ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Slayt geçişleri için tıklayınız
Advertisements

Laiklik Laiklik yalnızca devlet ve dinin birbirinden ayrılması anlamına gelmez ayrıca eğitim, kültür ve yasama alanlarının da dinden bağımsız olması.
A. Yasal Alt Yapı  5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu: tarihinde RG’de yayımlanmıştır.  İkramiye ve İndirimler Karşılığı Hesabı: 07 Ağustos 2007.
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
İmparatorluktan Cumhuriyete Geçiş
ABBAS AKAN ERKUL KOLEJİ
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
İNKILAP NE DEMEKTİR ?   Toplum düzenini ve yapısını daha iyi duruma getirmek için yapılan köklü değişiklik, iyileştirme, devrim, reform demektir. 
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İNGİLİZCE PERFORMANS ÖDEVİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
İLKE VE İNKILAPLARIN EŞLEŞTİRİLMESİ
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
ATATÜRK İLKELERİ.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
ATATÜRK İLKELERİ. ATATÜRK İLKELERİ 1- Cumhuriyetçilik 2- Millîyetçilik 3- Halkçılık 4- Devletçilik 5- Lâiklik 6- İnkılapçılık.
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE GERÇEKLEŞENLER.
YUNUS EMRE.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
SİYASİ HUKUKİ EĞİTİM ve KÜLTÜR TOPLUMSAL EKONOMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük HALKÇILIK
Atatürk ilkeleri.
Tarih Sunumu Tarihi Olayların Değerlendirilmesi
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
HANGİ İLKEYİM? MUSTAFA TONBUL BOZKURT ORTAOKULU HANGİ ALANDAYIM?
There was a man who was thinking of building an honourable structure that could last for milleniums and show the king’s power. So, he racked his brain.
TEOG SINAVINA BU KELİMELERİ BİLMEDEN GİRMEYİN UNIT 7.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
MUNZUR WATER Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information and views set out.
Practice your writing skills
ATATÜRK İLKELERİ.
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
FLEXIBILITY AND JOB CREATION POLICIES BARIŞ KILIÇ.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ GİRİŞ.
ATATÜRK İLKELERİ.
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
20 SAYING FROM OUR COUNTRY TURKEY
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
THE CANTERVILLE GHOST by Oscar WILDE CHARACTERS.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. THE LIFE OF MUSTAFA KEMAL.
ATATÜRK’s LİFE M.KEMAL ATATÜRK( ) He was born in 1881 at the Kocakasım ward of Salonika,in a three story pink house.
ATATÜRK İLKELERİ
Hüsamettin Ataman – Mimar - Denizli
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ATATÜRK’s LİFE M.KEMAL ATATÜRK( ) He was born in 1881 at the Kocakasım ward of Salonika,in a three story pink house.
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
Feminism, unlike the idea of ​​ mankind, is a trend that is prioritized to bring gender inequality to the agenda. The notion of feminism, which is not.
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
THE MYSTERIOUS ISLAND JULES VERNE. INFORMATION ABOUT THE BOOK  Name of the book: The Mysterious Island  Author: Jules Verne  Type: Adventure  Number.
PREPARED BY: 9-B STUDENTS. Sumerians, who laid the foundations of great civilizations and the world cultural heritage, emerged to the st The Sumerians.
CÜNEYT ÇAKIR Birth Place: Istanbul / Turkey Date of Birth:
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Sunum transkripti:

ATATÜRK’ÜN İLKELERİ

ADI:AHMET SOYADI:SARIKAYA SINIFI:8/A NUMARASI:28 KONU:ATATÜRK’ÜN HAYATI VE İLKELERİ KAYNAKÇA:www.GOOGLE.com / ATATÜRK’ ÜN HAYATI İNGİLİZCE / ATATÜRK’ ÜN İLKELERİ İNGİLİZCE DERS:İNGİLİZCE

İLKELER İNGİLİZCE Republicanism: The Kemalist reforms represent a political revolution; a change from the multinational Ottoman Empire to the establishment of the nation state of Turkey and the realisation of national identity of modern Turkey. Kemalism only recognises a Republican regime for Turkey. Kemalism believes that it is only the republican regime which can best represent the wishes of the people.

