Evrensel Hizmet Kavramı ve Politikalarının Değerlendirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE YASAL DÜZENLEMELER
Advertisements

Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin Korunması
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Serbestleşmeye doğru Türkiye’de Telekomünikasyon
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı Telekomünikasyon Sektöründe Hizmet Seviyesi Taahhütleri; AB ve Türkiye Uygulamaları Habtekus 2008, Yıldız Teknik Üniversitesi,
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
AB Rekabet Politikası ve İç Pazar
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
ÇALIŞANLAR AÇISINDAN SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM
KDEP Kapsamında Tamamlanan ve Planlanan Çalışmalarımız Dr. Faruk CÖMERT Kurul II. Başkanı.
Telekomünikasyon Sektöründe Serbestleşme (Düzenleme ve Yetkilendirmeler) Dr. Tayfun ACARER Kurul Başkanı Telekomünikasyon Kurumu.
Güvenli İnternet Hizmetine İlişkin Usul ve Esaslar.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Ayhan TOZER Telekomünikasyon Uzmanı
LOGO EJDER ORUÇ Teknik Düzenleme ve Standardizasyon Dairesi Başkanı.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
2014 YILI SEKTÖR DÜZENLEMELERİNE YÖNELİK DEĞERLENDİRMELER TELKODER
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Türkiye’de Sağlik Hizmetlerinin FinansmanI ‘SağlIk hizmetlerinin finansman modelleri, sosyal sağlIk sigortasInIn önemi 25 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi.
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İŞVERENİN BORÇLARI Ücretin Belirlenmesi
Bilişim Suçlarına Yönelik Mevzuat. İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA.
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
Tarıma verilen destek 90'lı yıllara kadar o zamanki Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun yıllık bütçesinin %60'ı kadardır. Tarım desteği bugünkü Avrupa Birliği'nin.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
TARİFESİNİN BELİRLENMESİ
İnceleme Dairesi Başkanlığı
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
POSTA HİZMETLERİNDE ÖZELLEŞTİRME, REKABET VE REGÜLASYON BÜLENT ÖZBAYAT-SEÇKİN KESGİN.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
TÜTÜN – ALKOL DAİRESİ BAŞKANLIĞI. VİZYON: * Türkiye’de üretilen tütünlerin yurt içi ve dünya tütün kullanımı içindeki payının artırılmasına ve ülkemizin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Evrensel Hizmet Kavramı ve Politikalarının Değerlendirilmesi Telekomünikasyon Kurumu Tuncay Sürücü-Ayhan Tözer

Kapsam Giriş Evrensel Hizmet Kavram ve Politikası Tanım Amaçlar AB Direktifleri ve Evrensel Hizmet Evrensel Hizmet Finansmanı Türkiye’de Evrensel Hizmet Sonuç

Evrensel Hizmetin Tanımı GENEL TANIM “bir ülkede yaşayan herkesin temel telekomünikasyon hizmetlerinden eşit koşullarda ve karşılanabilir fiyatlar (affordability) ile yararlanabilmesi” AB DİREKTİFLERİ KAPSAMINDA TANIM “ Tanımlanmış ve belirli bir kalitedeki telekomünikasyon hizmetleri grubuna, coğrafi yerleşimden bağımsız olarak ve karşılanabilir fiyatlarla tüm kullanıcılar için erişimin sağlanması” (2002/22/EC)

Evrensel Hizmet İlkeleri Evrensellik (Universality) her yere götürülen hizmet Eşitlik (Equity) herkese eşit fiyatla sunulan hizmet Karşılanabilirlik (Affordability) karşılanabilir fiyatlarda sunulan hizmet Süreklilik (Continuty) Tanımlanan kalitede sürdürülen hizmet

Evrensel Hizmet Amaçları Coğrafi erişim Karşılanabilir fiyatlarda sunum Ülke çapında eşit fiyatlarla sunum (coğrafi eşitlik) Belirli bir hizmet kalitesi seviyesinde sunum Fiziksel engellilere temel haberleşme ve teknolojik koşullar açısından destek

EH ile Desteklenen Kesimler Yüksek maliyet bölgelerinde yaşayanlar, Düşük gelirliler, Fiziksel engelliler, Sosyal açıdan korunması gereken diğer toplum kesimleri (yaşlılar, öğrenciler, vb.)

