Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
TC. BAÜ Sındırgı MYO Öğr.Gör.Suat KARA
DİĞER YABANCI KAYNAKLAR Dr. Ergün Kaya
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
TİCARİ İŞLEMLER VE VARLIK KAYNAK YAPISINA ETKİLERİ
AB Müktesebatı dahilinde Şirketler Kesimi Muhasebe ve Denetimi
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ENFLASYON MUHASEBESİ Yüksek Enflasyon Dönemlerinde Mali Tabloların Düzeltilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ (Seri: XI, No 20)
SERİ:IV NO:41 TEBLİĞİ NE DEĞİŞTİ?
MENKUL KIYMETLER ÜNİTE 7
BİLANÇO GELİR TABLOSU.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Kamu Muhasebe Sistemi.
TÜRKİYE FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARININ İLK UYGULAMASI
Dünya Bankası KOBİ Finansal Raporlaması José Maria Bové FEE Başkan Yardımcısı, KOBİ ve KOBİ Uygulamaları Başkan, FEE KOBİ ve KOBİ Uygulamaları Çalışma.
BÖLÜM VIII FİNANS YÖNETİMİ.
KUR DEĞİŞİMİNİN ETKİLERİ
1 UFRS ve Basel 2 Ian Michael Muhasebe ve Denetim Politikası Dairesi Finansal Hizmetler Kurumu Contact:
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 22 Mali Tabloların ve Vergi Raporlamasının Genel Amaçları Stefano Marchese FEE, Vergilendirmeden Sorumlu.
IFRS’nin Sigorta Sektöründe Uygulanması Avusturya Çalışması Hakim Karin Harreither, CPA REPARIS Viyana Bakanlar Konferansı 2006, Mart 2006.
FİNANSAL TABLOLARIN FARKLI PARA BİRİMİNE ÇEVRİLMESİ (DÖNÜŞTÜRÜLMESİ)
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
ENTELEKTÜEL SERMAYENİN ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Varşova, 7 Haziran 2005 Muhasebe ile ilgili Topluluk Müktesebatının Kabulü, Uygulanması ve Uygulatılması Jacek Gdański Muhasebe Bölümü, Maliye Bakanlığı.
Slide 1 Kurumsal Mali Sorumluluk ve Muhasebe Standartları « Dördüncü Yönerge » - yıllık hesaplar 1978 « Yedinci Yönerge » - konsolide hesaplar 1983 – Değişiklikler.
FİNANSAL ANALİZ.
YÜKSEK ENFLASYONLU EKONOMİLERDE FİNANSAL RAPORLAMA
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
SERMAYE PİYASASINDA FAALİYET GÖSTERMESİNE İZİN VERİLEN DİĞER KURUMLAR
NET İŞLETME (ÇALIŞMA) SERMAYESİ DEĞİŞİM TABLOSU
IAS-1 Finansal Tabloların Sunumu
Prof. Dr. Rüstem HACIRÜSTEMOĞLU TC. Galatasaray Üniversitesi
Prof. Dr. İbrahim LAZOL DAÜ-2012
Prof.Dr. İbrahim LAZOL DAÜ-2012
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ ÜNİTE 5 Prof. Dr. Necdet SAĞLAM.
7 Eylül 2005, Çarşamba Litvanya Cumhuriyeti Muhasebe Enstitüsü Avrupa Birliği’nde Ulusal Bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
FİNANSAL KARAR TÜRLERİ
MUHASEBE UYGULAMALARI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
1 DENET A Member Firm of International ENFLASYON DÜZELTMESİ DENET Hazırlayan ve Sunan Bülent ÜSTÜNEL Meryem ÖCALHaluk ERDEM.
UMS 12 Kurum Kazancı Üzerinden Ödenen Vergiler Temel ilkeler
Finansal Tablo Analiz Teknikleri
GENEL MUHASEBE 1 Yrd. Doç. Dr. Serhan Gürkan KBÜ İşletme Fakültesi
MALİYET, GİDER VE GELİR HESAPLARINA İLİŞKİN DÖNEMSONU İŞLEMLERİ
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
TEMEL MALİ TABLOLAR.
KISIM 2 Finansal Yönetimde Temel Kavramlar BÖLÜM 3 Finansal Tablolar, Nakit Akışı ve Vergiler.
FİNANSAL TABLOLAR F.Dilvin Taşkın. Finansal Tablolar ve Raporlar Yıllık Rapor??? 1. Bilanço: belirtilen tarihte işletmenin sahip olduğu varlıkları.
FİNANS VE MUHASEBE H04.
Devlet Muhasebe Standartları
MUHASEBEDE KULLANILAN FİNANSAL TABLOLAR
ÖZELLİKLİ HESAP VE İŞLEMLER Nazım Hesaplar Düzenleyici Hesaplar
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
Devlet Muhasebe Standartları
TEK DÜZEN HESAP PLANI PROF. DR. METİN SABAN YRD. DOÇ. DR. HAKAN VARGÜN
Devlet Muhasebe Standartları
Devlet Muhasebe Standartları
MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Aktif Nitelikli Dönem Ayırıcı Hesaplar
İÇİNDEKİLER KISIM-I Faaliyet Raporu, Finansal Tablolar, Amortismanlar, Vergiler, Nakit Akımları Finansal Tablolar ve Yıllık Raporlar Amortismanlar Firmalarda.
HESAP PLANI.
Maddi Duran Varlıklar ve Amortisman
KONSOLİDE MALİ TABLO ÖRNEKLERİ
Sunum transkripti:

Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri

2 Dördüncü Direktif ve Yedinci Direktifin Amaçları Alacaklıları sınırlı güvence sunan şirketlerden (limited şirket) korumak Şirketler tarafından kamuya açıklanması gereken mali bilgiler için asgari muhasebe gereklerini sağlamak Hatırlatma: bir Direktif Üye Devletlerin mevzuatlarını direktif hükümlerine uyacak şekilde değiştirmelerini şart koşar (  yönetmelik)

3 Dördüncü Direktif Genel Direktif kapsamındaki şirketlerin hukuksal biçimleri Mali tabloların unsurları: bilanço, gelir gider tablosu, notlar Mali tabloların amacı: doğru ve gerçeğe uygun görünüm Eskinin yerine geçme ilkesi Mali tabloların formatları üzerinde odaklanma: uyumlulaştırma mümkün olan yerlerde birincil yönler Mali tabloların sunulması sırasında uygulanacak iki ilke: tutarlılık ; mahsup olmaması

4 Dördüncü Direktif Bilanço formatı İki format mümkün bir yanda aktifler / öte yanda öz kaynaklar dahil pasifler öz kaynaklar aktiflerle pasifler arasındaki fark olarak sunulur Aşağıdaki üç kriterin ikisinin limitlerini aşmayan şirketler için basitleştirilmiş formata izin verilir: bilanço toplamı: Euro net satışlar : Euro mali yıl içinde ortalama personel sayısı: 50

5 Dördüncü Direktif Gelir gider tablosu formatı Direktifler tarafında sunulan birçok imkan var Giderlerin mahiyetine veya işlevlerine göre sunulması Giderlerin net satışlardan düşülerek net gelirin bulunması Giderlerin bir tarafta gelirlerin diğer tarafla olduğu sunum Aşağıdaki üç kriterin ikisinin limitlerini aşmayan şirketler için basitleştirilmiş formata izin verilir: bilanço toplamı: Euro net satışlar : Euro mali yıl içinde ortalama personel sayısı: 250

6 Dördüncü Direktif Mali tablolardaki notlar Direktifin diğer hükümlerinde önceden zorunlu tutulanlara ek olarak, notlarda açıklanması gereken 14 hususun listesi Basitleştirilmiş bir bilanço düzeni kullanmaya yetkili şirketler için basitleştirilmiş versiyona izin verilir

7 Dördüncü Direktif Değerleme ilkeleri İşletmenin sürekliliği Değerlemenin tutarlılığı İhtiyatlılık (gerçekleşme ilkesi ; önceki yıl ile ilgili bilanço tarihi sonrası pasifler ; aktiflerin amortismanı) Tahakkuk ve nakit esası Aktifler ve pasifler için ayrı değerleme Bir yılın açılış bilançosu : önceki yılın kapanış bilançosu

8 Dördüncü Direktif Maliyet ve yeniden değerlenen tutarlar Satın alma fiyatı veya üretim maliyeti Mümkün seçenek: duran maddi varlıklar veya stoklar için yenileme değeri enflasyonun hesaba katıldığı öğelerin yeniden değerlemesi duran varlıklar için yeniden değerleme Yeniden değerleme fazlasının muhasebesi ve hukuksal işlemi: Öz kaynaklara dahil edilir, sermayeye aktarılabilir, dağıtılamaz

