2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ
Windows Intune ile Modern Cihaz Yönetimi
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Elektrikli Araçlar için Paylaşımlı Akıllı Sürücü Destek Sistemi
Kapasite Geliştirme Çalıştayı Dr. Serap OĞUZ TANATAR Lefkoşa, 09 Kasım 2010 Project: EuropeAid/124745/D/SER/CY Roadway Safety Education & Campaigning TRAFİK.
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
GELECEĞİN ŞEHİRLERİ İÇİN AKILLI ÇÖZÜMLER
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
07 HAZİRAN 2013 Lider Teknoloji Altyapı Operatörü Murat Kuran Satış Müdürü 2013 Sayısal Yayın Konferansı.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
TELSİZ HABERLEŞME SİSTEMİ ALTYAPI DEĞERLENDİRME VE DURUM TESPİTİ
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
Krizin gelişimi 2000’li yılların başında Yunanistan Ekonomisi Avrupa Bölgesinin en hızlı gelişen ekonomilerinden biriydi yılında Küresel krizYunanistan’ı.
Türkiye Bilişim Derneği 1 TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonu Ankara 3 Mayıs 2012.
ULAŞIMDA ENERJİ VERİMLİLİĞİ Strateji Geliştirme Başkanlığı
LTE -> 4G için STRATEJİ.
«Akıllı Şebeke: Tercih Değil; Zorunluluk»
Akıllı Ulaşım Sistemleri
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
ENERJİDE VERİMLİLİK AHMET SEFEROĞLU KAYSERİ OSB ELEKTRİK DANIŞMANI
BP ve Emisyon Ticareti Tahir Uysal BP Türkiye. 2 BP ve Yenilenebilir Enerjiler Emisyonların azaltılması −İş kollarında emisyonların azaltılması −Alternatif.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Karayolu Ulaşım Güvenliğinde
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
Gençler ve Yol Güvenliği
Mayıs 2012.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Karma Personel Taşıma Organizasyonu Günaydın Turizm
MOBİL GENİŞBANDIN GELECEĞİ
Click to edit Master title style Araçlar Arası ve Altyapı Haberleşme Projesi.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Akıllı Ulaşım Sistemleri
SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (SHGM)
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ (AUS) Ali Rıza YÜCEULU Karayolu Düzenleme Genel Müdürü.
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) 2012 YILI İŞ PROGRAMI.
İNGİLİZCE NİÇİN ÖĞRENİLMELİ ?  İngilizce 75 ’i aşkın ülkede 2 milyar dan fazla insan tarafından kullanılan özel,resmi dil, bilim dili statüsündedir.
Bilişim Teknolojileri Alanı
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
ELDER Ar-Ge Çalıştayı 27 Nisan 2015
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 20/06/2013.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Akıllı Ulaşım Sistemleri için Coğrafi Bilgi Sistemleri Uygulamaları
Modern işletmeler için sınıfının en iyisi üretkenlik araçları Telista Bilişim ve İletişim Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
Kurumsal Ağlarda Uzak ve Merkezi İşlem Birimlerinin Sanallaştırılması: Bir Uygulama Emrah ÇOLAK, SGK Aydın ÇETİN, Gazi Üniversitesi ŞUBAT 2016.
Aile ve Nüfus Planlaması AtatürkMTAL 1. Aile Planlaması Ailelerin istedikleri zaman ve istedikleri sayıda yetiştirebileceği kadar çocuk sahibi olmalarını.
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Otizm Farkındalık Araştırması
TURKHAREKAT.COM Siber Güvenlik Eğitimlerine Hoşgeldiniz.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Yeniliklerin ekonomik etkileri
Büyük veri ? (big data).
Sunum transkripti:

2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ YOL YÖNETİMİ VE YOLCU BİLGİLENDİRMEDE AKILLI ULAŞIM SİSTEM UYGULAMALARI Mehmet ÖMERBEYOĞLU INTETRA Genel Müdürü

YOL YÖNETİMİ VE YOLCU BİLGİLENDİRMEDE AUS UYGULAMALARI - Giriş - Akıllı Ulaşım Sistemleri Nedir - Bilgilendirme Sistemleri - İşbirlikçi Araçlar -Dünyadaki Çalışmalar -Neler Yapmalıyız? 2012 AUS ÇALIŞTAYI

GİRİŞ Günümüzde araç sayısı 1 milyar adedin üzerinde 2050 yılında dünya nüfusunun 9,5 milyar olması bekleniyor. Buna paralel araç sayısının 2050 yılında 2 katı olması muhtemel Sadece ABD de trafik yoğunluğunun sebep olduğu maliyet 87 milyar dolar Türkiye'de her gün 3.500 yeni araç trafiğe çıkıyor. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

