DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Maden Mühendisliği Bölümü MADEN MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRETİM(PDÖ) İÇİN YAPILANMA MODELİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Elif AKYOL & Halil BİLİR
Diferansiyel Denklemler
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
TÜBİTAK 1000 PROJESİ BİLGİLERİ
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
FIZ 172 BİLGİSAYARA GİRİŞ II
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
Proje Konuları.
Diferansiyel Denklemler
MÜHENDİSLİK MESLEĞİ VE EĞİTİMİNİN SINIRLARI H. ABDULLAH, M. A. YALÇIN, N. SAZAK, M. YILDIZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. BÖLÜMÜ.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
İstanbul Teknik Üniversitesi, teknik öğretimde 239 yılı aşan parlak geçmişi, çağdaş eğitim ortamı, güçlü akademik kadrosuyla Türkiye'de mühendislik,
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
 BAHAR YARIYILI KAYIT YENİLEME  (ÖĞRENİM HARCI YATIRMA ) VE OTOMASYONDA DERS SEÇME İŞLEMLERİ  08 Şubat 2016 – 12 Şubat 2016 TARİHLERİ ARASINDA ÖĞRENCİNİN.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
«Metalurji Teknikerliği» nedir?
Makine Mühendisliği nedir?
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ Maden Mühendisliği Bölümü MADEN MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRETİM(PDÖ) İÇİN YAPILANMA MODELİ T. Onargan, İ. Cöcen, A. Akar, Ç. Tatar, U. Köktürk, H. Mordogan, T. Batar Dokuz Eylül Üniversitesi, Maden Mühendisliği Bölümü 35100 İzmir SUNAN PROF. DR. TURGAY ONARGAN e-posta: turgay.onargan@deu.edu.tr

AKTİF ÖĞRENME MODELİ Aktif eğitimin özü “Öğrenci ve öğreticilerin birlikte çalıştığı ve geliştirdiklerini, bildiklerini uygulamaya yönelik veya yeni üretimler yapmaya yönelik araştırmaları ve çözümleri içeren bir eğitim felsefesidir.” şeklinde tanımlanmaktadır.

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Mühendislik eğitimi modern eğitim anlayışında tam bir yetişkin eğitimi kategorisindedir. Yetişkin eğitiminde pedogojik eğitim ilkeleri değil, androgojik eğitim ilkeleri geçerlidir. Androgoji de temel ilke, yetişkine bir şey öğretilemeyeceği, ancak öğrenmesinin hızlandırılabileceği olgusudur. Çok değişik mühendislik alanları olmasına rağmen, mühendisliğin temel doğasında benzer ve ortak alanlar bulunmaktadır (Florman, S.C.,1976).

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNİN YAPISI Bir çok mühendislik faaliyeti ortak tim çalışmasını gerektiren ve timi oluşturan disiplinlerin bir biriyle etkileşim içerinde olması gereken çalışmalardır. Buda sosyal öğrenme(Social learning) ve gelişmeyi (development) ortaya çıkaran ve mühendislik ile ilgili temel konuları ortaya koymaktadır. (Bandura, Vygostky). Bundan başka bir çok mühendis yönetim (management) fonksiyonunda performans göstermek durumundadır.

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNİN YAPISI Birçok profesyonel işte olduğu gibi mühendisin eğitimi kendi alanı ile ilgili konularda hayatı boyunca süren bir eğitim sürecidir.

MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNİN YAPISI Bu şu anlama gelmektedir ki kendi kendine (self directed) ve tecrübeye-uygulamaya dayalı (experiential learning) öğrenme metotları çok etkin rol oynamaktadır.

PDÖ’NÜN MANTIĞI  PDÖ, öğrencilere problem çözme yeteneklerini geliştirmeleri ve temel ve mühendislik bilimlerindeki bilgilerini arttırmak amacı ile mühendislik problemlerini kullanarak bilgi iletme metodu olarak tanımlanabilir.

PROBLEME DAYALI ÖĞRETİM MODELİ Problem çözme teorisi Newel & Simon tarafından geliştirilen GPS (Genel Problem Çözücü) kavramı çalışmaları ile etkinlik kazanmıştır. Bu çalışma problem çözme çalışmaları için temel metod kurma ve tesis etmeyi sağlamıştır. Bu çalışma ayrıca “Yöntem-Sonuç –Analiz” ve “Problem Aralığı” kavramlarını da kapsamıştır.

