YUNUS ÇALIKUŞU 261629 SOSYAL BİLG.ÖĞRT(2.ÖĞRETİM) 3/B.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
BEBEKLER Giriş.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
OTİZM (AUTISM).
ANA BABA VE ERGENLİK.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K Özel e ğ itimin tanımı Engelli çocuklar ve sınıflandırılması Özel e ğ itime muhtaç bireylerin tanılanması Özel e ğ itim.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
İLETİŞİM BOZUKLUKLARI DİL KONUŞMA BOZUKLUĞU Mersin 2012
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
7. Hafta: Sözel Dil ve Konu ş ma Sorunları Giri ş İ leti ş im-Dil-Konu ş ma Dil ve Konu ş ma Sorunlarının Tanımı Yaygınlık Oranı Nedenleri Türleri Ö ğ.
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
ÇOCUK İHMALİ.
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
Gelişimi Farklı Olan Çocuklar
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
BÖLÜM 14 ÇOCUKLUK ÇAĞINDA GÖRÜLEN RUHSAL PROBLEMLER
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Özel Gereksinimli Çocuklar
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BE BEP NEDİR ?.
STRES YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sunum transkripti:

YUNUS ÇALIKUŞU SOSYAL BİLG.ÖĞRT(2.ÖĞRETİM) 3/B

ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ A. İŞİTME ÖZRÜ(GÜÇLÜĞÜ) OLAN ÇOCUKLAR o İ şitme özürlülü ğ ü; Kişinin iletişim görevlerini yerine getirememesidir. o Hiçbir yetersizlik çocu ğ un gelişimini işitme kaybı kadar etkileyemez. o İ şitme özürlülü ğ ünün tespit edilmesi »Odiometre» denen araçlarla yapılır. o Kişinin iletişim kurması, okul başarısı, bir iş edinmesi işitme özründen olumsuz etkilenir. o Bilgi ve iletişim arasındaki bu gerilik işitme özrü olanların sosyal hayatlarını olumsuz yönde etkilemektedir.

İ şitme Özürlülü ğ ün Sebepleri Doğum Öncesi Sebepler:  Kalıtsal nedenler  Gebelikte annenin yakalandığı hastalıklar  Bebek ile anne arasındaki kan uyuşmazlığı  Annenin uğradığı kazalar

Do ğ um Anındaki Sorunlardan Kaynaklanan Sebepler:  Erken do ğ um veya geç do ğ um  Do ğ um anında uygulanan yanlış işlemler  Oksijen yetersizli ğ i

Do ğ um Sonrası Sebepler Do ğ umdan sonra bebe ğ in yakalanaca ğ ı hastalıklar Bebe ğ in u ğ rayaca ğ ı kazalar gibi nedenlerle işitme kaybı oluşabilir

İşitme Özürlü Öğrencilerin Yönetimi Öğretmen, işitme özrü bulunan öğrencileri en kısa sürede fark edebilmelidir. Öğretmen, sınıf oturma düzenini sağlamalıdır. Öğrencilerin işitme özrü oluşu öğretmen tarafından diğer arkadaşlarına anlatılmalıdır İşitme özürlü öğrenciler her türlü faaliyete etkin olarak katılabilmelidir.

B. Konuşma Özürlü Çocuklar Konuşma; kişinin ilişki kurma ve sürdürmesine yarayan bedensel tepkilerdir. Konuşma, insano ğ lunun sonradan kazandı ğ ı, ö ğ rendi ğ i bir beceridir. Bu ö ğ renme genellikle taklit yoluyla olur. Konuşma özürlülü ğ ü; konuşmanın akışında, ritminde, vurgularında ve anlamdaki bozuklu ğ a denir.

Konuşma Özürlülü ğ ün Nedenleri 1. Yapısal Nedenler  Bazı konuşma özürlüleri organsal nedenlere ba ğ lı olarak ortaya çıkar. Örnek olarak;  Dil kaslarının normal işleyişten yoksun oluşu  Dama ğ ın çok yüksek ya da düz oluşu  Dişlerin yoklu ğ u ya da düzensiz oluşu  Dudakları yarıklı ğ ı

2.Görsel Nedenler o Organ tam ve sa ğ lıklı oldu ğ u halde konuşmada bozukluk görülebilir. o Bunlar ço ğ unlukla ö ğ renme ve alışkanlıklarla ilgilidir. Örnek olarak; o Evde yabancı dilin konuşulması o Konuşulan dilin niteli ğ inin farklı oluşu o Konuşmayı kazanmada çocukla ilgilenecek bir yetişkin olmayışı vb Nedenlerden dolayı konuşmada bozukluk görülür.

