Batı Trakya Türk Azınlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
Advertisements

TÜRKİYE’DE ÇOCUK DOSTU ŞEHİRLERİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN ATILACAK ADIMLAR ÇDŞ Toplantısı Ankara Nisan 2006.
NE KADAR OKUYORUZ?.
Meriç Belediyeler Birliği
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Erdoğan’a kızmaya ne hakkınız var... Özay ŞENDİR HaberTürk.
TEVHİD-İ TEDRİSAT (ÖĞRETİMİN BİRLEŞTİRİLMESİ) ve LAİK EĞİTİM
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
TARİHİ GELİŞİMİ İLE AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE İLİŞKİLERİNİN ÇIKMAZI
AB Düşüncesinin Temelini Batı Almanya Fransa İtalya Belçika Hollanda Lüksemburg.
Kazanım: 5. Atatürk’ün fikir hayatının oluşumunda etki eden Selanik Manastır,Sofya İstanbul şehirlerindeki ortamın rolünü fark eder.
OKUR – YAZARLIK, EĞİTİM VE İÇ GÖÇ GÖSTERGELERİ TÜİK İzmir Bölge Müdürü
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATI.
‘’Bütün Gençler için Yaygın Eğitim’’
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
LOZAN BARIŞ KONFERANSI VE ANTLAŞMASI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
BİYOGRAFİ NEDİR? , BİYOGRAFİ ÖRNEĞİ,
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
Yunanistan temsilcisi Mazarakis, görüşmelere
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
HİNDİSTAN.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük LOZAN BARIŞ ANLAŞMASI
Sosyal Bilgiler GÖÇÜN NEDEN VE SONUÇLARI
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
ORTAOKULA GEÇİŞ.
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
Yaşlı Turizminde Türkiye
İ NSAN HAKLARI ve BAROLAR Av.Mustafa Ç İ NKILIÇ Adana Barosu-2015.
Dersimiz.com BAŞARILAR DİLER.
İSİMLER VE ÇEŞİTLERİ Varlıklara verilişine göre
UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
Bugünlerde basın ve yayın organlarında Filistin,Lübnan,Irak gibi yerlerde Müslüman Halklara yapılan işkence ve baskılar yer almaktadır.Bizler Türk Milleti.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
 Osmanlının yıkılı ş ına do ğ ru devleti ve milleti kurtarmak için birtakım fikir akımları olu ş mu ş tur.  Bunlar Osmanlıcılık, İ slamcılık, Batıcılık.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Dersimiz.com BAŞARILAR DİLER.
İSİMLER VE ÇEŞİTLERİ Varlıklara verilişine göre
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Anadolu’dan Haber Var
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
ATATÜRK’ÜN ÖĞRENİM HAYATI
ŞEHİT YAKUP SÜRÜCÜ ANADOLU LİSESİ
Karşılaştırmalı Eğitim
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ NİHAT TOPKARA BİZİM SINIF TARİH DERSİNDE.
TÜRK BEŞLERİ.
TÜRKİYE İSTİHDAM VERİLERİ
HUKUKUN DALLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

Batı Trakya Türk Azınlığı

Batı Trakya Türk Azınlığı’nın Temel İnsan Hakları Sorunları Giriş: Batı Trakya Batı Trakya Türk Azınlığı’nın Temel İnsan Hakları Sorunları 1. Eğitim Sorunu 2. İfade Özgürlüğü Sorunları 3. Din veya İnanç Özgürlüğü ile İlgili Sorunlar 4.Toplanma veya Dernek Kurma ile İlgili Sorunlar Sonuç ve Değerlendirme

Giriş: Batı Trakya Batı Trakya Yunanistan’ın kuzeydoğusunda kalan ve doğudan batıya İskeçe, Gümülcine ve Dedeağaç şehirlerinden oluşan bölgedir. Bölgenin toplam nüfusu 365 bin civarındadır. Bu rakamın 100 bin kadarını Müslüman Türkler oluşturmaktadır. Türkler daha çok Gümülcine ve İskeçe’de yaşamaktadır. Batı Trakya Trükleri’nin pozitif azınlık hakları Lozan Anlaşmasıyla tanınmış ve garanti altına alınmıştır.