PROBLEME DAYALI ÖĞRETİM MODELİ GPS in öngördüğü çerçeveye göre problem-çözme alt amaç ve yöntemin kullanılması konusunda bilgi veren (özellikle keşfe ve buluşa yarayan) ve alt amaca hizmet eden bir yöntemdir.

PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ NE KAZANDIRIR? Problem çözme becerisi ile; Benzer problemler ile ilişki kurma becerisi Aynı aileden problem elementlerini kullanma Yeni çözümlerin geliştirilmesi gibi uygulama şemalarının kullanılması sağlanmaktadır. (Frederikseni, 1984).

ARAŞTIRMA TEMELLİ PROGRAMA DAYALI ÖĞRETİM MODELİ Hipotez,Problem Fikir, veya öngörü 1 Bilgi için neye ihtiyacımız var? 3 Biz ne biliyoruz ? 2 Ne yapmalıyız 4 Problem içeriği 5 Anlama, analiz, ve Yorum 6 Sunum Sonuçları 7

EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA METODOLOJİSİ Ülkemizin ve bölgemizin sosyo-ekonomik şartları, Üniversitemizin vizyon ve misyonu Mevcut öğretim üyesi ve fiziki koşulları, Sanayinin gereksinimleri Akreditasyon(ABET) kriterleri Sanayiden ve öğrencilerden gelen kişisel görüşler

UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA METODOLOJİSİ   ÜLKE İHTİYAÇLARI MODÜLLER Öğrenme Hedefleri UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME SANAYİ İHTİYAÇLARI EĞİTİCİ VE BİLGİ KAYNAKLARI EĞİTİM ÖĞR. METOT PDÖ – CL-SUNUM-UYGULAMALAR ABET GERİ BİLDİRİMLER ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ SANAYİ GERİ BİLDİRİMLERİ AKTİF EĞİTİM SEKRETERYASI VE MÜFREDAT KOMİSYONU G.B.

Maden Mühendisliği Eğitiminde Etkin Olan Bilim Dalları Matematik Temel Bilimler (Fizik , Kimya) Temel Mühendislik Bilimleri (Statik, Mukavemet,Malzeme, Termodinamik,.....) Yer Bilimleri İnsanı konu alan bilim dalları ve sosyal bilimler Diğerleri

FUL ENTEGRE MÜHENDİSLİK EĞİTİM PROGRAMI BİTİRME PROJESİ MÜHENDİSLİK DİZAYNLARI MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ TEMEL BİLİMLER VE MATEMATİK

EĞİTİM PROGRAMI KOMPONENTLERİ MATEMATİK BİLİMLERİ (Mat I, Mat II, Differansiyel Denklemler) TEMEL BİLİMLER (Fizik I, Fizik II, Kimya I, Kimya II.........) TEMEL MÜHENDİSLİK (Mühendislik Mekaniği, Akışkanlar Mekaniği, Termodinamik, Malzeme, Teknik Resim, ...........) YER BİLİMLERİ (Genel Jeoloji, Mineroloji Petrografi, Maden Yatakları ve Endüstriyel Hammaddeler) MADEN İŞLETME VE MEKANİZASYON CEVHER HAZIRLAMA SOSYAL BİLİMLER (Genel Ekonomi, Maden Hukuku, Mühendislik ve Maden Ekonomisi, İşyeri Güvenliği ve İşçi Sağlığı........)

TEMEL VE MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ DERSLERİ ABD KANADA İTÜ AVRUPA ÜLK DEÜ AKTİF EĞİT. DEÜMEVCUT Matematik ve İstatistik 11,17 11,00 14,71 11,66 9,66 7,50 Fizik, Mekanik, Akışkanlar Mekaniği, Statik Termodinamik 11,91 12,52 7,65 11,31 10,15 11,20 Kimya, Malzeme,Metalurji 7,48 5,66 2,94 4,80 5,80 4,25 Jeoloji, Mineroloji, Petrografi 6,69 3,56 5,29 5,90 3,87 Makine Elemanları, Endüstriyel Hidrolik, Elektrik-Elektroteknik, Teknik Resim 3,22 4,05 3,53 4,50 5,37 Bilgisayar 2,22 2,66 2,90 Hukuk Bilgisi, Endüstri Mühendisliği, Ekonomi 2,13 2,18 1,00 Yabancı Dil (İngilizce) 7,78 3,28 3,20 TOPLAM 52,60 45,53 46,48 46,89 44,27

