30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, 20051 Niçin zor öğreniyoruz? Madem hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız o halde niçin zor öğreniyoruz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İş Yaşamında Paradigma Değişimi
Advertisements

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız!
Kendini Geliştirme Amaçlı Hızlı Dönüşüm Kampı (v 5.0)
(c) Rita Ilisson Dec Estonya’da IAS/IFRS IAS/IFRS ve KOBİ’ler Rita Ilisson Üye, IASB Standartlar Danışma Konseyi Başkan, Estonya Muhasebe.
1509 Uluslararası Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı.
Saf madde: Hep aynı birimlerin (taneciklerin)yan yana gelmesiyle oluşan maddelere saf madde denir.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
“Gizli İletişim” Zekeriya Erkin Ağ Güvenliği Prof. Dr. Bülent Örencik
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
27-Mar-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Niyet Belirlemek Nereye gideceğine karar vermemiş bir kaptan için hiçbir rüzgar elverişli değildir.
1. Sınıf Ritmik Saymalar Sunusu
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
Kavramak için görmek, Görmek için dikkatle bakmak.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
May 1, 2006© Copyright M.Tınaz Titiz, AKSARAY UMUT HASTANESİ ÖĞRENME MERKEZİ (ÖMer) Her kurumun -her ne amacı olursa olsun- en temeldeki işlevi “öğrenmek”tir.
Sorun Kimyası Madde kimyası olur da sorunları kimyası olmaz mı?
İnceler Atatürk İlköğretim Okulu
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.
Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
29 Kasım Direktifin Uygulanması Macaristan’da Kamu Gözetimi Katalin Fekete Başkan Yardımcısı Macaristan Denetçiler Odası.
Selçuk Üniversitesi Müh. Mim. Fak. Endüstri Mühendisliği Bölümü
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
17-21 ŞUBAT 3.Ünite kuvvet ve hareket Sürtünme kuvveti
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
İlginç Bilgiler…..
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
İNGİLİZCE NİÇİN ÖĞRENİLMELİ ?  İngilizce 75 ’i aşkın ülkede 2 milyar dan fazla insan tarafından kullanılan özel,resmi dil, bilim dili statüsündedir.
© Copyright by Deitel & Associates, Inc. and Pearson Education Inc. All Rights Reserved. 1 Faiz Hesaplama Uygulaması Amaçlar Bu derste öğrenilecekler:
ADI-SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
1 Her şekil 3 kişiyi gösterir. 3 Her şekil 3 meyveyi gösterir.
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
KENDİNİ KEŞFETMEYE İLK ADIM
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
CÜMLENİN ÖGELERİ Semra ACAR
1.Yaş, kilo ve boy dahil tüm işe yaramaz rakamları unut. Bırakın bunlara doktorlar üzülsün. Onlara bunun için para ödemiyormusun?
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
DİL GELİŞİMİ.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
Anksiyete Bozukluklarında Hipnoterapi Tahir Özakkaş MD., PhD istanbul/ Türkiye.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
Sorular Yoluyla Sorun Çözmek
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM ÜNİTESİ TESTLERİ
Duyuşsal Alan.
 Teknoloji nedir denildiğinde karşımıza ilk olarak; insanların ihtiyaçlarına yönelik yardımcı araç ve gereçlerin yapılıp üretilmesi için gerekli olan.
Öğrencinin Adı-Soyadı: Nazan BEKTAŞ Merve TAŞ Tarih:
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ÖĞRENME.
Bağlama Kuralları Gösterici hukuk kurallarıdır
Sunum transkripti:

30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Niçin zor öğreniyoruz? Madem hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız o halde niçin zor öğreniyoruz?

30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Örneğin, Yabancı Dil Niye öğrenilemiyor, nasıl kolay öğrenilebilir? 1 numaralı neden, yabancı dilin ne amaçla öğrenileceği konusundaki belirsizliktir. Amaç, zihin haritasındaki soruların her birisine net cevaplar veremiyorsa, her cevapsız soru bir belirsizlik olarak ortaya çıkar. Bu belirsizlikler ise öğrenmeyi engeller.

30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, 20053

30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Ama her amaç amaç değildir Örneğin şu tür amaç tanımları çok az yol göstericidir: –İş ilanlarında genellikle belirtilen “iyi düzeyde” öğrenmek, –Büyük bir firmanın yazışmalarını yürütecek düzeyde öğrenmek, –Mükemmel düzeyde konuşmak, –Ve benzer “açık” gibi görünen, ama gerçekte belirlisiz amaçlar.

30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Şöyle bir ayrıntılı amaç tanımı ise yol göstericidir

30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, O halde: İş başvurularında yabancı dil düzeyinizi belirtmek için böyle bir zihin haritası koymanız sizin ne denli yüksek bir zihinsel netliğe sahip olduğunuzu gösterir.

30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Teşekkür ederiz