1923 Yılında Batı Trakya Nüfusu Giriş: Batı Trakya 1923 Yılında Batı Trakya Nüfusu Şehirler Türk Yunan Bulgar Yahudi Ermeni Gümülcine 59,967 8,834 9,997 1,007 360 Dedeağaç 11,744 4,800 10,227 253 449 Sofulu 14,736 11,542 55,490 - İskeçe 42,671 8,728 522 220 114 Toplam 129,120 33,910 26,266 1,480 923

Batı Trakya Türklerinin Eğitim Sorunu Yunanistan’da okur-yazarlık oranının en düşük olduğu bölge Batı Trakya’dır. Resmi olarak Batı Trakya Türk Azınlığının 230 ilkokulu, 2 ortaokul/lisesi ve iki medresesi vardır. Bu okullarda yaklaşık 7 bin öğrenci eğitim görmektedir. Gümülcine Celal Bayar Lisesi İskeçe Muzaffer Salihoğlu Özel Lisesi Gümülcüne ve İskeçe Medreseleri 1951 tarihli Türk-Yunan Kültür Anlaşması uyarınca Azınlık ortaokul ve liselerinde görev yapmak üzere Türkiye’den gönderilmesi gereken 35 öğretmen kontenjanını 16 öğretmene düşürmüştür.

Batı Trakya Türklerinin Eğitim Sorunu Yunanistan Türkiye’deki öğretmen okullarından mezun Batı Trakyalı öğretmenlerin Azınlık ilkokullarında görev almasına 1973 yılından beri karşı çıkmaktadır. Batı Trakya genelindeki 230 Azınlık ilkokulunda Selanik Özel Pedagoji Akademisi (SÖPA) mezunları öğretmen olarak görev yapmaktadır. Azınlık mensupları bu öğretmenlerin formasyonlarını yeterli bulmamaktadır. Batı Trakya Türk Azınlığı mensuplarına Yunan üniversitelerinde eğitim görme yolu ancak 1990’lı yılların sonunda Avrupa Birliği’nin baskıları sonucu açılabilmiştir.

Batı Trakya Türkleri’nin İfade Özgürlüğü Sorunları Batı Trakya’da Türk Azınlığın sahibi olduğu; 3 haftalık gazete 1 on beş günde bir yayınlanan gazete 3 aylık dergi 4 yerel radyo iatasyonu bulunmaktadır Basın yayın organlarının en büyük sorunu ekonomik sıkıntılardır. Bu durum basın organlarının yayın kalitesini etkilemekte, radyo istasyonları sadece müzik yayını yaparken, yazılı basın sadece yerel haberlere yer verebilmektedir.

Din ve İnanç Özgürlüğü ile İlgili Sorunlar Müftülükler Sorunu Seçilmiş Müftüler Gümülcine Seçilmiş Müftüsü: İbrahim Şerif İskeçe Seçilmiş Müftüsü: Ahmet Mete Atanmış Müftüler Gümülcine Atanmış Müftüsü: Cemali Meço İskeçe Atanmış Müftüsü: Mehmet Emin Şinikoğlu Vakıflar sorunu 240 İmam Yasası

Toplanma veya Dernek Kurma ile İlgili Sorunlar Batı Trakya Türk azınlığı mensupları arasında dayanışmayı sağlamak ve karşılaşılan sorunlarla ortak mücadele etmek amıcıyla kurulan ve adında ‘Türk’ kelimesi bulunan bazı dernekler kapatılmıştır. 1927 yılında kurulan İskeçe Türk Birliği ve 1936 yılında kurulan Batı Trakya Türk Öğretmenler Birliği adında ‘Türk’ kelimesi bulunduğu için kapatılan dernekler arasındadır. Yunanistan makamları çeşitli bahanelerle Batı Trakya Türk azınlığının kurmaya çalıştığı adında ‘Türk’ kelimesi bulunan yeni derneklerin açılmasına izin vermemektedir.

Sonuç ve Değerlendirme 1955-1998 yılları arasında yürürlükte olan Yunanistan vatandaşlık yasasının 19. maddesine dayandırılarak vatandaşlıktan atılan yaklaşık 60 bin azınlık mensubunun sadece 60’ına vatandaşlığı iade edilmiştir. Bu maddeyle vatandaşlıktan atılanlara hakları iade edilmelidir. Batı Trakya Türk Azınlığı mensuplarının ekonomik olarak gelişip ilerlemesine imkan tanınmamaktadır. Her demokratik ülkede olması gerektiği gibi Batı Trakya’daki Türk azınlığın da fırsat eşitliğinden yararlanmasına izin verilmelidir. Türkiye sadece Batı Trakya Türk azınlığı nezdinde değil diğer Türk ve akraba topluluklar nezdinde de uzun erimli ve somut politikalar üretmelidir. Türkiye bunu yaparken muhatap ülke içişlerine karışmamaya azami özen göstermeli ve diplomasinin bütün imkanlarından yararlanmayı başarmalıdır.