TEMEL VE MÜHENDİSLİK BİLİMLERİ DERSLERİ MEVCUT DERS PROGRAMI AKTİF EĞİTİM Matematik ve İstatistik 7,5 9,66 Fizik, Mekanik, Akışkanlar Mekaniği, Statik Termodinamik 11,2 10,15 Kimya, Malzeme,Metalurji 4,25 5,8 Jeoloji, Mineroloji, Petrografi 3,87 Makine Elemanları, Endüstriyel Hidrolik, Elektrik-Elektroteknik, Teknik Resim 5,37 5,80 Bilgisayar Hukuk Bilgisi, Endüstri Mühendisliği, Ekonomi Yabancı Dil (İngilizce) 3,2 TEMEL DERS+TEMEL MÜHENDİSLİK TOPLAMI 44,27 46,89

DİĞER ÜLKELERLE KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM PROGRAMI BİLEŞENLERİ  

MESLEK DERSLERİ MEVCUT DERS PROGRAMI AKTİF EĞİTİM Cevher Hazırlama 11,17 13,04 Maden İşletme 11,70 14,49 Maden Mekanizasyonu 3,19 3,87 Temel Meslek Dersleri 8,51 7,24 Sosyal Dersler 4,79 4,35 Projeler+Uygulama Modülleri 7,45 6,76 Seçmeli Dersler 4,25 YÖK Dersleri 5,31 4,83 * MESLEK DERSLERİ VE DİĞER DERSLER TOPLAMI 56,00 54,00 TEMEL BİLİMLER + TEMEL MÜHENDİSLİK TOPLAMI 44,00 46,00 GENEL TOPLAM 100,00 * TBT Dersi Modiller içerisine dağıtılmıştır.

TEMEL BİLİMLER+TEMEL MÜHENDİSLİK TASLAK AKTİF EĞİTİM PROGRAMI VE ABET AKTİF EĞİTİM PROGRAMI TEMEL BİLİMLER+TEMEL MÜHENDİSLİK (% 33,00) MESLEK DERSLERİ (% 48,00) % 48,00 ABET min % 48 % 33,00 ABET min % 25 % 19,00 Yer bilimleri + YÖK DERSLERİ + SOSYAL BİLİMLER (Ekonomi, Hukuk vs.)

Maden Mühendisliği Bölüm Başkanlığı Müfredat Kurulu Aktif Eğitim Sekretaryası Yönetmelik İzleme Kurulu SINIF MODÜL KURULLARI I, II, III, IV ÖĞRENME KAYNAKLARI KURULU STAJ VE ALAN KURULU LABORATUAR VE UYGULAMA KURULU SENERYO DENETLEME KURULU 1. Sınıf Kurulu 2. Sınıf Kurulu 3. Sınıf Kurulu 4. Sınıf Kurulu

PDÖ SINIFLARI  

PDÖ SINIFLARI  

PDÖ SINIFLARI  

ÖĞRENME KAYNAKLARI ODASI  

D.E.Ü. Maden Mühendisliği Bölümü Modül Programı YARIYIL MODÜL KODU MODÜL SAYISI MODÜL SÜRESİ (HAFTA) ZORUNLU DERSLER I MDN 111-MDN 112 MDN 113-MDN 114 MDN 115-MDN116 MDN 117 7 1-2 2-2 3-2 2 Technical English Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi Türk Dili II MDN 121-MDN122 MDN123-MDN124 MDN125-MDN126 MDN127 Bilg. Programlama III MDN211-MDN212 MDN213-MDN214 MDN215-MDN216 6 Maden Ekonomisine Giriş Sosyal-Kültürel Ders (Seçmeli) IV MDN221-MDN222 MDN223-MDN224 MDN225-MDN226 MDN227 V MDN311-MDN312 MDN313-MDN 314 MDN315-MDN316 MDN317 VI MDN321-MDN322 MDN323-MDN324 MDN325-MDN326 MDN327 VII MDN 411-MDN412 MDN413-MDN414 MDN415-MDN416 3-3 VIII MDN 421-MDN422 MDN423-MDN424 4 2-6  

MODÜL ADI : ÖLÇME, DEĞERLENDİRME VE SAYILAR MODÜL KODU : MDN 112 MODÜL NO : 2 ENTEGRE EDİLEN ALANLAR: Matematik, Fizik, Kimya, Mesleki Temel Kavramlar, Teknik Resim   ÖĞRENME HEDEFLERİ: Ölçme ve birim sistemleri Boyut Analizi Sayılar Koordinat sistemleri Vektörler (toplama, skaler çarpım, vektörel çarpım vd.) Doğru denklemleri ve eğim kavramları Fonksiyon ve fonksiyon türleri Basit fonksiyon çizimleri Madde ve özellikleri Atom, molekül ve iyonlar Atomik yapının keşfi Periyodik çizelgeye giriş Moleküller ve moleküler bileşikler İyonlar ve iyonik bileşikler İnorganik bileşiklerin isimlendirilmesi Teknik resim temel kavramları