9 Dördüncü Direktif Varlıklarla ilgili seçenekler Kuruluş giderleri (kanuni masraflar…) Duran varlıkların üretim safhasında faiz gideri Araştırma ve geliştirme maliyetlerinin aktifleştirilmesi Stoklar için değerleme formülü: ağırlıklı ortalama maliyet, Fifo, Lifo

10 Dördüncü Direktif Makul değer seçeneği 2001’de Dördüncü Direktifte başlatılan başlıca seçenek Amaç : finansal araçlar hakkında IAS 39 esasında ulusal muhasebe gereklerinin düzenlenmesi Değişiklik yayınlandığında varolan IAS 39 versiyonu esasında Şunlar haricinde tüm finansal varlıklara makul değer uygulanabilir: vadesine kadar tutulan finansal varlıklar şirket kaynaklı borçlar ve alacaklar İstisnalar olmak üzere, finansal borçlar için makul değer uygulanamaz

11 Dördüncü Direktif Dördüncü Direktifin diğer hükümleri Yıllık raporun içeriği Yıllık mali tabloların yayınlanması Yıllık mali tabloların denetlenmesi

12 Yedinci Direktif Konsolide mali tablo hazırlama yükümlülükleri Konsolide mali tablolar başka kuruluşları kontrol eden şirketler tarafından hazırlanmalıdır Başka bir kuruluş üzerindeki kontrol şunların sonucudur: oy haklarında çoğunluğu elde tutmak kuruluşun yönetim kurulu üyelerinin çoğunluğunu tayin ve azletme hakkı bir sözleşme veya şirket tüzüğü hükümleri sonucu baskın bir etkide bulunma hakkı

13 Yedinci Direktif Konsolide mali tablo hazırlama yükümlülüğünden muafiyet Kontrol ettikleri kuruluşlarla birlikte, aşağıdaki üç kriterin ikisinin limitlerini aşmayan şirketler: Euro ; net satışlar : Euro ; mali yıl içinde ortalama personel sayısı: 250) Kendileri başka bir şirket tarafınsan kontrol edilen şirketler Limited şirketler muafiyetten yararlanamaz

14 Yedinci Direktif Şerefiyenin ile ilgili işlemler Şerefiye : bağlı şirketin hisselerinin bedeli ile bağlı şirketin net varlıkları içinde temsil ettikleri oran arasındaki fark Seçenek : Dördüncü Direktifte şerefiye için belirlenen şekilde amortisman öz kaynaklardan düşülür Negatif şerefiye : ertelenen gelir veya doğrudan kazanç

15 Yedinci Direktif Konsolidasyon prosedürleri Şirket içi bakiyeler ve işlemlerin kaldırılması Şirket içi kazançlar veya kayıpların kaldırılması Konsolide bilanço ve bağlı şirketlerin bilançolarının tarihi Sunuş ve değerleme yöntemlerinin zaman içinde tutarlılığı Grup içinde kullanılan değerleme yöntemlerinin tutarlılığı Ertelenmiş gelir vergilerinin tanınması

16 Yedinci Direktif Öz kaynak yöntemi / orantılı konsolidasyon Öz kaynak yöntemi ana şirketin önemli etki sahibi olduğu bir kuruluştaki bir yatırıma uygulanır Ortak kontrol edilen kuruluşlar : öz kaynak yöntemini veya orantılı konsolidasyon yöntemini uygulama seçeneği

17 Yedinci Direktif Yedinci Direktifin diğer hükümleri Konsolide yıllık rapor Konsolide mali tabloların denetlenmesi Konsolide mali tabloların denetlenmesi Konsolide hesapların yayınlanması

18 Sonuçlar : Muhasebe Direktiflerinin sağladıkları Şunlarla ilgili ulusal mevzuatların uyumlulaştırılması : tek tek ve konsolide mali tablolar ve yıllık rapor hazırlama yükümlülüğü mali tabloların denetlenmesi ve yayınlanması Ulusal mevzuatlar veya muhasebe standartlarında muhasebe gereklerinin uyumlulaştırılma zorluğu başlıca başarı : düzenler çerçeveler, kavramlar, tanımlar, değerleme yöntemleri üzerinde ortak görüşlerin olmaması (çok fazla seçenek)