Populism: The Kemalist revolution was also a social revolution in term of its content and goals. This was a revolution led by an elite with an orientation towards the people in general. The Kemalist reforms brought about a revolutionary change in the status of women through the adoption of Western codes of law in Turkey, in particular the Swiss Civil Code. Moreover, women received the right to vote in 1934. Atatürk stated on a number of occasions that the true rulers of Turkey were the peasants. This was actually a goal rather than a reality in Turkey. In fact, in the official explanation given to the principle of populism it was stated that Kemalism was against class privileges and class distinctions and it recognized no individual, no family, no class and no organization as being above others. Kemalist ideology was, in fact, based on supreme value of Turkish citizenship. A sense of pride associated with this citizenship would give the needed psychological spur to the people to make them work harder and to achieve a sense of unity and national identity. :

Secularism: Kemalist secularism did not merely mean separation of state and religion, but also the separation of religion from educational, cultural and legal affairs. It meant independence of thought and independence of institutions from the dominance of religious thinking and religious institutions. Thus, the Kemalist revolution was also a secularist revolution. Many Kemalist reforms were made to bring about secularism, and others were realised because secularism had been achieved. The Kemalist principle of secularism did not advocate atheism. It was not an anti-God principle. It was a rationalist, anti-clerical secularism. The Kemalist principle of secularism was not against an enlightened Islam, but against an Islam which was opposed to modernisation.

Reformism: One of the most important principles that Atatürk formulated was the principle of reformism or revolutionism. This principle meant that Turkey made reforms and that the country replaced traditional institutions with modern institutions. It meant that traditional concepts were eliminated and modern concepts were adopted. The principle of reformism went beyond the recognition of the reforms which were made.

Nationalism: The Kemalist revolution was also a nationalist revolution Nationalism: The Kemalist revolution was also a nationalist revolution. Kemalist nationalism was not racist. It was meant to preserve the independence of the Republic of Turkey and also to help the Republic's political development. It was a nationalism which respected the right to independence of all other nations. It was a nationalism with a social content. It was not only anti-imperialist, but it was also against the rule of a dynasty or of any particular social class over Turkish society. Kemalist nationalism believes in the principle that the Turkish state is an indivisible whole comprising its territory and people.

Statism: Kemal Atatürk made clear in his statements and policies that Turkey's complete modernisation was very much dependent on economic and technological development. The principle of statism was interpreted to mean that the state was to regulate the country's general economic activity and the state was to engage in areas where private enterprise was not willing to do so, or where private enterprise had proved to be inadequate, or if national interest required it. In the application of the principle of statism, however, the state emerged not only as the principle source of economic activity but also as the owner of the major industries of the country.

İLKELER TÜRKÇESİ Cumhuriyetçilik: Atatürk devrimleri siyasi nitelik taşır. Çok uluslu bir İmparatorluktan ulus devlete geçiş gerçekleştirilmiş ve böylece modern Türkiye'nin ulusal kimliği oluşturulmuştur. Bu kimliğin oluşmasında, kul nitelikli insanların yurttaş-birey niteliği kazanması önemli bir noktadır. Atatürk bunun yolunu, kısaca halkın kendi kendisini idaresi, yani demokrasi demek olan Cumhuriyet’te görmüştür.