Evrensel Hizmet Regülasyonu Kapsam: Yükümlülük kapsamında karşılanması teminat altına alınan hizmetler. Yükümlülük: ‘Incumbent’ ya da belirli kıstaslar temelinde belirlenen diğer işletmeci/işletmeciler. Finansman: Yükümlü işletmeci/işletmecilerin maliyet açığının karşılanması için oluşturulacak finans mekanizması Net Maliyetler Yükümlü işletmecinin net maliyetlerinin hesaplanması

Evrensel Hizmet Regülasyonunda Temel İlkeler Şeffaflık Ayrım Gözetmeme Rekabet açısından tarafsızlık Teknoloji açısından tarafsız yaklaşım (teknoloji nötrlük) Uygulamanın aşırı yük getirmemesi

Evrensel Hizmetin Kapsamı Sabit telefon şebeke ve hizmetlerine erişim Ödemeli (ankesörlü) telefonlar Rehberlik hizmetleri Acil aramalar (ücretsiz) Engelliler ve düşük gelirli kullanıcılar için özel önlemler

Evrensel Hizmet Yükümlülüğü Tekel koşullarında: yasal yükümlü işletmeci incumbent Rekabet koşullarında: Kamu Telekomünikasyon Şebekesi İşletmecileri Kamu Telefon Hizmeti Sağlayıcıları Tüm ülkede hizmetleri karşılayacağı teminatını veren işletmeciler (Fransa) Belli bir alandaki hakim konumdaki işletmeci (İspanya) İlgili piyasada lisans verilmiş işletmeci İlgili coğrafi piyasada hakim konumdaki işletmeci

Evrensel Hizmetin Finansmanı Özel bir finansman mekanizması gerekliliği İşletmecilerin haksız yüke maruz kalmaması Sektöre yeni girenlerin teşviki Abonelik oranlarının sürdürülebilmesi ve/veya arttırılması Düzenlemede eşitlik Temel ve gelişmiş hizmetlerden tüm yurttaşların yararlanabilmesi için altyapı ve ekonomik gelişmenin sağlanması Sübvansiyonların etkin dağılımı

Evrensel Hizmetin Finansmanı Finansman Mekanizmasının Başarı Koşulları Ülke ve sektör koşullarına uygun mekanizma seçimi İşletmeciler için adil ortam oluşturma Net maliyete dayandırılan sübvansiyonlar Azami verimliliğin esas alınması (“yük değil teşvik”) Uygulamada şeffaflık

Evrensel Hizmet Finansman Mekanizmaları Avantaj Dezavantaj Zorunlu Yük Düşük Maliyet Finansman Yükü Çapraz Sübvansiyon Maliyet yasal yük. İşletmeci tarafından Kolay uygulama-denetim Etkin değil Şeffaf değil Erişim Açığı Maliyete dayalı tarife Finansal Yükün dağıtılması Hesaplama Zorluğu

Evrensel Hizmet Fonu Avantajları Bağımsız Yönetim Şeffaf finans mekanizması Piyasa tarafsızlığı Belirli özel gruplar ve avantajlara yönelik planlama yapma olanağı Küçük miktarda sübvansiyonlar İhale yönteminin uygulanabilmesi

Evrensel Hizmet Fonu Fon Kaynakları Sektör İçi Kaynaklar Karın yeniden yatırımı Vergiler Lisans ücretleri Arabağlantı ücretleri Zorunlu Katkılar Sektör Dışı Kaynaklar Doğrudan devlet yatırımı Uluslararası borçlanma ve yardımlar Özelleştirme

Evrensel Hizmet Fonu Fondan Desteklenen Hizmetler/Gruplar Yüksek maliyetli bölgelerde yaşayanlar Düşük gelirliler Engelliler ve diğer sosyal dezavantajlara sahip kesimler Okullar ve sağlık kuruluşlarına internet erişimi Toplu iletişim merkezleri (telecentres)

AB MÜKTESEBATINDA EVRENSEL HİZMET Evrensel Hizmet ve Tüketici Hakları Direktifi (2002/22/EC) Kapsam, Amaç ve Tanımlar Evrensel hizmete ilişkin yükümlülükler (sosyal yükümlülükler de dahil) Belirli piyasalarda EPG’ye sahip işletmecilere yönelik düzenleyici kontroller Son kullanıcı menfaat ve hakları Genel ve nihai hükümler