3. Psikolojik Nedenler  Konuşma özürlülerin bazıları psikolojik nedenlere ba ğ lı olarak ortaya çıkar.  Çocu ğ un duygusal problemi yanında,  Özellikle anne babanın uyum sorunlarının bulunması çocu ğ un konuşmasını etkiler  Çocu ğ un zihin düzeyi konuşmayı zamanında ve do ğ ru kazanabilmesini etkiler.

Konuşma Özürlü Çocukları Özellikleri Gecikmiş Konuşma: çocu ğ un konuşması kendi yaşından beklenilen düzeyden yavaş gelişmesi Her gecikmiş konuşma aynı nedene ba ğ lı olmayabilir. İ şitme kaybı, kardeş kıskançlı ğ ı, zeka gerili ğ i, çocukla yeterince ilgilenilmemesi vs

Konuşma Özürlü Çocukları Özellikleri Ses Bozuklu ğ u: konuşma sesi şiddet, ton ve esneklik yönünden beklenenden farklılık göstermesi  Ses bozuklukları bazen kişide oluşan utangaçlık, çekingenlik, saldırganlık gibi davranış kalıplarında belli olabilir

Konuşma Özürlü Çocukları Özellikleri Eklemleme Bozuklu ğ u: Çocuk anadilinin ba ğ ımsız ya da bileşik seslerini do ğ ru ve anlaşılır biçimde çıkaramıyor ve yaşından beklenen uyumu gösteremiyorsa o çocukta eklemleme bozuklu ğ u vardır.

Ritim Bozuklukları: Kekemelik: Konuşmanın beklentiden sapma göstermesidir. Örnek olarak: Konuşurken kişinin konuşmaya başlayamaması Belli sesleri uzatması, tekrar etmesi şeklinde görülebilir. Kekemeli ğ in nedenine ilişkin farklı görüşler vardır.  Kekemelik organsal nedenlere ba ğ lıdır.  Di ğ er bir görüş ise kişilik bozuklu ğ u yönündedir.

Sınıfta Konuşma Özürlü Ö ğ rencilerin Yönetimi Ö ğ renci konuşmaya istekli hale getirilmelidir. Ö ğ retmen, sınıfta okuma ve konuşma çalışmalarına zaman ayırmalıdır. Ö ğ retmen, konuşma bozuklu ğ unda dolayı ö ğ renciye baskı yapmamalı.

Sınıfta Konuşma Özürlü Ö ğ rencilerin Yönetimi Ö ğ retmen, di ğ er ö ğ renciler tarafından konuşma özürlülü ğ ün alay konusu yapılmamasını sa ğ lamalı Ö ğ retmen, ö ğ rencinin problemi hakkında yeterince bilgi toplamalıdır. Ö ğ retmen iyi konuşan ve örnek bir kişi olması gerekti ğ ini unutmamalıdır.

MURAT ARI /B

BEDENSEL (ORTOPED İ K) ÖZÜRLÜ ÇOCUKLAR

Bedensel özürlülü ğ ün sebepleri 1. Merkezi sinir sisteminin zedelenmesi 2. Kas iskelet sisteminin etkilenmesi 3. Do ğ uştan olan bedensel yetersizlikler 4. Kazalar ve di ğ er hastalıklar sonucu çıkan yetersizlikler

Fiziksel Yetersizli ğ i Olan Ö ğ rencilerin De ğ erlendirilmesi A. De ğ erlendirme süreçleri B. Günlük yaşam aktiviteleri C. Hareketlilik, tekerlekli sandalye kullanması D. Fiziksel aktiviteler ve sınırlamalar E. İ letişim

F İ Z İ KSEL YETERS İ ZL İĞİ OLAN Ö Ğ RENC İ LERDE BULUNAN GÖSTERGELER  Boy ve kilo belirgin şekilde yaş düzeyinin altındadır  Pullu deri  Kötü vücut kokusu  Güven ve sa ğ lık destek eksikli ğ i  Davranışsal bozukluklar

 Boy ve kilo belirgin şekilde yaş düzeyinin altındadır  Pullu deri  Kötü vücut kokusu  Güven ve sa ğ lık destek eksikli ğ i  Davranışsal bozukluklar

BEDENSEL ÖZÜRLÜ Ö Ğ RENC İ LER İ N ÖZELL İ KLER İ Bedensen yetersizlik; ö ğ rencilerin 1. Okul başarısını 2. Kişisel ve sosyal uyumlarını etkilemektedir.