Halkçılık: Gerek içeriği gerekse hedefleri açısından bakıldığında, Cumhuriyet Devrimi ayrıca bir sosyal devrim niteliği de taşır. Başta İsviçre Medeni Kanunu olmak üzere, Batı kanunlarının Türkiye'de uygulamaya konulmasıyla birlikte kadınların statüsünde köklü değişiklikler olmuş, 1934 yılında kabul edilen bir kanun ile kadınlar seçme ve seçilme hakkını almışlardır. Atatürk çeşitli ortamlarda, Türkiye'nin gerçek yöneticilerinin köylüler olduğunu söylemiştir. Aslında bu durum Türkiye için bir gerçek olmaktan çok bir hedef niteliğindedir. Halkçılık ilkesi sınıf ayrıcalıklarına ve sınıf farklılıklarına karşı olmak ve hiçbir bireyin, ailenin, sınıfın veya organizasyonun diğerlerinin daha üzerinde olmasını kabuletmemek demektir. Halkçılık, Türk vatandaşlığı olarak ifade edilen bir fikre dayanır. Gurur ile birleşen vatandaşlık fikri, halkın daha fazla çalışması için gerekli psikolojik teşviki sağlar, birlik fikrinin ve ulusal bir kimliğin kazanılmasına yardımcı olur.

Laiklik: Laiklik yalnızca devlet ve dinin birbirinden ayrılması anlamına gelmez ayrıca eğitim, kültür ve yasama alanlarının da dinden bağımsız olması anlamını taşır. Laiklik, devletin dini düşünce ve dini kuruluşların etkisinden bağımsız olması, ve genel olarak düşünce özgürlüğü anlamına gelmektedir. Devrimlerin birçoğu laikliği gerçekleştirmek amacıyla yapılmış ve diğerleri ise laikliğe ulaşılmış olması sayesinde gerçekleştirilebilmi ştir. Laiklik ilkesi akılcı ve dini siyasetin dışında tutan bir ilkedir. Osmanlı döneminde matbaanın geciktirilmesinde olduğu gibi dinin yenilikler karşısında nasıl tutucu bir silah haline geldiğini yaşamış olan Türkiye Cumhuriyeti kurucuları açısından dinin din dışı sivil yapı üzerinde yaratabileceği baskıları önlemenin bir aracıdır.

Devrimcilik: Atatürk'ün ortaya koyduğu en önemli ilkelerden birisi de devrimciliktir. Bu ilkenin anlamı Türkiye'nin devrimler yaparak geleneksel kuruluşlarını modern kuruluşlarla değiştirmiş olmasıdır. Geleneksel kavramların bir kenara itilip modern kavramların benimsenmesi demektir. Devrimcilik ilkesi, yapılmış olan devrimlerin tanınıp kabul edilmelerinin çok ötesine geçmiştir.

Milliyetçilik: Cumhuriyet devrimi ayrıca milliyetçi bir devrimdir Milliyetçilik: Cumhuriyet devrimi ayrıca milliyetçi bir devrimdir. Bu milliyetçilik ırkçı bir yapıda değildir; yurtseverlikle sınırlıdır. Bu devrimin amacı, Türkiye Cumhuriyetinin bağımsızlığının korunması ve ayrıca Cumhuriyetin siyasal yönden gelişmesidir. Bu milliyetçilik, tüm diğer ulusların bağımsızlık haklarına saygılıdır; sosyal içeriklidir; yalnızca anti - emperyalist olmayıp, aynı zamanda gerek hanedan yönetimine, gerekse herhangi bir sınıfın Türk toplumunu yönetmesine de karşıdır ve nihayet bu milliyetçilik Türk devletinin vatanı ve halkı ile bölünmez bir bütün olduğu ilkesine inanmaktadır.

Devletçilik: Mustafa Kemal Atatürk yapmış olduğu açıklamalarda ve politikalarında Türkiye'nin bir bütün olarak modernizasyonunun ekonomik ve teknolojik gelişmeye önemli ölçüde bağlı olduğunu ifade etmiştir. Bu bağlamda, devletçilik ilkesini de devletin, ülkenin genel ekonomik faaliyetlerinin düzenlenmesi ve özel sektörün girmek istemediği veya yetersiz kaldığı ya da ulusal çıkarların gerekli kıldığı alanlara girmesi anlamında yorumlamaktadır. Ancak, devletçilik ilkesinin uygulanmasında, devlet yalnızca ekonomik faaliyetlerin temel kaynağını teşkil etmemiş, aynı zamanda ülkenin büyük sanayi kuruluşlarının da sahibi olmuştur.