Evrensel Hizmet ve Kullanıcı Haklarına ilişkin 2002/22/EC sayılı Direktif Amaç ve Kapsam Amaç: Topluluk bünyesinde etkin rekabet koşullarında kamuya açık hizmetlerin iyi kalitede ve seçme olanağı ile erişilebilir olmasının temini ve son kullanıcıların ihtiyaçlarının -pazar yetersiz kaldığı takdirde-çözümü Kapsam: Son kullanıcıların hakları ve kamuya açık elektronik iletişim haberleşme şebekeleri ve hizmetleri sağlayan işletmecilerin ilgili yükümlülükleri; açık ve rekabetçi pazar ortamında evrensel hizmetin sağlanmasını göz önünde bulundurarak tüm son kullanıcıların, rekabetin bozulmadığı, özel ulusal koşullar temelinde belirlenmiş olarak, makul fiyatta olan ve tüm son kullanıcıların erişebileceği asgari hizmetler grubunu; kiralık hatların perakende olarak teminine ilişkin şartlar

Evrensel Hizmet Kapsamı: Evrensel Hizmet ve Kullanıcı Haklarına ilişkin 2002/22/EC sayılı Direktif Evrensel Hizmet Kapsamı: Coğrafi konumdan bağımsız olarak kamuya açık bir telefon şebekesine sabit erişim karşılanabilir fiyatlarda sunum, çağrı, faks ve veri iletimine uygun internet erişimini olanaklı kılacak veri hızı kapasitesi. Rehber hizmetleri basılı ya da elektronik ortamda sunulan rehber operatör yardımıyla rehber sorgulama Ankesörlü telefonlar Acil aramalar (ücretsiz) Engelliler için özel önlemler

Evrensel Hizmet Yükümlüsünün Belirlenmesi Evrensel Hizmet ve Kullanıcı Haklarına ilişkin 2002/22/EC sayılı Direktif Evrensel Hizmet Yükümlüsünün Belirlenmesi Üye ülkeler, evrensel hizmetin sağlanabilmesi için bir ya da daha fazla yükümlüyü belirleyecektir. Evrensel hizmetin farklı unsurları için ya da farklı bölgeleri kapsamak üzere belirlenecek evrensel hizmet yükümlülüğü için: farklı işletmeciler ya da ortak girişimler yükümlü olarak belirlenebilir, verimli, objektif, şeffaf, ayrım gözetmeyen bir mekanizma oluşturulur, hizmetler maliyet verimliliği ve net maliyetlerin belirlenmesi temelinde sunulur.

Tarifelerin karşılanabilir fiyatları içermesi (affordability) Evrensel Hizmet ve Kullanıcı Haklarına ilişkin 2002/22/EC sayılı Direktif Tarifelerin karşılanabilir fiyatları içermesi (affordability) Tarifelerin seviyeleri özel ulusal koşullar (tüketici fiyatları ve gelirler) temelinde izlenmesi, Düşük gelirliler, sosyal açıdan desteklenmesi gerekenler grubunda yer alanlar için tarife seçenekleri, Ulusal şartlar doğrultusunda bölge çapında coğrafi ortalama ve tavan fiyatlara uygun ortak tarifeler (zorunlu değil), Şeffaflık ve ayrım gözetmeme ilkesi ile uygulama.

Evrensel Hizmetin Yükümlülüğünün Maliyeti Evrensel Hizmet ve Kullanıcı Haklarına ilişkin 2002/22/EC sayılı Direktif Evrensel Hizmetin Yükümlülüğünün Maliyeti evrensel hizmet yükümlülüğünün haksız bir yük oluşturup/oluşturmadığının değerlendirilmesi, net maliyetlerinin hesaplanması: yükümlülük dolayısıyla ortaya çıkan ilave maliyetler, yükümlülük dolayısıyla eksi ilave gelirler, maddi olmayan kazançlar, İhale yöntemi uygulanması

Evrensel Hizmetin Yükümlülüğünün Finansmanı Evrensel Hizmet ve Kullanıcı Haklarına ilişkin 2002/22/EC sayılı Direktif Evrensel Hizmetin Yükümlülüğünün Finansmanı Genel bütçeden finansman Sektöre dayandırılan fon mekanizması sadece net maliyetin finansmanı, şeffaflık, pazarda mümkün olan asgari bozulma, ayrım gözetmeme ve orantılılık ilkeleri temelinde, yükümlülük maliyetinin paylaşımına ilişkin kesintiler her bir işletmeci için ayrı belirlenmeli. yıllık cirosu belirli bir sınırın altındaki işletmecilerden kesinti yapılmayabilir.