GİRİŞ Maalesef bir zamanlar düşünüldüğü gibi bu sorunlar ile sadece yeni yollar yaparak baş edemeyiz. Çözüm; neredeyse sınırsız hale gelen “Akıllı Ulaşım Sistemleri”nin potansiyelini kullanarak trafik yoğunluğunu hafifletmek ve güvenliğini arttırmaktan geçmektedir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Akıllı Ulaşım Sistemleri Nedir? Akıllı Ulaşım Sistemleri araçlara ve ulaşım altyapı elemanlarına bilgi ve iletişim teknolojileri ekleyerek; ulaşım sistemlerini kullanıcılar için daha güvenilir, verimli ve kaliteli hale getirmektir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Bilgilendirme Sistemlerinin Gelişimi Geçmişte: Algı Bugüne kadar kritik trafik durumlarını araç ve sürücü hareketlerinden algılıyorduk. Günümüzde : Görme Kameralar ve muhtelif dedektörler ile gözlem. Gelecekte: İletişim Telematik bir altyapı oluşturularak araçların diğer araçlar ve yoldaki altyapı elemanları (trafik işaretleri, dedektörler, meteorolojik istsyonlar,vs.) ile iletişimi sağlanır. SÜRÜCÜ VE YOLCU GÜVENLİĞİ 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Yolcu Bilgilendirme AUS çalışmalarının temelini yollardan toplanan gerçek zamanlı veriler oluşturmaktadır. Bu veriler gerek trafik planlamaları gerekse yolcu bilgilendirme için hayati önem taşımaktadır. Toplanan bu gerçek zamanlı veriler DMİ’ler, mobil uygulamalar, radyolar vb kanallar üzerinden sürücülere bildirilir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Yolcu Bilgilendirme Veri toplanmasında geleneksel yöntemler sabit konumlu detektörler, kameralar vb cihazlardır. Bu bilgiler sadece birkaç dakika için geçerlidir ve kişiye özel hale getirilemezler. Hayati önem taşımalarına rağmen kapsama alanları kısıtlıdır. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Yolcu Bilgilendirme Daha dinamik ve hızlı bilgiye nasıl ulaşırız ve nasıl en hızlı şekilde sürücüleri bilgilendiririz? Hareket halindeki araçları ve yollarda kullanılan altyapı elemanlarını bilgiyi toplamak ve dağıtmak için kullanabilir miyiz? 2012 AUS ÇALIŞTAYI

İşbirlikçi Araçlar Günümüzde hızlı gelişen bilgisayar ve kablosuz haberleşme teknolojileri bunu mümkün hale getirmiştir. Bunun sonucu olarak dünyada AUS uygulamaları artık işbirlikçi araçlar ve yollar üzerine yoğunlaşmıştır. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

İşbirlikçi Araçlar Günümüzde AUS çalışmaları tüm dünyada işbirlikçi araçlar ve yollar konsepti üzerine devam etmektedir. Yüksek performanslı haberleşme ve bilgi teknolojilerini kullanarak sürücülerin güzergahlarındaki tüm bilgilere anında ulaşmaları ve buna göre gerekli tedbirleri almaları hedeflenmektedir. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

İşbirlikçi Araçlar Bu sistemde hareket halindeki araçlar, diğer araçlar ile ve yollardaki altyapı elemanları ile kablosuz bir haberleşme altyapısı ile haberleşerek trafik yönetimi ve güvenliğinden maksimum düzeyde faydalanırlar. Araçlar ve sürücüler araçlarındaki ekranlardan güzergahları ile ilgili tüm bilgileri görebilir ve buna göre gerekli tedbirleri alırlar. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Sistemin Faydaları: Gerçek zamanlı trafik veri kalitesinin artması Yol ağı işletiminin ve kontrolünün geliştirilmesi Toplu taşıma sistemlerinin veriminin artması Emisyon gazları ve kirliliğinin azalması Trafik güvenliğinin artması Trafik sıkışıklığının azaltılması Trafik olaylarına ve kazalara hızlı ve verimli tepki Kısa ve tahmin edilebilinir seyahat süreleri 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Sürücü Bilgilendirmeleri: Yoğunluk uyarısı ve alternatif güzergah planı Hava, yol ve zemin durum uyarısı Acil durum araç uyarısı Araç içi trafik işaret bilgisi ve ihlal uyarısı Sinyalizasyon asistanı ve ihlal uyarısı Ani fren uyarısı Yol çalışması uyarısı 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Dünyadaki Çalışmalar Dünya genelinde 30 dan fazla AUS organizasyonu Bunlar dışında 16 dan fazla organizasyon sadece İşbirlikçi Araçlar Üzerine Çalışıyor Sadece geçen sene bu projelere harcanan ARGE tutarı 100 Milyon Euro'nun üzerinde 2010 Yılında AB komisyonun AUS direktifini yayınlandı ve yatırım kararlarını aldı. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Dünyadaki Çalışmalar Uluslararası standart enstitüleri tarafından sistemin standartları belirlenmeye başlandı. Sadece Avrupa'da 10 ayrı test çalışması başarı ile sürdürülüyor. Haberleşme altyapıları tamamlandı. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Neler Yapmalıyız? AUS acil eylem planı hazırlanarak dünyadaki çalışmalara dahil olunmalı Sektördeki, kamu kuruluşları, özel sektör temsilciler, üniversiteler vb. gibi kuruluşların dahil olduğu geniş katılımlı bir organizasyon kurulmalı. Dünyadaki benzer çalışmalara ve organizasyonlara dahil olunmalı. Ülke standartları gelişen teknolojilere uygun olarak belirlenmeli Test çalışmaları başlatılmalı. 2012 AUS ÇALIŞTAYI

Teşekkürler… 2012 AUS ÇALIŞTAYI