Medya Paylaşım Toplantıları Reklam Yatırımları 2010/2011 Yıllık Değişim Büyüyen Sektörler Gündemimizdeki Konular 1
Türkiye’de Markalar Türkiye’de ciddi bir marka bilinci oluştu. Türkiye’de koruma altındaki marka sayısı yarım milyona yaklaştı ( adet). 2011’de marka başvurusuyla Türkiye Fransa’yı geçti, Avrupa lideri oldu. Marka başvuruları 2011’de önceki yıla göre % 41 arttı. Patent başvuru sayısı da % 30 artışla ’e ulaştı. Kaynak : TPE 2
3
2011 Yıl Sonu Özeti Değişim 2010/2011: % 20 En fazla pay sahibi mecra: TV % 56,66 En hızlı büyüyen mecra: Dijital % 37 4
2011’de Mecra Bazında En Çok Harcama Yapan Sektörler TV: İletişim, Gıda, Kozmetik ve Kişisel Bakım, Pazarlama Şirketleri, Ev Temizlik Ürünleri Basın: Perakende, İnşaat ve Dekorasyon, Yayın, Otomotiv, Finans Radyo: Finans, Otomotiv, İletişim, Gıda, Yayın Outdoor: İletişim, Kamu Kuruluşları, Perakende, Eğlence / Kültür / Sanat, Yayın Sinema: Finans, İletişim, Gıda, İçecek, Otomotiv Kaynak: Nielsen Adex 5
6 Karşılaştırmalı Reklam Yatırımları milyon TL2010 Pazar Payı2011 Pazar Payı Değişim TV 2.017,6955, ,7956,6621% Gazete 855,8223,69952,8322,0611% Dergi 86,302,3994,722,1910% Radyo 103,722,87121,072,8017% Açıkhava 252,006,98306,357,0922% Sinema 45,501,2653,301,2317% Dijital 251,846,97344,107,9737% Toplam3.612,87100, ,15100,0020% Not: Dijital harcamalar «Display» ve «Mobil» içermektedir. «Arama» ve «Classified» dahil edilmemiştir.
7 Karşılaştırmalı Medya Yatırımları
2012 Beklentimiz reklam yatırımlarının % 15 bandında artması bekleniyor. Kaynak: RD Üyesi Medya Ajansları