Evrensel Hizmet Kapsamının Gözden Geçirilmesi Evrensel Hizmet ve Kullanıcı Haklarına ilişkin 2002/22/EC sayılı Direktif Evrensel Hizmet Kapsamının Gözden Geçirilmesi Evrensel Hizmet kapsamı her üç yılda bir gözden geçirilir. Gözden geçirme işlemi, sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmeler ışığında gerçekleştirilir.

TÜRKİYE’DE EVRENSEL HİZMET Evrensel Hizmet Kanunu (5369 sayılı Evrensel Hizmetin Sağlanması ve bazı kanunlarda değişiklik yapılması hakkında Kanun) Evrensel Hizmet Fonu Evrensel Hizmet Yönetmeliği (Evrensel Hizmet Gelirlerinin Tahsili ve Giderlerin Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik) Evrensel Hizmet Yükümlülüğü için İhale Süreci Evrensel Hizmetin Net Maliyetinin Hesaplanması hakkında Tebliğ

Evrensel Hizmet Kanunu Amaç ve Tanımlar Evrensel Hizmet İlkeleri, Evrensel Hizmet Yükümlülükleri Evrensel Hizmetin Kapsamı Evrensel Hizmet Gelirleri Evrensel Hizmetin Net Maliyeti Evrensel Hizmete İlişkin Görevler

Evrensel Hizmet Kanunu Tanımlar: Evrensel Hizmet: Coğrafi konumlarından bağımsız olarak Türkiye cumhuriyeti içinde herkes tarafından erişilebilir, önceden belirlenmiş kalitede ve herkesin karşılayabileceği makul bir bedel karşılığında asgari standartlarda sunulacak olan temel internet erişimi de dahil elektronik haberleşme hizmetleri. Evrensel Hizmet Yükümlüsü: Elektronik haberleşme sektöründe görev ve imtiyaz sözleşmeleri ile ruhsat ve genel izin uyarınca ... Kanun hükümleri kapsamındaki hizmetleri sağlamakla yükümlü kılınan işletmeci.

Evrensel Hizmet Kanunu Evrensel Hizmet İlkeleri Evrensel hizmetten, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yaşayan herkes, bölge ve yaşadığı yer ayrımı gözetilmeksizin yararlanır. Evrensel hizmet, fert başına gayrisafi yurt içi hasıla tutarı da göz önünde bulundurularak karşılanabilir ve makul fiyat seviyesinde sunulur. Düşük gelirliler, özürlüler ve sosyal desteğe ihtiyacı olan grupların da evrensel hizmetten yararlanabilmesi için uygun fiyatlandırma ve teknoloji seçeneklerinin uygulanabilmesine yönelik tedbirler alınır. Evrensel hizmet, önceden belirlenmiş hizmet kalitesi standartlarında sunulur. Evrensel hizmetin sunulmasında ve ulaşılmasında devamlılık esastır.

Evrensel Hizmet Kanunu Evrensel Hizmet Kapsamı: Sabit telefon hizmetleri Ankesörlü telefon hizmetleri, Basılı veya elektronik ortamda sunulacak telefon rehber hizmetleri, Acil yardım çağrıları hizmetleri, Temel internet hizmetleri, Ulaşımı yalnız deniz yoluyla sağlanabilen yerleşim alanlarına yapılan yolcu taşıma hizmetleri ile denizde tehlike ve emniyete ilişkin haberleşme hizmetleri, Bilgisayar okur yazarlığı da dahil olmak üzere bilgi teknolojilerinin yaygınlaştırılmasına yönelik hizmetler, Farklı yayın ortamları ve teknolojisi kullanılarak yapılan sayısal yayıncılığın (DVB-T, DVB-S, DVB-C) karasal sayısal vericiler üzerinden ülkemizdeki yerleşim alanlarının tamamını kapsayacak şekilde sunulmasına yönelik hizmetler.

Evrensel Hizmet Kanunu Evrensel Hizmet Gelirleri: Kurum, görev ve imtiyaz sözleşmeleri ile ruhsat ve genel izin bedelinin % 2'sini, yetkilendirme tarihini takip eden ayın sonuna kadar, GSM işletmecileri dışındaki işletmeciler ve Türk Telekom, yıllık net satış hasılatının % 1'ini, izleyen yılın Nisan ayı sonuna kadar, GSM işletmecileri, Hazineye ödeyecekleri payın % 10'luk kısmını, ödendiği ay içerisinde, Kurum, 5.4.1983 tarihli ve 2813 sayılı Telsiz Kanunu ile 4.2.1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanunu uyarınca verdiği idari para cezalarının % 20'sini, tahsil edildiği ayı takip eden ayın sonuna kadar, Kurum, mali yıl sonunda her türlü giderlerinin karşılanmasından sonra kalan miktarın % 20'sini, her yıl Ocak ayının sonuna kadar.

