DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Advertisements

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
OTİZM (AUTISM).
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
SOLUNUM SİSTEMİ 04/05/2006 SOLUNUM SİSTEMİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİM Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
7. Hafta: Sözel Dil ve Konu ş ma Sorunları Giri ş İ leti ş im-Dil-Konu ş ma Dil ve Konu ş ma Sorunlarının Tanımı Yaygınlık Oranı Nedenleri Türleri Ö ğ.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
SAĞLIK BAKANLIĞI T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ.
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
KEKEMELİK 1.
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
İşitme engelliler.
Lev Vygotsky.
SES VE ÇEŞİTLERİ SES NEDİR ? Ses, dilin en küçük birimidir. Genellikle sesler tek başına bir anlam taşımaz.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İŞİTME ENGELLİLERDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
İŞİTME ENGELLİLER.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
Kekemelik.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUĞU OLAN ÖĞRENCİLER
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
“. İşitme: Kulak ve beyindeki işitme merkezleri tarafından sesin algılanmasına işitme denir. İşitme Engelliliği: İşitmeyi meydana getiren yapı ve organlardan.
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER

Dil; duyguları düşünceleri, tutumları, inançları, değer yargılarını anlatma ve öğrenmede, algılanan ve yaşanan olaylarla ilgili bilgileri, kültür birikimini aktarmada; soru sormak, emir vermek istekte bulanmak gibi işlevleri gerçekleştirmek için kullanılan bir araçtır.

Konuşma ise;dilin sese dönüştürülmüş biçimi olarak ifade edilir.

DİL GELİŞİM DÖNEMLERİ Use a section header for each of the topics, so there is a clear transition to the audience.

Microsoft Engineering Excellence Konuşma Öncesi Dönem çağıldama Babıldama Konuşma Öncesi Dönem Ağlama 0 - 2 ay 2 - 6 ay 6 – 12 ay Microsoft Confidential

Microsoft Engineering Excellence Konuşma Dönemi İlk Gramer Dönemi İki Sözcük Dönemi (telgrafik) Konuşma Dönemi Tek Sözcük Dönemi Agulama Dönemi 0-12 ay 12-18 ay 18-24 ay 2-6 yaş Microsoft Confidential

Konuşmada Etkili Olan Organlar Microsoft Engineering Excellence Konuşmada Etkili Olan Organlar Akciğer Diyafram Soluk borusu Ses telleri Küçük dil Yumuşak ve Sert Damak Dişler Dudaklar Ağız ve Burun Alt Çene If there is relevant video content, such as a case study video, demo of a product, or other training materials, include it in the presentation as well. Microsoft Confidential

ÖZÜR GRUBUNUN TANIMI Bireyin sözel, sözel olmayan veya grafik sembol-işaret sistemlerini kullanarak iletişim kurma yetisinde kişisel, sosyal, eğitim ve iş hayatını etkileyen yetersizliklerdir. Bu yetersizliklerde işitme, dil ve konuşma süreçleri hafif düzeyden çok ağır düzeye yayılan gelişimsel ya da edinilmiş olarak etkilenebilir. Bu yetersizlikler belirli bir tıbbi nedene dayalı olabileceği gibi belirli bir nedene bağlı olmayabilir veya çeşitli özür gruplarına ikincil olarak eşlik edebilir.

Konuşma Engelinin Nedenleri Add a case study or class simulation to encourage discussion and apply lessons.

Anatomik nedenlere bağlı dil ve konuşma sorunları Anatomik nedenlere bağlı dil ve konuşma sorunları. (dudak- damak yarıklığı, larenjektomi, işitme düzeneği sorunları vb.)

2. Fizyolojik nedenlere bağlı dil ve konuşma sorunları. (kas gerilim yetmezliği) 3.  Nörolojik nedenlere (Parkinson Hastalığı)

Biyokimyasal nedenlere bağlı dil ve konuşma sorunları. (Anoxia vb.) 5. Psikolojik/psikiyatrik nedenlere bağlı dil ve konuşma sorunları. (Kimi uzmanlara göre kekemelik vb. konuşma sorunları bu kümede ele alınmaktadır)

Gelişim sürecindeki aksaklıklara bağlı dil ve konuşma sorunları. (öğrenme güçlüğü,okuma güçlüğü) 7. Olumsuz çevresel etmenlere bağlı dil ve konuşma sorunları. (Dil ve konuşma gelişiminde gecikme vb.)

 Hiçbir nedene bağlanamayan dil ve konuşma sorunları Karmaşık nedenlere bağlı dil ve konuşma sorunları. (Zihin engeli vb.)

2005-2006 Öğretim Yılı Kaynaştırma Eğitimindeki Okul ve Öğrenci Sayıları