MODÜL ÖĞRENCİ SAYISI: 8’er kişilik 10 grup SUNUMLAR: MODÜL SÜRESİ: 2 HAFTA MODÜL SEVİYESİ: 1. Sınıf 1. Yarıyıl MODÜL ÖĞRENCİ SAYISI: 8’er kişilik 10 grup SUNUMLAR: Matematik (4 saat) Kimya (3 saat) Fizik (3 saat) Toplam Sunum Saati : 10 PDÖ : 12 Laboratuar : 4 (2 saat Kimya; 2 saat Fizik) Danışma : 2 Uygulama : 4 (2 saat Matematik; 2 saat Teknik Resim) Tartışma : 2 Alan Çalışması : 0 Değerlendirme : 1 Arazi : 0 KREDİ : 2 ÖNCEDEN BİLİNMESİ GEREKEN KONULAR : MODÜL KURULU ÖNERİLERİ:  

HAFTALIK MODÜL PROGRAMI Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma 08:30-09:15 PDÖ Oturumu I. Bölüm Sunum “Matematik” “Kimya” II. Bölüm “Fizik” 09:30-10:15 10:30-11:15 Lab. 11:30-12:15 13:00-13:45 Technical English PC Lab. TBT Türk Dili 14:00-14:45 15:00-15:45 Atatürk İlkeleri 16:00-16:45  

2. Hafta Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Sunum “Matematik” 08:30-09:15 Sunum “Matematik” PDÖ Oturumu III. Bölüm “Kimya” “Fizik” 09:30-10:15 Modül 2 Sınavı 10:30-11:15 Danışma Tartışma 11:30-12:15 Değerlendirme 13:00-13:45 Technical English Uygulama (Matematik) PC Lab. “TBT” Teknik Resim (uyg) Türk Dili 14:00-14:45 15:00-15:45 Atatürk İlkeleri 16:00-16:45  

Aktif Eğitim Mevcut Alt Yapısı CİNSİ ADEDİ YER PDÖ SINIFI 10 AKTİF EĞİTİM BİNASI ÖZEL ÇALIŞMA ODASI 1 SUNUM SINIFI KİMYA LAB. C BLOK FİZİK LAB. FEN EDEB. FAK. BUCA BİLGİSAYAR LAB. B BLOK  

MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ AKTİF EĞİTİM MERKEZİ  

YATIRIM TUTARI TOPLAM TUTAR 193 CİNSİ ADEDİ (MIN) TUTARI MİLYAR TL   CİNSİ ADEDİ (MIN) TUTARI MİLYAR TL BİNA YAPIMI 1 100 ÖĞRETİM ELEMANI 16 -------------- DEMİRBAŞ ALIMLARI MUHTELİF 33 MALZEME ALIMLARI 30 KIRTASİYE VE FOTOKOPİ, YAZILIM TOPLAM TUTAR 193

SONUÇLAR Aktif eğitim felsefesi belirli bir bilgilenme süreci ve araştırma süreci sonrasında anlaşılabilen ve sürekli değişimlere açık ve geliştirilmesi gereken bir eğitim modelidir. Ayrıca probleme dayalı öğrenim bir yöntem olup, PDÖ yöntemini uygulayabilmek için modüler bir yapılanma gereklidir.

SONUÇLAR Aktif eğitim ve Probleme Dayalı öğretim, takım çalışması, gibi öğretim yöntemleri mühendislik eğitiminde mutlaka kullanılmalıdır.

SONUÇLAR Eğitim programında kullanılacak olan entegre modül senaryoların sürekli bir şekilde yenilenmesi ve geliştirilmesi zorunluluğu vardır. Bu sistemin başarısı güçlü bir fiziki alt yapı ve eğitim kadrosu ile mümkün görülmektedir. Hedef daha çok mühendislik uygulaması ve problem çözme yönünde olmalı, sunumlar zaman içerisinde mümkün olduğunca azaltılmalı, sistem zaman içerisinde geliştirilmelidir.

SONUÇLAR Eğitim programının öğrencilere yönelik kazandırması beklenen nitelikler : Yaratıcılık Teknolojiyi kullanarak problem çözme becerisi Bildiklerini ve araştırdıklarını yazma becerisi İletişim becerisi Takım çalışması ve liderlik özelliği

DEÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ SAYGILARIMIZLA DEÜ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