Evrensel Hizmet Kanunu Evrensel Hizmete İlişkin Görevler Ulaştırma Bakanlığı: Bakanlık, evrensel hizmet politikalarını ilgili kanunların hükümleri dahilinde ülkenin sosyal, kültürel, ekonomik ve teknolojik şartlarına göre, belirlemek, hükümetin genel politikasını uygulamaya yönelik tedbirleri almak, evrensel hizmetlerin yürütülmesini sağlayacak esasları tespit etmek, uygulanmasını takip etmek, evrensel hizmetin net maliyetiyle ilgili hesapları onaylamak. Kurum: Evrensel hizmet kalitesini ve standartlarını denetlemek ve buna ilişkin usul ve esasları belirlemek, bu hususta gerekli tedbirleri almak

Evrensel Hizmet Kanunu Evrensel Hizmete İlişkin Görevler Haberleşme Genel Müdürlüğü EH kapsamındaki hizmetleri karşılama talebinde bulunan işletmeciler arasından, bölgesel ve ulusal çapta EH yükümlüsünü gerektiğinde geçici EH yükümlüsünü belirlemek, EH yükümlülerine ödeme yapmak, EH’in net maliyetinin hesaplanmasına, belirlenen usul ve esaslar dahilinde gerçekleşip gerçekleşmediğine dair yükümlü işletmeciyi izlemek, denetlemek veya masrafları EH gelirlerinden karşılanmak üzere bağımsız denetçiler tarafından denetlenmesini sağlamak, Düşük gelirliler ve özürlüler gibi sosyal açıdan korunması gereken kesimlerin EH’ten yararlanabilmelerine ilişkin usul ve esasları belirlemek, EH yükümlüsü işletmecilerin net maliyetlerinin hesaplanma yöntemi ile uygulamaya ilişkin usul ve esasları belirlemek,

Evrensel Hizmet Kanunu Evrensel Hizmet Fonu Evrensel Hizmet gelirlerinden oluşan meblağ Ulaştırma Bakanlığı, Merkez Sayman Müdürlüğüne aktarılır ve bütçeye “Evrensel Hizmet gelirleri” olarak kaydedilir. Bakanlık bütçesine her yıl Evrensel Hizmet gelirleri kadar tahmini ödenek öngörülür Ödenek ihtiyacı tahmini devlet bütçesinden yeterli ödenek öngörülür

Evrensel Hizmet Yönetmeliği “Evrensel Hizmet Gelirlerinin Tahsili ve Giderlerin Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” 29.06.2006 tarih ve 26213 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak ve Tanımlar Evrensel Hizmet Gelirlerinin Tahsili, Ödenmesi ve Ödenek Temini Evrensel Hizmet Yükümlüsünün Belirlenmesi ve Sorumlulukları Evrensel Hizmetin Net Maliyetinin Hesaplanması ve Ödenmesi

Devam Eden Çalışmalar Danışmanlık hizmet alımı Sayısal Yayıncılık Bilgi Teknolojileri Sınıfları Kurulması Kamu İnternet Erişim Merkezleri (KİEM) Kurulması Yetişkinlerin bilgisayar kullanımı ve İnternet bağlantısı ihtiyaçlarının karşılanması, Yetişkinlere BİT eğitimi verilebilecek ortamın sağlanması, Yetişkinlerin etkin kullanım (e-Devlet,e-Eğitim,e-Bankacılık,e-Alışveriş,vb.) için yönlendirilmesi. Destek Grupları Okullara İnternet Hizmeti Ve Köylere Telefon Hizmeti Götürülmesi

Sonuç Gelir gruplarına destek sağlayan uygulamalarla, bilgisayar okuryazarlığını da artırıcı ve evrensel erişim kapsamında değerlendirilecek projelerin çeşitlendirilerek hayata geçirilmesinin faydalı olacağı mütalaa edilmektedir. Evrensel hizmet hedefleri geçekleştirilmeye çalışılırken, ülkenin gelişen ve değişen teknolojik koşulları içerisinde bu hizmetlerin kapsamı ve uygulanma araçlarının sürekli gözden geçirilmesi gerektiğidir. Bu yaklaşımın sonucu olarak hizmetleri sunmada daha yeni ve daha ekonomik teknolojiler kullanılmalıdır.