmayacak ürün gruplarının başında gelecek.