SINIFTA BEDENSEL ÖZÜRLÜ Ö Ğ RENC İ LER İ N YÖNET İ M İ  Ö ğ retmen bu ö ğ rencilerin de istekleri ve yapmak istedikleri şeyler oldu ğ unu normal ö ğ rencilere anlatmalıdır  Ö ğ retmen bedensel yetersizli ğ i olan ve olmayan ö ğ rencilerin birbirlerine karşı saygılı olmalarını söyler  Ö ğ retim materyallerine bu çocuklara göre uyarlamalıdır

Bedensel özürlü ö ğ rencilerin verilen görevi yapabilece ğ ine inanmalıdır. Ö ğ retmen kısmen de olsa bedensel özürlü ö ğ rencileri katılabilecekleri faaliyetler dışında bırakmamalıdır. Ö ğ retmen sınıf faaliyetlerini bedensel özürlü ö ğ rencilere göre de düzenleyebilirse, ö ğ renciler özürlü arkadaşlarının yanında huzursuzluk duymaz.

Ekrem OKŞAR Özel Grupların Yönetimi (Davranış bozuklulu ğ u Olan Çocuklar ve Üstün Yetenekli Çocuklar)

UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLULU Ğ U OLAN ÇOCUKLAR Uyumsuz çocuk kendi benli ğ i ve çevresi ile dengeli ilişki kuramayan, bu ilişkileri sürdüremeyendir. Uyumsuz çocuklar uzunca bir süre aşa ğ ıdaki özellikleri gösterirler

UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLULU Ğ U OLAN ÇOCUKLAR 1. Ö ğ renmede yetersizlik 2. Çevresi ile ilişki kuramama 3. Normal durumlarda uygunsuz türde davranış 4. Genel bir mutsuzluk ve çöküntü durumu 5. Kişilik ya da okul problemleriyle ilişkili fiziksel korkular

DAVRANIŞ BOZUKLULU Ğ U OLAN ÇOCUKLARIN ÖZELL İ KLER İ Genellikle birbirine benzemeyen gruplar oluştururlar Zihinsel kapasite, duyma veya görsel problemler Olumlu iletişim kuramama Çevreye ya da sosyal durumlara uygun olmayan davranış gösterme Çok fazla mutlu ya da çok fazla üzgün olma

DAVRANIŞ BOZUKLULU Ğ UNUN SEBEPLER İ Soyaçekim Fiziksel nedenler Çevresel ve sosyo-ekonomik nedenler Hatalı anne-baba tutumu Okul yaşantısı, çevre yaşantısı vs.

SINIFTA DAVRANIŞ BOZUKLULU Ğ U OLAN Ö Ğ RENC İ LER İ N YÖNET İ M İ Sabır ve sebat sahip olması gerekenlerin başında yer alır Sevgi ve güvene dayalı bir ilişki olmalı aralarında Materyaller ö ğ rencilere uygun olmalı Ö ğ rencileri aşa ğ ılama gibi davranışlardan kaçınmalı Olumsuz davranışlar bazen görmezden gelinmeli

ÜSTÜN YETENEKL İ ÇOCUKLAR Zeka bölümleri 130 ve daha üstü olanlar üstün yetenekli çocuklardır. Üstün yetene ğ in erken fark edilmesi lazım ve bunu geliştirmeye olanak sa ğ lanmalı. Çocukları sınıf içinde iyi takip etmek lazım

ÜSTÜN YETENEKL İ ÇOCUKLARIN ÖZELL İ KLER İ Fiziksel yapı ve genel sa ğ lıkları normalin üstündedir. Duyarlı bir sinir sistemine sahiptirler. Olgunlaşma daha hızlı bir seyir gösterir. Lider vasıflıdır. Espri yetene ğ i gelişmiştir. Yüksek amaç ve ideallere sahip

SINIFTA ÜSTÜN YETENEKL İ ÇOCUKLARIN YÖNET İ M İ Sınıf atlatma Birinci sınıfa erken başlatma Ders atlatma Mesle ğ e daha erken başlatmayı sa ğ lama Dersi okumadan sınavlara alma Üç yılda dersi iki yılda verme