T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Fügen Toksü.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Girişimci: Candan İŞVEREN
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
İHTİYAÇ AKADEMİ’nin alt yapısı;
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
YERELDE AB SÜRECİ.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
TÜRKİYE’DE BİYOETANOL UYGULAMALARI VE SORUNLARI
e-Sertifika Programları
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
GLOBALCV İŞTESOSYAL PROJESİ İLE ARADIĞINIZ ADAYA ULAŞIR Türkiye’nin ilk sosyal kariyer sitesi İŞTESOSYAL ve en güncel dataya sahip portalı GLOBALCV ’nin.
İNGİLİZCE NİÇİN ÖĞRENİLMELİ ?  İngilizce 75 ’i aşkın ülkede 2 milyar dan fazla insan tarafından kullanılan özel,resmi dil, bilim dili statüsündedir.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
E- Ticaret Altyapısı.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Pazarlama İlkeleri.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dünyanın bilgisine açılan pencere...
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi 2007-2013 &

Stratejik Amaçlar 1/2 “…Dış tanıtım kampanyalarında, hedef kitleye hızlı ve etkin bir biçimde ulaşabilmek için elektronik ortamdan daha fazla faydalanılacaktır.” “…Turizmde, yeni bilgi ve iletişim teknolojilerine uyum sağlanmasına ve müşteriyle bağlantının bu yönde yapılmasına ağırlık verilecektir.”

Stratejik Amaçlar 2/2 “Tanıtımdan, ürün pazarlamaya ve bilgilendirmeye kadar internetin geniş bir yelpazede kullanılması sağlanacaktır. “Dünya nüfusunun, trend ve alışkanlıkların değişmesine paralel olarak, yaş gruplarına uygun tanıtım ve reklamlara ağırlık verilecektir.” (Türkiye Turizm Stratejisi Eylem Planı, Sayfa 24)

Dünya turizminde gelişen trend… değişen alışkanlıklar nedir ?

Trend 1/8 Ülkemizin turizm kapasitesini arttırmayı hedeflediği gelişmiş ülkelerde, turizm sektörü satışlarının çok önemli bir bölümü internet üzerinden yapılmaktadır.

Trend 2/8 ABD’de, yılda 65,5 milyar dolar işlem hacmine ulaşan e-turizm %43 payla internet ticaretinde en büyük yeri tutmaktadır. Avrupa’daki e-turizm pazarı ise, 34,5 milyar dolar hacim ve %49 yıllık büyümeyle ABD’nin yakın takipçisidir.

Trend 3/8 İnternet kullanımının giderek yaygınlaştığı Avrupa’da 300 milyon, ABD de ise 220 milyondan fazla kullanıcı bulunmaktadır. İşte…İnternet’ in dünya turizm ticaretindeki bu belirleyici rolü, yeni bir trend...yeni bir alışkanlık.

Trend 5/8 “Bilgi Çağı” ve “Bireysel Çağ” olarak nitelenen günümüzde internet kullanımının giderek yaygınlaştığı ve internetin temel bilgi sağlama platformu haline dönüştüğü dikkate alındığında, Bakanlığımızın İnternet ortamına ağırlık veren yeni tanıtım stratejisinin ve goTurkey.com portalının önemi daha iyi anlaşılabilir…

Trend 6/6 Bakanlığımız, internet ortamının tanıtımlarda etkin bir şekilde kullanılması amacıyla, portal projesi için Hacettepe Üniversitesi ile bir protokol imzalanmıştır. Hacettepe Üniversitesi projeyi, özel sektörün katılımını sağladığı uluslararası nitelikte bir işbirliği ile gerçekleştirmektedir.

“Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi” Trend 7/8 “Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi”

Trend 8/8 Bu portal, bundan böyle Türkiye’ nin tüm dış tanıtım faaliyetlerinde adres olarak verilecek ve Türkiye’ nin tek resmi tanıtım portalı olarak hedef kitleye duyurulacaktır. Belli başlı arama motorlarında “Turkey” karşılığının yakın zamanda sadece www.goturkey.com olması da kaçınılmazdır.

Portalın özellikleri nedir ?

Portal 1/9 Portal, Bakanlıkça yürütülmekte olan tanıtma stratejisiyle uyumlu olarak…ülkenin kültürel, sanatsal, ekonomik, tarihi ve turistik değerlerini ön plana çıkarır nitelikte olacaktır. Bu özellikleriyle Portal, sadece Turizm varlıklarımızın değil ülkemizin bir bütün olarak tanıtımına hizmet edecektir.

Portal 2/9 Portal, Turizm hizmet ve ürünlerinin pazarlanmasına katkı sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Portal iki bölümden oluşmaktadır: Bilgi Bölümü ve Pazarlama Bölümü.

Portal 3/9 İçerik aktarımında, en etkin iletişim yolu olan “video” dan ağırlıklı olarak yararlanılarak ilgi ve etki artırılacaktır. Görsel kalite standartları yüksek olacaktır. Portaldaki sunumlar tanıtıcılık fonksiyonu ön planda tutularak hazırlanacaktır.

Portal 4/9 Ekran görünüm sadeliği ve açıklığı; erişilebilirlik, dolaşım ve tutarlılık açısından kullanıcıya kolaylıklar sağlayacaktır. Teknik alt yapısıyla, görsel unsurların hızlı sunumuna olanak sağlayacaktır. Portal, kullanıcı odaklı olup, kullanıcının seçtiği dile göre içerik ve görüntü vererek kullanıcıya aidiyet duygusu sağlayacaktır.

Portal 5/9 Stratejik olarak seçilen yabancı ülke kullanıcıları (başlangıçta İngiliz, Alman,Fransız) dışında, Portal, Türk kullanıcılara da hizmet verecek şekilde yapılandırılacaktır. Portalın pazarlama bölümünde ise devreye alınma tarihinden itibaren Rusça ve İspanyolca dillerine de yer verilecektir. Bakanlığımızın dış tanıtım kampanyalarında ve iç tanıtımlarda sürekli adres olarak verilmesiyle, tek resmi portal olarak milyonlarca kullanıcıya dönük, Bakanlık tarafından sürekli takip edilen ve yönlendirilen, sektördeki gelişmelere en hızlı şekilde tepki veren özellikler taşıyacaktır.

Portal 6/9 Türkiye’nin Turizm endüstrisine hizmet etmek üzere geliştirilen, özel sektöre ait olanlar dahil ülkemizin turizm ve kültürel varlıkları ile ilgili bilgi ve tanıtım kaynağı olacak tek portal…

“Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi” Portal, tüm grafik tasarımı ve içerikleri ve teknik alt yapısı dahil olmak üzere… 1 Aralık 2007’de işletmeye alınmıştır...

BİLGİ PORTALI ANA SAYFA

BİLGİ PORTALI İÇ SAYFA

PAZARLAMA PORTALI ANA SAYFA

PAZARLAMA PORTALI TANITIM SAYFASI